ellepel schreef:ja heb dit elk jaar wel een keertje.
ben een paar keer verkeerd van paard gevallen op mijn onderrug en dan blijft dat wel een gevoelige plek.
dan heb ik nog zwaar beroep,ik maak schoon en dat is voor je rug en rest ook best wel een belasting.
ik deed ook niks bijzonders eigenlijk,ik stond op vanuit de bank en toen voelde ik het wel kraken en zat het weer vast.
hernia is dit niet geloof ik? omdat ik geen uitval in de benen heb, tenminste ik heb het eens bij de huisarts laten nakijken en die dacht daar niet aan.
maar ja dan blijft de behandeling hetzelfde denk ik….lopen, lopen en nog eens lopen.
Ik heb ook eerst 9 jaar zo gelopen, inderdaad ook na 2x vallen en rug bezeren. 1x onder paard, 2e keer gewoon eraf. Op en af last van mijn rug, soms spit..
Als het wel een hernia wordt voel je het verschil wel is mijn ervaring. Ik was een weekendje weg in Duitsland en toen was het prijs. Ik werd gék van de pijn..
Achteraf gezien had ik mezelf door de af en aan rugklachten een heel verkrampte houding aangeleerd, en mijn enige behandeling toen was ''core spieren opbouwen'' wat voor mij resulteerde in fitness oefeningen onder fysio begeleiding en veel aanspanning.
Niemand had me ooit gewezen op het belang van ontspanning en beweging van je lijf. Dat ben ik nu nog steeds aan het bij leren..