BaiNar schreef:Dat grassmix is een soort luzernemix ofzo?? Hoeveel geef je daarvan per dag??
Mijn kan geen peen meer wegkrijgen... hoe lekker hij het ook vind... Ik rasp het weleens voor hem.....
grassmix is geen lucerne maar gewoon gedroogt fijn gras met een beetje haverbrokken erin...
ik geef er iets van 4 kg per dag van en dan nog een zooitje hooi erbij.
advies is om 1 kg per 100 kg lichaamsgewicht per dag te geven volgens mij... zou ik even op de zak moeten kijken

mijn ouwetje kan niet meer zonder

kimmie261 schreef:rianneke,als je gelezen had,had je ook gezien dat ik zowiezo ONBEPERKT,dat is dus zoveel als ze maar kunnen eten,ruwvoer het allerbelangrijkste vind..
ik had het over goed ruwvoer

maar goed ik ben ook heel erg voor goed ruwvoer en minder krachtvoer omdat er in krachtvoer veel ""rommel" zit

kimmie261 schreef:en kuilmais,geef het al jaren,nog echt geen 1 paard(en gaf het zelfs op de pensionstal die ik runde met tig paarden)van aan de diarree van zien gaan..
bij "gewoon gezonde paarden" is er ook veel minder snel wat aan de hand... maar bij de ouwetjes zijn hun darmen vaak gevoeliger en komt zoiets meestal niet ten goede