2020: Ducky naar huis en nieuwe vriendjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_mjwb

2020: Ducky naar huis en nieuwe vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-20 23:09

2020; het jaar waarin voor ons heel veel veranderd is! Verhuizing en twee nieuwe vriendjes voor Ducky.

Winter
Het jaar begon met vele km’s in de buitenlucht. We waren lekker aan het trainen voor het aankomende endurance seizoen, dat helaas niet is door gegaan. Toen alles stop werd gezet door het corona, heb ik besloten om dit jaar niet te starten en mijn startpas op te zeggen. De verhuizing kwam eraan en de wedstrijden die ik wel zou kunnen rijden waren allemaal een twijfelgeval door het corona virus. We hebben vooral lekker veel lol gehad door afwisselend buiten en in de bak te rijden. Zoals velen weten is dressuur niet echt ons ding, maar af en toe lekker hard crossen als er niemand in dat bak was, was ook super leuk! Ook lekker knuffelen in de paddock was een groot gedeelte van onze winter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lente
Ducky mocht het land weer op! In het begin het grote land maar later met een vriendje op een ander stukje omdat ze maar een kudde van twee waren. Toen de eerste zonnestralen kwamen hebben we een ijsje gehaald, zijn we lekker gaan zwemmen in de zee en werd Duck zijn nieuwe vriendje geboren.

Afbeelding
Afbeelding

Op 30 mei werd deze kleine aap geboren: Oliver au Petit Galop
Afbeelding

Zomer
In augustus kregen we de sleutel van ons nieuwe huis en kon de verbouwing beginnen. We begonnen in de heetste weken van het hele jaar maar hebben in 3 maanden tijd een hele hoop bereikt! We hebben hard gewerkt om een paradijs voor Ducky en zijn vriendjes te creëren.

Ducky en ik hebben vooral weer lekker buiten gereden en heeft hij een relaxte zomer gehad. Ook zijn we even thuis wezen kijken en lekker op het strand gereden. Springen kan Ducky ook erg goed (lees; erg overdreven).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook werd Oscar au Petit Galop geboren op 5 juli. Een ieniemie hengstje die onze kleine kudde compleet maakte!
Afbeelding

De twee bolle kinders samen:
Afbeelding

Herfst
In november zijn wij verhuist en konden de paardjes naar huis komen. Wij hebben Ducky eerst opgehaald en twee dagen later de kleine boefjes. Het was nog even wennen, maar na een klein weekje was het alsof ze nog nooit ergens anders hadden gestaan.

Ducky en ik hebben al aardig wat km’s erop zitten sinds dat we aan huis staan. We zijn hard aan het trainen voor volgend jaar. Hopelijk kunnen we dan het endurance weer oppakken en lekker wedstrijden rijden!

De bolle kinders en Duck staan elke dag samen te eten en tussen 13:00 en 15:00 liggen ze heerlijk met z’n allen te slapen.

Dat Ducky eindelijk aan huis staat moest wel even met een biertje geproost worden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gereden km’s sinds 2 november: 113 km

Doelen 2021:
- elke maand 100 km rijden
- minimaal 3 wedstrijden starten

Hopelijk vonden jullie ons overzicht leuk, bedankt voor het lezen! :D

Mandarijn12

Re: 2020: Ducky naar huis en nieuwe vriendjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:40

Nog een zo'n kleintje erbij en dan heb je Donald Duck en Kwik, Kwek en Kwak... ;-)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:55

Heerlijk dat je je paarden nu aan huis hebt staan! Hoe heten de kleintjes? Vind bovenstaande opmerking wel een goed idee haha :')

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:22

Wat een leuk paard is Ducky, wat is het voor ras?

Droom ook die uitkomt lijkt me, alles aan huis.... heerlijk. TE schattig ook die 2....

Van 1 ding krijg ik echter de bibbers.... dat hooi in het zand. Lieve help.... Ik zou even een bak neerzetten om te zorgen dat ze niet teveel hooi uit het zand kunnen vissen. Die kleintjes hebben zo snel zandkoliek.

Veel fijne kilometers toegewenst! Welk gebied train je?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:24

Dat is toch Ducky de draver? Wat ziet die er super uit, jullie zijn een fijne combinatie geworden zeg.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:29

Ohhhh die kleintjes :+:

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 13:20

Mandarijn12 - Hahah dat zou wel heel leuk zijn! :') Ik zou wel nog een kleintje willen maar ik denk niet dat mijn ouders over te halen zijn.

Shinedown - Ze heten Oscar en Oliver :D Ducky heet eigenlijk Dutch Dynamite maar Ducky is gewoon veel leuker dan zo’n lange naam.

Ninx - Hij is een Draver! Het is echt heerlijk! En in mijn ogen veel minder werk dan elke dag 3 keer heen en weer rijden naar stal. Dankjewel voor de tip!! :D

We hebben een uitrijbare voerbak besteld die als het goed is vandaag of morgen binnen komt.

Dankje!! We rijden vooral rondom Vierpolders, Brielle, Rockanje, Oostvoorne maar ik ga ook wel eens de andere kant op naar Hellevoetsluis (het strand) en Zuidland/Simonshaven (de Bernisse).

Hobbyhorse - Klopt! We hebben veel meegemaakt maar hebben ook heel veel bereikt! Dankje!! :D

Negerzoen - Lief he <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:51

Wat een mooi plekje hebben jullie!
Die kleintjes zijn zo schattig!
Zelf heb ik ook twee mini's en een arab.
Hopelijk aankomend jaar weer starten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:16

Blijven toch geweldig die dravers....
Lekker genieten!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:38

Fijn dat je ze aan huis hebt staan nu. En die 2 mini's <3 Wat zijn ze leuk!!