Volgens mij is ze idd best tevreden. Mag ook wel met alle zorg en aandacht die ze krijgt Normaal zou layka een jaloers kreng zijn. Maar die accepteert het helemaal.
Mijn oude merrie van 31 heeft ongelofelijk watermest dierenarts zegt komt omdat ze geen tanden heeft maar wat kan ik er aan doen ze is ontwormt en heeft zandkuut gekregen
ellepel
Geplaatst: 17-12-23 22:35
loopt ze nog op gras?
die van mij had het ook…kwam daar van het korte gras. van het gras af,volledig op goede ruwvoervervanger en na twee week is de mest nu weer normaal. ik geef nu combi van fibernuggets,fibrebeet en seniores priores door elkaar. vier emmers per dag. beetje puzzelen wat werkt en wat je paard lust
Ahh heel veel sterkte charaz. "Fijn" dat jullie er opzich nog vrij snel bij waren. En het laat zeker een hele leegte achter.
Zonder dat je het door hebt ben je zoveel met ze bezig. Vooral omdat ze uiteindelijk iets meer zorg nodig hebben dan een jonger paard(naja laat ik maar niet vergelijken met iris )
Charaz
Geplaatst: 18-12-23 09:08
Dankjewel! Was inderdaad onverwacht. Je weet dat de dag een keer komt, maar het blijft heel verdrietig.
Britta31
Jeetje dat is ook echt een ''lifetime pony'' geweest dan Charaz. Wat een gemis
Ik struikelde vanochtend met voeren bijna.. De jongste en de oudste Er was nog plaats zat in de stal hoor, maar dit heeft katten-genen geloof ik want dat kruipt op een hoopje (De ijslander lag buiten te tukken).
Branco is verhuisd naar een andere paddock, deels bestraat en met container stal erop. Hij vindt het geweldig. Per 1 Jan gaat hij daar 24/7 heen. Beter voor zijn pees. Vandaag is de hoefsmid er. Hij had 2 dagen na lopen op de verharding geen warme pees meer. Wel nog dik. Hopelijk wordt dat ook snel beter. Hebben een heel revalidatie schema maar toen het zo dik en warm werd dat gestaakt. Kunnen we binnenkort hopelijk weer oppakken. Is eigenijk gewoon stappen aan de hand en dan opbouwen per 2 weken.
Zondag draadje er tussenuit gehaald en nu staan Peri en de merrie samen. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Merrie is best een einzelganger maar Peri tast het goed af en gaat er (iets te) voorzichtig mee om. Dus we gaan het zien! Hij voelt zich wel goed zeg. 26 jaar maar wat een karakter en power zit er nog in dat paard, dat houdt echt nooit op denk ik