Sanet schreef:Och wat een verdriet ook met een 5 jarige erbij. Dat is toch om te huilen, zoveel potentie en verwachtingen voor de toekomst… klinkt wel alsof ze beide gegaan zijn zoals ze waren, je merrie niet saai en je ruin vol vertrouwen.
Heel veel sterkte..
Maar dat moment kijk ik echt niet uit.. ik heb laatst ook zitten kijken naar cremeren of rendac speciale service. En ik denk dat ik dan toch wel wil cremeren.. maar hopelijk duurt het nog 10 jaar ofzo.
Ik zei altijd dat ik mijn merrie liet cremeren omdat ze sind ik kind ben bij ons is geweest en dat geld stond ook altijd apart maar door de hoge dierenarts kosten van het afgelopen jaar van mijn ruin en van haar en heel veel nadenken heb ik besloten om het niet te doen maar om dat geld in medicatie etc te stoppen om toch te proberen haar beter te maken. Uiteindelijk worden ze sowieso verbrand. Ik heb gesproken met mensen die hebben laten cremeren. Dat ophalen gaat ook niet altijd super netje (blijft natuurlijk een heel zwaar gewicht). Maar gebeurd met respect. De kosten van 2 paarden laten cremeren is enorm. Ik wilde heel graag een sieraad laten maken van hun as maar ik heb van allebei tanden en kiezen en hier ga ik een steentje van laten slijpen wat ik laat verwerken. Vanaf dat ik de beslissing heb gemaakt heb ik voor mezelf gevisualiseerd (misschien heeft het niks gedaan) en gehoopt (en gebeden als ik gelovig was geweest) dat de liefste persoon van de rendac ze kwam ophalen. En dat is zo geweest. Mijn stalgenootje appte dat ze er bij was. Ze heeft expliciet gevraagd voor mij (super Lief) om voorzichtig te zijn. De mens was blijkbaar heel erg aardig en vertelde dat hij dat bij alle paarden (hopelijk ook andere dieren) heel voorzichtig doet. Hij vond het heel erg te horen dat dit 2 paarden van dezelfde eigenaar waren en hij ging extra zijn best doen. Dit heeft zoveel opluchting gegeven voor mij. Ik zou de laatste zijn die zegt niet cremeren want als ze koliek had gekregen had ik er niet eens over na gedacht en was ze gecremeerd. Maar na hoge rekening na hoge rekening ga je toch nadenken en praten met mensen. Groepscrematie is ook mogelijk bij paarden. Scheelt toch weer iets.
Ik geloofde het niet toen mensen zeiden tegen mij dat er ook aardige mensen werken bij de Rendac. Ik dacht zeggen ze om je niet slecht te laten voelen over je keuze van de Rendac. Maar het is dus echt zo. Ik vertrouw mijn stalgenootje ook 100% anders had ze gewoon niks gestuurd of gezegd