Wanneer dag 5?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 18:58

Beetje gekke vraag misschien;

Vandaag positiefs met een thuistest.
Zondag mag ik bij GGD testen.

Kinderen en man moeten dan op dag 5 ook testen. En bij negatief mogen ze naar school.

Gaat dit vanaf vandaag in? Of pas vanaf officiële GGD test?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:02

Volgens mij vanaf dag 1 van je klachten

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 19:08

Dat is vandaag dus dat zou fijn zijn :D

Uiteraard vraag ik het zondag na bij de GGD

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:10

Jenny21 schreef:
Dat is vandaag dus dat zou fijn zijn :D

Uiteraard vraag ik het zondag na bij de GGD

Je kan nog lang positief zijn als je positief bent geweest. Ik zou het idd ook gewoon vragen en over 5 dagen nog eens een test doen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:40

Vanaf dag 5 nadat ze de laatste keer met de positief geteste in contact zijn geweest. Dus als jij vandaag de hele dag je kids om je heen hebt gehad gaat het morgen pas tellen als dag 1

Gebruik vooral je boerenverstand, liever een dag teveel thuis dan een te vroeg naar school met alle risico's van dien

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 19:52

Polly schreef:
Vanaf dag 5 nadat ze de laatste keer met de positief geteste in contact zijn geweest. Dus als jij vandaag de hele dag je kids om je heen hebt gehad gaat het morgen pas tellen als dag 1

Gebruik vooral je boerenverstand, liever een dag teveel thuis dan een te vroeg naar school met alle risico's van dien


Helaas komt er dan nooit een dag 5 :') :')
Want ik blijf ze uiteraard gewoon zien, vasthouden en verzorgen ;)

Dan zouden ze gewoon samen mee in quarantaine blijven (minimaal 7 dgn en dan 24 uur klachtenvrij)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:55

Yep dat is dan het alternatief alleen gaat hun 5 dagen quarantaine dan in op jouw 1e klachtenvrije dag, tot die tijd kan je ze gewoon besmetten namelijk

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:02

Op Rijksoverheid staat:
Citaat:
Bent u beschermd? Blijf thuis en laat u dan 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Dit is om te kijken of u uit quarantaine mag. Als de testuitslag negatief is dan mag u stoppen met de quarantaine. Maak hiervoor een afspraak bij de GGD via 0800-2035 of op coronatest.nl.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-kinderen

Ik heb toevallig vanmorgen een positieve zelftest bij mijn (jonge) zoon. Het is uiteraard geen optie om jonge kinderen in isolatie te doen, dus dan kan die dag 5 lang duren :-). Op basis hiervan ging ik eigenlijk uit van 5 dagen na de officiële test bij de GGD. Die is voor hem morgen, dus voor ons zou dat donderdag zijn. Maar je kan het ook interpreteren als een zelftest inderdaad.

Ik hou nu voor de zekerheid de jongste zoon ook thuis, maar die mocht eigenlijk gewoon naar de opvang zelfs.

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:56

Jenny21 schreef:
Polly schreef:
Vanaf dag 5 nadat ze de laatste keer met de positief geteste in contact zijn geweest. Dus als jij vandaag de hele dag je kids om je heen hebt gehad gaat het morgen pas tellen als dag 1

Gebruik vooral je boerenverstand, liever een dag teveel thuis dan een te vroeg naar school met alle risico's van dien


Helaas komt er dan nooit een dag 5 :') :')
Want ik blijf ze uiteraard gewoon zien, vasthouden en verzorgen ;)

Dan zouden ze gewoon samen mee in quarantaine blijven (minimaal 7 dgn en dan 24 uur klachtenvrij)


Dan geldt dit:

Citaat:
Uw huisgenoot met corona kan niet in een eigen kamer in isolatie gaan. U en uw huisgenoot delen dezelfde kamer(s) en hebben van dichtbij contact met elkaar.

Dan gaat u in quarantaine zodra u hoort dat uw huisgenoot corona heeft. Vanaf het moment dat uw huisgenoot niet meer besmettelijk is, blijft u nog 10 dagen in quarantaine. Als u op dag 5 negatief getest bent dan mag u stoppen met de quarantaine.


Zie https://lci.rivm.nl/covid-19-huisgenoten

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 17:20

Pfoe…. Das wel lang. Arme kinderen…

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wanneer dag 5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 17:52

Tsja het is niet anders, als ze de hele school besmetten is het nog veel erger

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:27

Dat gaat inderdaad pas in als jij uit quarantaine komt. Dan heeft het ook pas zin om op dag 5 te testen. Maar als je man thuis blijft en voor kinderen zorgt en jij je isoleert op bijv de slaapkamer en geen contact meer hebt met je man en kinderen, dan kunnen ze wel over 5 dagen al testen. Anders duurt het inderdaad minimaal 12 dagen vanaf jouw 1e ziektedag. Als je pech hebt komen daar nog dagen bij als er nog 1 positief test. Vriendin zat zo 21 dagen in quarantaine, vreselijk!