Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:36

Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:38

bigone schreef:
Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.


Nou dat is dan toch best slim te noemen? :')

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:46

imaudy schreef:
bigone schreef:
Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.


Nou dat is dan toch best slim te noemen? :')

Jij vind dat slim?
Over de ruggen van anderen centen verdienen met leugens , ja slim inderdaad. Volgens mij is jouw voortuin ook pimpelpaars of niet?

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:14

imaudy schreef:
bigone schreef:
Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.


Nou dat is dan toch best slim te noemen? :')



Wij noemen dat sluw, gehaaid etc.

Maar slim dat is mijn kleindochter die een highteck opleiding doet op universitair + niveau die alleen voor echte slimme!! Mensen is weggelegd . Onvergelijkbaar met al die mensen die over de ruggen van mensen .........(vul zelf maar in).

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:55

imaudy schreef:
bigone schreef:
Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.


Nou dat is dan toch best slim te noemen? :')


De meeste mensen noemen dat gewoon oplichting.

Ik denk dat we moeten ophouden te doen alsof alle meningen gelijkwaardig zijn. Dat zijn ze niet en het is volslagen onzin om te doen of dat wel zo is. Iedereen heeft recht op een mening, maar als die mening onzin is, dan verandert dat echt niet omdat je recht op een mening hebt.

En dan heeft voor mij het gevoel dat ik bepaalde mensen niet meer serieus neem. En dan niet alleen over dit onderwerp, maar ook als het om andere onderwerpen gaat. Als je bij dit onderwerp geen onderscheidend vermogen hebt, waarom zou je dat wel bij een ander onderwerp hebben?

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:00

Karl66 schreef:
imaudy schreef:

Nou dat is dan toch best slim te noemen? :')


De meeste mensen noemen dat gewoon oplichting.

Ik denk dat we moeten ophouden te doen alsof alle meningen gelijkwaardig zijn. Dat zijn ze niet en het is volslagen onzin om te doen of dat wel zo is. Iedereen heeft recht op een mening, maar als die mening onzin is, dan verandert dat echt niet omdat je recht op een mening hebt.

En dan heeft voor mij het gevoel dat ik bepaalde mensen niet meer serieus neem. En dan niet alleen over dit onderwerp, maar ook als het om andere onderwerpen gaat. Als je bij dit onderwerp geen onderscheidend vermogen hebt, waarom zou je dat wel bij een ander onderwerp hebben?


Hmm ik neem iemand met een groene kikker (of wat het is?) onder zijn naam ook niet serieus heur.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:49

Wat ik me afvraag is wat gaan jullie doen? Stel dat Omicron de pandemie doet verdwijnen. Er is geen pandemie meer en geen lockdowns meer. Hoe ga je dan om met mensen die wel gevaccineerd zijn of met de mensen? Zeg je tegen de brandweerman, sorry maar jij bent zo'n wappie,jij mag mijn huis niet blussen. Ga je je kinderen waarschuwen voor de zo gevaarlijke andersdenkende. Is dat een maatschappij waarin je wil leven? Dus de vraag hoe kijk je na de "pandemie" aan tegen mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 02:09

bigone schreef:
Niet te vergeten dat Corona voor veel mensen een verdienmodel is geworden, WAKU WAKU, Baudet, Engel, Bart Maes , Jan Bonte, ze drijven op donaties.

En Pfizer doet het ook beter dan ooit, net zoals een paar saaie virologen die opeens wereldsterren zijn geworden ;)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 02:26

Dinopino schreef:
Wat ik me afvraag is wat gaan jullie doen? Stel dat Omicron de pandemie doet verdwijnen. Er is geen pandemie meer en geen lockdowns meer. Hoe ga je dan om met mensen die wel gevaccineerd zijn of met de mensen? Zeg je tegen de brandweerman, sorry maar jij bent zo'n wappie,jij mag mijn huis niet blussen. Ga je je kinderen waarschuwen voor de zo gevaarlijke andersdenkende. Is dat een maatschappij waarin je wil leven? Dus de vraag hoe kijk je na de "pandemie" aan tegen mensen.


Ik vind jouw voorbeelden wel extremen hoor, niemand zal nu een levensreddende handelingen weigeren, alleen omdat je de persoonlijke mening van een hulpverlener niet deelt. Dat zal na een pandemie niet anders zijn, wel is nu duidelijker geworden welke mensen gevoelig zijn voor complottheorieën en ja, ik zal de mening van iemand die heilig overtuigd is van complottheorieën minder serieus blijven nemen.

Net wat Karl66 zegt, als iemand in zaken als COVID complottheorieën geen onderscheidend vermogen heeft, dan zal die dat waarschijnlijk in veel andere zaken ook niet hebben. Iemands vaccinatiestatus is daarbij voor mij niet van belang, wel de reden waarom iemand zich niet laat vaccineren en de verantwoordelijkheid die ze in die keuze nemen.

Iemand die zich niet laat vaccineren, bijvoorbeeld een valse QR code heeft en weigert zich aan maatregelen te houden, maatregelen die anderen beschermen, is imo een egotripper en niet iemand met wie ik om wil gaan.

Iemand die niet gevaccineerd is uit voorzichtigheid/angst/medische overweging, maar wel zich aan de overige maatregelen houdt en goed bewust is en dus rekening houdt met het risico dat je kunt vormen voor iemand anders, heb ik geen problemen mee.

Maar ook mensen die wel gevaccineerd zijn en daarmee zo’n zendingsdrang hebben dat ze totaal over de gevoelens van anderen heen walsen, mensen die elke compassie lijken te missen en bijvoorbeeld vinden dat ongevaccineerden geen zorg zouden moeten krijgen als ze ziek zijn met COVID.
Dat soort mensen heb ik ook niet in mijn omgeving nodig. Ik heb heel wat religieuze mensen uit mijn leven geschrapt, mensen die het geloof gebruikte om anderen te kunnen veroordelen en zichzelf in vergelijking (met hun zogenaamde eigen goedheid) te kunnen verhogen. Dat gevoel heb ik soms ook met mensen die zo veroordelend zijn naar een hele groep ongevaccineerden. Lekker makkelijk om tegenaan te trappen en geen mentaliteit die ik in mijn leven nodig heb. Niet voor de pandemie, niet tijdens en ook niet na.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 03:07

Maar dan zou toch eerder je titel moeten zijn: Hoe kijk je tegen mensen aan die zendingsgedrag vertonen of hun complottheorieën spuien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 03:37

Daphara schreef:
Net wat Karl66 zegt, als iemand in zaken als COVID complottheorieën geen onderscheidend vermogen heeft, dan zal die dat waarschijnlijk in veel andere zaken ook niet hebben.

Dat is onzin. We zitten hier in een langdurige, uitzichtloze en bedreigende situatie (als je de media volgt tenminste) en dan doen mensen soms rare dingen: " there are no atheists in foxholes".

Zou je dit ook doortrekken naar mensen die er psychisch doorheen zitten door covid? Die waren vast daarvoor ook al niet helemaal goed. Zo veroordelend, zo weinig inlevingsvermogen in hoe iemand anders deze periode kan ervaren. Bah.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 05:05

enzino schreef:
Daphara schreef:
Net wat Karl66 zegt, als iemand in zaken als COVID complottheorieën geen onderscheidend vermogen heeft, dan zal die dat waarschijnlijk in veel andere zaken ook niet hebben.

Dat is onzin. We zitten hier in een langdurige, uitzichtloze en bedreigende situatie (als je de media volgt tenminste) en dan doen mensen soms rare dingen: " there are no atheists in foxholes".

Zou je dit ook doortrekken naar mensen die er psychisch doorheen zitten door covid? Die waren vast daarvoor ook al niet helemaal goed. Zo veroordelend, zo weinig inlevingsvermogen in hoe iemand anders deze periode kan ervaren. Bah.


Laat je niet op stang jagen door dat onnozele zinnetje van Karl66 :+
Hij woont wel in een mooi plaatsje die Karl66, dat wel :P

Anoniem

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 05:12

Een plaatsje van privilege waarschijnlijk.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 05:36

enzino schreef:
Een plaatsje van privilege waarschijnlijk.


Beetje boers is het er wel.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:56

Wat sneu dat trol Imaudy, die nooit eens een inhoudelijke bijdrage heeft, Enzino steunt in zijn vete met Karl.

De jaloezie spat van jullie berichten af.

Een ding weet ik zeker, de berichten van Karl zijn goed onderbouwd en getuigen van kennis en empathie.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:01

Super inhoudelijk ook.. niveautje hoor :j

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:19

imaudy schreef:
enzino schreef:
Een plaatsje van privilege waarschijnlijk.


Beetje boers is het er wel.


Je realiseert je dat je met dit niveau aan discussie niet serieus genomen wordt toch?

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:13

Hoe kijken jullie dan tegen die virologen en artsen aan die het niet met de main stream eens zijn? Die iets anders vertellen? Zijn die dan 'dom' of 'onkundig' ?

En ik las ergens dat alles klopt omdat het omt het zegt, je weet dat mark rutte en hugo de jonge vaak roepen dat het omt iets heeft gezegd wat niet eens klopt. Dat het anders gezegd is of anders geadviseerd. Dat heeft Diederik gommers zelf verteld, die zit in dat omt..

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:20

Hoe je daar tegen aan kijkt ? Ik lees het en kijk wat ze zeggen. En wat de andere virologen zeggen.
Wanneer er één dit zegt en vervolgens honderd wat anders is het voor mij duidelijk, vooral wanneer wetenschap gehakt maakt van die opmerkingen.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:33

bigone schreef:
Hoe je daar tegen aan kijkt ? Ik lees het en kijk wat ze zeggen. En wat de andere virologen zeggen.
Wanneer er één dit zegt en vervolgens honderd wat anders is het voor mij duidelijk, vooral wanneer wetenschap gehakt maakt van die opmerkingen.


Dat de wetenschap er gehakt van maakt is niet helemaal waar. Dat was ook in het geval dat er een hele enge variant zou ontstaan en dat vaccinatie dan tegen zou kunnen werken. Het is een situatie die niet waarschijnijk is, maar het kan gebeuren. Dan kunnen wel 100 virologen roepen, dat gebeurd niet, maar er is een kans dat het wel gebeurd. Het virus krijgt kansen zat zolang mensen het bljven verspreiden.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:01

Een virus zoals covid zouden we toch altijd houden, net zoals een griep virus? Dus wat nu het geval is dat we alleen maar korte termijn blijven werken.

Als er dan een arts, een viroloog of whatever zegt, er moet iets gedaan worden zodat de ziekenhuizen een eventuele pandemie uit kunnen zitten.. Zich daar op focussen en niet alleen op een vaccinatie wat hopelijk werkt.. of toch maar voor 50% werkt of voor sommige mensen helemaal niet..

Als jij denkt dat 1 arts of viroloog direct niet geloofwaardig is, dan loop je misschien wel een hoop waardevolle informatie mis.

imaudy
Berichten: 5045
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:15

wilmatj schreef:
Een virus zoals covid zouden we toch altijd houden, net zoals een griep virus? Dus wat nu het geval is dat we alleen maar korte termijn blijven werken.

Als er dan een arts, een viroloog of whatever zegt, er moet iets gedaan worden zodat de ziekenhuizen een eventuele pandemie uit kunnen zitten.. Zich daar op focussen en niet alleen op een vaccinatie wat hopelijk werkt.. of toch maar voor 50% werkt of voor sommige mensen helemaal niet..

Als jij denkt dat 1 arts of viroloog direct niet geloofwaardig is, dan loop je misschien wel een hoop waardevolle informatie mis.


Dat vind ik ook, maar dat interesseert de meeste hier niks. Als ze maar niet gevaccineerden kunnen afzeiken dan is het goed voor hun..

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 19:34

wilmatj schreef:
Hoe kijken jullie dan tegen die virologen en artsen aan die het niet met de main stream eens zijn? Die iets anders vertellen? Zijn die dan 'dom' of 'onkundig' ?

En ik las ergens dat alles klopt omdat het omt het zegt, je weet dat mark rutte en hugo de jonge vaak roepen dat het omt iets heeft gezegd wat niet eens klopt. Dat het anders gezegd is of anders geadviseerd. Dat heeft Diederik gommers zelf verteld, die zit in dat omt..


Ik denk te weten waar je het over hebt, want zag die uitzending.

Gommers vertelde dat het OMT een advies uitbrengt als OMT. Hij zit in praatprogramma's en voor hem betekent dat het volgende:
1. Als hij vragen krijgt als OMT vertegenwoordiger, dan vertelt hij (en alle anderen van het OMT) de mening die alle leden met elkaar afgesproken hebben;
2. Als hij niet als omt lid daar zit, en hem naar een mening wordt gevraagd dan kan het gebeuren dat hij zijn mening vertelt over zaken die wat af kan wijken van "DE" mening van het OMT. Dit daar natuurlijk in het OMT er verschillende meningen zijn en ze met elkaar afspreken wat NAAR BUITEN wordt gebracht als OMT. Dat is normale gang van zaken!
3. Het OMT adviseert de regering. Het is de politiek die de besluiten neemt en dat KAN en MAG afwijken vh advies. Zo is dat geregeld in een democratie.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:13

Het OMT adviseert alleen over deze pandemie en hoe deze bestreden zou moeten worden.
Regering kijkt ook naar de economische gevolgen, de draagkracht en of het (wettelijk) haalbaar is om het advies uit te voeren.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:20

Electra63 schreef:
Het OMT adviseert alleen over deze pandemie en hoe deze bestreden zou moeten worden.
Regering kijkt ook naar de economische gevolgen, de draagkracht en of het (wettelijk) haalbaar is om het advies uit te voeren.


Mooie aanvulling van mijn post. Dat kan nl de reden zijn dat de politiek anders besluit als het advies van het OMT.