Net als ieder jaar nu ook een EJL topic, mijn eerste volledige jaar als eigenaresse van mijn eigen black beauty, Nala.
2020 stond in het teken van ontdekken wat nou écht bij ons past. Nala is nogal een gevalletje apart wat betreft zadels...

We begonnen 2020 bitloos en met ons wintec zadel. Net zoals altijd waren we bijna iedere dag buiten te vinden, heerlijk urenlange buitenritten, dat is wat we het allerliefste doen.
1

In februari gingen we toch weer terug naar ons bit hoofdstel, aangezien ik merkte dat dat toch duidelijker is voor beide partijen. Ook merkten we dat ons wintec zadel teveel naar voren schoof tijdens het rijden, dus probeerden we twee andere zadels uit, een trekker en een massimo.
Ook kwam er sneeuw!

2

Ook deze zadels waren niets voor ons, en ik was het zat. Vooral het wintec zadel had flinke kuilen geduwd bij haar Trapezius spier, dus heb ik er in maart bijna alleen maar naast gelopen. Weer even haar rug de kans geven op te bouwen en een écht passend zadel zoeken, want een zadel dat op dit moment had gepast, had natuurlijk geen plaats gelaten voor nieuwe spieropbouw.
We liepen stukken van zo'n 5km per dag, met vaak uitschieters tot wel 20km. Niet alleen goed voor de pony, maar ook voor mij, haha!
3

Ook in april liep ik er veel naast. Dit was de perfecte kans om haar koeien angst voor eens en voor altijd de kop in te drukken. Vroeger waren koeien reden tot rechtsomkeert en zo snel mogelijk ervandoor. Nu kan ze er rustig langs, zolang ze niet op haar af komen rennen. Dan staat ze nog steeds wel te blazen.
4

Ondertussen was haar rug flink veranderd!
5

In mei kwam er dus eindelijk weer een zadel! Een ghost flamenco, en eindelijk zat alles goed. Ze liep heerlijk, haar rug ontwikkelde zich verder, en laat mij nou net al jaren roepen: "Als ik een eigen paard heb komt er een Ghost!"

Het was warm, dus we gingen lekker zwemmen! En laat madam nou helemaal gek zijn op water, en dan vooral spetteren

6
In Juni hadden we twee fotoshoots, in het begin van Juni nam mijn beste vriendin haar camera mee, en gaven we even lekker gas!
7

En eind Juni kwam Nikki de Kerf, op 29 juni om precies te zijn, want toen had ik mijn poppetje precies een jaar!
8

9

In Juli was het tijd voor de stoppelvelden! Nou, hoe maak je een racebolletje en haar eigenaar blijer... Niet

10

In Augustus kwam dan eindelijk mijn droomzadel... Een western Ghost!
11

Ook gingen we in September nog eens zwemmen, en schoot onze bijrijdster dit mooie plaatje van ons!
12

In oktober was het, naast onze dagelijkse ritjes, tijd voor halloween foto's!
13

In november pakten we een nieuwe hobby op: geocachen!
14

En in december wilde Paula Conraads haar nieuwe lens uittesten, daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen!
15