Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:08

Oh ja ik vind m'n jonkies ook fantastisch.
Maar mijn IJslander verwacht een heel duidelijke 100% aanwezigheid.
En m'n jonge Fjord is nog lang niet klaar voor kalm aan een touwtje mee lopen buiten het erf, laat staan als ik kapotgaar ben.

Dan blijft Opa Fjord over :+:
Afbeelding
:))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:03

Hagelslag, heel leuk stel zo samen. Dat ze zo samen liggen is ook zo fijn, ik word ook altijd blij van liggende paarden, krijg ik geen genoeg van. Die pootjes dan ook altijd zo lief onder het lichaam gevouwen <3

Uforio, ik geef voor de weerstand Lysine bij en ook wel eens euchinacea. Als ze echt wat minder zijn, geeft ik een vitamineboost die ik bij de welkoop haal. Farmofit heet dat, dat geef ik dan een paar dagen achter elkaar. Verder krijgen ze elke dag een balancer. Mijn pony even een tijdje niet na haar koliek, krijgt ze alleen agrobs mash. De balancer ga ik zo weer rustig opbouwen.

Susan, fijn dat de ingreep op stal kon. Was het niet heel bloederig?

Hier gaat het mwah. Door het *piep*weer is mijn grote echt strontshagrijnig. En ik vind het lastig of dat door het weer komt, of dat door mij komt (mijn humeur is ook echt below sealevel door al die regen), of dat ze toch last heeft van haar artrose. Ze krijgt nu iig duivelsklauw bij en heb ik twee dagen terug wat opgeschroeft om te kijken of dat helpt. Ik wandel zoveel mogelijk maar ze heeft elke dag stalbenen (in de paddock) omdat ze gewoon zo weinig loopt. Met wandelen begint ze langzaam en boos, maar ik zie opzich weinig aan haar lopen. Lastige is dat de artrose in haar rug zit. Na even wandelen wordt het gelukkig wel beter, maar ze is wel happier en blijer geweest. Wat dat betreft moet het gewoon ook echt droog worden.

Mijn pony gaat goed na de koliek perikelen paar weken terug. Ze is weer goed bijgetrokken, eet goed. Nog 2 weken medicatie voor haar maag en dan eventueel nieuwe maagscopie om te kijken hoe het er nu uit ziet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:05

Tancreda ja het is heel veel bloed. Lastig dat je paard niet happy is. Die grote van ons spiegelt heel erg, dat kan bij jou natuurlijk ook.

Hagelslag aaah te schattig idd.

Branco was vervelend vandaag. In de losgooi bak gehad, daar deed hij wel even raar. Morgen aan het werk maar. Dan kan hij ook weer normaal doen met binnen zetten. Hij stuitert gewoon aan de hand en probeert zich los te trekken :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:50

ja jammer als ze niet lopen, is de paddock dan heel klein of hoe bedoel je dat precies?
artrose is ruk,heb het zelf ook en het is gewoon de kou en de vocht die dan niet fijn is.
hopelijk helpt de hogere dosering duivelsklauw :j

ik weet van kelly dat die vast wel kilometers per dag loopt.
onze track is echt ontzettend lang, ik heb het eens gelopen en het kwam op bijna een kilometer als je alle paden langs loopt.
dus als ze van achter naar voren moeten om te drinken dan zit er al heel wat aan meters op.
heb wel es gedacht om zo’n tracker om te doen bij haar,kijken wat ze loopt.

akshay, wat een leuk jonkie!
hoe oud is die?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:08

We hebben geen track maar een paddock. Met dit natte weer staat ze of in de regen met dr kop naar beneden of onder d'r afdak. En ik kan niet op meer plekken voeren omdat ze, als het eenmaal nat is ze het niet meer eet. Dus ook daarom lopem ze minder. Het moet verdorie eens droog worden....

Afbeelding
Afbeelding

Ik had d'r graag een paddock parafise pensioen willen geven maar daar is ze echt te asociaal voor. En individuele stalling kom je vaak op kleiner uit dan dat ze nu staat. En nu staat ze iig nog met m'n pony (momenteel wel even apart)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 07-11-23 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:11

Oei SusanH, vliegeren met paarden herfsteditie ook gehad dus :))

@ellepel; jonkie is 2(en een half). Jonkie is de hoge dan he.
Afbeelding

Afbeelding
En hier jonkie in het blauw met mijn IJslander (6jaar)

@tancreda; eens dat droog wel even fijn zou zijn.. ik regende er net ook weer uit met hooi geven. Bleh..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:37

Haha vliegeren met paarden :') . Nee wij lanceren die van ons altijd. Ooit hier op bokt gelezen dat iemand dat deed met zijn paarden ( bedoelde natuurlijk longeren, spelfoutje) en sindsdien zeggen wij altijd lanceren in plaats van longeren. Branco neemt dat vaak heel letterlijk :):) gekke oude opa.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:53

tancreda,ja lastig dan om ze aan het lopen te krijgen.
en je kunt niet iets in de hoeken doen met kruiden of takken waar ze dan voor moet lopen?
het is bij iedereen wel afzien hoor nu met alle regen,hopelijk komt er na deze regenperiode een mooi droge tijd aan.

akshay, mooi jonkie toch, hoe groot is hij nu?
zo staan de ruinen bij ons ook wel tegen elkaar omhoog,die kunnen echt zo ruig met elkaar omgaan soms.
lekker spelen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:37

Ja SusanH als je 't lanceren noemt gaan ze zich ernaar gedragen natuurlijk he :') :))

@tancreda, wat ik nu vaak doe omdat het paradise-stukje van mijn paddockparadise niet echt begaanbaar meer is. Is dat ik heel onvoorspelbaar voer. Dus voerpunten leeg laat, soms opeens iets heel lekkers tussen het hooi verstoppen, en ook gerust 3 dagen niet :)). Ik merk wel dat ze daardoor in elk geval een soort scharrelmodus hebben aangezet.
En we hebben een haag langs de paddock staan sinds 2 jaar, en dat is écht een hit! Ik spot ze regelmatig op even ergens een stukje rozenstruik of hazelaar er tussenuit pitsen.

Nat hooi niet meer moeten is hier inderdaad ook een financieel ongunstig kunstje.. Gelukkig lijkt mijn jongste Fjord een soort vuilcontainer-gen te hebben. Die peuzelt dat zompige spul nog met smaak op

@ellepel: hoe hoog Rafiki nu is zou ik niet durven zeggen. Maar ik gok wel ergens tussen de 1,40 en 1,45. Diddle is maar 1,35 namelijk, en mijn ijslander is vorig jaar hobbymatig gemeten op ongeveer 1,37
Ik vind hem in elk geval huge :') niks gewend, al mijn stroomdraden hangen ook zo'n beetje op standje dwerg altijd. Koop je zo'n dier bij met van die lange stelten..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:15

hahaha ja geweldig :D
hier in de buurt zit een fokker van fjorden en daar staan ook echt hele leuke tussen.
een aantal big belly fokmerries,maar ik zag nou laatst dat ze ook een heel licht veulen er bij hebben lopen.
prachtige kleur is dat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 13:09

Ik vind 140 echt klein. Branco is 153. Hocus bijna 1.70.

Nou Branco was heel braaf scheelt dat we hem gisteren al even in de losgooi bak hadden gezet. Daar heeft hij even de meeste energie er al uit gegooid. Hij zakte meteen al lekker.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:10

kan je nagaan,ik vind kelly al veel te groot,die is 1.53.
appie was echt perfect toen,die was 1.38.
ik ben ook maar klein,net 1.62

branco komt verder niet buiten dan in de losgooibak?
gelukkig dat hij nu wel braaf was.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:27

Hahaha ik ben 1m61 en voel mij op mijn hafje van 1m47 altijd op zo’n ‘my little pony’ als ik met anderen ga wandelen :') Volgend jaar wordt ie trouwens 20, dan meld ik hen hier ook aan :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:25

Duimen jullie mee.
Draad wond bij iris. Wij gaan nu ma de kliniek

Spoiler:
Afbeelding

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:44

Ik duim mee hagelslag vind het heel erg naar voor jullie ..ik lees zo graag je blije berichtjes over haar en nu dit ..bah …..sterkte :knuffel:

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:56

Oei beterschap!! Dat is een lelijke!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:32

Hagelslag ook ik duim mee!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:58

auw, dat ziet er echt lelijk uit. veel sterkte, mijn duimen draaien!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:01

Oh damn dat is een lelijke!! Ik duim heel hard voor jullie mee..... Ik hoop zo dat het er erger uit ziet dan dat het uiteindelijk gaat zijn. Heel veel sterkte :(:) :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:22

Sterkte en beterschap :knuffel:

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:32

We gaan laten opereren en eh ja.
Dit Word duur

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:35

jeetje wat erg voor jullie!
pees is nog wel heel?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:36

Strekpees is door maar kan naar zeer grote waarschijnlijkheid gerepareerd worden.
Doordat we snel zijn waren ze positief

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:38

ja ik snap best dat je dat wilt proberen…ze is zo jong,dat verdiend een kans.
word wel een hele lange boxrust vrees ik dan?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:52

Sodeju dat dat ziet niet zo best uit.
Sterkte.