Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 20:24

;) Maar dat is verder niet direct van toepassing op het topic

pien_2010

Berichten: 43293
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:29

Daphara schreef:
;) Maar dat is verder niet direct van toepassing op het topic


In dit geval wel daar het een reactie is op en uitleg n.a.v:

Citaat:
Hoe kijken jullie dan tegen die virologen en artsen aan die het niet met de main stream eens zijn? Die iets anders vertellen? Zijn die dan 'dom' of 'onkundig' ?

En ik las ergens dat alles klopt omdat het omt het zegt, je weet dat mark rutte en hugo de jonge vaak roepen dat het omt iets heeft gezegd wat niet eens klopt. Dat het anders gezegd is of anders geadviseerd. Dat heeft Diederik gommers zelf verteld, die zit in dat omt..


Citaat:
Een virus zoals covid zouden we toch altijd houden, net zoals een griep virus? Dus wat nu het geval is dat we alleen maar korte termijn blijven werken.

Als er dan een arts, een viroloog of whatever zegt, er moet iets gedaan worden zodat de ziekenhuizen een eventuele pandemie uit kunnen zitten.. Zich daar op focussen en niet alleen op een vaccinatie wat hopelijk werkt.. of toch maar voor 50% werkt of voor sommige mensen helemaal niet..

Als jij denkt dat 1 arts of viroloog direct niet geloofwaardig is, dan loop je misschien wel een hoop waardevolle informatie mis.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:54

Nee, dan is het de bedoeling om te verwijzen naar het algemene corona-topic (of het viruswaanzin-topic), en eventueel daar een quote van hier te plakken en daar te reageren.

Dus dit soort dingen, graag verder over door praten in dit topic: [CV] Algemeen Coronatopic #8

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 21:04

Mizora schreef:
Nee, dan is het de bedoeling om te verwijzen naar het algemene corona-topic (of het viruswaanzin-topic), en eventueel daar een quote van hier te plakken en daar te reageren.

Dus dit soort dingen, graag verder over door praten in dit topic: [CV] Algemeen Coronatopic #8


Thanks, dat ja!

Dit topic is vooral bedoeld om onze eigen ervaringen te delen over de meningen van de mensen in onze directe omgeving /dagelijkse levens en hoe dat invloed heeft op hoe we tegen elkaar aankijken en met elkaar omgaan.

Equisa

Berichten: 114
Geregistreerd: 27-06-13

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 02:49

Ik heb volledig het contact verbroken met een goede vriendin die maar bleef proberen om mij te overtuigen dat je dood gaat door het vaccin en daarbij ook de bijbehorende filmpjes bleef sturen en deze ook op haar Facebook plaatste om mensen te waarschuwen. >;) Ik vond het zo frustrerend irritant worden dat ik geen andere oplossing zag dan het contact te verbreken. Ik heb er wel hartzeer van.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 12:38

Equisa zij zal ook wel inzien, dat de filmpjes en zo niet de realiteit is. De mensen om haar heen zijn gezond. Geef het de tijd. Het is haar overtuiging en angst. Maar aangezien de mensen in haar omgeving niet omvallen zal ze ook inzien dat het niet waar is.

Equisa

Berichten: 114
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:56

Dinopino schreef:
Equisa zij zal ook wel inzien, dat de filmpjes en zo niet de realiteit is. De mensen om haar heen zijn gezond. Geef het de tijd. Het is haar overtuiging en angst. Maar aangezien de mensen in haar omgeving niet omvallen zal ze ook inzien dat het niet waar is.


Nou ze beweert juist dat zij heel veel mensen in haar omgeving kent die erge bijwerkingen hebben van het vaccin en ook mensen die overleden zijn. Haar waanideeën worden daar door gevoed. Uiteraard is er geen enkel bewijs van overlijden of ziek worden door het vaccin, maar bij iedereen die iets krijgt na gevaccineerd te zijn is in haar ogen altijd het vaccin de oorzaak. Ook al zou dat een jaar na vaccinatie zijn.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:01

Wanneer jij je daar niet prettig bij voelt is het inderdaad goed om er afstand van te nemen. Helaas zijn sommige mensen zo bang voor vaccineren dat ze allerlei zaken erbij halen en daar door algoritmen ook flink in gevoed worden en er gewoon niet meer mee te praten is.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:46

Waar je je focus neer legt, zul je ook de bevestiging in vinden. Een keer zal dit spookverhaal over vaccinatie en bijwerkingen en weet ik ook wat uit de picture vallen. Even een pauze is toch niet erg.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:38

Equisa schreef:
Dinopino schreef:
Equisa zij zal ook wel inzien, dat de filmpjes en zo niet de realiteit is. De mensen om haar heen zijn gezond. Geef het de tijd. Het is haar overtuiging en angst. Maar aangezien de mensen in haar omgeving niet omvallen zal ze ook inzien dat het niet waar is.


Nou ze beweert juist dat zij heel veel mensen in haar omgeving kent die erge bijwerkingen hebben van het vaccin en ook mensen die overleden zijn. Haar waanideeën worden daar door gevoed. Uiteraard is er geen enkel bewijs van overlijden of ziek worden door het vaccin, maar bij iedereen die iets krijgt na gevaccineerd te zijn is in haar ogen altijd het vaccin de oorzaak. Ook al zou dat een jaar na vaccinatie zijn.

Oef, ja rot is dat zeg he. Ik kan zeggen dat mijn verhaal, hoe klein ook, ook al meteen was opgepikt door collega's die tegen het vaccineren zijn, die gebruiken het ook in van die gesprekken van: ja maar kijk ik ken iemand, en die had hele enge bijwerkingen, zo erg!

En dan hoor ik aan de details die ze delen dat het dus over mij gaat, en ik heb er dus spijt van dat ik ze die informatie heb gegeven. Ze blazen het enorm op, terwijl ze maar de helft weten, de andere helft hebben ze niet naar geluisterd en de overige blanks in het verhaal die vullen ze zelf in met ernstige/angstige aannames en verzinsels. Mijn bijwerkingen waren mild en tijdelijk, niks aan het handje...

Ik heb mijzelf voorgenomen om ze gewoon geen informatie meer te geven, ze weten bijvoorbeeld ook niet dat ik een datum heb voor mijn booster.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 00:05

Terwijl ik me de laatste dagen druk maakte over allerlei onbelangrijke dingen, hier op Bokt, werk want kerst /feestdagen drukte in de voedingsmiddelenindustrie, dus regelmatig 12-uur diensten en extra dagen werken, mijn paarden die ook even extra zorg nodig hebben, het plannen en vieren van de feestdagen terwijl ik het liefst in bed zou blijven liggen enz.

Is vanavond het meest verschrikkelijke gebeurd, wat alles weer in perspectief plaatst. Ik had vandaag een extra werkdag, maar weer met mijn nicht afgesproken dat ik tussendoor naar het ziekenhuis zou gaan voor het middag bezoekuur aan mijn tante met Corona (ik werk 5 minuten van dat ziekenhuis vandaan, dus ik kan makkelijk bezoek uutjes overnemen als de directe familie niet kan, zodat tante wel altijd bezoek zou hebben). Mijn nicht belde even na de middag dat het slechter ging met haar moeder en dat tante terug moest naar de IC, nicht was in tranen, maar ik heb geprobeerd haar moed in te praten en natuurlijk “mijn” bezoekuur afgestaan, zodat nichtje zelf zou kunnen gaan met haar broer.

Vanavond ging het steeds slechter, tante moest geïntubeerd worden en tijdens het intuberen is haar hart ermee gestopt. De familie is gebroken, ik ben gebroken. Ik zit alleen thuis en kan nu niets voor een ander betekenen. Ik ben zo dankbaar dat neef en nicht vanmiddag er zijn geweest en mijn oom en andere neef er waren voordat zij in slaap gebracht werd voor de intubatie. Ze hebben afscheid kunnen nemen, maar het is gewoon niet eerlijk, een vitale vrouw van in de 50, geen overgewicht, niet roken, niet drinken, altijd super gezond en sterk en nu is ze er gewoon niet meer door dit kl*te virus.

God wat kunnen we ons soms toch druk maken om alle onbelangrijke dingen, over wappies, over schapen, over regeringen, over maatregelen, over vaccinaties enz.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal mensen en moeten we met z’n allen tegen dit ongelofelijke k*t virus vechten.

Als ik mijn berichten hier terug lees, hoe ik geen zin had om de kerst met de familie te vieren ivm de vele “wapppies in de familie”, echt ik schaam me rot.
Dat ik uit de familie app gestapt ben omdat ik niet tegen wat wappie berichten kon en daardoor ook de leuke dingen gemist heb.

Weet je, in perspectief is dat totaal niet meer belangrijk, ik heb liever een hele familie vol wappies dan dit.

Ik wil het toch meegeven voor iedereen die anders tegen mensen dichtbij is gaan aankijken om hun ideeën… laat de meningsverschillen even los en hou gewoon van de persoon, wat hun mening ook is. Nu kan het nog, voor je het weet is het te laat…
Laatst bijgewerkt door Daphara op 03-01-22 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:09

Ach Daphare, ik was al bang dat dit zou gebeuren. Dat ze zo afgevallen was was een heel slecht teken!
Ik vind het heel erg voor jou en je familie en wil je dan ook veel sterkte wensen!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:12

Heel veel sterkte Daphare. Triest dat het zo verlopen is.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:16

Gecondoleerd, helaas zie je dit heel vaak. Patiënten zijn aan de beterende hand en ineens heel slecht. Voel je niet schuldig Daphara , een gedeelte van je familie heeft een keuze gemaakt om niet te vaccineren en helaas is je tante daar nu door overleden ( waarschijnlijk) . De mensen in je familie zal hopelijk de ogen open gaan en gaan vaccineren of in ieder geval stoppen met die berichten over allerlei onzin.
Heel triest dat dit is gebeurd.

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:18

Gecondoleerd Daphara

Daphara schreef:
Ik wil het toch meegeven voor iedereen die anders tegen mensen dichtbij is gaan aankijken om hun ideeën… laat de meningsverschillen even los en hou gewoon van de persoon, wat hun mening ook is. Nu kan het nog, voor je het weet is het te laat…

Maar dat geldt dan ook andersom en helaas lukt dat bij sommige niet.
Daarnaast hebben sommige een sterke mening (ook niet corona gerelateerd) die niet te overkomen/los te laten is.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:13

Jeetje Daphara gecondoleerd, sterkte Y;(
En ook zo jong nog, en tot die tijd goed gezond, vreselijk!

prompter

Berichten: 11098
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:00

Heel veel sterkte Daphara, wat een onvoorspelbaar rotvirus is het toch ook ;(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:02

:(:) ;( vreselijk. Sterkte

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:14

Gecondoleerd Daphara.
Fijn dat haar kinderen haar nog wakker gezien hebben..
Hopelijk gaat je oom er niet aan onderdoor..

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:31

Stille meelezer hier, gecondoleerd Daphara, wat een verdriet! Heel veel sterkte voor jou en je familie

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:33

Sterkte Daphara, zo ging het met de buren van mn schoonouders ook. De vrouw was al op de IC overleden, man herstelde iets, ging van de IC af, ze hebben hem nog kunnen vertellen dat zn vrouw overleden was, paar dagen later werd hij weer veel slechter en is ook overleden.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:05

Wat vreselijk, heel veel sterkte.

Sanniejtjuh

Berichten: 1215
Geregistreerd: 11-12-06

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 20:45

Sterkte Daphara Y;(

pien_2010

Berichten: 43293
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:31

Wat afschuwelijk. Sterkte meid voor jou en je hele familie.

Jis_

Berichten: 11590
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:26

Sterkte Daphara…

Heb maar 2 mensen waarbij dat hele gezin niet gevaccineerd is in mijn familie. Zijn geen wappies te noemen vind ik. Houden zich ook goed aan de regels. De 1 gooit naar mijn idee gewoon de kont in de krib en de ander, een stuk jonger, laat ook baby niet vaccineren tegen ziektes die dankzij vaccineren zo goed als verdwenen zijn hier. Is bezig met wat doet zo’n vaccin op langer termijn met je. Dat ik iemand ken die door polio in de kreukels ligt omdat hij door geloofsovertuiging van ouders niet gevaccineerd is mocht niet baten. Ze reizen ook nog eens graag, zitten nu in Zuid Afrika met de kleine waar ze polio nog maar net onder de duim hebben gekregen.

Hier in het gezin iedereen gevaccineerd. Partner, 3 volwassen kinderen en aanhang ook. Nu zelf klachten sinds maandag en gister laten testen.

Wat een ander doet kan ik wat van vinden maar probeer dat zo veel mogelijk los te laten, maakt het leven een stuk relaxter.

Op Facebook laat ik wappie verhalen die op pagina’s gedeeld worden lekker aan me voorbij gaan. Heb er nog niemand door ontvriend.