Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:02

Sanet schreef:
Oh wat een stress Hennos. Misschien toch nog eens overleggen met je staleigenaren? Of er niet toch iets mogelijk is?

Nee vanmorgen er weer over gehad, per 1 november begint het stalseizoen en dan gaat het draadje weer open en alles bij elkaar als hij dan niet weg is.

ellepel schreef:
lastig is dat in een groep, wij hebben ook een groep en liefst niks apart dus dat snap ik wel.
risico dat er wat gebeurd hou je toch wel…he mijn appie had een gebroken kaak door een trap van een ander paard in de groep -O-
maar misschien is een andere stal juist beter of vind je iets voor beiden?

Ja een risico heb je altijd wel, maar dit is geen incident maar standaard. Alleen door zijn leeftijd herstelt Tennessee niet meer snel en daardoor is hij slomer en wordt hij nog vaker getrapt. Het is ook echt maar 1 andere pony. Bij de rest van de kudde is er niks aan de hand en zit hij goed in de groep.

Maandagmiddag bij een stal kijken maar dat is een half uur bij mij vandaan. Als ik dan naar alle 2 de paarden zal gaan op 1dag dan ben ik gewoon 1,5uur tijd kwijt aan reizen, zonder file.....

Queelens

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:55

Akshay, indd daarna een leuk uitje plannen kan goed helpen! Succes alvast!

Hennos wat een klote positie zeg.. snap je gevoel helemaal. Je kan niet beide paarden verhuizen? Ik weet niet of ze samen ook in de groep staan maar dan hebben ze misschien steun aan elkaar? Wie weet krijgt je andere paard ooit ook wat en dan is het toch fijn als ze apart kunnen staan als het moet..

Met schim gaat het redelijk. Veel contact gehad met dierenarts(en) en ook een paar bezoekjes verder. Zijn ontstekingswaarden waren verhoogd en zijn nu aan het dalen. Van de week at hij bijna geen hooi meer, grasmix wilde hij ook niet meer. Was echt ellende. Nu een nieuwe baal voordroog sinds gisterenavond die hij wel prima eet (zon’n 70% tov normaal), zijn grasmix eet hij gemixt met weight lifter brokjes nu redelijk goed en hij krijgt ff tussendoor geweekte grasbrokken met geweekte weight lifter erdoor. Hij is in ieder geval weer vrolijk en heeft weer de wil om te eten (hij at ook van een wilg van de week), maar eet dus nog niet echt alles.

Hij staat nog wel op de metacam icm gastrogard tegen maagzweren enzo omdat hij straks 2 weken op de metacam staat..

Over een week moet het wel weer goed zijn want tandvlees heeft in totaal 1-2 weken nodig om echt goed te genezen. Als het dan nog niet oke is moeten we weer terug, maar dat hoop ik eigenlijk niet..

Het is dus nog wel even spannend, het is een gekke reactie op het trekken van een kies en een snijtand en het opvullen van een diastema.. maar we houden hoop en ik ben in ieder geval blij dat hij zichzelf weer goed voelt en al beter begint te eten.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 18:32

Marieke fijn dat Peri zich weer beter lijkt te voelen.
Hoe is het met zijn vriendin? Gaan ze goed samen?

Ik had net de gebitsverzorger. Beetje tandsteen en een kies was een stukje afgebroken, die heeft ie wat bij gevijld zodat de punt niet zo scherp meer is. Verder geen gekke dingen gelukkig. Maar wel echt een oude paarden gebit inmiddels. Goed glad en afgesleten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:27

Hier hebben we gisteren de DA langs gehad om de oma's te laten gaan voor het einde van deze maand. |( Het is een hele verdrietige beslissing, maar diep in je hart weet je dat dit het beste is...

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 19:46

Bagheera_206 schreef:
Hier hebben we gisteren de DA langs gehad om de oma's te laten gaan voor het einde van deze maand. |( Het is een hele verdrietige beslissing, maar diep in je hart weet je dat dit het beste is...

Oeii dat ik wel echt een moeilijke beslissing.
Maar waarschijnlijk wel het eerlijkste.
Probeer er nu nog van te genieten!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:02

Ah… heel erg veel sterkte Richard. Ik denk aan je.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:52

Bagheera wat een dapper besluit. Heel veel sterkte. Dat ze maar op een rustige manier mogen gaan.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:01

Bagheera_206 schreef:

Oh wat een moeilijk besluit. Maar ook heel dapper. Verwen ze nog maar lekker

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:05

Bagheera_206 schreef:

De moeilijkste beslissing die er is ....
Zijn ze gewoon op?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:14

Oh jeetje wat een verdrietige beslissing... heel veel sterkte....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:10

Bagheera_206 schreef:

Ach, wat een dappere beslissing. Heel veel sterkte :knuffel:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 08:20

ach richard wat vreselijk erg, heel veel sterkte.

queelens, gelukkig gaat het de goede kant op,hopen dat het zo blijft gaan.

hennos wat ontzettend vervelende situatie zo, zou inderdaad haast het mooist zijn als je ze samen ergens zou kunnen plaatsen.hopelijk vind je een mooie plek.

kelly gaat wel prima eigenlijk,gister de hele club op een nieuw blok gras gezet.
dus die is verder wel blij.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:33

Jeetje wat heftig Richard. Wat scheelt er aan de oma's of willen jullie ze de winter niet meer in laten gaan? Geniet nog van ze, en verwen ze maar extra, de laatste paar weken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:36

Moeilijke beslissing Richard, maak de laatste weken nog een fijne tijd voor je oma's!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:17

Bagheera_206 schreef:

Ach wat een moeilijke beslissing, sterkte :knuffel:

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:06

Sterkte Richard. Moeilijke beslissing.
Wij gaan als het goed is donderdag terug naar de kliniek. Vind hem sinds gisterenavond weer slecht. Wil geen hooi eten, geen grasmix.. alleen nog wat gras en geweekt eten. Vraag me zo af wat het is en hoop dat ze hem donderdag kunnen helpen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 18:39

ja wat raar dat het nou weer niet goed gaat?
heb je nog getemperatuurd of er weer koorts is?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:28

Helaas wel weer verhoging ja, 38,3. Maar dus net zoals begin deze week net geen koorts

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:43

nou wat vreemd steeds?
zou dat dan nog wel met het gebit te maken hebben denk je?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:17

Marieke wat klote zeg. Krijgt ie nog pijnstillers of iets anders?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:05

Geen idee ellepel. Maar hij eet, als hij eet, wel duidelijk heel moeilijk. Krijgt hooi of andere vezels niet gekauwd. Hij krijgt nog Metacam en gastrogard

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:11

Dat hij alleen zachte dingen wil eten, klinkt toch echt wel als een probleem met zijn kiezen Queelens.
Kunnen jullie niet eerder terecht deze week?
Wat geef je hem nu te eten dan? Het gras bevat niet heel veel voedingstoffen meer nu.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:40

Wat lastig zeg Queelens. Ook met de verhoging..
Succes donderdag!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 07:41

3x per dag 1 kilo fibre nuggets en 1/2 kilo weight lifter en dat geweekt.

Hij krijgt ook 2x per dag nog wat grasmix met wat weight lifter brokjes erin die hij redelijk/okay eet door de brokjes die erdoor zitten.

Eerder dan donderdag nog geen plek. Ik hoop zelf dat hij voor donderdag weer opknapt. Het is een lange reis van 2,5 uur wat ik ook nog wel lastig vind met een paard die zichzelf niet fit voelt. Of ik moet naar een andere kliniek in de buurt maar die hebben geen idee wat er allemaal gebeurd is..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:33

Ach jeetje Queelens, wat vervelend dat hij niet lekker opknapt..

@Bagheera, heel veel sterkte.. :(:)

Nog even over de Agrobs PreAlpin Senior:
Ik ben achter de perfecte mengverhouding gekomen denk ik qua vocht en alles opeten. Hier betekent het dat ik op los geschept volume (niet aangedrukt) maximaal de helft van dat volume water doe. Na een minuut of 10 is het water dan ''weg'' en voer ik het.

Dus een hele schep agrobs en dan maximaal een halve schep water erop. Senior Diddle is er helemaal blij mee zo. Hij is overigens qua BCS perfect nu, reden dat ik bij voer is omdat ik hem liever nu íets laat bijkomen voordat het weer omslaat. Dan dat ik dan nog moet zoeken naar iets wat voor ons fijn is :)