Ach! Je mooie Tweety! Ik geloof dat ik maar zelden zo’n wel overwogen beslissing gelezen heb. Liever heb je natuurlijk dat ze de wei in rennen, staart erop en plof weg. Of kalm en rustig in hun slaap. Maar helaas is dat ons niet altijd gegund. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.
Heel veel sterkte met het verlies van je lieve paardje! Het blijft een moeilijke beslissing, ook als het duidelijk is dat het niet meer goed gaat komen.
Sterkte! Mijn oude paard inslapen was in een acute situatie. Mijn keuze was nu op stal inslapen, of op de trailer naar de kliniek om diagnose te laten bevestigen en daar inslapen. Ascot is op stal gegaan.
Er zo naar toe moeten leven, eigenlijk in jaren, lijkt me heel moeilijk, want inderdaad, waar ligt de grens? Wat een liefde heb jij voor je paard, dat je op onderzoek bent gegaan, jouw pijn opzij hebt durven schuiven voor Tweety, en hem zelfs goed voorbereid hebt op het inslapen. Bijzonder mooi, Tweety mag blij wezen dat hij jou als baasje heeft gehad.
Wat mooi dat je de keuze hebt gemaakt die het beste voelt voor jou. Inderdaad, op een gegeven moment is genoeg genoeg geweest. Heel veel sterkte de komende tijd, volgens mij heeft Tweet een fantastisch leven, en een lieve baas gehad.
Fijn dat je dit onderwerp zo aansnijdt, het blijft een moeilijke keuze.
Het nemen van zo'n beslissing is altijd loodzwaar, je wilt hem eigenlijk niet, nooit, nemen, maar je moet in het belang van het dier dat helemaal afhankelijk is van jou, niet zelf kan kiezen.
Ik heb deze beslissing helaas vele malen moeten nemen, en pas achteraf heb ik me een aantal malen gerealiseerd dat ik er eigenlijk eerder een eind aan had moeten maken. Je wilt ZO graag je dier nog bij je houden, dat je in een soort 'wishful thinking'-modus komt, waarbij je in talloze kleine dingetjes toch een verbetering denkt te zien, of denkt 'hij geniet nog wel van blabla...' terwijl eigenlijk duidelijk had moeten zijn dat dat beetje genieten niet opweegt tegen de algehele misère.
Onlangs kwam ik bij de dierenarts het boekje Zijn we niet te vroeg? tegen. Een heel zinnig boekje met overpeinzingen over dit onderwerp.
Voor bijzondere (niet paardgerelateerde) replica's en living history spullen. ARRE remaining history Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)
Je eigen, weloverwogen, beslissing is de beste beslissing!
Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid