Op het gemakje 2020 door met 3 teddyberen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Op het gemakje 2020 door met 3 teddyberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 16:18

Hi!
Wauw, lang geleden dat wij nog eens een ITP maakten, maar het is ook niet bijzonder spannend geweest voor ons dit jaar. Omdat onze zaak dicht moest door de COVID maatregelen had ik veeeeeel tijd over maar weinig zin in alles. 2 dagen voor de eerste lockdown had ik toevallig de paarden terug naar huis gehaald dus ik heb ze wel lekker dichtbij gehad altijd en ben daar heel dankbaar voor! Het zal dus meer een sfeeroverzichtje zijn en voor mezelf een manier om een rotjaar af te sluiten :)

Het begon allemaal nog prima in januari, met een lekker zonnetje en slapende pony's <3
Ze stonden hier nog bij mijn vriend. De wei thuis is verkocht en zou in december vrij moeten zijn dus de paarden gingen terug naar de boerderij.
Afbeelding

In februari moest ik nog gewoon werken en stonden de paarden lekker in de kudde. Rustige maand :)

Afbeelding

In maart ging alles voor de eerste keer dicht. Nergens zin in dus de meeste dagen bracht ik zo door nadat ik gelukkig enkele dagen voordien de paarden terug naar huis had gehaald. De nieuwe eigenaars van onze wei hadden nog geen vergunning kunnen krijgen voor hun plannen en daarom mocht ik de paarden nog lekker thuis laten staan, zij konden er toch nog niet beginnen.

Afbeelding

In april werd bekend dat we voor juni nog niet terug open mochten en heb ik Duke opgepakt. Ik had er een paar keer over gehangen en op gezeten maar dat was het ook ongeveer. In april hebben wij voor het eerst samen gestapt! *\o/*

Afbeelding

Natuurlijk kreeg Duke daarna weer genoeg tijd om te bekomen :')

Afbeelding

In mei maakten Duke en ik nog wat stapritjes! Hij pakt alles super goed op maar laat ook zijn karakter goed uitschijnen :D We moeten veel oefenen met zijn 'verlatingsangst' want het wordt echt een zenuwpees zodra Dexter uit het zicht is.

Afbeelding

Samen kunnen ze de wereld aan :j

Afbeelding

Begin juni ging Duke op mijn voet staan nadat Dexter hem in zijn billen beet. Ik kreeg krukken en een goede vriendin haalde de paarden terug naar de boerderij omdat ik niet tot aan de wei kon lopen om te voeren en water te geven elke dag. Ook mochten we 8 juni terug open gaan en het was alsof corona nooit bestaan had. Mensen kwamen massaal terrasjes doen en ik had het super super druk (en dat met een kreupele poot :P )

Echter, 10 juni kreeg Duke een trap van 1 van de merries en stond hij kreupel met Einschuss. Wij hadden net ons record verbroken! Duke liep hiervoor al bijna 200 dagen op allevier zijn benen. Het was ons niet gegund. Duke kreeg boxrust, spuitjes en een boel koud water en was gelukkig relatief snel weer op de been. 15 juni mocht hij weer buiten rennen en er was niks meer aan te zien! Uiteraard is dat allemaal overlegd met de dierenarts.

Afbeelding

Maar ik zag dat hij alsnog geen rust vond. De merries zaten achter hem aan en Dexter, die hem normaal met alle macht beschermt, had vaak meer interesse in de voerbak. Dus ik besloot dat ze terug naar huis moesten, puur uit gevoel want thuis heb ik helemaal niet de infrastructuur die ze op de boerderij hebben en als hij terug zou vallen kon hij hier niet op boxrust. Maar voor mijn gevoel had hij hier op de wei, met Dexter er bij, meer rust dan daar tussen de merries. En zo kwamen mijn teddy's 20 juni alweer naar huis. Het is een op-en-neer gesleurd geweest die periode maar ik denk nog steeds dat ik op die momenten wel steeds de juiste keuze heb gemaakt.

Juli kwam aankloppen en de paarden genoten van de grasjes op de wei.
Mijn knappe grijze grumpy kon mooi laten zien dat de grasjes hem goed deden :)

Afbeelding

Ook in juli begonnen wij te werken aan Duke zijn verlatingsangst. Ik wilde hem meepakken naar zo veel mogelijk nieuwe plaatsen, zonder Dexter. En eenmaal daar zien we wel wat we doen, gaat het goed dan longeren we misschien een stukje? Geen verwachtingen behalve dat hij als we naar huis gingen rustig moest zijn zonder te flippen omdat Dexter er niet bij is. De eerste nieuwe plek die we probeerden was de piste bij een vriendin thuis. Ik mocht hem daar los laten en uit zijn plaat laten gaan, waar hij dankbaar gebruik van maakte :') Maar ik merkte heel snel dat hij me kwam opzoeken en los met me mee liep, ondanks de afleiding van die vriendin haar paarden en het gebrek aan Dexter. Daarom geprobeerd wat te longeren en hij deed het zo flink dat ik er daar de eerste keer zelfs op ben gekropen! We hebben wat gewandeld aan de longe en toen ben ik afgestapt, hij heeft nog lekker kunnen rollen voor we naar huis gingen :)

We zijn hier vaker terug gegaan als ik vrij was en het ging steeds beter <3
Dit was de eerste keer draf onder het zadel :)

Afbeelding

In juli draafden we voor het eerst los door de bak en er was geen sprake van verlatingsangst. Behalve bij Dexter, die had Duke toch wel gemist wanneer we weer terugkwamen :+

Augustus was echter een drukke werkmaand waarin de paardjes lekker op de wei stonden.

In september ging Duke mee naar de volgende nieuwe plek, het wedstrijdterrein in ons dorp.
We hadden de dressuurpiste gehuurd om te oefenen en dat ging top! Nouja, dressuurmatig wellicht nog niet top maar hij was ontzettend braaf en dat was waar wij op dat moment voor gingen :)

Afbeelding

Eind oktober moesten we voor de tweede keer onze zaak sluiten en als dat die eerste keer ontmoedigend was, kun je je wel voorstellen dat wij niet per se in feeststemming waren die tweede keer. Oktober/november waren niet zo boeiend dus.
Eind november heb ik Duke nog een keer meegenomen naar de piste bij vriendin thuis maar die was net omgeploegd en veel te zwaar. Zij heeft dan haar pony opgezadeld en zo zijn we op mijn eerste echte buitenrit met Duke vertrokken :D Thuis wel een paar keer een kort blokje om gedaan met Dexter er bij maar nu zijn we bijna 2 uur weg geweest en het ging heel goed!

In december vierden wij jubileums(jubilea?), Dexter was 6 jaar bij mij en Duke 4 jaar :) Verder waren we vooral blij als het eens een dag niet regende :')
Duke verraste ons op 23 december door ineens stokkreupel te lopen, het leek alsof zijn been los aan zijn lichaam hing en ik schoot weer in de volle paniek. Dat waren dus 195 dagen dat Duke in 1 stuk op 4 benen had gelopen, als iemand nog aan het tellen was :P
De dierenarts was er binnen het half uur en deed iets magisch met haar handen en plots liep Duke weer prima. Blijkbaar schoot zijn knie op slot 8)7

Door omstandigheden kwam ook de merrie van mijn zus aan huis staan en zo hadden wij drie moddervarkentjes, een paddock die helemaal naar de vaantjes is en een prachtig uitzicht :)

Afbeelding

Uiteindelijk was iedereen gezond toen we het jaar afsloten en dat is toch het voornaamste :)

Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:22

Ha, daar zijn de grote vriendelijke reuzen weer. <3 Op naar veel plezier in 2021!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:28

soesita schreef:
Ha, daar zijn de grote vriendelijke reuzen weer. <3 Op naar veel plezier in 2021!

Dankjewel! Ja, dat hopen wij ook :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:31

Ik moet ze toch eens komen bekijken als ik weer probleemloos over en weer van Aken naar Antwerpen rij. :D

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:33

<3 Oh wat zijn ze toch prachtig

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 13:44

soesita schreef:
Ik moet ze toch eens komen bekijken als ik weer probleemloos over en weer van Aken naar Antwerpen rij. :D

Haha ik hoop tegen dan dat ik terug aan het werk mag wel :')

jeetje77 schreef:
<3 Oh wat zijn ze toch prachtig

Helemaal mee eens :D

vikawiek

Re: Op het gemakje 2020 door met 3 teddyberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:12

Daar zijn de reuzen weer, wat een knapperds zijn het <3

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:13

Knapperds :D
(ik had nu toch nog iets meer in juli verwacht ze :P )

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 00:17

Stral schreef:
Knapperds :D
(ik had nu toch nog iets meer in juli verwacht ze :P )

Ja ik ook whahaha maar ik wilde galop graag proberen met een paard er bij en Dexter die wilt nooit galopperen. Heb het een keer met vriendin haar paard willen proberen maar die was toen aan het klieren en toen durfde ik niet meer whahaha en toen vielen we stil he pshhh. Maar ik heb vandaag reactie gekregen van een manege hier in de buurt dat ik hun binnenpiste kan huren en ik wil zaterdag of zondag al eens gaan proberen :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 00:18

vikawiek schreef:
Daar zijn de reuzen weer, wat een knapperds zijn het <3

Dankjewel!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:19

Ik bedoelde eigenlijk: een eervolle vermelding van vooral U aan het zweten krijgen, niet dat ge u moest verantwoorden ze :') :D

en de tak, vooral de tak.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 00:40

<3
Daar zijn ze dan!
Knappe jongens
Duke pakt het goed op zo te zien!!!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 10:44

Stral schreef:
Ik bedoelde eigenlijk: een eervolle vermelding van vooral U aan het zweten krijgen, niet dat ge u moest verantwoorden ze :') :D

OH PFFRRTT _O-
Oké maar goed punt wel want alle credits voor het los draven gaan naar u! Dat was gewoon niet nadenken toen en anders had dat nog wel weken geduurd denk ik :j idem voor het leren longeren! Die tak daar gaan we over zwijgen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 10:45

rayoow schreef:
<3
Daar zijn ze dan!
Knappe jongens
Duke pakt het goed op zo te zien!!!

Jaa zeker, heel braaf is hij :) hij is ook rustiger in zijn hoofd dan bv 2 jaar geleden dus ben wel blij dat ik er niet te vroeg aan begonnen ben. Schrik me alleen wel hele tijd kapot als het besef komt dat hij er al weer 5 wordt dit jaar HOE DAN

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:44

Granoek schreef:
Stral schreef:

OH PFFRRTT _O-
Oké maar goed punt wel want alle credits voor het los draven gaan naar u! Dat was gewoon niet nadenken toen en anders had dat nog wel weken geduurd denk ik :j idem voor het leren longeren! Die tak daar gaan we over zwijgen.

Oh nee over de rest zwijgen en de tak onthouden, dat maakt 2020 juist mooi :') :D
Credits niet hoor, heb je helemaal zelf gedaan :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:50

Knapperds en wat staan ze op een mooie plek :D

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 08:35

Oh wat zijn ze leuk <3

Lisavos11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:11

Ohw, wat een geweldige mooie reuzen! Wat zijn ze mooi!!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:56

Knappe reuzen zijn het ook, maar ik mis wel al die uitbraken die ik vooral op insta langs zie komen }> :D :evaw:

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:13

Heel erg leuk overzicht, het blijven echt prachtige paarden! En op naar een nieuw niet-kreupel record in 2021 :D

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 12:31

Ahh Dexter en Duke, ik vind ze er altijd zo lief uitzien! Ik volg je dus ook met veel plezier op instagram :D

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:12

Wat een stel knapperds zijn dat toch <3

Ik zou er zelf niet gauw een nemen, mijn voet is al eens kapot getrapt en ben een beetje angstig geworden van zware paarden met dinner plate hoeven :+ maar ik ben wel opgegroeid daar met al die trekpaarden overal (toen was er naast Hemershof nog een fokker denk ik).
Altijd mijn ogen uitgekeken naar die mooie tanks.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 00:27

Mjetterd schreef:
Knapperds en wat staan ze op een mooie plek :D

Ja ben ook heel blij dat ze lekker nog even thuis kunnen staan!

anoukwendy schreef:
Oh wat zijn ze leuk <3

Lisavos11 schreef:
Ohw, wat een geweldige mooie reuzen! Wat zijn ze mooi!!

Bedankt! :D

sanne1992 schreef:
Knappe reuzen zijn het ook, maar ik mis wel al die uitbraken die ik vooral op insta langs zie komen }> :D :evaw:

Whahahaha dat is ondertussen zo’n gewoonte dat ik er zelfs niet meer aan denk _O- ofwel probeer ik het steeds maar zo snel mogelijk te vergeten, dat kan ook hahahaha.

Luca03 schreef:
Ahh Dexter en Duke, ik vind ze er altijd zo lief uitzien! Ik volg je dus ook met veel plezier op instagram :D

Ja ze zijn ook wel echt heel lief hoor, heel veel geluk gehad met deze 2! <3 en wat leuk om te lezen :D

Pauww schreef:
Heel erg leuk overzicht, het blijven echt prachtige paarden! En op naar een nieuw niet-kreupel record in 2021 :D

Ja wow haha, laten we het eens hopen :') een jaar zonder uitzonderlijke dierenartskosten, dat is ons goede voornemen :=

sassycas schreef:
Wat een stel knapperds zijn dat toch <3

Ik zou er zelf niet gauw een nemen, mijn voet is al eens kapot getrapt en ben een beetje angstig geworden van zware paarden met dinner plate hoeven :+ maar ik ben wel opgegroeid daar met al die trekpaarden overal (toen was er naast Hemershof nog een fokker denk ik).
Altijd mijn ogen uitgekeken naar die mooie tanks.

Ja weet je, je leert er wel van zeg maar :+ ik ben nooit meer met mijn all stars gaan voeren, ook niet heel eventjes :')
Hiernaast of in de buurt? Ik weet Geelen wel heel dichtbij zitten. Het is wel een mooi zicht als de paarden allemaal aan de boerderij staan ja <3 zullen er toch ook alweer dik 35 zijn nu!

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:21

Ik woon in Maaseik, op het randje van de woonwijk vlak tegen het boerenland. :D