Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:sterkte Tancreda, ik hoop dat het meevalt.
welkom Rocky! wat een lastig probleem. Mijn oude pony is ook aan een oog blind, maar die is wel voorzichtig en loopt altijd aan het touwtje van en naar de paddock. Ze heeft ook wel steun aan haar maatje, daar blijft ze doorgaans goed dichtbij.
Kun je ze niet bij daglicht verplaatsen? in het donker lopen tobben is niet fijn. succes!
ellepel schreef:ja wat vervelend! misschien wapperende lintjes aan het draad doen die te horen zijn?
ik heb geen idee.
hier staan ze winters sowieso nooit op gras en die van mij krijgt ruwvoervervanger.
dat wegrennen..misschien is dat te trainen, komt de pony wel als je een emmer voer hebt?
Hilli schreef:Haal je je paarden aan de hand uit de wei? Zo niet, dan kan dat nog een oplossing zijn.
In het donker zou je nog van lichtjes gebruik kunnen maken waar de pony na wat oefenen tussendooe loopt (en dat is dan de opening van je wei), maar als het langer licht wordt helpt dat ook niet.
Celebi schreef:Jakkes, dat wil je niet nee zo in het hek. Ik zou ook denken aan lampen langs het hek. Of misschien een tunneltje maken met prikpalen zodat je geen plat hek meer hebt aan het einde maar de doorgang wat meer van breed naar smal loopt. Wellicht helpt dat om een 'ho stop hier staat opeens een hek' moment te voorkomen?
Tancreda4 schreef:Nee geen koorts meer sinds de DA vrijdag einde middag is geweest, maar wel 2x daags quarisol dus geen idee wat er gebeurd als ze die niet heeft. Ze slikt allemaal wel goed, kauwen ook (TA is vorige week vrijdag geweest), dus dat lijkt t niet te zijn. Vanmorgen begon ze aan wortels en na 3 werd ze weer erg misselijk achtig eb stopt ze. Ze heeft gelukkig wel meer gegeten dan gisteren maar nog veelte weinig en echt nog niet comfortabel. Vind het nu wel spannend![]()
Hangen is idd wel lastig, maar snap het wel, het wordt steeds lastiger als ze ouder worden
Tancreda4 schreef:De dierenarts stuurt nu idd ook aan op maagscopy en ratteplan maar ik weet niet of ik dat kan betalen... m'n pony is er ook net van genezen. Snap er geen kont van dat ze dat zou hebben, ik voer altijd meer dan onbeperkt, ze staan rustig en chill, altijd buiten etc etc. Doe verdorie zo m'n best, ze staan perfect. Raak wel een beetje klaar met die zorgen en zorgen om de financiën.... Waarom kunnen m'n dieren niet gewoon gezond zijn en blijven...