Heerlijke foto's komen er weer voorbij van de oudjes
ellepel
Geplaatst: 22-05-24 12:37
van gisteren. al dat gras eten word ze wel moe van geloof ik. ben steeds wat met haar aan het schuiven op andere blokken omdat de groep op lang gras staat en zij kan dat niet eten.dus gaat ze overdag op een blok met kort gras. geloof dat het haar wel goed doet,ik geef nog wel wat slobber bij wat ze op zich ook nog wel graag eten wil
De mijne valt ook altijd als eerste bij de flanken in. Dat is vaak wel een teken dat hij wat tekort komt. Als ik niks doe ga ik vaak zijn ribben zien. Een beetje fibrebeet doet dan al wonderen, hoeft niet eens veel te zijn. Het is de eerste plek die schraler wordt en dat heb ik bij al meer paarden gezien.
Ik ben trouwens echt echt heel blij met mijn keuze om die ouwe hier te verhuizen. Hij staat nu 4 dagen in de kudde en mag nu al tussen de rest eten aan de ruif. Iets wat hij na 1,5 jaar op zijn vorige stal nog steeds spannend vond. De kudde was daar zo anders, veel pittiger. Het ergste lijkt hier nu al achter de rug te zijn. Echt, als een kind zo blij heb ik vandaag naar de kudde staan staren hoe ze allemaal stonden te eten.
Es_ther
Geplaatst: 22-05-24 20:58
Haha leuke beestenboel hagelslag!
Fijn dat je de juiste keuze hebt gemaakt Celebi! En dat hij er zo lekker staat
Wij stonden te wachten op m’n moeder, die was de schaapjes van de buren aan het bewonderen
ellepel
Geplaatst: 22-05-24 21:45
ja dat met die flanken heeft kelly ook wat hoor. die foto is net goed genomen dat je dat niet ziet.maar ze mag absoluut veel ronder. maar ik kijk nog even aan,komt wel weer bij als ze op,wat beter gras loopt denk ik.
celebi wat gaaf zeg, zo fijn dat het zo goed gaat scheelt echt wel hoor hoe ze staan en hoe de rest van de kudde is
Tancreda4
Geplaatst: 22-05-24 23:50
M'n dame ligt nog vaak genoeg gelukkig en opstaan gaat wel soepel. Maar volgens mij gaat het gaan liggen wel wat lastiger. Of vinden jullie het meevallen? Vind het zo'n plof en ze rolt eerst stukje door voor de goed gaat liggen (ze slaapt rechtop als een broodje zeg maar, niet plat).
Celebi, wat super fijn om te lezen dat hij zich zo goed voelt in de kudde en zo goed wordt geaccepteerd! Altijd weer afwachten wat een verhuizing gaat doen, maar dit klinkt wel echt heel goed !
Esther, jou camera maakt echt mooie scherpe foto's!
Hagelslag, haha handig zo'n ontsnaphulp haha. Ze zijn leuk samen! Dat van de flanken is niet vanwege opgetrokken staan/te lege buik?
Ellepel ze ziet er goed uit. Wel fijn dat ze zo op weidez kan staan die haar beter passen. Dat die mogelijkheid er is
Ja, gaat best mooi toch? Ze zakt nog erg ver door de gewrichten heen voordat ze zich echt laat vallen. Is niet dat ze zich zo: hop, opzij gooit ofzo.
Siers83
Geplaatst: 23-05-24 07:35
Vandaag echt!
hagelslag
Geplaatst: 23-05-24 07:37
@Esther, wat een geduldige tevreden blik
@tancreda Ik vind haar nog best netjes neerploffen. Toen bij Bonnie het echt erg was qua benen, dat was echt een actie alsof een 10tonner naar de aarde storte(en ze lag erg weinig)
@celebi Ik zag idd de heerlijke eetfoto voorbij komen. Het is toch echt fijn als je de bevestiging krijgt dat de beslissing juist was.
En ivm met layka, ze kan eigenlijk meer dan voldoende hooi eten. Natuurlijk als ze 4 uur op t gras zou staan met graasmasker en dan minder buikvulling zou hebben. Zou het logisch zijn.
Deze foto is gister voor het rijden gemaakt. Ansich ben ik blij dat ze niet meer tonnetje rond is. Buikig zal ze wel blijven. In de 20 jaar dat ze bij ons is, is ze altijd buikig geweest. Wat mij gister ook echt extreem opviel, ze knakt inmiddels in zo goed als alle gewrichten. Dus ik den dat we daarvoor toch iets moeten gaan bijvoeren. Eigenlijk krijgt ze alleen mineralenbrok en glucobalancer. Maar iets van msm ofzo zou denk ik niet verkeerd zijn
En terwijl ik typ is er een bericht getypt, @siers van harte gefeliciteerd!
ellepel
Geplaatst: 23-05-24 08:20
tancreda is niet veel aan de hand hoor, ik kijk wel eens naar hoe de andere paarden bij ons in de kudde gaan liggen en er zijn veel meer die zo gaan liggen. kelly ploft de laatste tijd ook wat harder neer,maar gelukkig staat ze wel vlot weer op.
siers gefeliciteerd wat een leeftijd!
hagelslag,dat knakken in gewrichten is toch gewoon gasbelletjes die ploppen door de beweging? meende dat dat niks bijzonders was..tenminste bij mij niet. maar wie weet is er een anti knak middeltje te koop voor paarden
vind het gaan liggen ook nog best prima Tancreda, maar als jij een verschil ziet in je paard is dat denk ik ook niet verkeerd om te beseffen? Wij hadden dit vorig jaar ook een tijdje, al ging mijn oudje toen geheel niet meer liggen. Die bleek achteraf fysiek moeite te hebben, waardoor hij dus niet meer fijn genoeg kon gaan liggen, en het dus teveel tijd kostte (was onrust in de groep). Hij had toen een schuivertje gemaakt en een stijvig achterbeen. Niks ''spannends'' maar wel een teken aan de wand.
Vind jouw omschrijving ''rechtop als een broodje'' wel heel leuk
Ik ben dinsdag met mijn oude beer een rondje wezen fietsen. En vanavond mag hij fijn mee op stap en ga ik er waarschijnlijk nog even op stappen (vriendinnen hebben een Garrocha vaardigheid opgezet, of ik ook kwam. Jot, vinden we gezellig). Goed voor mij ook, even casual met de trailer op stap weer
Het knakken is idd als het goed is de gewrichten. Maar het kan ook zijn dat er qua pezen een beetje de "rek" eruit is. Dus haar qua gewricht en pees eens ondersteunen kan misschien goed doen.
@akshay Garrocha vaardigheid? Zegt mij eigenlijk niks. Maar even met de trailer eropuit is nooit verkeerd
Akshay
Geplaatst: 23-05-24 09:47
hagelslag schreef:
@akshay Garrocha vaardigheid? Zegt mij eigenlijk niks. Maar even met de trailer eropuit is nooit verkeerd
De lange stok uit de Working Equitation, waarmee de ring wordt gestoken. Blijkbaar kunnen ze daar nog allerlei magic mee.
We gaan voor een rondje stappen en misschien een stoere foto met de garrocha, voor de bucketlist
Hebben jullie dat dan ook? Dat met zo’n leeftijd ook het besef steeds meer komt dat ze niet eeuwig bij me blijft. Dat het nu met alles een laatste keer kan zijn? Ze doet het goed hoor, mss dat ik er zelfs dit weekend nog wel op stap voor een klein rondje. Maar dat kan dus ook de laatste keer zijn