Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:33

wow wat een water!
ben je er doorheen gegaan?
hier heeft het wat flink gevroren, ik hoop dat de bak bij ons nog op tojd leeggepompt kan worden anders kunnen we denk ik een ijsbaan beginnen _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:57

Wij zijn ivm dat het zo nat is overal heel blij dat Branco nu droge voetjes heeft. Hij vindt zijn nieuwe plekje in de containerstal met uitloopt echt geweldig. Helemaal vrolijk is hij weer. En zijn pees is veel minder dik, en niet meer warm. Lijkt dus ook beter te gaan.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:50

Freyr schreef:
Waar was dit Pluisbeer? Ik ging vandaag ook zo namelijk

Het was in het Gasselse bos(N.Br.)

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:11

ellepel schreef:
wow wat een water!
ben je er doorheen gegaan?
hier heeft het wat flink gevroren, ik hoop dat de bak bij ons nog op tojd leeggepompt kan worden anders kunnen we denk ik een ijsbaan beginnen _O-

Jahoor! De eerste keer moest ik haar even overtuigen, maar daarna ging ze. Achter ons stonden wilde koeien die net nadat wij erlangs waren gelopen midden op het pad gingen staan. Ik had niet zo heel veel zin om daar weer naar terug te moeten en opzich kan ze gewoon door water. Ookal vond ze zelf van niet eerst :+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:10

wel gaaf hoor als ze dat willen :j

bij ons stond de bak blank.
gelukkig hebben we een pomp en na een dag pompen was het dit nog.

Afbeelding

heb kelly nu wel een deken op gedaan,ze had haar haar helemaal rechtop staan.
ik vond de wind ook wat guur al was het vandaag echt prachtig weer <3
ze verhaard trouwens ook al een beetje!

marleen_88

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:15

Wat een water overal, niet te doen.

Mijne staat aan zee en onder 100 grams, ik laat het zo. Heb nog een 150 liggen, maar met -5 is dat niet nodig.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:51

Ik twijfel met dekens... Net met dit weer ben ik de komende dagen in Duitsland voor werk, dus net even wat lastiger te monitoren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 23:04

Je weet dat het verkeer deze week chaos gaat worden in duitsland?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 07:38

had je er al een deken op dan?
ik zou het gewoon wel doen als je twijfelt.
beter wat te warm dan dat ze te koud staan :j

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:26

hagelslag schreef:
Je weet dat het verkeer deze week chaos gaat worden in duitsland?

Nee, lekker dan... Ik zit in een hotel bij Nijmegen en we moeten net over de grens richting Goch. Ontspring ik dn toevallig net de dans?

Ze staat nu onder 50 grams. Het lastige is dat als ze te warm staat, ze koliekerig wordt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:43

Ehm. Geen idee of je geluk gaat hebben.
Maar de boeren protesteren en vrachtwagens etc doen veel ook mee

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:25

oef Ellepel is de bak nog verder opgedroogd voor het bevroor?

Ik heb mijn oudje onder 100 gram staan. Dat is de ''snachts onder 5 graden'' deken.
Hij zag er vanochtend redelijk content uit. Volgens mij is dit beter weer voor hem dan 8 graden en continu regen, toch zeker als Fjord zijnde.

De paddock is niet rampzalig, maar het is wel ineens doorgevroren. Ik had gehoopt op geleidelijk bevriezen zodat ze hem zelf nog iets zouden vlakken. Helaas waren alle mechanische manieren geen optie omdat het niet droog genoeg was. Dus met de hand geharkt, en het beste gehoopt :))

Had vanochtend zelfs de waterbak binnen al met ijs dus nog gauw een extra speciekuip weggezet in de hoop dat de jongste die niet omgooit en zo een ijsbaan maakt..

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:22

hagelslag schreef:
Ehm. Geen idee of je geluk gaat hebben.
Maar de boeren protesteren en vrachtwagens etc doen veel ook mee

Ik krijg het net ook te horen van de klant inderdaad. We gaan het meemaken in ieder geval, voor nu is volgens mij nog wel het idee om erheen te gaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 21:11

de bak word eigenlijk maar heel weinig gebruikt ,er staan nog wel wat plassen in.
maar zag dat donderdag de temp alweer omhoog gaat dus dan dooit dat dan wel weer.
maar de bak word niet heel veel gebruikt,meesten rijden dacht ik buiten.

ik heb kelly onder 250 gram staan,die stond vandaag verder er ook prima bij.
dit weer vinden ze wel lekker hoor, lekker zonnetje er bij.
heerlijk!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:29

@freyr ben je nog erdoor gekomen?

Layka heeft volgens mij nog de 100 gram op.
Maar die staat nu samen met iris binnen te eten....
Ik kreeg net een foto die mijn zusje gister avond had gemaakt.
Iris eh.... maakt het zichzelf makkelijk _O-
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:43

Ahh heerlijk Iris lekker liggen en eten.

Nou ik denk dat ik hier net de koliek voor ben geweest. Ben op het werk, kijk even op camera of het mijn man gelukt is met buitenzetten en ik zie oudje in zijn stal liggen met de deuren open. Dat is echt een gevalletje dat doet ie anders nooit. Hij begon vanmorgen wel aan zijn slobber, hooi was aangeraakt dus had niks vreemds gezien. Helaas heeft man niet gekeken of hij goed gegeten had, blijkt naderhand de halve emmer. Dus ik tegen collega's ik ben weg oudje ligt en dat vertrouw ik niet (zo blij dat het daar kan en dat ik dan thuis kan werken).
Stond wel al snel blijkbaar nadat ik het zag. Maar hij oogde niet fit, maar ook niet echt koliek. Temp 37.2 dus extra dekentje op (nu 350 gram en hij heeft mamoetvel, wilde mondjesmaat wat brokjes dus ook maar coloscan gegeven). Staat nu weer wat te sjooien voor eten. Hij wil niet drinken, is al geen drinker dus ik maak maar een extra slobbersoepportie voor tussen de middag. Wat mij wel opviel is dat Guus echt bij hem bleef staan en niet naar de hooibak ging ook echt in de gaten houden wat ik aan het doen was bij hem maar alles met rust. 20 minuten nadat ik coloscan gegeven heb en hij weer wat ging eten vertrok ze naar het hooi. Mooi om te zien en goed om te weten dat ik haar ook dan in de gaten moet houden qua gedrag.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 10:45

Dan ben je idd wel optijd geweest

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:25

Bij mij op stal ook een oudje met koliek, vermoedelijk buikpijn van het koude water.

Mijn oudje stond toch niet heel warm onder zijn 100 grams, dus ik heb de 150grams toch maar opgedaan. Hopelijk doet dat genoeg, anders nog even een onderdeken scoren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:39

hoe gaat het nu joyce?
zo eng als ze buikpijn hebben,hopelijk is alles nu weer in orde?

kelly stond in de zon te dromen.
Afbeelding
hele groep is heel rustig,was net een stilleven vandaag haha.
allemaal beetje genieten van het zonnetje.
van mij mag het echt wel weken lang zo blijven <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 16:58

Ik heb het makkelijk,paarden grazen in de grote wei,nog genoeg gras.2 ruifen met hooi waar bijna niet uit gegeten word.Alleen de mest en waterbak losbikken en de slobber geven.Normaal ga ik nog rond 20.00 voor een volle ruif.Nu extra gegeven en kan ik dat overslaan.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:04

Britta dat is wel handig idd.

Het voordeel is wel dat ik nu met de auto weer de wei in kon en mijn hooi kon aanvullen precies op tijd.

Tot nu toe gaat het volgens mij wel goed. Hij staat regelmatig te eten. Tussen de middag heeft hij slobbersoep gehad en Guus heb ik steeds een beetje uit de hand gevoerd ervan die wilde het ook en vond de grasbrokjes niks...
Eindelijk ook eens wat water erin gekregen. Wilde weer niet uit de emmer drinken, zet het neer en natuurlijk wilde Guus het dan wel. Toen zag ik ineens dat hij het toch wilde dus na een boze blik ging Guus uit de emmer en mocht hij drinken. Denk 1/4 tot half emmertje lauw water naar binnen. Straks weer proberen en dan beide voermomenten dan maar soepie maken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 17:10

lastig dan he als ze niet willen drinken.
kelly krijgt sowieso wel heel veel water binnen via haar slobber,dus extra slobber kan inderdaad dan wel wat helpen.
hopelijk blijft het dan nu allemaal goed gaan :(:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:09

Oh zo eng koliek, hoe klein ook. Met dit weer ook altijd er bang voor door het minder drinken, dus ik ga met dit weer ook 2x per dag als het even kan om de bakken aan te vullen met warm water en om een bak slobber (nou ja, beetje slobber en veeeeeel water) 2x per dag te geven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:21

Hier drinkt de oude dame juist veel meer. Er gaat bijna 20liter doorheen overdag. Terwijl ze normaal die emmer maar half leeg heeft ofzo.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:55

Altijd engig met dit weer inderdaad! Ik schrok gisteren ook een beetje toen peri net op stal stond en hij op rust stond terwijl hij hooi had. Maar hij oogde heel alert dus vond het al zo gek. Uiteindelijk ging hij stro eten. Bleek de staleigenaar ander hooi in de stal te hebben die Peri niet lekker genoeg vindt :+ ik ander hooi erin gelegd en gelijk eten.

Hij is ook altijd zon slechte drinker. Toen ik gisteren met een emmer lauwwwarm water aan kwam keek die eerst 5 minuten naar mij en de emmer of ik hem niet aan het vergiftigen was := daarna toch maar gedronken want het was toch wel beter dan koud water haha. Terwijl zoveel paarden zo dankbaar gelijk die hele emmer leegdrinken haha agja.