Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JJ4

Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:04

Ik heb Corona opgelopen vorige week. Mijn vriendinnetje die ik al 2 jaar niet gezien heb, kwam logeren en bracht in plaats van bloemen per ongeluk Corona mee. :o

We (manlief en ik) hadden in het begin van 2020 ook een besmetting doorgemaakt (vastgesteld door bloedtest) en toen had manlief een hele lichte griep en ik alleen een paar dagen keelpijn.

Dit keer ben ik precies 1 dag ziek geweest met flinke koorts en spierpijn, de dag erna was ik nog een beetje katerig en de 3e dag voelde ik me weer kiplekker.
Mijn man heeft exact hetzelfde verloop gehad alleen begon het bij hem 2 dagen later. Mijn vriendinnetje daarentegen is de hele week ziek geweest met koorts, hoesten en noem maar op.

Dus eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, hoe is jullie verloop geweest?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:07

Ik liep in de eerste golf covid op - 3 weken in bed gelegen en heel veel long klachten gehad en erna nog maanden herstel voor ik weer back to normal was - en toen in december '21 de tweede keer feest, met ook weer op de longen. Vermoeidheid, longklachten, veel hoofdpijn, duizelig. En van die 2e infectie loop ik nu nog steeds met long covid wat me enorm beperkt in m'n dagelijks leven kan ik wel zeggen helaas.

Begin juli liep ik het de 3e keer op. Dit keer met meer griep achtige verschijnselen en hoesten - vooral veel spierpijn zoals je met griep wel eens hebt over 't hele lichaam en een paar dagen koorts - wat ook binnen een week an zich wel weer weggetrokken was, gelukkig. Door het vele hoesten en de temperaturen wel ook weer meer last van m'n nog aanwezige long covid klachten. Mijn man en zoon van 9 hebben het vlak na mij ook gehad en ook eenzelfde ziekteverloop. Mijn man heeft wel nog een paar weken gehoest moet ik zeggen, maar dat is nu ook wel zo goed als weg.

Ik kan ondertussen bijna een bingo kaart beginnen als we zo door gaan :') -O-
Mijn immuunsysteem vind Covid niet zo leuk geloof ik.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:11

Dag 1 was ik mijn stem kwijt en had ik spierpijn, ik dacht stem door de airco en spierpijn door een activiteit op vakantie welke ook best heftig was) dag 2 begon ik ook echt te hoesten. Dag 3 voelde mijn vriend zich ineens ook niet lekke4 en toen pas dachten we aan testen en mijn test was dus ook echt meteen positief. Heb nog koorts gehad, bleef hoesten, en een slechte stem houden. Voelde voor mij als een zware verkoudheid/licht griepje. Op dag 13 na eerste klachten. Kreeg ik een keelamandelontsteking, dus toen weer een dikke week ziek geweest met koorts (39,4) en ellendig gevoeld. Heb nog van 3 mensen meer gehoord die een keelontsteking na de corona kregen. (En ik kreeg antibiotica van de huisarts waar ik ook nog allergisch voor bleek te zijn :+ )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:12

Bij mij: 1 dag heel licht neusverkouden
Mijn man: 3 dagen wat schor
Mijn vader (risicogroep ivm overgewichtige man 65+): een paar dagen licht koortsig.
Mijn moeder (risicogroep vanwege longen): een week stevig ziek, vergelijkbaar aan een stevige griep.
Mijn dochter: geen idee, die lijkt het gewoon niet op te pikken.

We zijn (behalve mijn dochter) allemaal ingeent.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:14

cursebreaker schreef:
Ik liep in de eerste golf covid op - 3 weken in bed gelegen en heel veel long klachten gehad en erna nog maanden herstel voor ik weer back to normal was - en toen in december '21 de tweede keer feest, met ook weer op de longen. Vermoeidheid, longklachten, veel hoofdpijn, duizelig. En van die 2e infectie loop ik nu nog steeds met long covid wat me enorm beperkt in m'n dagelijks leven kan ik wel zeggen helaas.

Begin juli liep ik het de 3e keer op. Dit keer met meer griep achtige verschijnselen en hoesten - vooral veel spierpijn zoals je met griep wel eens hebt over 't hele lichaam en een paar dagen koorts - wat ook binnen een week an zich wel weer weggetrokken was, gelukkig. Door het vele hoesten en de temperaturen wel ook weer meer last van m'n nog aanwezige long covid klachten. Mijn man en zoon van 9 hebben het vlak na mij ook gehad en ook eenzelfde ziekteverloop. Mijn man heeft wel nog een paar weken gehoest moet ik zeggen, maar dat is nu ook wel zo goed als weg.

Ik kan ondertussen bijna een bingo kaart beginnen als we zo door gaan :') -O-
Mijn immuunsysteem vind Covid niet zo leuk geloof ik.

Poeh, wat heftig joh! :(:)
En ook zo vaak achter elkaar…. :n
Ben je er ook angstig voor geworden?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:15

Anouk_H schreef:
Dag 1 was ik mijn stem kwijt en had ik spierpijn, ik dacht stem door de airco en spierpijn door een activiteit op vakantie welke ook best heftig was) dag 2 begon ik ook echt te hoesten. Dag 3 voelde mijn vriend zich ineens ook niet lekke4 en toen pas dachten we aan testen en mijn test was dus ook echt meteen positief. Heb nog koorts gehad, bleef hoesten, en een slechte stem houden. Voelde voor mij als een zware verkoudheid/licht griepje. Op dag 13 na eerste klachten. Kreeg ik een keelamandelontsteking, dus toen weer een dikke week ziek geweest met koorts (39,4) en ellendig gevoeld. Heb nog van 3 mensen meer gehoord die een keelontsteking na de corona kregen. (En ik kreeg antibiotica van de huisarts waar ik ook nog allergisch voor bleek te zijn :+ )

Nou dat was ook een fikse rollercoaster dus. :(:)

germie

Re: Hoe is jouw Corona besmetting verlopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:20

Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.
Dit 1 maand na de Pfizer booster (na Janssen).

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

Conclusie: het is minder erg dan de griep zelfs.

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:22

Ik lig nu lekker met corona op bed (voor mij de tweede keer, eerste keer was voor vaccinaties en nu wel volledig gevaccineerd). Het lijkt wel wat sneller te gaan nu. Gister begon het, toen had ik keelpijn en een beetje last van mijn hoofd. Vannacht en vandaag koortsig, maar wel minder keelpijn terwijl dat de vorige keer wel een aantal dagen pijn deed. Ik weet nog niet hoe het verder gaat verlopen maars als ik het vergelijk met hoe het de vorige keer verliep zal ik nu wel een stuk sneller beter zijn. Nog steeds niet erg prettig haha.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:22

Vorig jaar maart gehad. Ik rook ineens niks meer en had een verstopte neus maar die had ik al 2 weken maar was toen negatief. Totaal niet ziek geweest en 2 dagen verstopte neus. Heb meer last gehad van daarna, snel buiten adem en 2 maanden niks geroken.
Van januari tot juni heel veel verkouden geweest maar nooit getest want dan bleef ik bezig (werk in kinderopvang) dus miss toen ook wel gehad.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:41

germie schreef:
Keelpijn en positieve zelftest. Geen officiele test laten doen, niet binnen gebleven, 2 decompressieduiken gemaakt, uit eten geweest en gewinkeld, kortom, dat was alles.

Mijn vader: verkouden en dat was het, mijn zusje verkouden en dat was het, haar vriend verkouden en dat was het. Mijn vader gevaccineerd, anderen niet.

:x :x :x

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:44

germie schreef:

voor jou was het minder erg, er zijn wel mensen die er heel ziek van worden, en die heb je nu bewust blootgesteld...

klinkt nogal egoïstisch ik heb er geen last van, dus hou geen rekening met anderen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:44

germie schreef:

Nee, bij jóu waren de klachten minder dan griep. En dat je niet binnen bent gebleven met een positieve test vind ik ronduit egoïstisch. Dat jij er amper last van hebt gehad, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook hebben. Dankzij mensen zoals jij, raken anderen besmet en wel flink ziek.

Ik ben nu 5 weken onderweg.
Ben 3 dagen snotverkouden geweest, maar wel negatief getest. Vanaf de 3e dag enorme spierpijn in mijn benen. Zo heftig dat gewoon gaan zitten al enorm zeer deed. Wat vlagen van verhoging, droog hoestje en op dag 4 een positieve test. De spierpijn is een dag of 4-5 blijven hangen. Smaak en reuk zijn wisselend aan- en afwezig. Inmiddels dus een week of 5 onderweg en nog steeds een droog hoestje, wisselende smaak en reuk (met name reuk is echt nog niet terug) en vreselijk moe. Een ochtend eerst de paarden voeren en dan werken achter de pc is 's middags uitgeput en slapen op de bank of op bed. Ik werk dan ook nog maar 50%, zodat ik mijn werktijd een beetje over de dag kan verspreiden. Die moeheid vind ik wel echt heel heftig. En ook frustrerend. Ik ben echt geen watje, maar als ik niet ga slapen, val ik gewoon in slaap achter de pc :o

Mijn partner was een dag later positief. Die was ook al wat verkouden en ineens bijna 40 graden koorts. Die is een paar dagen heel ziek geweest, compleet met ijlen, knallende koppijn en rugpijn. Ook wel moe, maar na een week of 3 was het ergste wel weg. Hij is veel zieker geweest, maar een kortere nasleep dan ik.

Bij mij was het dus zeker niet vergelijkbaar met een griep.
Wij zijn overigens gevaccineerd en 1x geboosterd. De 4e vaccinatie gaan we voorlopig niet halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:45

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-08-22 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:46

germie schreef:

Grote meid, wil je nu een sticker?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:50

Jeetje Daihyo, das flink pittig! Vooral de vermoeidheid na de besmetting hoor ik veel.
Was ook een beetje mijn angst, zo’n lange nasleep.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:54

Ja ik vind 'm ook wel eng. Inmiddels hoor ik van veel mensen om me heen dat het vaak voorkomt. Ik heb ook contact gehad met de huisarts en die zei ook: trek er maar 6-8 weken voor uit voor die moeheid een beetje gaat verdwijnen. Verdwijnt het niet, trek dan weer even aan de bel.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:55

Relaxed schreef:
Er is een heel topic met coronapatienten.. [CV] Corona patiënten op bokt?

Nou das ook bijzonder, ikke de zoekmachine raadplegen, zelfs geselecteerd op Corona in het onderwerp, maar kreeg dit topic niet te zien. -O-

Of is dat omdat het hele woord ‘coronapatienten’ is?
Nou ja, als een modje het een dubbel topic vindt, verwijder het gerust hoor :o

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:58

Daihyo schreef:
Ja ik vind 'm ook wel eng. Inmiddels hoor ik van veel mensen om me heen dat het vaak voorkomt. Ik heb ook contact gehad met de huisarts en die zei ook: trek er maar 6-8 weken voor uit voor die moeheid een beetje gaat verdwijnen. Verdwijnt het niet, trek dan weer even aan de bel.

Ja en wat gaat ie dan doen vraag ik me af. Doorsturen naar zo’n longcovid traject?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:59

Ja, vanaf 3 maanden kun je zo'n traject in :j
Nu loop ik sowieso al bij een fysio voor fibromyalgie in een traject, dus we nemen dit er wel voorzichtig bij. Gelukkig denkt mijn fysio goed mee en weet me aardig af te remmen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:00

germie schreef:

Ik ben hier enigszins geshockeerd door.
Vooral dat je uit eten bent geweest, een plek waar je heel veel mensen makkelijk kan aansteken.
Dat het voor jou een lichte verkoudheid is, betekent niet dat het dat ook is voor iemand die je aansteekt.

Zoals je ook hier kan lezen is Covid het een beetje een russische roulette. Men weet zelfs nog niet precies bij wie het ernstig verloopt en waarom, laat staan dat het bekend is wie er wel en wie niet Long covid krijgt.

Een kleine moeite voor iedereen die het heeft om even geen contact te hebben met anderen.

Dan weer ontopic. Bij mij was het niet ernstig maar het duurde wel lang voor ik weer echt fit was.
In mijn omgeving een paar mensen met Long Covid, dat is echt heel naar. ook deze mensen waren niet ernstig ziek ( paar dagen koorts ) .

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:02

Daihyo schreef:
Ja, vanaf 3 maanden kun je zo'n traject in :j
Nu loop ik sowieso al bij een fysio voor fibromyalgie in een traject, dus we nemen dit er wel voorzichtig bij. Gelukkig denkt mijn fysio goed mee en weet me aardig af te remmen.

Ja lastig is dat hé? Je voelt je dan even goed en wil dan direct ook alles doen. :o
Heeeeeel herkenbaar :D

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:05

Eleeke schreef:
Dan weer ontopic. Bij mij was het niet ernstig maar het duurde wel lang voor ik weer echt fit was.
In mijn omgeving een paar mensen met Long Covid, dat is echt heel naar. ook deze mensen waren niet ernstig ziek ( paar dagen koorts ) .

Heb je het dan over een paar weken of maanden?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:11

Ik had in april 2021 corona. Ik ben er een week echt heel erg ziek van geweest, met alleen maar op bed kunnen liggen en een kwartier erover doen om op te staan en naar toilet te gaan. Ik had de eerste dag dat ik uit quarantaine mocht ook geprobeerd te sporten. Een rondje skeeleren van normaal 20 minuten en dan nog lekker fit zijn, duurde 45 minuten en ik was dood en dood op. Dit heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer de oude was!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:14

iirrssjjee schreef:
Ik had in april 2021 corona. Ik ben er een week echt heel erg ziek van geweest, met alleen maar op bed kunnen liggen en een kwartier erover doen om op te staan en naar toilet te gaan. Ik had de eerste dag dat ik uit quarantaine mocht ook geprobeerd te sporten. Een rondje skeeleren van normaal 20 minuten en dan nog lekker fit zijn, duurde 45 minuten en ik was dood en dood op. Dit heeft 3 maanden geduurd voordat ik weer de oude was!

Ow jakkes zeg! Nu helemaal weer de oude?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:15

JJ4 schreef:
iirrssjjee schreef:

Ow jakkes zeg! Nu helemaal weer de oude?

Ja na die 3 maanden was ik weer helemaal de oude gelukkig!