Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 11:38

heerlijke foto Esther :+:

@Hagelslag: hoe is het nu met je patiente, en hoe vindt je oudje het, als ik het goed beredeneer staat die nu alleen?

Ik ben vanochtend om 6 uur als een malle naar buiten gerend om de oude beer zijn regendeken om te doen. Ik had even de memo gemist dat het fijne weer beperkt bleef tot het weekend :') Was net op tijd, hij was nog droog.

We zijn gisteren nog een paar honderd meter wezen stappen. Ik had niet voldoende lef om verder te gaan, hij vond het wel gezellig en ging om de paar meter rustig stil staan en schooien om brokjes. Verwend ei :')
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 12:00

Goed om te lezen dat operatie goed is gegaan.

Hier gisteren ook een ongelukje gehad met de draad. Gelukkig geen verwondingen voor zo ver we konden zien. Ik had helaas zelf ook een steri-strip waardig ongelukje bij de wei bij het fixen van de mestvork. :=

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:09

Richard hoe gaat het met jou sinds je oma er niet meer is?
Zo te lezen kom je nog wel op stal?

Hagelslag hoe gaat het met Iris en Layka?

Hier gaat het zn gangetje. We zijn het weer zat, zo vreselijk nat. Maar verder is Marissa blij en happy. Vorige week de hoefsmid gehad en die vond ook dat ze er goed uitzag voor dr leeftijd

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:40

de nattigheid is inderdaad heel vervelend. Ik heb ze niet zo lang buiten op dit moment. Vandaag net even om uit te mesten. Ze vermaken zich binnen ook wel, grote stallen.

Ik heb helaas wel het idee dat het andere oog van Zoëy ook achteruit aan het gaan is. Rechts ziet ze al niets meer, maar links ook niet zo heel best vrees ik. Opletten met benaderen dus. Ze is gelukkig niet schrikachtig, maar wel lomp als je niet oplet loopt ze over je heen of tegen je aan. Dat is lastig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 15:23

Hier zijn we weer een droge periode in gegaan. Lekker zonnetje. De 3 20+ers doen het goed, ik heb ze net vandaag verweid naar Nederland ;-) Zo noemen wij het beneden land dat onderaan de heuvel ligt. Is een fijn land, ligt op het noorden, dus nog gras genoeg. Over een paar weken heeft een deel ervan geen zon meer dat is dan wel jammer, maar dan gaan ze weer roteren naar een ander stuk. Meestal doe ik ze een week en dan weer verweiden.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:59

Layka is nog best rustig onder t hele gebeuren.
Volgens mij staan de buurpaarden nu ook 1 weiland verderop. Maar alsnog zijn ze dichtbij genoeg

Vanmorgen heeft m'n zusje een telefoontje gehad over iris.
Ansich doet ze het goed.
Zelfstandig staan en liggen gaat goed.
Stukjes lopen lukt opzich ook.

Maar dan moet ze wel haar hoofd erbij houden _O-

Ik ben bezig met stalelementen te krijgen. En een dumper met zand is ook al besteld zodat layka iets droger zou kunnen staan

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:29

hagelslag schreef:
Layka is nog best rustig onder t hele gebeuren.
Volgens mij staan de buurpaarden nu ook 1 weiland verderop. Maar alsnog zijn ze dichtbij genoeg

Vanmorgen heeft m'n zusje een telefoontje gehad over iris.
Ansich doet ze het goed.
Zelfstandig staan en liggen gaat goed.
Stukjes lopen lukt opzich ook.

Maar dan moet ze wel haar hoofd erbij houden _O-

Ik ben bezig met stalelementen te krijgen. En een dumper met zand is ook al besteld zodat layka iets droger zou kunnen staan

Zij maakt stapjes in de goede richting en jij maakt grote stappen in de goede richting!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:40

siersma, heb je marie al getroffen?
ook hier van bokt en die zit een paar maanden bij jou op het eiland voor werk en heeft de pony mee :j
fijn dat marissa goed gaat!

monique, heerlijk dat het bij jou nu een droge periode is.
hier vandaag echt een paar hele dikke hoosbuien gehad.
ik had kelly gelukkig even in de schuilstal staan zodat ze even slobber eten kon.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:44

ellepel schreef:
ook hier van bokt en die zit een paar maanden bij jou op het eiland voor werk en heeft de pony mee :j

monique, heerlijk dat het bij jou nu een droge periode is.
hier vandaag echt een paar hele dikke hoosbuien gehad.
ik had kelly gelukkig even in de schuilstal staan zodat ze even slobber eten kon.

Ze krijgen hier ook supplementen in 'slobber' maar dan meer drogere slobber, want slobberen vindt niemand hier leuk. En dan haal ik ze even binnen in de boxen, vinden ze altijd leuk, want dan komt er eten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 20:55

Siersma schreef:

Hier gaat het zn gangetje. We zijn het weer zat, zo vreselijk nat. Maar verder is Marissa blij en happy. Vorige week de hoefsmid gehad en die vond ook dat ze er goed uitzag voor dr leeftijd

Blij dat ik idd nog 1 a 2 keer per week nog wat met andere paarden kan doen uit de kudde. Wel heel vreemd dat de wei nu zo leeg en stil is zonder de oma's. |(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:00

:(:) ja dat is zo wennen!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:45

Bagheera_206 schreef:
Siersma schreef:

Blij dat ik idd nog 1 a 2 keer per week nog wat met andere paarden kan doen uit de kudde. Wel heel vreemd dat de wei nu zo leeg en stil is zonder de oma's. |(

Lijkt me zo raar om dan toch nog op stal te komen

ellepel schreef:

Ik heb haar nog niet gezien maar weet waar ze staat. Kom daar alleen niet zoveel in de buurt zeg maar. Zal,er binnenkort eens langsrijden, kijken of ik haar kan spotten

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 01:29

Hoi mag ik me ook melden

Heb sinds zaterdag een oude shetlander opgevangen ze heet Zoë en is 31 jaarAfbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:46

mooie stippel,en wat een leeftijd!
wat fijn dat je haar hebt opgevangen.
kan het zijn dat ze op een facebookgroep stond?
meen dat ik laatst wat zag van een stippel en een vosje,allebei wat ouder waar ze een plekje voor zochten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:57

Richard kan me voorstellen dat dit erg wennen is.

Welkom Sanniesan! Leuke stippelpony.

Branco liep gisteren weer niet goed -O- zo jammer hij ging zo lekker na het oppakken weer. Is het misschien toch teveel, of komt het omdat hij gisteren ergens van schrok en even opzij sprong? Het is heel lastig want als je hem een paar dagen stil moet zetten wordt het een bommetje.

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:17

Sanniesan wat lief dat je deze oude pony opvangt

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:56

ellepel schreef:
meen dat ik laatst wat zag van een stippel en een vosje,allebei wat ouder waar ze een plekje voor zochten.

Van mijn opvang waarschijnlijk dat wij ze ergens weggehaald hebben de vos zit hij een kennis die, was een stuk gezonder en fitter

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:19

Hoi Sanniesan, wat fijn dat jij die pony kan opvangen.

Toevallig haha, dit is mijn Zoëy van 31 jaar

Afbeelding

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:01

Wat een knapperd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:33

Wij hebben vorige week de schrik van ons leven gehad.. Onze Flygill stond met koliekachtige verschijnselen en later ook vergiftigingsverschijnselen. Hij was zo slecht dat ik dacht dat hij er niet doorheen zou komen en hebben hem naar de kliniek gebracht. Hij is er doorheen gekomen maar heeft wel een jas uitgedaan.

Zo balen, laatste liep die kreupel en nu dit.. We sluipen zo steeds meer richting zijn pensioen vrees ik. Het heeft me wel aan het denken gezet en we gaan nu voorzichtig rondkijken voor een nieuw rijpaard voor mij erbij. Maar vind het wel moeilijk heel eerlijk gezegd..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 12:45

Dat is schrikken Flygill, ben je ook achter de oorzaak van zijn ziekte/koliekverschijnselen gekomen? iets verkeerd gegeten misschien. Ik hoop dat hij snel herstelt!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:02

Akshay wat een lieve foto!

Siersma, ik doe met je mee. Ben ook zo ontzettend klaar met dit piep weer... Echt niets leuks meer aan. Merk ook echt dat ik overal veel moeite mee heb. Door de zorgen laatst met mijn pony (koliek), sowieso de zorgen om mijn oudjes, het 2x daags medicatie moeten geven nu (de pony, voor dr maag), behandelen van mok (want tja, het is immers super nat), perikelen met hooi... Het is allemaal gewoon stom en vooral veel geregel en zorgen, maar mede door het weer geen mogelijkheden om even wat leuks met ze te doen en dus even op te laden. Dat mis ik echt enorm. gelukkig heb ik vorige week een heerlijke buitenrit gemaakt op een gehuurd paard (wel in de regen, dat wel) en zondag even met mijn grote met de trailer oppad geweest om te wandelen. Dat had ik echt even nodig (en zij ook).

Juval, vervelend dat het zicht verder af neemt. Fijn dat ze verder niet schrikachtig is, maar toch niet echt een fijn idee :(:) Wel heel knappe stippel is het!

Hagelslag, wat is de verwachting hoelang Iris in de kliniek zal moeten blijven? Fijn dat Layka wel rustig is thuis zonder Iris :(:)

Lijkt mij heel raar Bagheera die lege plekken te zien op stal :(:) Wel fijn dat je toch wat kan rommelen met andere paarden :(:)

Sanniesan, wat een leukerd!

Hopelijk valt het mee Susan qua kreupelheid :(:)

Flygill, koliek is altijd zo eng, wat rot zeg. Gelukkig is hij er doorheen gekomen, fingers crossed dat het goed blijft gaan!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 17:20

Sanniesan schreef:
ellepel schreef:

Van mijn opvang waarschijnlijk dat wij ze ergens weggehaald hebben de vos zit hij een kennis die, was een stuk gezonder en fitter

ja ii zag het net al op,de site van dierenopvang groningen!
ik dacht al van wat komt het me bekend voor!
maar werk jij daar dan ofzo?

Sanniesan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:11

Sanniesan schreef:

Van mijn opvang waarschijnlijk dat wij ze ergens weggehaald hebben de vos zit hij een kennis die, was een stuk gezonder en fitter[/quote]

ja ii zag het net al op,de site van dierenopvang groningen!
ik dacht al van wat komt het me bekend voor!
maar werk jij daar dan ofzo?[/quote]

Ja al 25 jr

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 19:26

wat leuk! gaaf werk om te doen denk ik :j