Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:10

Jaa heb je goed dat je hem iets laat bijkomen :).
Hier kan ze nog zonder deken, maar na vrijdag gaat ie op denk ik.

Afbeelding
Gister aan de wandel geweest!

Afbeelding
En ze wordt nu echt oud merk ik. Zeker als ik oude foto’s terug kijk zie je het heel goed.
Soms word ik er wel verdrietig van, wetende dat de tijd die we hadden (15jaar), langer is dan we nog hebben. En daarom geniet ik wel van alles wat ze doet en wat we samen doen <3

Siers83

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:39

Esther wat ziet Mona er goed jit zeg! Goed in dr vacht ook!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:01

Queelens schreef:
3x per dag 1 kilo fibre nuggets en 1/2 kilo weight lifter en dat geweekt.

Hij krijgt ook 2x per dag nog wat grasmix met wat weight lifter brokjes erin die hij redelijk/okay eet door de brokjes die erdoor zitten.

Eerder dan donderdag nog geen plek. Ik hoop zelf dat hij voor donderdag weer opknapt. Het is een lange reis van 2,5 uur wat ik ook nog wel lastig vind met een paard die zichzelf niet fit voelt. Of ik moet naar een andere kliniek in de buurt maar die hebben geen idee wat er allemaal gebeurd is..

oei, ik hoop echt dat hij zich vóór donderdag wat beter voelt. Zo'n lange reis is wel heel belastend als ie zich niet fijn voelt. Zou zijn dossier niet naar een kliniek dichterbij in de buurt gestuurd kunnen worden?

Esther, mooie foto's!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:46

@Queelens eet ie de fibrenuggets enzo wel goed op? Alleen het hooi niet? En dan verhoging erbij, dat is wel vreemd zeg..

Ik zou idd ook gewoon naar een da gaan die jullie geschiedenis kent. Maar 2,5 uur rijden is wel erg lang.. Misschien kan je overleggen met je da wat hij adviseert? Is het 2,5 heen en 2,5 uur terug?

Esther mooie foto's! Hoe oud is die van jou nu?

Ik heb gisteren nog even een heerlijk bosritje gemaakt met mijn 27-jarige. In het voorjaar was ze echt slecht, at niet meer, erg vermagerd. Ze is de zomer weer heel erg opgeknapt en weer super fit! Dus af en toe maar een ritje, echt rustig zit er niet in want ze is nog bloedfanatiek.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:33

Klinkt goed! Heerlijk als ze zo fanatiek zijn.

Mona is 29 :). Ik grap wel eens dat ze ouder is dan m’n vriend :') .

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:50

Es_ther schreef:
Klinkt goed! Heerlijk als ze zo fanatiek zijn.

Mona is 29 :). Ik grap wel eens dat ze ouder is dan m’n vriend :') .

Dan ziet ze er echt nog goed uit!

Chica is 27, heb haar al 24 jaar. Dacht gisteren nog toen ik er weer op zat dat ik zo eentje nooit weer ga krijgen. Ik kan echt lezen en schrijven met haar, we kennen mekaar zo goed.. Moet er niet aan denken dat ze er op een dag niet meer is..

@Bagheera wat een heftige beslissing. Gaat het niet meer?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:54

Het eren van de fibrenuggets gaat wel goed inderdaad en zijn temperatuur is gelukkig weer goed. Vind het ook wel lastig die lange reis indd maar is ook weer wat om weer naar een ander te gaan die ons niet kent..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:15

esther wat ziet mona er goed uit! mooie blik ook en inderdaad al een flink pak haar er op.
kelly heeft dat ook al wat, is ook nu wat zweterig omdat het wel aan de warme kant is.
maar ja dat is nou eenmaal niet anders.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:26

@queleens hoe is het nu ?

@Esther ze ziet er idd nog goed uit

Uk en nuk zijn inmiddels best goed aan elkaar gewend.
Ze kregen net beide weer een wormkuur ivm horzellarven.
Layka zag de bui al hangen toen ik direct met het halster aankwam en een paar brokjes in m'n jaszak _O-
Beide het halster om gedaan.
Layka eerst de spuiten erin, wachten tot ze het had weg geslikt en dan krijgt ze een paar brokjes die ze argwanend aanneemt.
Toen ik layka losliet dacht iris wel even te mogen dreigen naar layka _O- _O-
Layka boeide het echt niks, die was al lang blij dat ze weg bij de wormspuit mocht.
Dus daarna bij ukje de spuiten erin. Wachten tot ze het doorgeslikt heeft en toen een paar brokjes... ging allemaal prima.

Het is wel te merken dat ukje zich dus inmiddels stukken fitter voelt _O-
Maar dat gaat qua gedrag wel goedkomen... als het layka te bont word doet ze er wel wat aan.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:28

ik zag laatst een heel leuk filmpje van een kennis van me die veulens fokt en die gaat dan met de veulens met een wormenspuit gevuld met lekkers oefenen.
dan wennen ze echt zo makkelijk er aan dat het eigenlijk nooit problemen oplevert.
ff zoeken,dit filmpje
https://m.youtube.com/watch?v=QtDWYySwCyA

bij kelly doe ik het altijd door slobber.
moet even een kuur aanvragen want hoor al dat de horzels al wat problemen geven.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:32

Soms is dat echt handig om te oefenen idd...

Maar hier sta ik dus aan hun rechterkant, stop zonder problemen of drama de spuiten erin.
Hou even hun hoofd omhoog(op een normale manier) tot ze geslikt hebben en dan is het ook al klaar....

De brokjes naderhand is vooral omdat ik het sneu vind zoiets smerigs te moeten geven _O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:42

Haha die brokjes naderhand, heel herkenbaar. Peri krijgt nu 2x daags spuiten in zijn mond die hij niet fantastisch vind. Direct daarna lrijgt hij zijn slobber.

Maandag is de dierenarts langsgeweest voor een check. Alles was oke, bloed afgenomen en ontstekingswaarden zijn goed gedaald naar 100 (komt van 1300 af) sinds gisteren probeert hij ook weer gedroogd gras en hooi te eten maar het kauwen gaat érg moeizaam. Even kijken hoe het vanavond is maar als het kauwen nog moeilijk gaat gaan we morgen alsnog naar de kliniek om te kijken. Ik heb een doel en dat is dat hij enigszins normaal hooi kan eten. Af en toe een propje is niet erg maar het lukt hem nu gewoon niet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:28

sneu, maar flink slobber voeren dan en hopen dat het nog bijtrekt :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 16:55

Ahh dat is wel echt sneu...
Wel fijn dat de ontstekingwaarde al gezakt is... maar alsnog te weinig

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 14:15

Hoe ging t, nog naar de kliniek gegaan?

Helaas vanmorgen ook naar de kliniek gemoeten. Vorige week donderdag kreeg mijn kleine pony koliek. Colosan hielp gelukkig. Maar vrijdag ochtend was het echt flink raak dus de da erbij met spoed. Het is de hele week goed gegaan, maar vanmorgen was ze opeens weer heel slecht dus opgeladen en naar de kliniek gebracht. Ik vind het maar eng en hoop dat ze er bovenop komt... duimen jullie mee?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 15:58

Uiteraard duimen wij mee! Zo menselijk zijn we wel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:01

oh wat naar,zeker als het vaker is dan word het wel heel erg eng.
hopen op goede afloop!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:41

@tancreda hoe staat t nu met je kleintje ervoor?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:02

Hier duim ik ook mee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:30

Gisteren einde dag ben ik nog gebeld en was ze oké. Ze hebben een foto gemaakt vanwege t vermoeden van zand maar zand had ze amper, zeer minimaal, en dat rijmt niet met de pijn die ze had. Ze blijft de komende dagen en dinsdag krijgt ze een maagscopie voor verder onderzoek.

Ze is altijd al koliek gevoelig, maar nu 3 jaren koliek vrij geweest. Het zijn normaal eens per jaar ofzo een lichte aanval, helpt colosan direct of 1 DA bezoek en is t zo over. Maar een oorzaak nooit echt gevonden, we hebben t altijd op zand gegooid. En normaal was het rustige buikpijn in korte aanvallen waarbij ze rustig ging liggen. Nu echt veel pijn, veel rollen, rillen. Zo zielig...

Een voordeel is dat ze niet verstopt is. Maar wat het dan wel is? Misschien toch d'r maag ofzo? Ben benieuwd wat dinsdag brengt. Ik ga zo weer even bij haar op bezoek.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:43

Oei Tancreda sterkte! Fijn dat het geen zand is, maar kan me voorstellen dat je ook wel wil dat ze iets kunnen vinden als ze zo oncomfortabel zijn...

Wij zijn donderdag terug geweest voor kiezen-gat controle (eigenlijk zouden ze nu de prop er ook uit gehaald hebben maar die had hij er na 2u al uit liggen zelf).genezing ging boven verwachting hard. Hij was ook relatief oke met het aanraken van de plek. Terug aan het werk was een goed plan. En hij was wederom een engel op de trailer :+:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:48

gaat het eten al beter nu?

richard hoe gaat het met je?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:50

ellepel schreef:

Die van mij eet prima en heeft nog steeds privileges ij de vorm van gras of extra hooinetten voor hem alleen.

Was het paardje van Queelens denk ik die je bedoelt die slecht eet/at

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:54

ellepel schreef:

Ik ga de laatste week nog intens genieten van alle momentjes met haar. <3 Wel allemaal heel dubbel als ik bij haar ben. Heel raar en verdrietig dat ze er over een week niet meer is. |(

Ook gewoon van de kleine dingen als weidefitness.

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:14

Tancreda4 schreef:
Gisteren einde dag ben ik nog gebeld en was ze oké. Ze hebben een foto gemaakt vanwege t vermoeden van zand maar zand had ze amper, zeer minimaal, en dat rijmt niet met de pijn die ze had. Ze blijft de komende dagen en dinsdag krijgt ze een maagscopie voor verder onderzoek.

Ze is altijd al koliek gevoelig, maar nu 3 jaren koliek vrij geweest. Het zijn normaal eens per jaar ofzo een lichte aanval, helpt colosan direct of 1 DA bezoek en is t zo over. Maar een oorzaak nooit echt gevonden, we hebben t altijd op zand gegooid. En normaal was het rustige buikpijn in korte aanvallen waarbij ze rustig ging liggen. Nu echt veel pijn, veel rollen, rillen. Zo zielig...

Een voordeel is dat ze niet verstopt is. Maar wat het dan wel is? Misschien toch d'r maag ofzo? Ben benieuwd wat dinsdag brengt. Ik ga zo weer even bij haar op bezoek.

Ahorn toevallig in de buurt staan?
Atypische weide myopathie?