“Bang” voor vaccinatie…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 19:58

oomens schreef:
Huertecilla schreef:
Relativeert de grote boze Covid :)*

En als je niet ook zegt dat Covid-19 gelijk is aan een griepje en de maatregelen stom zijn omdat daardoor de parenclubs dicht moesten, dan gaat er iemand heel boos roepen vanaf zijn berg.

:D :D :D

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:36

oomens schreef:
Huertecilla schreef:
Relativeert de grote boze Covid :)*

En als je niet ook zegt dat Covid-19 gelijk is aan een griepje en de maatregelen stom zijn omdat daardoor de parenclubs dicht moesten, dan gaat er iemand heel boos roepen vanaf zijn berg.


Zoals ik eerder schreef is Covid ook een grote waterscheiding mbt kennis van begrippen en begrijpend lezen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:42

Het plebs begrijpt de wijsgeer niet :)* :)* :)*

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:03

Waterscheiding ? Wat heb je gedronken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:21

Zullen we deze discussie stoppen?

Er zijn nu eenmaal 1001 meningen over COVID.
Iedereen is immers overtuigd van zijn eigen waarheid. Er zijn natuurlijk feiten, en meer dan de waarheid kan niet gedeeld worden.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen waarheid. Het is prima om deze te delen, maar zullen we anderen met een andere opvatting in hun waarde laten?
Het is immers niet onze taak om ons met iemand anders zijn gezondheid te bemoeien.


Voor wat het waard is, mij is het vaccineren enorm meegevallen. Ik heb me niet eens slecht gevoeld. Terwijl ik normaal een best heftige reactie op vaccinaties heb. Ook heb ik enorme prik angst, als je het aangeeft word je apart geprikt en mag je langs de rij af (bij mij in ieder geval)
Ik hoop dat iemand anders iets aan mijn positieve ervaring heeft!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:26

Wat fijn dat het mee is gevallen! Welke prik heb je gehad?

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:31

betadine schreef:
Cer schreef:
Ditzelfde gevoel heb ik ook, maar dat is vnl omdat ik wat groepen (ook op telegram) volg die anti vaxx zijn... Die enorm opruien, veel mensen angst aan praten, niet bij gevaccineerden in de buurt willen zijn, en een verdienmodel hebben gemaakt van 'tegen corona maatregelen zijn'... Dus wat jij schrijft maar dan precies omgekeerd.. :j


Er zijn meerdere artsen en wetenschappers die hun twijfels hebben over de vaccinatiecampagne en ook meerdere eerste-hand verhalen van vaccinatie neveneffecten waarvan zelf overlijdens. Die worden offline gehaald op sociale media.
Daartegenover worden er uit de antivax bewegingen ook veel onzinverhalen gedeeld. Maar vrijheid blijheid en ik geloof liever in wat ik zie en ik zie dat er zowel met als zonder vaccin nog helemaal niets bewezen is.

In een wereld waar 25000 mensen per dag van honger sterven slagen we er toch maar mooi in om hun een vaccin op te sturen. Prachtig wat solidariteit kan doen



Jep... vreemd he?
Hier zit echt iets heel groots achter

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:37

nou...vertel...wat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:38

8nnemiek schreef:
Wat fijn dat het mee is gevallen! Welke prik heb je gehad?


Ik heb Pfizer gehad, de andere mocht ik niet imv allergieën!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:41

_Mir schreef:
betadine schreef:

Er zijn meerdere artsen en wetenschappers die hun twijfels hebben over de vaccinatiecampagne en ook meerdere eerste-hand verhalen van vaccinatie neveneffecten waarvan zelf overlijdens. Die worden offline gehaald op sociale media.
Daartegenover worden er uit de antivax bewegingen ook veel onzinverhalen gedeeld. Maar vrijheid blijheid en ik geloof liever in wat ik zie en ik zie dat er zowel met als zonder vaccin nog helemaal niets bewezen is.

In een wereld waar 25000 mensen per dag van honger sterven slagen we er toch maar mooi in om hun een vaccin op te sturen. Prachtig wat solidariteit kan doen



Jep... vreemd he?
Hier zit echt iets heel groots achter


Wat zit er dan achter?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 21:54

Een grote kudde complotdenkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:07

Koetje_boe schreef:
Zullen we deze discussie stoppen?

Er zijn nu eenmaal 1001 meningen over COVID.
Iedereen is immers overtuigd van zijn eigen waarheid. Er zijn natuurlijk feiten, en meer dan de waarheid kan niet gedeeld worden.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen waarheid. Het is prima om deze te delen, maar zullen we anderen met een andere opvatting in hun waarde laten?
Het is immers niet onze taak om ons met iemand anders zijn gezondheid te bemoeien.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:17

@Koetje_boe: misinformatie moet je niet zomaar laten staan, het is juist goed om dat te corrigeren. Anders komt het steeds betrouwbaarder over oa door het herhalingseffect. Als daar een discussie van komt… Bokt blijft een discussieforum natuurlijk.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:24

Koetje_boe nog even een vraagje. Hoe ben je geregistreerd in het systeem als je even bent mee geprikt? Aangezien je een tweede nodig hebt. Dan wordt er een precieze datum afgesproken zodat er genoeg dagen tussen zitten. Hoe heb je je tweede afspraak gemaakt?

Even dat als vraag :) Aangezien wij mijn tweede afspraak eerder probeerde te maken, alleen dat mocht niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 22:42

Appeltje_1 schreef:
Koetje_boe nog even een vraagje. Hoe ben je geregistreerd in het systeem als je even bent mee geprikt? Aangezien je een tweede nodig hebt. Dan wordt er een precieze datum afgesproken zodat er genoeg dagen tussen zitten. Hoe heb je je tweede afspraak gemaakt?

Even dat als vraag :) Aangezien wij mijn tweede afspraak eerder probeerde te maken, alleen dat mocht niet



De prikmevrouw heeft de balie gebeld, nadat ik geprikt ben heb ik een afspraak gemaakt voor tijdblok dat ik geprikt ben. Die mevrouw gaf me een papier mee wat ik daar in moest leveren, zodat ipv de controleur de balie medewerkster mij kon afvinken. eigenlijk heb ik de omgekeerde route gelopen :D Ook heb ik toen meteen de vervolgafspraak gemaakt, ik mag 20 augustus weer!

Mijn nichtje heeft net zoals ik prikangst, zij heeft het helaas nog heftiger als/dan ik en durfde dus echt niet de mevrouw stelde voor dat ik als eerste zou gaan zodat zij het dan ook durfde.
Misschien dat dat ook een reden was dat ik tussendoor mocht!


Meeprikken doen ze vlgm alleen als ze over hebben aan het einde van de dag, ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit bij iemand anders ook zo gaat!

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:14

Koetje_boe schreef:
Appeltje_1 schreef:
Koetje_boe nog even een vraagje. Hoe ben je geregistreerd in het systeem als je even bent mee geprikt? Aangezien je een tweede nodig hebt. Dan wordt er een precieze datum afgesproken zodat er genoeg dagen tussen zitten. Hoe heb je je tweede afspraak gemaakt?

Even dat als vraag :) Aangezien wij mijn tweede afspraak eerder probeerde te maken, alleen dat mocht niet



De prikmevrouw heeft de balie gebeld, nadat ik geprikt ben heb ik een afspraak gemaakt voor tijdblok dat ik geprikt ben. Die mevrouw gaf me een papier mee wat ik daar in moest leveren, zodat ipv de controleur de balie medewerkster mij kon afvinken. eigenlijk heb ik de omgekeerde route gelopen :D Ook heb ik toen meteen de vervolgafspraak gemaakt, ik mag 20 augustus weer!

Mijn nichtje heeft net zoals ik prikangst, zij heeft het helaas nog heftiger als/dan ik en durfde dus echt niet de mevrouw stelde voor dat ik als eerste zou gaan zodat zij het dan ook durfde.
Misschien dat dat ook een reden was dat ik tussendoor mocht!


Meeprikken doen ze vlgm alleen als ze over hebben aan het einde van de dag, ik kan natuurlijk niet garanderen dat dit bij iemand anders ook zo gaat!



Aah das fijn! Ik mag 30 augustus, net een appje gekregen dat ik misschien eerder kan. Ben benieuwd

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:26

Ik wilde eigenlijk geen vaccinatie maar heb het uiteindelijk wel gedaan. Of ik hier achteraf goed aan heb gedaan weet ik niet..

Waarom ik het dan wel heb gedaan? Puur om de twijfel weg te nemen. Elke keer weer ga ik het wel doen of ga ik het niet doen? In mijn omgeving hadden de meeste mensen het wel gedaan en mede omdat er volgend jaar een verre reis gepland staat besloten om toch een vaccinatie te nemen.

Nu hopen dat het op de lange termijn geen nare gevolgen heeft, maar zoals het er nu voor staat heb ik wel meer rust en hoef ik er niet meer over na te denken of ik het wel of niet moet doen. :)

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:27

Mijn ervaringen zijn alleen maar negatief. Famillie, vrienden, buren, kennissen allemaal klachten als aanhoudende migraine, vochtophopingen in het gehele lichaam, uitvallende lichaamsdelen, hartritme stoornissen, 1 persoon had zelfs 13 neusbloedingen in 1 week, ook meerdere maag en darm problemen.

Ik ben elke dag blijer dat ik hem niet heb genomen en probeer nu tevergeefs bijna de mensen om mij heen te steunen waar ik kan :'(

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:28

Poeh je treft dan wel de jackpot in je omgeving. Ik ken niemand met zulke klachten. Ik ben zelf de slechtste met hoofdpijn en aanhoudende vermoeidheid.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:35

Dat is wel apart dat je het zo erg treft in jouw omgeving. Hier hebben de meeste nergens last van gehad, 1 iemand kreeg gordelroos en is wel goed ziek geweest. Ik heb zelf gister de 2e vaccinatie gehad en ben vandaag ook best wel ziek geweest. Voor de rest had niemand last..

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:36

ingedebruijn schreef:
Poeh je treft dan wel de jackpot in je omgeving. Ik ken niemand met zulke klachten. Ik ben zelf de slechtste met hoofdpijn en aanhoudende vermoeidheid.


Mijn moeder moest al 4 keer naar het ziekenhuis. Zit aan de flinke medicaties nu, heeft overal vochtophopingen. Zijn gekomen na haar eerste prik.

Gaan het nu onderzoeken via de POBC 2020. Daar hebben zich intussen meerdere gemeld met dergelijke klachten.

Lareb kun je ook een melding maken, maar die houden alleen cijfers bij.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:45

Ik ken gelukkig ook niemand die meer klachten had dan wat spierpijn in de arm. En in mijn omgeving zijn behoorlijk wat mensen gevaccineerd, vooral met AZ en Pfizer.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 23:52

bigone schreef:
Waterscheiding ? Wat heb je gedronken?


Mijn punt bewezen _O-

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: “Bang” voor vaccinatie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 00:00

Als mensen denken dat je af en toe loopt te bazelen, dan hoeven ze niet noodzakelijkerwijs slecht te zijn in begrijpend lezen.
Het kan ook gewoon zo zijn dat je af en toe loopt te bazelen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 00:10

hns schreef:
Mijn ervaringen zijn alleen maar negatief. Famillie, vrienden, buren, kennissen allemaal klachten als aanhoudende migraine, vochtophopingen in het gehele lichaam, uitvallende lichaamsdelen, hartritme stoornissen, 1 persoon had zelfs 13 neusbloedingen in 1 week, ook meerdere maag en darm problemen.

Ik ben elke dag blijer dat ik hem niet heb genomen en probeer nu tevergeefs bijna de mensen om mij heen te steunen waar ik kan :'(

Goh wat vervelend. Je treft het niet hoor en nu iedereen duidelijk maken dat ze zeker niet moeten prikken want het is levensgevaarlijk.