Gisteren met mijn oude heer naar strand geweest, supergaaf ! We waren al om 9.00 uur op het strand, zijn vriendin van 10 jaar mee en die hield hem amper bij,
mijn 22 jarige is momenteel ook super fit! en eindelijk weer op gewicht! hij was in de winter echt mager, ribben kunnen zien, maar ik heb hem gelukkig weer helemaal goed. Daarnaast ook weinig last van de artrose op het moment. We zouden eigenlijk dit weekend naar de Cantharel gaan voor een heerlijk weekendje, heb maanden meters gemaakt om mijn paard goed op condititie te krijgen. Helaas gaat het niet door. Baal onwijs! Er is bij een stal in de regio Rhino (niet op onze stal) en nu is onze stal ook op slot. geen weekendje weg dus hier :-( Hopelijk blijft hij fit en kunnen we nog eens in de herkansing. Maar voor nu is de teleurstelling erg groot.
Mijn oudje (20) had een dubbele peesblessure, eerst links en toen rechts... door alle overbelasting rechts acuut hoefbevangen geraakt.(aan alleen rechts voor en heeft gelukkig niets met voeding te maken) dit nu 2 weken geleden... en ooh wat ben ik blij dat, ondanks dat we er nog lang niet zijn zij gister voor het eerst weer op de wei mocht
Britta31
Het grote nadeel van mooi weer is dat Britta weer heel dood lag te slapen in de zon
Napie
Geplaatst: 04-05-18 20:20
happy2014 schreef:
Napie schreef:
Mijn oudje is vandaag 20 geworden. Hij denkt zelf nog steeds dat hij 5 is. Gisteren rondje van 30 km gedaan voor zijn verjaardag
Zo 30 km is een flink stuk gefeliciteerd
Volgende week zondag mag hij 45 km mendurance lopen. Dit was een oefenrondje
immanuela29
Geplaatst: 05-05-18 18:31
Even een leuke simpele foto van mijn paardje. Vorige winter was ze nog niet van mij maar mijn lease paard. Toen waren de ribben nu duidelijk nog goed te zien. Dit jaar ziet ze er dan een stuk beter uit.
ElCamino
Geplaatst: 07-05-18 09:24
Ik heb met Chico van de week de merries uit de opfok naar de wei gebracht. foto's zijn uit filmpjes gehaald dus kwaliteit is niet zo goed , maar wat vond hij dit weer geweldig!
Ik geloof dat mijn lange-afstand-wandel dagen vanaf vandaag voorbij zijn, tot de winter. Knollie gelooft dat zijn kudde weggaat terwijl hij weg is, dus hinnikt hij constant keihard en moet hij constant gecorrigeerd worden wat betreft zijn snelheid. Dat is gewoon niet fijn lopen
Vandaag wel positief afgesloten, zou graag een foto toevoegen maar de upload functie doet t niet.
ElCamino
Geplaatst: 07-05-18 11:09
hmmm, probeer een filmpje te uploaden...
ElCamino
Geplaatst: 07-05-18 11:23
hier was hij een ijzer verloren met de vorige club dus hij liep niet zo lekker meer, maar we konden de andere helft niet binnen laten staan. IJzer is er dag later weer onder geslagen.
Denisejazz
Geplaatst: 23-05-18 19:22
Tijdje geen foto meer geplaatst,
Jazz samen met een vriendin van mij, lekker een stap ritje gemaakt.
Queelens
Geplaatst: 23-05-18 21:41
Leuk Denise En hierboven te paard de jonkies naar de wei gebracht. Knap hoor!
Mijn oudje gaat goed. Probeer hem 1x per week mee op buitenrit te nemen om wat vetjes kwijt te raken (hij staat 90km van mijn huis en heeft een ingewikkelde vage blessure waardooe hij niet alles meer kan) maar het gaat heel goed zo. Alleen na een kilometertje of 3 a 4 krijgt die de haast en tempo in de benen. Maar ben niet anders gewend van hem met dat gehaast Hadden vandaag 8km binnen een uur gereden en dat was voornamelijk stap en soms een drafje of verzameld galopje (iets met Z-afgericht dressuurpaard die liever en makkelijker is in een verzamelde galop dan in normaal tempo haha)
Helaas is wel vorige week zijn (ook oudere) vriendje overleden. Vond het zo zielig. Voor paard zelf, eigenaren, maar ook voor mijn paard die heel veel steun aan hem had. Hij was wel eventjes van slag maar gelukkig merk ik nu niks meer aan hem.
Misschien wil ik dit najaar -als het ergens enigszins in de buurt is en we een trailer kunnen regelen- een ride&run doen. Denk dat die dat helemaal fantastisch vindt, vond die vroeger ook om op wedstrijd gaan. En 5km door de bossen huppelen kan die gelukkig weer makkelijk!
Elcamino , geweldige filmpjes zeg en wat is je paard braaf bij dat jonge grut ..
En WoW die draf van de laatste vos op filmpje 2
ElCamino
Geplaatst: 24-05-18 15:24
Ja dat kan ie als een echte dat vosje hihi... Daarna de hengsten weggebracht, heb ik ook een filmpje van:
ElCamino
Geplaatst: 24-05-18 15:30
Oh, hij is 10 mei 30 geworden !!!!! Ik heb 70 snoepzakjes gemaakt voor alle pensionpaarden met daarin een appel, wat wortels, pepermuntjes, paardensnoepjes en een kaartje. Dat ging ik vroeg ophangen op stal aan alle boxen en toen wachtte mij een verrassing! Stalgenootjes hadden de boel versierd en een verrassingsfeestje voor hem ( nou je mij) georganiseerd.