Positieve zelftest, nog naar GGD?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:41

Wij hebben het alle 4 in maart gehad en zijn ook allemaal naar de GGD geweest na een positieve zelftest.
Idd met het oog op het herstelbewijs en long covid indien nodig.
3 Van ons hebben geen klachten eraan over gehouden eentje wel helaas (maar heeft ook astma)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:42

Ik lig inmiddels ookal 2 weken ziek te zijn waarvan de eerste 6 dagen met 40gr koorts

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:54

Beterschap Polly :(:)

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:57

Na positieve zelftest hoef je niet naar de GGD maar ga je in Quarantaine. Ik heb dat bij beide positieve testen gedaan.maar ook niet gevaccineerd en geef dus ook niks over dat herstel bewijs ;)

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:59

Beterschap Polly

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:03

Als mijn zelftest positief zou zijn, zou ik ook naar GGD gaan alsnog. Mocht herstelbewijs nog ergen voor nodig zijn (reizen) heb ik dat iig maar. En over wat polly zegt over die covid fysio had ik nog niet nagedacht, dat is ook wel iets om in je hoofd te houden idd.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:13

BeFunny schreef:
Na positieve zelftest hoef je niet naar de GGD maar ga je in Quarantaine. Ik heb dat bij beide positieve testen gedaan.maar ook niet gevaccineerd en geef dus ook niks over dat herstel bewijs ;)


Je omschrijft het als vaststaand feit. Maar dit is een optie, net als dat testen via de GGD ook een optie is.
De overheid geeft jouw advies als standaard advies, logisch ook want als iedereen met een positieve thuistest bij de ggd gaat testen hebben ze een enorm personeelsprobleem.
Maar zeker bij een aanstaande reis naar het buitenland is een ggd test echt geen raar idee, ik vrees voor de winter met besmettingen en opnieuw invoering van de corona app, misschien niet hier maar mogelijk wel internationaal.

Maar het staat iedereen vrij dat wel of niet te doen.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:11

Polly schreef:
BeFunny schreef:
Na positieve zelftest hoef je niet naar de GGD maar ga je in Quarantaine. Ik heb dat bij beide positieve testen gedaan.maar ook niet gevaccineerd en geef dus ook niks over dat herstel bewijs ;)


Je omschrijft het als vaststaand feit. Maar dit is een optie, net als dat testen via de GGD ook een optie is.
De overheid geeft jouw advies als standaard advies, logisch ook want als iedereen met een positieve thuistest bij de ggd gaat testen hebben ze een enorm personeelsprobleem.
Maar zeker bij een aanstaande reis naar het buitenland is een ggd test echt geen raar idee, ik vrees voor de winter met besmettingen en opnieuw invoering van de corona app, misschien niet hier maar mogelijk wel internationaal.

Maar het staat iedereen vrij dat wel of niet te doen.


Nee zo omschrijf ik het niet. Er staat "hoef" dat betekend dat het een optie is het hoeft niet maar kan wel.

Als iedereen bij GGD in de rij gaat staan krijg je sowieso al meer kans op besmetting ;) zo is mijn gedachtegang dan weer.

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:38

Smallheal schreef:
Polly schreef:
Ik zou naar de ggd gaan omdat:


- mochten ze de corona app weer gaan gebruiken later dit jaar is je herstelbewijs geldig

- je helpt de ggd met overzicht van aantal besmettingen houden

- als je last krijgt van long covid willen verzekeraars graag een bewijs van besmetting hebben bij verwijzingen

Is dit echt zo? Ik ken namelijk iemand die werkt bij een huisartsen praktijk en die zegt dat er geen bewijs nodig is om voor long covid doorverwezen te worden.


En wie zegt dat die klachten van Covid komen? Je gaat gewoon met je klachten naar de dokter. En daar kan er verzekeraar echt niks tegen doen.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:50


Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:52

Ik ben niet meer naar de GGD gegaan, manlief testte een dag voor mij positief (zelftest) vorige week en was direct ook hartstikke ziek.
Ik testte toen nog negatief en was ook nog niet ziek.
Volgende nacht begon ik ook ziek te worden en was mijn zelftest positief.
Ook direct dusdanig ziek, dat ik verder niet twijfelde.

We blijven in Nederland op vakantie, dus een herstelbewijs interesseert me verder geen bal.
Mijn ouders waren vorige week ook niet helemaal fit, maar mijn moeder vindt die zelftest heel eng om te doen, is bang dat ze niet diep genoeg haar neus in durft te steken en dat die dan onterecht negatief zou zijn. Mijn ouders zijn dus wel naar de GGD geweest, omdat ze dan meer zekerheid hebben dat negatief (wat het in hun geval ook was) ook echt negatief is.

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:06

Ik kom net uit quarantaine. Ben best wel paar dagen goed ziek ervan geweest.
Ik had contact gehad met de ggd omdat ik ook niet wist wat nou precies alle regels etc waren.
Zei adviseerde mij wel om nog een test te doen bij de ggd onder andere voor het herstelbewijs idd.
Gezien ik na de eerste 2 vaccinaties geen herhaal vaccinatie heb gehad dit ook maar gedaan.

ryukapple

Berichten: 1777
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Positieve zelftest, nog naar GGD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:22

Hier paar maanden geen test bij GGD laten doen.
Maar dat kwam omdat ik geen mogelijkheid had om een test te doen.
Hier waren namelijk toen al alle testlocaties in de buurt opgeheven dus geen testlocatie binnen 20km
Ik woon alleen en heb geen auto dus dat ging hem niet worden.

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 12:58

ryukapple schreef:
Hier paar maanden geen test bij GGD laten doen.
Maar dat kwam omdat ik geen mogelijkheid had om een test te doen.
Hier waren namelijk toen al alle testlocaties in de buurt opgeheven dus geen testlocatie binnen 20km
Ik woon alleen en heb geen auto dus dat ging hem niet worden.


Voor mij gold hetzelfde. Flink ziek en de dichtstbijzijnde testlocatie was ruim 1,5 uur fietsen. Ik heb me wel gemeld bij de huisarts (telefonisch) ivm de heftigheid van de klachten, dus er staat wel ergens geregistreerd dat ik COVID heb gehad.