Toen begon de zoektocht, ik wilde eigenlijk het liefste een Konik merrie

En daar stond een zwarte Tinker tussen genaamd Ebony.. Totaal niet wat we zochten maar opeens stond hij in de trailer en ging mee naar huis

1.

Thuis kreeg hij de naam Jack Sparrow, want Ebony vonden we te vrouwelijk. Jack was nog niet echt zadelmak, net gecastreerd en gigantisch onzeker

2.

Het rijden met Jack was ontzettend spannend geen rem, en constant spanning met opstappen (iemand moest Jack vast houden, een 2e persoon het zadel tegen hangen en dan moest ik zo stil mogelijk zitten anders lag ik er naast). Maar op de grond was Jack mijn beste maatje, vrijheidsdressuur beleefden we dan ook erg veel plezier aan.
3.

In 2013 gaven we samen onze eerste show (met Fjord Martje), op de lokale ponyclub tijdens een markt (waarbij er een hele knappe leuke jongen het geluid van onze show verzorgden

4.

Die zelfde jongen begon paardrijlessen te nemen op opa zijn Fjord Martje en nu 7 jaar later wonen we samen + kat

Deze foto werd gemaakt tijdens het 1e ponykamp bij opa thuis, waarbij we allebei begeleiders waren
5.

Jammer genoeg overleed mijn opa in 2014, opa was en is mijn nummer 1 voorbeeld een levensgenieter. Er waren momenten dat mijn ouders en het niet meer aan durfden met Jack maar dankzij opa kwamen we er toch uit. De week dat hij overleed gaven Jack en ik een showtje voor hem op het strand nog 1 laatste keer..
Nu dat we zonder opa verder moesten gaan, lag de verantwoordelijkheid van het verzorgen van de paarden bij mij... 16 jaar oud en 2 pony's aan huis waar ik zelf voor moest zorgen was best lastig, spannend en opa werd heel erg gemist. Gellukig was/is mijn vriend Mario er

2015

Privé ging het eventjes wat minder, ik haalde net te weinig punten voor de Havo en kon dus niet geschiedenis docent gaan studeren... In de middelbare school had ik geen zin/motivatie meer dus ben ik paardenhouderij gaan studeren (met het idee om vervolgens HBO te doen). Op de paardenhouderij ontmoeten ik klasgenoten met dezelfde hobby/intresse en zo ging ik het 1e jaar op pony vakantie naar Schoorl met een klasgenootje haar pony en Jack en Martje.
7.

In de zomer van 2015 kreeg ik ook een telefoontje of ik met mijn brave 2 pony's niet wilde helpen tijdens de Marine dagen in Den Helder! Wat een ontzettende eer en ervaring was dat!
8.

filmpje van de Marine dagen: https://www.youtube.com/watch?v=8GwxrlHqrmo
Ook probeerden we het rijden met een jurk uit..
2016 Moest ik gaan stage lopen... Nu wilde ik eigenlijk graag ergens stage lopen waarbij ik Jack en Martje mee kon nemen. Ik heb een geweldige stage periode gehad op Dressuurstal de Beukenvallei, waarbij we in onze vrije uurtjes samen met zijn 3e het Leenderbos konden verkennen.
9.

Ook mochten we in de prachtige binnenhal rijden en trainen van de Beukenvallei.. Nu deed ik liever andere dingen dan Dressuur in de binnenhal (wat niet altijd goed ging

2016 was echt een bizar jaar verder
we deden mee aan de World cup Horseboarding in Ijmuiden
10.

Organiseerden samen met Mario een eerste special effecten en paarden avond
11.

Maar vooral mijn echte kinderdroom kwam uit, Jack en ik mochten een kleine demonstratie geven op Horse Event in Ermelo

12.

In 2017 reisde Jack en ik voor een stage af naar Duitsland waarbij we stage liepen op een grote Rocky Mountain Horse stoederij, hier hebben we heerlijk genoten in de bossen (dag dat we dit filmpje maakte werd er gejaagd van daar een wat afgeleiden Jack): https://www.youtube.com/watch?v=Ru8pQtZj9Wg
Toen we terug naar Nederland kwamen aan het einde van de stage heb ik een Rocky veulentje gekocht Sia en mijn moeder een Rocky veulentje Rosa, vanaf dat moment bestond onze vaste kudde uit 4 paarden

Ook maakten we in 2017 een hoop lol tijdens Horseboarding trainingen!
14. Https://boktimg.nl/m/q8JFrZ.jpg
Eigenlijk is 1 topic te kort voor het delen van al onze herinneringen en momenten vandaar dat ik stop tot 2016 en volgende week het topic open van 2016 tot 2020

15 https://boktimg.nl/m/y9YNWK.jpg
En nog 1 laatste video van onze 1e 3 jaren:
https://youtu.be/1WF9Yre94-k
tot volgende week voor deel 2!