Naath86 schreef:Blaze wat een moeilijke situatie. Hoe gaat het nu?
Mijn 27 jarige pony was vorig jaar februari ook heel slecht. Wilde niet eten, zat geen energie meer in. Hield ook geen grammetje reserve over. De dierenarts heeft vanalles gedaan, gebit bekeken, inwendige onderzoeken, uitgebreid bloedonderzoek. Ze konden helemaal niks vinden. Maar feit bleef dat ze niks wilde eten, daarbij hb gevoelig dus ik kon ook niet alles geven. De da wilde nog proberen om een vitamine booster te geven via een infuus. Wonder boven wonder had ik de volgende dag een compleet ander paard die vanaf toen ook weer wilde eten..
De oplossing lijkt voor jou misschien te voor de hand liggend en die situatie is zo lastig en die is ook nog wat ouder..
Ik denk alleen dat zo'n infuus de kosten nog niet zijn om het misschien nog te proberen. Maar de vraag is idd, hoelang ga je nog door...
Nou echt super raar. Tot donderdag dus na 1 week sucralfaat 0 verbetering. Dus we hadden ons er bij neergelegd. Ik wilde de afspraak gaan maken en die dag ging ze ineens weer de vezel papjes eten. En ook weer haar oude heftige karakter helemaal terug dus ze laat zich niet altijd meer insluiten voor de papjes en medicatie. Tot en met donderdag was alles wel best. Ik heb meermaals bij 2 dierenarts (we lopen bij 2 voor second opions) gevraagd over de vitamine infuus maar ze zagen daar geen toegevoegde waarde van in. Ik denk omdat ze wel de voedingsstoffen wilde eten maar de vezels niet. Nja ik wil 't best doen maar voor haar betekend dat wel naar de kliniek. Ze is thuis niet te prikken namelijk. Heb haar woensdag ook ontwormd. Uit pure wanhoop eigenlijk want de mest was onderzocht maar dacht misschien toch iets wat niet in de poep te zien is. Dus ze krijgt weer een nieuwe week. Dan de omeprazol en sucralfaat afbouwen. Gister de rekening gezien en wel besloten dat dit het laatste is wat we doen. Ze maakt nog proppen maar hoeft niet perse een probleem te zijn. Ze eet nog wel hooi en daar was ze ook grotendeels mee gestopt. Ze krijgt nu 2x per dag onbeperkt geweekte vezels en medicatie en dan de voedingsstoffen ook geweekt.