Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:27

Ach, de Hagelslagbaby is terug thuis :+: wat fijn. Gaat het goed?

@britta: ochjee, zijn het lange werkzaamheden of is de rust al wedergekeerd?

@ellepel: is je rug alweer functioneel?

Vroeg nog iemand hoe ik zit qua hooi-beschikbaarheid. Op zich wel goed, al merken mijn leveranciers wel schaarstes.. De ene kon bijvoorbeeld (nog) niet aan grote pakken komen.
Op zich is er hier in de buurt wel voldoende meestal, maar je kunt ook goed merken dat er meer paarden zijn aangekocht in de afgelopen jaren zegmaar :))

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:00

Ik lees trouwens nog wel trouw mee.
Maar ik eh heb t een beetje druk.

Afbeelding
Afbeelding
Ukkie doet het echt zoooo goed thuis!!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:03

Ach die Iris weer thuis!
Ik lees mee in haar eigen topic.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:37

ze kijkt ook een stuk vrolijker!
hopelijk houd ze zich wat rustig als layka er wel uit gaat? kan me zo voorstellen dat ze misschien wel gaat staan stuiteren omdat ze mee wil.

mijn rug gaat nog niet zo denderend,dus moet nog even kalm aan doen :j
gelukkig heb ik netflix :):)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:48

Ik ben maandag voor het laatst bij Marissa geweest. Heb de griep dus kom mijn huis niet uit. Nou zie ik haar doordeweeks normaal ook niet dus veranderd weinig, al voelt dat wel zo

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:50

Beterschap!!

Fijne foto's van Iris <3

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:54

beterschap Siers! :(:)

@ellepel: houdt wel lang aan dan de klachten. Heb je dat vaker?
Heb zelf 5 jaar terug een hernia operatie gehad.. De impact van een pijnlijke rug is mij niet geheel vreemd dus..

Ik ben gisteren met mijn oude beer een stukje gaan stappen onder het zadel. We hebben 1,5 kilometer gedaan. Op de heenweg was hij zo traag haha. Dus toen dacht ik ''zo we draaien om'' en toen met zijn neus naar huis ging de kop erop, en begon hij te stampen :') Stapelgek op hem. Zit erover te denken om hem terug naar een dunnere regendeken te wisselen. Het blijft hier in de nachten weer 8 graden de komende week. Maar als first-year-dekengebruiker vind ik het allemaal paar spannend :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 11:08

ja heb dit elk jaar wel een keertje.
ben een paar keer verkeerd van paard gevallen op mijn onderrug en dan blijft dat wel een gevoelige plek.
dan heb ik nog zwaar beroep,ik maak schoon en dat is voor je rug en rest ook best wel een belasting.
ik deed ook niks bijzonders eigenlijk,ik stond op vanuit de bank en toen voelde ik het wel kraken en zat het weer vast.
hernia is dit niet geloof ik? omdat ik geen uitval in de benen heb, tenminste ik heb het eens bij de huisarts laten nakijken en die dacht daar niet aan.
maar ja dan blijft de behandeling hetzelfde denk ik….lopen, lopen en nog eens lopen.

ja wat dekens betreft zeg ik altijd..beter iets te warm dan te koud.
ik bekijk per dag wat voor weer het is,heb kelly nu nog onder 200 gram.
maar kan zijn dat het morgen echt warmer is en dan gaat er een dunnere op,of als het droog blijft misschien wel helemaal niks.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 11:14

ellepel schreef:
ja heb dit elk jaar wel een keertje.
ben een paar keer verkeerd van paard gevallen op mijn onderrug en dan blijft dat wel een gevoelige plek.
dan heb ik nog zwaar beroep,ik maak schoon en dat is voor je rug en rest ook best wel een belasting.
ik deed ook niks bijzonders eigenlijk,ik stond op vanuit de bank en toen voelde ik het wel kraken en zat het weer vast.
hernia is dit niet geloof ik? omdat ik geen uitval in de benen heb, tenminste ik heb het eens bij de huisarts laten nakijken en die dacht daar niet aan.
maar ja dan blijft de behandeling hetzelfde denk ik….lopen, lopen en nog eens lopen.

Ik heb ook eerst 9 jaar zo gelopen, inderdaad ook na 2x vallen en rug bezeren. 1x onder paard, 2e keer gewoon eraf. Op en af last van mijn rug, soms spit..

Als het wel een hernia wordt voel je het verschil wel is mijn ervaring. Ik was een weekendje weg in Duitsland en toen was het prijs. Ik werd gék van de pijn..

Achteraf gezien had ik mezelf door de af en aan rugklachten een heel verkrampte houding aangeleerd, en mijn enige behandeling toen was ''core spieren opbouwen'' wat voor mij resulteerde in fitness oefeningen onder fysio begeleiding en veel aanspanning.
Niemand had me ooit gewezen op het belang van ontspanning en beweging van je lijf. Dat ben ik nu nog steeds aan het bij leren..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:57

ja absoluut!
wat naar dat j́ij het dan ook net met een weekendje weg kreeg.
ik merk nu ook dat ik ook wat compenseer,maar ik heb nog wat fysio behandelingen staan dus ga die zeker nog inplannen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:11

Wat vervelend zeg dat jullie daar zo’n last van hebben. Lijkt me echt niet fijn.

Schim staat sinds zondag op het andere plekje op stal.
Hij moest echt wel wennen want het is aan de andere kant van het terrein dus op het begin was die niet zo amused maar dat went hopelijk. Ze staan nog even met een draadje er tussen en als ik vrijdag of zaterdag het idee heb dat hij relaxt is daar haal ik het er tussen uit. Ze zoeken elkaar nog niet echt op bij het draad dus kan het nog moeilijk inschatten. Vond hem gisteren avond al een stuk zachter en rustiger in de hand. Was wel mijn paard weer zegmaar. Maar dat kan ook zijn omdat die moe is van alle indrukken :=

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:27

Ik ben intussen gerepareerd hoor. Na 8 maanden verlamd been aangedrongen op een operatie, en intussen 5 jaar later kan ik vrij trots zeggen dat ik ook voor een groot deel hersteld ben van alle compensaties na de verlamming. Alleen paardrijden durf ik nog niet zo goed :')

Hopelijk is hij snel gewend en ''ingeburgerd'' Queelens!

Ik had vorige week toch mijn oude beer zijn 100 grams af gedaan en gewoon een regendeken op gelegd. En dat gaat goed, het is een stuk minder guur en koud ook dan 1,5 week terug natuurlijk.
Hij is in de omgang nu echt een gezellige opdringerige frutselaar dus volgens mij gaat het hem wel goed. :+:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:44

is voor mij wel een reden geweest om te stoppen met paardrijden.
appie vertrouwde ik echt helemaal,maar als ik weer van een ander dier afval weet ik niet wat er gebeurd en wil liever voorkomen dat ik in een rolstoel kom te zitten.

kelly heb ik ook de deken afgedaan,is ook best een beertje nu!

queelens. wel verstandig in eerst even apart te houden,kunnen ze rustig aan elkaar wennen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:47

Vallen is niet fijn en al helemaal niet met flinke klachten erna. Paar weken terug ook van paard gevallen, nou ook wel een tijd gevoeld.

Afgelopen week zag ik via facebook dat de volle zus van mijn oudje overleden is, 33 jaar. Ze lijken als twee druppels water op elkaar.
Hier moet ik vandaag lijnzaad gaan koken, oudje heeft weer flink last van mestwater. Is bij hem wel een bekend probleem maar gisteren was het wel erg flats, een koeienvlaai was steviger.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:40

33 is ook een flinke leeftijd!
ja lijnzaadprutje, vinden ze vaak wel lekker :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:14

Wat fijn dat Iris weer terug is.

Branco houdt zich rustig. Zijn pees is alleen heel erg dik. Veel dikker dan in het begin -O- maak me wel een beetje zorgen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:00

De jongens zijn nog steeds van slag,vooral Max,terwijl hij toch koeler in zijn hoofd is.Ze zijn nog steeds met de weg bezig voor de wei en er rijd van alles rond en een radio staat de hele dag op standje hoog.Nog even en dan is de weg weer klaar en keert de rust voor de bejaarden terug.Maar het is zo sneu voor Max.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:50

Ach wat sneu dat ze daar zo van slag van zijn. Dit jaar hebben we vele vrachtwagens aan nieuw zand voor de bak gekregen. Dat dichtslaan van die klep daar schrok mijn oude dame zich ook elke keer een halve hartverzakking van. Ik kon dat ook niet voor haar oplossen. Dat was gelukkig maar 1,5 dag ellende (graafmachines etc vind ze minder erg, maar die knal van die klep…).
Soms zijn ze daar dan toch gevoeliger voor ofzo.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:24

susan :(:) ja die zorgen kan ik me voorstellen…wat zijn de vervolgstappen nu?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:47

Wat vervelend Britta dat hij daar zo’n last van beeft. Hoe lang zijn ze ongeveer bezig?

susan ik snap je zorgen. Maar de dikte zegt niet altijd iets over de ernst. Die van Peri was tegen het najaar flink geslonken maar de pees zelf was niks beter geworden.. doe je al iets van lasertherapie? Dat kan zeker voor de zwelling helpen.

Ik ga zo weer eens bij mijn oudje kijken. Maandagavond vond ik hem erg chill en begreep ook dat hij zich de rest van de week goed heeft gedragen. Bizar dat een verandering van weide (ze staan nog steeds met draadje er tussen) voor zoveel (gedrags)verandering kan zorgen. Desondanks je liever veranderingen vermijdt heb ik het idee dat het goed was om hem even daar uit zijn eigen aura te halen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:18

fijn dat het beter gaat met je oudje queelens. Dat hij aan de nieuwe situatie gewend is.

Susan, sterkte. Heeft hij er last van, en krijgt hij nog pijnstillers?

Zoëy doet het goed, ik begin nu toch wel wat groei te zien gelukkig, de ingevallen kont is wel weg en begint wat ronder te vormen. zal binnenkort weer even wat foto s maken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 11:26

Fijn dat er verbetering is qua omvang Juval!

Vervelend Brita dat de werkzaamheden zo lang duren maar ook dat de paarden erop blijven reageren.. :(:)

Ik ben gisteren met mijn oudje een rondje door het dorp wezen fietsen. Hij was lekker kwiek. Fijn mee gedraafd aan de fiets. En onderweg nog met kinderen en een meneer met een rollator en een man met een jonge hond gepraat en Diddle uiteraard zijn broodnodige knuffels opgeëist :)) Ik weet niet wie dat nou leuker vindt, als hij kinderen ''oooh een pááárd'' hoort doen staat hij al vrijwel direct stil met zo'n snuit alsof hij een reuzewortel ziet lopen :+

Ik ga vanmiddag nog even zitten voor een extra deken bestellen voor m'n oude man en direct van die chillpillen van vitalstyle erbij voor de jaarwisseling. Vorig jaar was een van de jonkies flink koliekerig van de stress, en dat kostte mij natuurlijk weer 'n hoop nachtrust. Misschien kan ik het hem wat makkelijker maken met wat kunstmatige hulp..

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 14:40

Akshay bij Dochorse hebben ze vandaag op een paar mooie dekens 50% korting, bijv. Rambo 110grams

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:49

pluisbeer schreef:
Akshay bij Dochorse hebben ze vandaag op een paar mooie dekens 50% korting, bijv. Rambo 110grams

Bedankt voor de tip! Alleen allemaal voor "echte paarden". Mijn fruttel draagt 175 ondermaat :') maar wel interessante site, kende die nog niet!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 21:14

En toen deed ik m'n best via m'n mobiel op iedereen te reageren....
Laat maar _O-

Maar vervelend Susann dat t been niet dunner word. Ik weet niet of er qua hoefstand/beenstand wat gedaan kan worden of die misschien ermee te maken heeft.
Sws oudjes herstellen langzamer -O-

Hier doen uk en nuk het zo goed.
Okay nuk wil nog altijd een groter stukje paddock...
Misschien mag ze morgen even knettergek doen _O-
Ligt eraan qua droogte of het kan.
Ik zal dan bij iris blijven en mijn zusje haar nuk in de gaten houden.

https://www.instagram.com/reel/C04mLrLomJO/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Iris Spam filmpje. (En layka op de achtergrond).
Layka weet heel goed dat als we verbandwissel doen, dat iris subli mineralensmikel krijgt.
En layka weet dan ook dondersgoed te bedelen over het hekje heen _O-
En iris vind het fijn als layka nukkig mee bedelt als steun. Dus prima zo.....