Hoe lang klachten bij besmetting?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 21:59

Ik moet er helaas ook aan geloven, ik ben nu echt snotverkouden. Alles zit dicht, oren, neus, holtes, ik kan alleen ademhalen met open mond. Verder hoofdpijn en moe, geen energie.

Vandaag de 2e dag en ik ben het nu al spuugzat. Wanneer zal het minder worden?

Na hoeveel dagen was jij van je klachten af?

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:03

Bij mij begon t vorige week woensdag en ben er nog nu niet vanaf. :+ Het gaat wel echt de goede kant op dus ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel. Ik was echt ziek ervan, dus ik hoop dat t bij jou meevalt.

mercurie
Berichten: 169
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:05

Irritant he die klachten.
Ik was met 5 a 6 dagen ongeveer van mijn klachten af.
Alhoewel ik heel af en toe nog lichte keelpijn voel.maar of dat nu echt zo is of tussen mijn oren.

Ik hoop wel dat je er gauw vanaf bent en je beter voelt.

xPabloBokt

Berichten: 9400
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:23

Bij mij heeft het ook een dag of 6-7 geduurd.

Begonnen met een gortdroge keel, daarna verstopte neus.
Als afsluiter nog een koortsneus (koortslip maar dan onder/in de neus) cadeau gekregen -O-
Verder geen klachten.

Gelukkig al weer een paar weken geleden.

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:28

ik ik zit op dag 16 :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:30

Ik heb de alpha variant gehad, dat is dus al weer even geleden. Bij mij duurde het wel een paar weken. Want toen de koorts en het hoesten weg was na een ruime week was ik heel snel benauwd, moe en draaierig. En heel misselijk de hele dag. Dat duurde wel lang voor dat over was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:15

Ik kreeg de eerste klachten vorige week dinsdagavond, echt vanuit het niets. Zondag voelde ik me langzaamaan weer een beetje normaal en beter worden en ik hoest nu af en toe nog een klein beetje en af en toe wat slijm maar verder voel ik me weer goed. Dus laten we zeggen een kleine week. (Ik ben gevaccineerd en geboosterd mocht je dat ook willen weten)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-03-22 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:15

Ik zit op dag 9 en ben nog flink verkouden, moe en blijf hoesten. Heb de eerste 4 dagen koorts gehad.

Mijn man zit op dag 5 en is niet zo ziek als mij geweest, hij is mild verkouden.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:25

Ik heb 1,5 week last gehad van hoofdpijn, snot en keelpijn.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:40

Ik heb 5 dagen echt klachten gehad, nu ruim een dag eigenlijk niets meer. Heel af en toe nog een hoestje en een beetje schor in de keel. Morgen ga ik dus weer naar stage.

naomi_mickey

Berichten: 583
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Noord Holland, Heemstede.

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:47

Hier vanaf dinsdagavond plots heel ziek, ik voelde de energie uit mij getrokken worden… na de nodige koorts, hoofdpijn en snotneus ben ik sinds zondag echt van het meeste af. Nu haal ik alleen zo nu en dan nog mijn neus op.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:56

Vriendlief is nu al een week ziek.
Zoontje lijkt na 2 dagen redelijk de oude.
Ik zelf 2 dagen flink ziek geweest koorts aanvallen. Nu dag 4 soms wat futloos maar gaan de goede kant op echter nu verkouden en nog wel wat hoesten.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:57

Ik heb het vorige week zondag opgelopen. Omdat de klachten samen liepen met een beetje brakheid van carnaval heb ik er niets van gemerkt. Testte uiteindelijk donderdag pas positief, maar was toen eigenlijk al vrijwel klachtenvrij. Alleen wat meer moe dan normaal.
Sowieso heb ik niet gehoest, ieniemienie beetje snot een dagje en geen koorts. Dus had volgens mij had ik Corona light ;)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 08:40

Bedankt iedereen!

Ik zit er dus nog wel even aan vast.

Helaas heeft mijn dochtertje vannacht de buikgriep gekregen en spuugt ze alles bij elkaar, dus ik heb weinig rust gehad...

Ik ben nu erg bang dat ik het ook bovenop de corona krijg omdat ik weinig weerstand heb.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 08:46

Weet je zeker dat het geen corona is? Buikklachten komen ook voor bij corona. Hopelijk knappen jullie snel op.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 08:53

Ze heeft 5 weken geleden corona gehad. Dus lijkt me niet dat ze het nu weer heeft. Ook kreeg ik een app van de moeder van haar klasgenoot, met wie ze vanmiddag zou gaan spelen. Haar dochter heeft ook de hele nacht gespuugd. Dus het lijkt erop dat het uit de klas komt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:01

Nou ja 1 voordeel van buikgriep is dat het heftig is, maar vaak wel snel over. Al maakt dat het niet minder vervelend voor nu.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 09:01

Ik heb 14 dagen lang verkoudheidsklachten gehad en had de eerste dagen verhoging, daarnaast was ik erg moe.
Na 3 dagen verloor ik mijn reuk, die was na een dag of 5 weer volledig terug dus ik vermoed dat, dat kwam door volle holtes.
Naderhand heb ik ook nog een maand of 2 hoofdpijn gehad.

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:55

Ik zit op dag 10 en voel me sinds 3 dagen wel elke dag iets minder beroerd, maar ik ben nog lang niet terug op het oude niveau, ook nog neusverkouden en aan het hoesten. Mijn vriend (dag 9) hoest alleen nog wat bij inspanning en is nooit zo ziek geweest als ik wel was.
Ik was het ook op dag 2 al helemaal zat maar helaas, moet nog steeds geduld hebben dus. Wel de meeste snot in mogen ruilen voor vermoeidheid, weet nog niet helemaal wat ik vervelender vond eigenlijk.

Beterschap en sterkte met de buikgriep!
Laatst bijgewerkt door marygoround op 09-03-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zuidpool29
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:37

Ik ben sinds zaterdag ziek. Tot gistermiddag koorts en veel hoesten/verkouden. Gisteravond dacht ik dat ikvandaag beter zou zijn… sinds vanochtend verkoudheid ingeruild voor spierpijn/wiebelig zodra ik memaar iets beweeg, hartkloppingen zodra ik me inspan. Ben benieuwd hoe lang dit duurt. Ik ruil hoe ik me vandaag voel toch graag in voor verkoudheid van de afgelopen 3 dagen..

Libbylove
Berichten: 353
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:02

Oh jeetje wat hebben jullie allemaal lang klachten! Beterschap voor iedereen.

Ik ben sinds vandaag positief, sinds maandagavond heeel lichte keelpijn en sinds vannacht flinke hoofdpijn en pijn in mn lijf. Hopelijk blijft het hierbij, hoopte er morgen of overmorgen wel weer vanaf te zijn eigenlijk..

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:46

Ik wil niet banketstaaf doen.....
Maar nadat ik in principe beter verklaard was, zodra ik aan het werk ging dit dus:

Citaat:
wiebelig zodra ik memaar iets beweeg, hartkloppingen zodra ik me inspan


Kan me fysiek wel inspannen, dat geeft geen klachten, maar zodra ik me mentaal inspan, me moet concentreren of achter een beeldscherm moet: misselijk, duizelig/ soort van wagenziek en hartkloppingen..


En hoe rot ook om te zeggen: dit duurt nu al vier weken...
Laatst bijgewerkt door Punz op 09-03-22 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:52

Storm schreef:
Ze heeft 5 weken geleden corona gehad. Dus lijkt me niet dat ze het nu weer heeft. Ook kreeg ik een app van de moeder van haar klasgenoot, met wie ze vanmiddag zou gaan spelen. Haar dochter heeft ook de hele nacht gespuugd. Dus het lijkt erop dat het uit de klas komt.



Herbesmetting is mogelijk ook binnen 8 weken....het komt weinig voor, maar het kan wel, als je toen variant A had kan je nu variant B hebben.
Binnen 8 weken opnieuw PCR testen heeft geen zin, omdat PCR sowieso nog 8 weken positief test, wel kunnen waarden hoger liggen waardoor men kan zien of het dezelfde of een her besmetting betreft.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:00

De meeste kinderen met Corona (die ik ken), begonnen met spugen. Ik zou er ook nog even een zelftest aan wagen. Ken ook meerdere mensen met een herbesmetting.

Succes, ik heb ook net een positieve zelftest in handen.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Hoe lang klachten bij besmetting?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 23:09

Dochter begon de nacht na mijn positieve test te spugen en zij testte de volgende ochtend positief. Later die dag was ze eigenlijk ook alweer de oude.