Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
cursebreaker schreef:Ik liep in de eerste golf covid op - 3 weken in bed gelegen en heel veel long klachten gehad en erna nog maanden herstel voor ik weer back to normal was - en toen in december '21 de tweede keer feest, met ook weer op de longen. Vermoeidheid, longklachten, veel hoofdpijn, duizelig. En van die 2e infectie loop ik nu nog steeds met long covid wat me enorm beperkt in m'n dagelijks leven kan ik wel zeggen helaas.
Begin juli liep ik het de 3e keer op. Dit keer met meer griep achtige verschijnselen en hoesten - vooral veel spierpijn zoals je met griep wel eens hebt over 't hele lichaam en een paar dagen koorts - wat ook binnen een week an zich wel weer weggetrokken was, gelukkig. Door het vele hoesten en de temperaturen wel ook weer meer last van m'n nog aanwezige long covid klachten. Mijn man en zoon van 9 hebben het vlak na mij ook gehad en ook eenzelfde ziekteverloop. Mijn man heeft wel nog een paar weken gehoest moet ik zeggen, maar dat is nu ook wel zo goed als weg.
Ik kan ondertussen bijna een bingo kaart beginnen als we zo door gaan
Mijn immuunsysteem vind Covid niet zo leuk geloof ik.
Anouk_H schreef:Dag 1 was ik mijn stem kwijt en had ik spierpijn, ik dacht stem door de airco en spierpijn door een activiteit op vakantie welke ook best heftig was) dag 2 begon ik ook echt te hoesten. Dag 3 voelde mijn vriend zich ineens ook niet lekke4 en toen pas dachten we aan testen en mijn test was dus ook echt meteen positief. Heb nog koorts gehad, bleef hoesten, en een slechte stem houden. Voelde voor mij als een zware verkoudheid/licht griepje. Op dag 13 na eerste klachten. Kreeg ik een keelamandelontsteking, dus toen weer een dikke week ziek geweest met koorts (39,4) en ellendig gevoeld. Heb nog van 3 mensen meer gehoord die een keelontsteking na de corona kregen. (En ik kreeg antibiotica van de huisarts waar ik ook nog allergisch voor bleek te zijn )
germie schreef:Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).
Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.
Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.
germie schreef:Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.
Relaxed schreef:Er is een heel topic met coronapatienten.. [CV] Corona patiënten op bokt?
Daihyo schreef:Ja ik vind 'm ook wel eng. Inmiddels hoor ik van veel mensen om me heen dat het vaak voorkomt. Ik heb ook contact gehad met de huisarts en die zei ook: trek er maar 6-8 weken voor uit voor die moeheid een beetje gaat verdwijnen. Verdwijnt het niet, trek dan weer even aan de bel.
Daihyo schreef:Ja, vanaf 3 maanden kun je zo'n traject in
Nu loop ik sowieso al bij een fysio voor fibromyalgie in een traject, dus we nemen dit er wel voorzichtig bij. Gelukkig denkt mijn fysio goed mee en weet me aardig af te remmen.
iirrssjjee schreef:Ik had in april 2021 corona. Ik ben er een week echt heel erg ziek van geweest, met alleen maar op bed kunnen liggen en een kwartier erover doen om op te staan en naar toilet te gaan. Ik had de eerste dag dat ik uit quarantaine mocht ook geprobeerd te sporten. Een rondje skeeleren van normaal 20 minuten en dan nog lekker fit zijn, duurde 45 minuten en ik was dood en dood op. Dit heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer de oude was!
JJ4 schreef:iirrssjjee schreef:Ik had in april 2021 corona. Ik ben er een week echt heel erg ziek van geweest, met alleen maar op bed kunnen liggen en een kwartier erover doen om op te staan en naar toilet te gaan. Ik had de eerste dag dat ik uit quarantaine mocht ook geprobeerd te sporten. Een rondje skeeleren van normaal 20 minuten en dan nog lekker fit zijn, duurde 45 minuten en ik was dood en dood op. Dit heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer de oude was!
Ow jakkes zeg! Nu helemaal weer de oude?