Ik heb de laatste weken echt enorm veel last van bloedkorsten en wat bloed in mn neus. Dus het maken van een neusswab is niet echt mogelijk zonder bloed erbij.
Dat kan, maar het kost wel moeite. Bij mij gaat neus vanwege ptss niet. Ik heb vantevoren de ggd gebeld en alleen keel was hun eigen voorstel, ze zouden het in mijn dossier zetten. Dat is helaas niet gebeurd waardoor het een flinke discussie (en bij mij paniekaanval) werd op locatie. Ik zou de ggd bellen en overleggen en eventueel kort voor je test nog eens bellen om te vragen of het echt in je dossier is gezet.
T ging me niet zo zeer om de test bij de GGD maar ook bijvoorbeeld thuis. Heeft het zin om alleen een keelswab te nemen op een thuistest?
Of dan toch eentje met ook neus maar dan met bloed erbij? Weet niet wat wijsheid is. Die testen zijn best duur dus om er nou iedere keer 2 te doen is ook weer zowat.
Bij mij was de zelftest in alleen mijn keel ook hartstikke positief! Ik weet niet zeker of het minder betrouwbaar is, maar het heeft mijn besmetting in ieder geval niet gemist.
Enkele weken geleden testte mijn vriend en ik beide positief. Beide kinderen kunnen we niet eens neusspray in krijgen, dus die heb ik beide alleen iets in de wang gewreven. Ook beide positief.
Even een ander soort zelftest halen, die met speeksel werkt?
Afanaisa91
Geplaatst: 03-04-22 11:33
purny schreef:
Omikron begint in de keel toch? Dan zou het in principe niet uit moeten maken
Ja dat dacht ik ook idd. Maar mocht je toch virus ‘missen’ zonder de neusswab, dan zou positief bij een keelswab de meest betrouwbare uitkomst zijn.
Amado7
Geplaatst: 03-04-22 22:05
Denk wel redelijk betrouwbaar hoor! Hier ook alleen in de keel gedaan omdat heel onze neus rauw was en mijn broertje ook. Beide waren positief.
Mijn ouders konden het wel in hun neus doen maar deden echt heel iets maar en zeker niet diep + super snel. Waren ook beide positief. Omikron zit in de keel.
Oh bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb gewoon mn keel en net uhh 1 cm in mn neus gedaan. Was negatief (Had geen klachten maar veel besmettingen in mn omgeving).
Mijn zelftesten waren positief op alleen keel. Bij GGD alleen keelswab en ook die gaf 'gewoon' positief aan. Dus het kan wel hoor. GGD sputterde wel wat tegen, maar ik bepaal zelf wel hoe ik getest word.