Nukkie was extreem braaf toen we met iris een paar stapjes hebben gedaan buiten... Maar euhmmm ja 24.5..... knettergek
Maar ze heeft mooi even kunnen helpen zodat iris ophield met exploderen. Opzich doet iris het echt allemaal braaf. Ook als ze begint met exploderen, dan is ze alsnog goed te handelen. Maar ze moet het gewoon niet te veel leren.
Het paard staat in de wei,het ging gelijk goed.Ze staan naast elkaar te grazen.Dadelijk voeren en dan komt de eigenaar ook weer langs.Nu kan ik ook met Max bezig zijn,ik was alleen maar aan het regelen.
Ik was toen heel erg blij dat de buren voor een vaste buur bij layka konden zorgen. Dus ze stond niet alleen.
We zijn voor de 3de x gaan stappen met ukkie. 1e x was nog te instabiel en met 1 spalk. 2de x was gister. Ging best prima op een paar explosies na. En vandaag ging het ook echt best netjes. 2 x een bijna explosie en 1x toen we net weer het hek binnen waren.
Lang leve de wortels om uk en nuk rustig te houden En lang leve nuk die mooi aan iris haar buitenkant kan stappen zodat ze niet te veel naar die kant kan uitbreken. Ons oudje is goud waard
Tancreda4
Geplaatst: 14-01-24 21:13
Jeetje Britta, wat ontzettend verdrietig en wat een stress en regelen..... heel veel sterkte Fijn dat je nu iig weer de rust kan hebben nu er een nieuw paard bij staat. Fijn dat het is gelukt!
Hagelslag, hoe ouder hoe gekker. Lief hoe ze zo rustig met iris mee wandelend
Vandaag weer lekker gewandeld met m'n dame. De osteo is vrijdag geweest en dat was ook wel hard nodig. Ze zat wel goed vast. Toch teveel tijd ertussen gelaten... dus de volgende afspraak nu maar gelijk gemaakt voor over 3 maanden.
Oh wat fijn Britta, hopelijk een fijn setje met Nap ook. Ontzettend verdrietig en heftig dat het zo snel gegaan is met Max.
Mijn dame heeft met die kou/harde wind etc steeds vaker last van gekte. Mijn andere (drachtige) merrie van bijna 13 gaat dan altijd maar aan de kant en in een hoekje staan, zodat die oude dwaas zich kan uitleven.
Britta31
Samen met de eigenaar gekeken hoe we het op moeten lossen dat ze Nap de stal in laat.De oplossing is beide binnen voeren,gaat al beter.Leuk paard,lief,luisterd goed.Maar ik mis Max.Hij was niet van mij,maar heb hem 4 jaar gehad,ik zag hem 3 keer per dag.Het ging ook zo snel,29 jaar en in laten slapen door een stom ongeluk.
Het is gek,Britta was van mij,heb haar 8 jaar gehad,maar de dood van Max doet meer met mij.Nu zag ik de dood van Britta aankomen en ging het met Max zo snel,ik mis hem erg.Voor zijn eigenaar is het een drama,ze heeft hem 27 jaar gehad.Ze kwam kijken wat er was en een 2 uur later was hij dood en alles door een stom ongeluk.
wat verdrietig Britta wat is er gebeurd als ik mag vragen? wel fijn dat het beter gaat met het nieuwe paard, het heeft wat tijd nodig om weer aan elkaar te wennen voor alle partijen. Komt vast wel goed.
Hier weinig nieuws te melden. Ondanks sneeuw en gladheid heb ik de paarden toch wel buiten kunnen doen gelukkig. Ze hebben geen ijzers.
Britta31
We denken dat Max is gevallen of met rollen met zijn rug een bevroren stuk grond heeft geraakt.Zijn rugwervel was verschoven en zijn zenuwen zaten klem.Hij kon niet meer goed lopen en had zoveel pijn.Toen de Da kwam is Max gelijk ingeslapen.
Es_ther
Geplaatst: 19-01-24 20:27
Och wat sneu
ellepel
Geplaatst: 19-01-24 20:46
jaa wat sneu zeg, ja er kan iets gebeuren natuurlijk. paarden zijn echt meesters in het uitzoeken van de meest nare blessures. ook vreselijk om mee te maken zoiets,dat blijft je echt nog heel lang bij.
juval lekker de paarden toch buiten. ja gewoon doen toch, ze letten wel op waar ze lopen ik denk altijd zo: als ik met twee benen kan lopen,dan kan het met vier zeker!!
hier altijd alles buiten, kreeg vanmorgen deze foto van stal van kelly
Britta dat is idd heel sneu als het op die manier moet gaan.
Iemand een tip voor vervanging van senioris prioris? Ik wil geen luzerne, pulp of puur grasbrok maar wel een zelfde iets. Dus richting meusli. Nat maken geen probleem. Wil kijken of iets anders betere mest geeft, nu veel mestwater.
In seniores priores zit wel bietenpulp als bestandsdeel.
Je kunt denken aan Equifirst Senior Mash, of bijvoorbeeld Havens Senior Crumbs. Dat werd door mijn merrie goed gegeten. Andere alternatieven zijn het seniorenproduct van Masters en ook Agrobs heeft iets voor senioren, alleen heb ik daarmee geen ervaring.
Ik heb de pulp los liggen die deed ik er soms al bij.
Mmm 5 minuten weken klinkt ook fijn. Ik ga kijken of ze die hebben.
ellepel
Geplaatst: 20-01-24 10:34
kelly doet het beter op de senioren slobberbrok van Masters, zit ook net even wat meer voeding in. is een brokje die je moet weken. die kun je nog proberen?