"Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:04

kiki1976 schreef:
Hier nu ook nog steeds flink aan het hoesten, en nee geen corona. Gek wordt ik ervan.
Hoestdrankjes, fluimacil, niets helpt.
In het verleden eens een flinke astma aanval gehad. Mijn dochter heeft ook astma en dezelfde medicatie die ik toen kreeg, die lijkt iets te helpen.

Maar sprak nu al verschillende mensen die sinds ze zijn gevaccineerd erg veel hoesten sindsdien. Toch wel apart.


ja hier hetzelfde en ik hoor dezelfde klachten idd.. allemaal na de enting.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:14

Hier ook dat hoesten -O-

Had er eerst niet bij stilgestaan dat het sinds vaccineren is, maar hoor er nu wel heel veel mensen over.
Daarvoor nooit last van gehad. Vind het zo irritant.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:22

Hoe lang moet ik nu denken dat jullie al hoesten? Want er heerst op het moment gewoon een hele nare verkoudheid. Ik heb ook 3 weken lopen hoesten (ben praktisch gezien 5 dagen echt ziek geweest) en nog af en toe. Maar ik heb het in november gehad en ben in juli (1-22 juli) gevaccineerd.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:47

ik ben geloof ik eind juli gevaccineerd en hoest vanaf eind augustus.

Warboel
Berichten: 14685
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:03

Ik hoest nu vrij erg sinds een week of 6, de eerste 2 weken was ik wel echt goed ziek, maar nu voel ik me op het hoesten na wel oké. Nog wel wat volle holtes. Maar… m’n borstbeen en ribben doen zó ongelooflijk veel pijn van als dat gehoest -O- en slaap steeds heel erg slecht door het hoesten en de pijn.
Ben ik niet echt blij mee want ik kom echt in de problemen met weinig slaap.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:58

Hmmm… ik heb wel lang kriebels in m’n keel gehad toen ik verkouden was. Was begin/middenn oktober. Wel negatief getest door GGD. Snotteren viel mee, maar dat hoesten en kuchen.. schaamde me dood :=

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:49

Ik had vorige week een verkoudheid te pakken (nog steeds niet over) en ik kan me niet herinneren dat ik daar eerder zo door uit het veld geslagen was :\ Normaal is ziek zijn voor mij 'koorts en/of kotsen', nu lag ik vrijdag knock out op de bank zonder die ellende maar was me een partij beroerd.. Normaal banjerde ik stug door.

Nu had ik vorig jaar wel de dans ontsprongen dus ik ben verkoudheid/ziek zijn ook gewoon niet meer 'gewend' :=

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: "Gewoon ziek" = zieker dan voor Covid-tijdperk - wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:35

Ook tegen verkoudheden hebben we geen antistoffen opgebouwd door de afstandsregels, dus hakt het er nu harder in. Net als het RS virus bij baby’s .

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:47

Ook hier al 1,5 week verkouden en kriebelhoest. Maar mijn 2e vaccinatie dateert van 14 febr. dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat het gewoon het bekende najaar is waarin veel mensen normaal verkouden zijn. En na een tijd waarin we de afstand los gelaten hebben. Ik merk dat opnieuw die afstand terug aannemen van vrienden en familie gewoon weer lastig is en ik zie om me heen dat dat veelal niet meer gebeurd, wat ik ook begrijp.

Ik denk eerder dat een langere tijd strenge maatregelen ervoor zorgt dat we ons immuunsysteem niet op peil houden en daardoor geen antistoffen aanmaken en vatbaarder raken. Zo werd ook de RS-virus golf onder zuigelingen en jonge kinderen verklaard.
Idd wat bigone net zegt.

Gevoelsmatig (dus of het zo is weet ik niet!!!) zet de vaccinatie mijn immuunsysteem aan, waardoor het bij een aanraking met een verkoudheidsvirus eerder aan de slag gaat!? Puur gevoelsmatig he, wellicht klopt hier helemaal niets van.

Ik ben nu verkouden en zojuist gevaccineerd met de booster. Ik ben benieuwd of dat nog enige invloed erop heeft.