Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 23:32

Ik ben zo’n wappie en dat mij niet laten vaccineren. Hoewel ik helemaal voor basis prikken ben, zat de hele Covid campagne me niet lekker en heb ik er dus niet aan mee gedaan. Even de kat uit de boom kijken en van daaruit een beslissing maken was mijn insteek. En daarmee heb ik ook zonder moeite alles laten varen. Ik ben a heel bang geweest werkeloos te raken door mijn vaccinatie status, maar stond volledig achter mijn eigen keuze en heb dus alle beperkingen zonder moeite verder geaccepteerd.

Een jaar later vraag ik me dus af hoe de mensen die zich wel hebben laten vaccineren er in staan. Ik hoor om me heen een hoop wisselende verhalen. Ik ben over het algemeen alles behalve recht door zee als het op mijn vaccinatie status aan komt wegens de stigma tegen niet Covid gevaccineerde mensen. Maar met dat ik nu wat gezondheidsproblemen heb (echt niks te maken met Covid gerelateerde klachten), blijkt het wel iets los te maken en krijg heel veel “spijt”verhalen te horen over vaccinatie tegen Covid. Tot in hoeverre het waar of verbeelding is, dat is moeilijk in te schatten.

Daarom ben wel benieuwd naar oprechte verhalen :j Voor de mensen die gevaccineerd zijn, hoe voelen jullie je er bij?

Laat me duidelijk maken dat dit geen anti vaccinatie topic is. Ik ben echter wel oprecht benieuwd. Ik verwacht dat we in het najaar opnieuw belemmeringen opgelegd gaan krijgen en ben aan het inschatten tot in hoeverre de vaccinatie nu ok is.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 12-04-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:38

Al mijn vrienden en familie zijn gevaccineerd, ook alle boosters, en niemand heeft daar spijt van. Waarom zou je daar spijt van moeten hebben, zolang je niet die ene ongelukkige bent met vaccinatieschade is daar geen reden toe lijkt me?
Laatst bijgewerkt door Silenna op 12-04-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:39

Ik heb me dezelfde reden nog niet laten vaccineren. Wilde eerst wat langere termijn resultaten zien. Ik was vorig jaar van plan om me rond deze tijd ongeveer te laten vaccineren. Echter nam in de loop de campagne en de politiek zulke rare vormen aan dat ik er afkeer voor kreeg. Er zat voor mij een nare smaak aan.

Ik hoor een beetje half half. Hoor veel mensen die nog steeds vinden dat ze er goed aan doen/gedaan hebben. De andere helft geeft aan spijt te hebben om verschillende redenen. Ik ben ook heel benieuwd inderdaad hoe de gevaccineerden onder ons dit allemaal nu ervaren?
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 12-04-22 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:40

Ik ben gevaccineerd, inclusief booster.
Geen corona gehad en geen klachten door de vaccinatie.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:42

senna21 schreef:
Ik ben gevaccineerd, inclusief booster.
Geen corona gehad en geen klachten door de vaccinatie.

Voor mij hetzelfde

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:42

Ik ben gevaccineerd, plus booster.

Risicogroep.

0,0 spijt, eerder het tegendeel, nog altijd oprecht héél blij met de vaccinaties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:43

pluisje88 schreef:
Ik heb me dezelfde reden nog niet laten vaccineren. Wilde eerst wat langere termijn resultaten zien. Ik was vorig jaar van plan om me rond deze tijd ongeveer te laten vaccineren. Echter nam in de loop de campagne en de politiek zulke rare vormen aan dat ik er afkeer voor kreeg. Er zat voor mij een nare smaak aan. Ik hoor een beetje half half. Hoor veel mensen die nog steeds vinden dat ze er goed aan doen/gedaan hebben. De andere helft geeft aan spijt te hebben om verschillende redenen. Ik ben ook heel benieuwd inderdaad hoe de gevaccineerden onder ons dit allemaal nu ervaren?
Niet anders dan toen ik gevaccineerd werd tegen HPV, hepatitis, kinkhoest, tetanus en al die andere vaccinaties die ik heb gehad. Sterker nog, ik ben er totaal niet mee bezig, en had ik me niet laten vaccineren, dan was ik er ook totaal niet mee bezig geweest. Wat anderen wel of niet gedaan hebben, houdt me ook totaal niet bezig.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:45

Ik ben gevaccineerd, beide prikken + booster. Nergens last van gehad, geen klachten, ook geen enkele keer Corona gehad. Dus zeker geen spijt van hoor :)

Edit: Vraag mij overigens af waarom mensen spijt zouden hebben dan?

Zebrastreep

Berichten: 9758
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:47

Ik zat bij de allereerste groep die in Nederland werd gevaccineerd. Dat was begin januari 2021. Weet nog wel alle horrorverhalen er rond gingen. Geen één van uitgekomen bij mij :+ Dus dat soort dingen nemen ik nu met een hele grote korrel zout als ik eerlijk ben.


Ik heb ook geen gekke of bijzondere klachten gekregen van de vaccinatie. Ik ben eigenlijk wel blij dat ik het vaccin heb genomen en lekkere schop tegen mijn hypochondrie wat daarna ook heel erg verminderd is omdat ik wat voor mijn idee spannends heb gedaan.

Ik heb 3x pfizer gehad waar ook mijn voorkeur lag. Bepaalde klachten weet ik gewoon dat ik mij dat in kan beelden en dat zijn ook wel klachten die ik heb gehad. Ik had bij voorbaat al pijn in mijn arm voordat ik überhaupt was geprikt. Ook heeft het mijn prikangst voor een deel weggehaald. Dus ik heb er eigenlijk alleen maar voordelen aan gehad.

Ik heb een maandje terug corona gehad en eigenlijk had ik dezelfde symptomen die ik ook had na de vaccinaties. Ik mag absoluut niet klagen na de vaccinaties knapte ik altijd binnen 24 uur na het ontstaan van de klachten weer op. Corona zelf viel bij mij ook wel mee voelde mij eigenlijk best wel goed en heb 1 dag echt even flink koorts gehad wat ook deels mijn eigen schuld was omdat ik weer moest komen werken en ik dan eigenwijs ben.

Booster is nu voor mijn leeftijd niet meer nodig dus als het echt weer moet zou ik zeker wel weer gaan. Het heeft bij mij ook geen invloed op bijvoorbeeld hormonen en de maandelijkse periode.

Ik zou 4 weken terug een hepatitis booster op gaan halen , maar dit kon niet doorgaan vanwege dat ik toen corona had. Vond het wel handig om dan eens te kijken qua vergelijkingsmateriaal. Ook daarvan was ik alle drie de keren niet lekker dus was benieuwd of dat nu ook weer zo was. Helaas nog niet op kunnen halen dus moet ik nog even afwachten.

Ik ken eigenlijk op één iemand na niemand die er wat aan heeft overgehouden of gekke klachten heeft gehad. En ik ken aardig wat mensen die zijn geprikt. Zowel mensen met hele zwakke gezondheid , mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking , mensen die niks mankeren en van alle leeftijden jong en oud. Mijn oma ging niet zo lekker op de tweede vaccinatie , maar haar lijf was eigenlijk al helemaal op door de longkanker zat eigenlijk al niks meer in om überhaupt weerstand voor op te bouwen.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:49

Ook hier geen spijt. Net als bij eerdere vaccinaties ben ik er een 1-1.5 dag niet lekker van geweest, maar goed, ik weet dat mijn lichaam zo reageert. Tussen de twee basisvaccinaties zat 3 weken, en tot de booster zat 6 maanden.

Ook mijn ouders hebben geen spijt, al zal mijn moeder de herhaalprik niet halen, want ze is van iedere prik zieker geweest, bij de booster is ze echt 3 dagen beroerd geweest en nog wel een paar weken wat "duizelig" geweest (niet te groots denken). Ze is bekend met heftig te reageren op medicatie, terwijl ze nauwelijks ziek is verder.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-22 23:54

Celine_Famke schreef:
Ik ben gevaccineerd, beide prikken + booster. Nergens last van gehad, geen klachten, ook geen enkele keer Corona gehad. Dus zeker geen spijt van hoor :)

Edit: Vraag mij overigens af waarom mensen spijt zouden hebben dan?


Wat ik veel hoor is problemen met spieren. Rugpijnen, pijn in de benen, knieën, armen etc. (Mensen die heel Covid door hebben gewerkt en lichamelijke banen hebben en dus niet weken stil hebben gezeten en daardoor logisch spierpijn hebben).

Ook zijn er bij mij 3 man op kantoor (in de 50) overleden sinds de vaccinatiecampagne tot nu. Nu zitten we wel met ~500 op locatie, maar vind het persoonlijk wel een opmerkelijke hoeveelheid “jonge” mannen. Dat kan toeval zijn natuurlijk! Maar opvallend is het wel.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 12-04-22 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:56

Ik ben zelf niet gevaccineerd, mijn moeder wel. Die heeft de eerste twee prikken gehad. Twee maanden later een hartinfarct. Toeval? Of bijwerking? We zullen het nooit weten. Maar ik heb wel zo mijn twijfels. Zij heeft wel spijt van de vacccinatie.

Inmiddels hebben mijn moeder en ik beide Corona gehad. Een flinke griep, meer was het niet.

Ongeveer de helft van de mensen die ik ken en waarmee ik het erover gehad heb is gevaccineerd. Bijna iedereen heeft Corona gehad en zij waren er zieker van dan ik. Maar alsnog niet dramatisch ernstig.
Ik ben er zelf niet van overtuigd dat vaccineren heel erg veel heeft gedaan, behalve meespelen in de angst die gezaaid werd en menigsverschillen tussen mensen.

Corona heeft precies gedaan wat elk nieuw (griep)virus doet. Ik zeg niet dat Corona griep is trouwens.
Maar in het begin heftige ziekte (onder de risicogroepen) en het wordt daarna milder en blijft latent in de populatie aanwezig.

Ik zal me ook niet meer laten enten. En ik ben heel benieuwd hoe lang ze boosters blijven uitdelen en hoeveel mensen die gaan blijven halen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:58

Hier spijt in die zin dat ik absoluut geen spijt heb van mijn prik, want daar heb ik geen last van gehad.
Ik vond wel jammer dat de campagne daarna zo werd gemaakt dat de vinger steeds meer naar ongevaccineerden ging wijzen en dat ik dat nog steeds onzin vond en vind. Ik voelde mij daar niet goed over, zeker omdat ik een gemaksprikker ben. Ik was niet bang voor mijn gezondheid, maar had geen zin in het gezeur.

Ik heb een grote sociale kring (werk, paarden, familie, vrienden) en ken zat mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Inmiddels hebben de meeste daarvan ook corona gehad en daar zijn geen problemen van gekomen. En de laatste prik hebben een hoop mensen, incl. ikzelf, niet gehaald. Ik ben anders toch bang dat het einde een beetje zoek is.

Ik hoop vooral dat het nu echt klaat is en we van de winter niet opnieuw gaan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:59

Verder geen ervaring van mezelf, maar ik zie in de reacties een paar keer de vraag waarom mensen spijt hebben. In mijn omgeving hoor ik dit vooral door principe kwesties eigenlijk. Later werd het toch wel een soort van 'verplicht' en hebben veel mensen hem uiteindelijk 'toch maar' genomen. Hier hoor ik nu wel wat mensen over die daardoor dus spijt hebben, omdat ze daarin mee zijn gegaan.

Niet mijn ervaring verder, ik wou hier alleen even een andere kijk ingooien. :D

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:00

Geen spijt, geen last van gehad en ik haal ook gewoon de volgende enting als die aangeboden wordt.

tienus63

Berichten: 12078
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:02

Volledig gevaccineerd, inclusief booster. Voor zover ik weet geen covid gehad.
Blij dat ik vaccinaties gehad hebt, zeker nadat achteraf blijkt redelijk aantal keren in contact geweest met mensen die achteraf positief bleken.
Vooral van de booster heb ik zelf wel behoorlijk last gehad. Opgezette lymfeklieren en na aantal dagen pijn op de borst.

Vanavond op bezoek geweest bij mensen die zich bewust niet vaccineren, zelfde reden als ts, zij hebben twee maanden geleden de omikron variant gekregen.
Hij was niet zo ziek, zij wel.
Hij kan niet normaal hardlopen zonder pijn op de borst en de longen vol slijm.
Zij kan haar normale bezigheden ook niet zoals voor de covidbesmetting hervatten.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:14

Hier gevaccineerd. Laattijdig omdat ik er voor mezelf het nut niet van inzag, tot ze het dus wel halvelings verplichten. Ook een gemaksprikker dus.
Geen spijt verder van de vaccinaties, ook nul komma nul bijwerkingen.
Maar de booster uiteindelijk ook niet meer gehaald. Eerst waren de basisvaccinaties een jaar geldig, daarna 6 maanden, daarna 4. Ik vind het persoonlijk van de zotte elke 4 maanden te moeten boosteren. Bovendien verviel de vaccinatiepas een maand nadat ik m'n booster had moeten halen, dus verder ook geen nut.

Had eerst een reis gepland en had me indien nodig daarvoor wel geboosterd. Maar de reis is ook van de baan.

Vermoedelijk zullen ze de vaccinatiepas in het najaar wel weer invoeren. Ik bekijk dan wel of ik alsnog booster (lees: welke beperkingen er al dan niet aan vast hangen).

Overigens nooit covid gehad, niet zonder de vaccinaties, niet met de vaccinaties. En toch meerdere keren contactpersoon geweest. Dus qua gezondheid maak ik me niet veel zorgen.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:16

Alle prikken gehad, 2 x AZ en 2 x Moderna. Net als alle ( ongeveer 60 personen) familieleden op een neef na. Niemand met nadelige gevolgen.
Ken daarin tegen wel een aantal mensen die of een lange nasleep van Corona hebben of overleden zijn.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:28

Ik heb 3 vaccinaties gehad tegen corona. Ik heb er geen last van of problemen door gehad. Ook nu na een jaar geen enkel probleem. Wel heb ik corona gehad tijdens/na carnaval. 2 dagen koorts en niet lekker en daarna nog een tijdje hoesten.

Mijn 14 jarige heeft 2 prikken gehad en daarna ook corona. En mijn jongste kreeg 6 dagen na haar prik corona. Die hebben we de tweede niet meer laten halen.

Corona is dermate mild geworden dat ik me er niet meer opnieuw tegen ga laten vaccineren. Ik heb geen spijt van mijn vaccinaties. Van de vaccinaties van de kinderen weet ik het niet goed. Ze hebben er geen last van, maar ik zou ze niet zomaar meer laten vaccineren denk ik.

Ik ben blij dat wij in het dagelijks leven eigenlijk niks meer merken van corona en niet meer gelijk panisch opkijken als iemand gewoon verkouden is. Iedereen heeft het hier al wel gehad en uiteindelijk zal toch iedereen het een keer moeten krijgen denk ik. Ik zie vooral ook de nadelen van al die maatregelen. We hebben amper weerstand opgebouwd tegen andere virussen. Voor mij nooit meer terug naar al die maatregelen hoor.

Sowieso denk ik dat het gezonder is zoals nu. Niet meer (steeds) testen en gewoon lekker leven zonder steeds stil te staan bij corona. Ik denk echt dat het mentaal ook een behoorlijk ding is. Zowel bij vaccinaties als het hebben van corona zag (en zie) je in de topics dat ieder klachtje/symptoom besproken werd. Zo extreem erbij stil staan lijkt me mentaal echt niet gezond en ik denk dat je alleen maar meer gaat voelen en jezelf zieker gaat voelen.
Zo las ik laatst een reactie van iemand die aangaf dat zij werkte met kwetsbaren met een verstandelijke beperking. Zij beseften niet wat corona was en dat zij corona hadden en waren er daardoor niet mee bezig. Zij konden gewoon hun dagelijkse dingetjes lekker doen en hadden er weinig last van.

Zoals het nu gaat mag het van mij blijven. Mensen die willen testen en zich willen laten vaccineren de mogelijkheid bieden. Maar niet meer opleggen/verplichten.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:30

Ik heb 3 vaccinaties gehad, 3x Pfizer.
Geen spijt hoor. Juist blij dat ik ze gehaald heb. Heb nergens last van gehad. Alleen wat zere arm. Heb meer last gehad van de kinkhoest vaccinatie, daar heb ik ruim een week een zere arm van gehad.

Ik heb ook geen corona gehad.

Ik ken inderdaad wel mensen die een flinke nasleep hebben van corona.
En iemand die niet gevaccineerd is en die echt goed ziek was (meerdere keren huisartsenpost gebeld).

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:32

Ik heb de vaccinaties gehad, niets van gemerkt, misschien wat koorts. Nooit geen corona gehad, soms wat grieperig maar dat kan van alles zijn en hield me niet in bed zeg maar.
Dus nee, zeker geen spijt van. Snap de strijd er ook niet om, toen niet en nu niet.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:44

Celine_Famke schreef:
Ik ben gevaccineerd, beide prikken + booster. Nergens last van gehad, geen klachten, ook geen enkele keer Corona gehad. Dus zeker geen spijt van hoor :)



Same, 3x Pfizer. Geen klachten na vaccinatie en geen corona gehad.

Ook lekker uiteten kunnen blijven gaan zolang dat kon voor de lockdowns. En dingen ondernemen waar de coronapas voor nodig was.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:45

Hier alleen een Janssen prikkie gehad, wat toch wel een beetje de AliExpress vaccinatie was. Nooit ergerns last van gehad en geen spijt van maar ook niet bijzonder blij mee ofzo. Overigens ook nog geen Covid gehad, of in ieder geval niet dat ik het door had. Of dat door het vaccin komt zal ik nooit achter komen.

Op één na zijn al mijn collega's gevaxxed en geboosterd. De meesten hebben daarnaast ook nog Covid gehad maar niemand heeft blijvende klachten aan wat dan ook overgehouden. Met uitzondering van de ene ongevaccineerde collega, een vrouw van 32, die afgelopen februari Covid had en nu zeer waarschijnlijk long Covid heeft dat zich uit in extreme vermoeidheid. Nou is 1 iemand natuurlijk totaal niet representatief maar het zet me wel aan het denken.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 00:48

2 prikken plus booster en geen spijt van hoor, alleen maar heel blij mee :)

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 02:16

3 keer geprikt, de eerste 2 met AstraZeneca en de booster met Pfizer.

Geen spijt van gehad. Geen Corona gehad ondanks wel aantal keer in contact geweest met een positief iemand, weinig last van de prikken (AZ nr. 1 was ik wel 1.5 dag ziek van).