Maar ook mijn oudje barst altijd van de honger en die krijgt VEULLL... Hou het er maar op dat ie goed in zijn velletje zit!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yvonnedv schreef:bietenpulp er bij geven dat vult goed.
Masters heeft ook een seniorenslobber en als ik me goed herriner hoeft dat maar een uur te weken.
maar als je Subli 's morgens voert en dan in de week zet voor 's avonds en 's avonds voor 's mogerns dan is dat niet zoveel extra werk toch?
Maris schreef:hoe bevalt de omega369 van subli haboshof ?
JoT schreef:Ik geef Macho een scheutje lijnzaadolie door zijn eten, ook voor zijn vacht. Of het daaraan ligt weet ik niet, maar dat beest verhaart als een gek momenteel.
Macho eet zijn oudjes-slobber ook goed op, hij vindt het heerlijk! Zelfs zo lekker dat hij tussendoor niet meer gaat luchtzuigen, wat hij bij zijn andere voer wel deed. Was wel even wennen om de emmers (voor 's ochtends, 's middags en 's avonds) van tevoren klaar te maken, maar nu begin ik er handigheid in te krijgen. Hij krijgt nu anderhalve schep droge slobber per emmer, met bijna vijf liter water erbij. Hij maakt er alleen wel een bende vanDie neus van hem wordt nooit meer wit denk ik en de de vuilcontainer en de vloer voor zijn stal zitten dagelijks onder de klodders
![]()
Wat ik wel opmerk is dat hij sloom is geworden. In korte tijd is het echt een ouwetje geworden. Af en toe geeft hij nog wel een paar spurtjes ten beste op de wei of in de bak, maar als ik met 'm ga wandelen dan kom ik niet ver meer tegenwoordig. Moest ik hem voorheen regelmatig inhouden, nu gaat alles op z'n dooie akkertje.
BaiNar schreef:Ik minder ook met Subli Senior als ie op het land staat... simpelweg ook omdat ie dan niet meer aan huis staat... Hij krijg dat 2 keer per dag ipv 3 keer per dag zijn slobber!!Ik kijk wel goed naar hem... als ie afvalt gaat ie toch weer meer krijgen maar dan verdeeld over die 2 portie's!!
BaiNar schreef:Ik minder zodra hij op de weide staat van 3 x 1,5 schep (droog) naar 2 x 1,5 schep... En hou heb dan scherp in de gaten... Als ik zie dat hij minder wordt ga ik over op 2 x 2 scheppen... Ik heb altijd geleerd goed naar je dieren te kijken...
Maris schreef:JoT schreef:Ik geef Macho een scheutje lijnzaadolie door zijn eten, ook voor zijn vacht. Of het daaraan ligt weet ik niet, maar dat beest verhaart als een gek momenteel.
Macho eet zijn oudjes-slobber ook goed op, hij vindt het heerlijk! Zelfs zo lekker dat hij tussendoor niet meer gaat luchtzuigen, wat hij bij zijn andere voer wel deed. Was wel even wennen om de emmers (voor 's ochtends, 's middags en 's avonds) van tevoren klaar te maken, maar nu begin ik er handigheid in te krijgen. Hij krijgt nu anderhalve schep droge slobber per emmer, met bijna vijf liter water erbij. Hij maakt er alleen wel een bende vanDie neus van hem wordt nooit meer wit denk ik en de de vuilcontainer en de vloer voor zijn stal zitten dagelijks onder de klodders
![]()
Wat ik wel opmerk is dat hij sloom is geworden. In korte tijd is het echt een ouwetje geworden. Af en toe geeft hij nog wel een paar spurtjes ten beste op de wei of in de bak, maar als ik met 'm ga wandelen dan kom ik niet ver meer tegenwoordig. Moest ik hem voorheen regelmatig inhouden, nu gaat alles op z'n dooie akkertje.
Misschien voor meer energie nog wat olie bijgeven of geweekte brok ?
Maar Haboshof kan je daar waarschijnlijk beter tips voor geven.
Haboshof : je mindert in de zomer dus behoorlijk de seniores priores ? En stop je dan met olie bijvoeren ?