Corona doorgemaakt, na twee weken nog steeds/ weer positieve zelftest?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Corona doorgemaakt, na twee weken nog steeds/ weer positieve zelftest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 11:10

28 februari ben ik positief getest, t/m dat weekend erop in quarantaine gegaan en daarna waren mijn klachten ook verdwenen (hoofdpijn en moe). Nu had ik gister weer wat hoofdpijn en last van vermoeidheid, dus weer een zelftest gedaan en die gaf een licht tweede streepje aan. Na een half uurtje liggen werd de hoofdpijn weer minder dus vermoed dat ik gewoon een beetje moe was van gebroken nachten door baby's :Y)

Maar hoe werkt dit dan nu, stel je krijgt weer klachten. Testen bij de GGD heeft geen zin begreep ik, die kan nog tot 8 weken positief geven. Maar zelftesten dan? Ik heb nadat ik uit quarantaine ging geen zelftest meer gedaan dus geen idee of ik ooit een negatieve zelftest heb gehad. En gister dus wel een licht positieve zelftest, heb ik dan weer corona of blijft de zelftest ook nog een aantal weken positief?

moyra

Berichten: 9664
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:14

Ik heb tot 9 dagen na een positieve zelftest positief getest met de zelftest.
Gezien het bij jou 13 dagen geleden is verbaasd het mij niks dat je nog positief test.
Ik ben mij bewust blijven testen om zeker te weten dat ik bij een volgende positieve test iig ook een nieuwe besmetting heb.

Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 11:20

moyra schreef:
Ik heb tot 9 dagen na een positieve zelftest positief getest met de zelftest.
Gezien het bij jou 13 dagen geleden is verbaasd het mij niks dat je nog positief test.
Ik ben mij bewust blijven testen om zeker te weten dat ik bij een volgende positieve test iig ook een nieuwe besmetting heb.


Ja dat is wel een goed idee dan :D Ga ik mij ook gewoon om de dag ofzo blijven (zelf)testen, totdat ik negatief test. Als ik dan weer klachten zou hebben en positief test, weet je iig zeker dat het een nieuwe besmetting is.

davinci2412

Berichten: 1641
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Corona doorgemaakt, na twee weken nog steeds/ weer positieve zelftest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:23

Je kan tot 8 weken na de besmetting nog postitief testen.

moyra

Berichten: 9664
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:26

Mloes schreef:
moyra schreef:
Ik heb tot 9 dagen na een positieve zelftest positief getest met de zelftest.
Gezien het bij jou 13 dagen geleden is verbaasd het mij niks dat je nog positief test.
Ik ben mij bewust blijven testen om zeker te weten dat ik bij een volgende positieve test iig ook een nieuwe besmetting heb.


Ja dat is wel een goed idee dan :D Ga ik mij ook gewoon om de dag ofzo blijven (zelf)testen, totdat ik negatief test. Als ik dan weer klachten zou hebben en positief test, weet je iig zeker dat het een nieuwe besmetting is.


Ik deed ook om de dag een test dus in theorie kon ik op dag 8 al negatief zijn geweest maar op dag 7 was ik nog knal positief en op dag 9 negatief. De waarheid ligt ergens in het midden :+
Ik wilde het zeker weten omdat ik met kwetsbare omga en dus niet 3 weken later perongeluk toch weer besmet zou zijn.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:27

Met deze vraag zaten een collega en ik ook deze ochtend.... Ook wat is het nut nog van de GGD(herstelbewijs) vroegen wij ons af met een positieve zelftest en klachten.

Dus wij hebben even getest... Vorige week maandag had ze een positieve zelftest, nu is ze klachtenvrij en de zelftest was negatief zojuist.
Mij was ook verteld dat je nog weken positief zou testen maar dat gaat dus blijkblaar niet altijd op.

Levita

Berichten: 1426
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:40

amies100 schreef:
Met deze vraag zaten een collega en ik ook deze ochtend.... Ook wat is het nut nog van de GGD(herstelbewijs) vroegen wij ons af met een positieve zelftest en klachten.

Dus wij hebben even getest... Vorige week maandag had ze een positieve zelftest, nu is ze klachtenvrij en de zelftest was negatief zojuist.
Mij was ook verteld dat je nog weken positief zou testen maar dat gaat dus blijkblaar niet altijd op.


Het is mij verteld dat de PCR test van de GGD tot 8 weken na de besmetting nog positief kan zijn, en de antigeentest (zelftest) doet dat niet. Precies waarom weet ik niet.

Maritelisab
Berichten: 1124
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Corona doorgemaakt, na twee weken nog steeds/ weer positieve zelftest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:47

Toevallig hier ook over na zitten denken.
Als ik het goed begreep (wat de GGD heeft uitgelegd).
Test je een PCR test tot 8 weken nog positief. Een zelftest is alleen positief als je besmettelijk bent, dus 7 tot 10 dagen afhankelijk van hoe lang je ziek bent.

Ik ben vorige week maandag ziek geworden. Zelftest en PCR test positief. Gisteren niet meer ziek en ook zelftest is nu weer negatief.

Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 11:49

davinci2412 schreef:
Je kan tot 8 weken na de besmetting nog postitief testen.


Met een PCR test geldt dat inderdaad, maar ik kan nergens vinden of dit hetzelfde werkt bij de (antigeen) zelftesten?

Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 11:50

Borahlover schreef:
Een zelftest is alleen positief als je besmettelijk bent, dus 7 tot 10 dagen afhankelijk van hoe lang je ziek bent.


Ja kijk als dit zo is.. Dan zou ik gister nog besmettelijk zijn. Terwijl mijn klachten weg waren op dag 5, dus ben al sinds vorig weekend uit quarantaine. Maar ik ga NU nog een zelftest doen haha ben nu wel benieuwd.

Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 12:08

Ja weer een licht streepje. Toen ik twee weken terug echt de klachten had, werd het streepje in no time heel erg donkerrood. Zou dit dan toch het restant nog zijn? Of ben ik dan nog besmettelijk twee weken later..? Kan toch niet?

Levita

Berichten: 1426
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 14:43

Mloes schreef:
Ja weer een licht streepje. Toen ik twee weken terug echt de klachten had, werd het streepje in no time heel erg donkerrood. Zou dit dan toch het restant nog zijn? Of ben ik dan nog besmettelijk twee weken later..? Kan toch niet?

Volgens de regels van de rivm mag je gewoon naar buiten maar tot 10 dagen wel afstand houden. Ook daar ben je al voorbij. Dus anders GGD bellen?

Mloes

Berichten: 5187
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Corona doorgemaakt, na twee weken nog steeds/ weer positieve zelftest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:17

Had niet meer gereageerd, maar ik had afgelopen dinsdag nog wel een licht streepje en afgelopen vrijdag was de test echt negatief. Dus mocht ik nu weer een keer een zelftest met 2 streepjes hebben, dan weet ik zeker dat ik dan opnieuw corona heb.