Limerick had ook in de blubber gelegen, jammer dat ze dat zo lekker vinden.. maar ach

Ze gaan het hele jaar door overdag de wei in, schoonmaken heeft amper zin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Misty_MMS schreef:Ik heb een pony van 25 jaar jong die het gelukkig nog erg goed doet. Ze krijgt 2 plakken hooi, 3 kg luzerne en 2 kg basisbrokken per dag. Ze is precies goed op gewicht nu. Nu heb ik haar dit jaar vanaf november elke dag een schepje poeder Total Supply van Pavo gegeven voor de extra vitamines en mineralen, omdat het gras op was. Nu wil ik eigenlijk graag iets om haar iets soepeler te maken. 's Ochtends loopt ze wat stijf als ze de wei in gaat en ze sleept nog wel eens met haar achterbenen.
Nu mijn vraag:
Is het beter om haar een supplement voor soepele spieren of voor soepele gewrichten te geven? Ze doet het verder prima, ze heeft geen last van ziekten, maar ik wil haar graag wat soepeler zien lopen.
In hoeverre zijn die extra vitamines echt nodig? Ik heb het aan haar gegeven omdat ik een kilo gekregen had, maar zit nu een beetje te twijfelen om hiermee door te gaan.
Maris schreef:Het is eerst wel handig om te weten of hij/zij last heeft van zijn spieren of gewrichten. En dan daarbij een supplement zoeken....
En wat voer je ? Als je weinig krachtvoer geeft heb je grote kans op een vit e tekort in ieder geval ( loopt terug in het hooi naarmate dat ouder wordt ). Met alleen hooi voeren loop je zowieso meer kans op tekorten in het voer.