vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:30

Poekkie schreef:
Even een schopje in dit topic ivm de meest recente ontwikkelingen:

https://m.standaard.be/cnt/dmf20220301_98486145

Het vaccin lijkt eigenlijk nauwelijks meer te werken na een maand. Zijn er na deze nieuwe info nog steeds ouders die het nut van vaccinatie bij kinderen inzien?


Ik lees de uitkomst van dit onderzoek denk ik wat anders dan jij, Poekkie. Maar dat is ook niet gek, de tekst in het artikel is een beetje misleidend.

Dit is voor mij geen nieuwe info hoor (behalve het deel over de noodzaak van bestudering van de lage kinderdosis). Het bevestigt nogmaals wat al bekend was. Het is precies de info op basis waarvan wij in januari hebben besloten ons kind te laten vaccineren.

Niet voor het voorkomen van besmettingen. Het was in januari immers ook al bekend dat besmetting met de omikron variant niet of nauwelijks voorkomen werd door een natuurlijk doorgemaakte besmetting en ook niet door vaccinatie. Daar hoefde je het op dat moment niet zo nodig voor te doen.

Maar wel om ons kind te beschermen tegen ernstige covid klachten, MIS-C en long covid.
Volgens de conclusie van het onderzoek dat je hebt geplaatst, werkt het vaccin wel op dat vlak.

Ik heb het relevantie deel van die conclusie hieronder even geplaatst:

Conclusies en relevantie

In het Omicron-tijdperk nam de effectiviteit tegen gevallen van BNT162b2 snel af voor kinderen, met name die van 5-11 jaar.

Vaccinatie van kinderen van 5-11 jaar was echter beschermend tegen ernstige ziekten en wordt aanbevolen.


Verder hadden en hebben we alle vertrouwen in de vaccins die onze dochter heeft gehad, inclusief die voor covid, en de vaccins die ze nog zal gaan krijgen.

Dus nee, achteraf totaal geen spijt :)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:39

@Boras, die conclusies lees ik helemaal niet in het artikel? Gaat je tweede zin over het corona vaccin of over vaccinatie in het algemeen? Want over algemene vaccinatie ben ik akkoord, alleen dit corona vaccin vind ik nutteloze brol.

Over bescherming tegen long covid door vaccinatie kan ik trouwens niets vinden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:06


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:55

Poekkie schreef:
Boosterprik is trouwens niet meer verplicht voor de qr code nu.


Ook voor het buitenland ?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:59

In belgie, de rest weet ik niet. Gok dat dat redelijk wat ontwikkelingen in zullen zijn in de volgende periode.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: vaccineren kinderen van 5 tot 12 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:10

@poekkie, wie geen booster heeft, is nu toch rood hoor. Zal binnenkort veranderen, maar het cst werd op 1 maart rood voor wie geen booster heeft.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:23

In belgie absoluut niet, gisteren nog gaan eten met vrienden die alleen de eerste 2 vaccinaties hebben gehad en CST is gewoon groen.