Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ja ze staat wel erg met lege buik.
kelly kan soms ook zo staan.
even op een rij je geeft nu:
2,5 kg sp, is dat echt kilo of een schep?
kilo multibeet
kilo senior slobber
havens senior crumbs
300 gram dices.
geef je dat per keer of is dat per dag?
je kunt alles wel mengen,die dices ook, gewoon met de sp mee laten weken![]()
en probeer vaker te voeren, liefst om de vier tot zes uur.
4x per dag…per keer kunnen ze ongeveer tien liter voer opnemen.maak je het niet te dun met water dan staan ze echt wel een half uur te “kauwen” en dat is goed voor de vertering.
lees ook even wat ik voer,staat op de vorige pagina
hooi wel aanbieden, kijk anders voor gehakseld hooi?
Naath86 schreef:Oh heerlijk om die rijfoto's zo te zien!
Ik ga vanmiddag toch maar met de mijne naar de dierenarts. Ze blijft slecht eten, is ook heel erg aan de diarree en ziet er gewoon niet happy uit. Geen koorts, maar weet niet meer of het nu van haar gebit komt of dat ze iets anders onder de leden heeft. Lastig hoor, gaan ook nog over twee weken op vakantie dus zit me allemaal niet echt lekker.
Eapy schreef:Naath86 schreef:Oh heerlijk om die rijfoto's zo te zien!
Ik ga vanmiddag toch maar met de mijne naar de dierenarts. Ze blijft slecht eten, is ook heel erg aan de diarree en ziet er gewoon niet happy uit. Geen koorts, maar weet niet meer of het nu van haar gebit komt of dat ze iets anders onder de leden heeft. Lastig hoor, gaan ook nog over twee weken op vakantie dus zit me allemaal niet echt lekker.
Naath, ik kwam dit tegen en moest aan je denken: https://www.horsetopshop.com/products/m ... hips-15-kg
Is dat wat voor je paardje? Misschien krijgt ze dat makkelijker weg? Hoeft ook niet te weken.
Ilsevdhoek schreef:Hoi allemaal!
Ik kwam dit topic toevallig tegen en heb eigenlijk advies nodig. Ik heb een bijna 29-jarige merrie met wat typische ouderdomsproblemen. Zo mist ze al jaren aardig wat snijtanden door EORTH en ook een paar kiezen ontbreken. Ze stond altijd goed onder controle bij de tandarts, maar helaas bleek het vorige maand helemaal mis.
Door 2 ontstoken en losse kiezen hebben we verstoppingskoliek tot gevolg gehad. 5 dagen kliniek en 2 kiesextracties verder was al het vet wat er nog aanzat volledig verdwenen. Dit was eind februari/begin maart. Plan opgesteld met DA en proberen haar zoveel mogelijk slobbers en ruwvoervervangers als SP aan te bieden naast het hooi.
Nu blijft ze proppen maken van dr hooi en heeft ze vorige week zondag weer een verstopping gehad. Ik vind het heel dubbel, maar zit er over te denken om dr zo min mogelijk hooi aan te bieden en dit te vervangen voor een grasbrok.
Ze krijgt nu 2-2,5kg SP (zodra ik er meer van geef lust ze het niet meer). 1kg Horsefood Multibeet, 1kg Equifirst Senior Slobber, 1kg Havens Senior Crumbs en mix daar 300gr Havens Fiber Dices doorheen. Door de Seniores en Multibeet meng ik nog +/- 3/4 schep Cavalor Strucomix Senior om het smakelijk te houden
Ik had als plan de Fibre Dice los te voeren als soort grasbrok maar dat eet ze dus niet en krijg het ook niet echt tot een lekker papje gemaakt. Hebben jullie nog andere suggesties?
Ik kan niet wachten tot ze weer op het gras kan, maar hoop er in de tussentijd toch wel weer iets meer op gewicht te krijgen dan nu.
Side note: ze heeft ook Cushing
[ [url=m/vEEccw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FtEGrY.jpg]Afbeelding[/url] ]