Medische problemen na vaccinatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:45

Ook bijzonder dat nu ze door de mand gevallen is, ze angstvallig stil blijft.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:50

Sabri schreef:
Ik heb best zware klachten gekregen, niet na mijn eerste maar wel na mijn tweede Pfizer. Na anderhalf dag na de 2de vaccin kreeg ik hevige griepklachten(geen koorts nog) en ontzettend misselijk. Heb me vreselijk ziek gevoeld en zo vreselijk moeten braken de hele avond door. Vervolgens nog erg moe maar kon ik wel weer iets ondernemen. En na een kleine week na 2de vaccin heb ik 2 weken koorts gehad! Extreme uitputting en spierzwakte. Ik kon niets meer, niet meer koken, boodschappen doen, enkel in bed liggen en had veel pijn ook in spieren, gewrichten, hoofdpijn. Zweten etc. Nu 3 weken later gaat het weer iets beter. Ik ben zeker nog niet terug op het niveau van voor de prik maar kon gisteren weer even een boodschap doen. Hopelijk zet deze lijn zich door..
Ik ga zo naar de huisarts want ik wil dit wel genoteerd hebben.
Volgens Lareb, schijnt dit wel bekend te zijn.

Heftig Sabri! Heel veel beterschap! Hopelijk knap je snel verder op. Goed dat je het bij de huisarts gaat bespreken.

speurneusc

Berichten: 5377
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 15:58

Cerilene_ schreef:
Sabri schreef:
Ik heb best zware klachten gekregen, niet na mijn eerste maar wel na mijn tweede Pfizer. Na anderhalf dag na de 2de vaccin kreeg ik hevige griepklachten(geen koorts nog) en ontzettend misselijk. Heb me vreselijk ziek gevoeld en zo vreselijk moeten braken de hele avond door. Vervolgens nog erg moe maar kon ik wel weer iets ondernemen. En na een kleine week na 2de vaccin heb ik 2 weken koorts gehad! Extreme uitputting en spierzwakte. Ik kon niets meer, niet meer koken, boodschappen doen, enkel in bed liggen en had veel pijn ook in spieren, gewrichten, hoofdpijn. Zweten etc. Nu 3 weken later gaat het weer iets beter. Ik ben zeker nog niet terug op het niveau van voor de prik maar kon gisteren weer even een boodschap doen. Hopelijk zet deze lijn zich door..
Ik ga zo naar de huisarts want ik wil dit wel genoteerd hebben.
Volgens Lareb, schijnt dit wel bekend te zijn.

Heftig Sabri! Heel veel beterschap! Hopelijk knap je snel verder op. Goed dat je het bij de huisarts gaat bespreken.


vorige week do 2e pfizer gehad, prik zelfs niet eens gevoeld, savonds pijnlijke plek arm, slecht geslapen, vrijdag middag/avond koorts, duizelig, bleh gevoel, snachts als bewusteloos geslapen tot wel 11uur (normaal voor 8u wakker) nergens meer last van, plek arm weg, enige bewijsje is het gaatje en korstje van gaatje

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 16:57

AmyII schreef:
Ook bijzonder dat nu ze door de mand gevallen is, ze angstvallig stil blijft.


Waarom bijzonder? Ik kan me ook niet voorstellen welke reactie nog aan de discussie zou bijdragen…

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:01

Haar excuses misschien?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 17:49

Schemerdier schreef:
Haar excuses misschien?

Ik hoop in ieder geval aan het adres van Ikkeniet..

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 18:47

Cerilene_ schreef:
Sabri schreef:
Ik heb best zware klachten gekregen, niet na mijn eerste maar wel na mijn tweede Pfizer. Na anderhalf dag na de 2de vaccin kreeg ik hevige griepklachten(geen koorts nog) en ontzettend misselijk. Heb me vreselijk ziek gevoeld en zo vreselijk moeten braken de hele avond door. Vervolgens nog erg moe maar kon ik wel weer iets ondernemen. En na een kleine week na 2de vaccin heb ik 2 weken koorts gehad! Extreme uitputting en spierzwakte. Ik kon niets meer, niet meer koken, boodschappen doen, enkel in bed liggen en had veel pijn ook in spieren, gewrichten, hoofdpijn. Zweten etc. Nu 3 weken later gaat het weer iets beter. Ik ben zeker nog niet terug op het niveau van voor de prik maar kon gisteren weer even een boodschap doen. Hopelijk zet deze lijn zich door..
Ik ga zo naar de huisarts want ik wil dit wel genoteerd hebben.
Volgens Lareb, schijnt dit wel bekend te zijn.

Heftig Sabri! Heel veel beterschap! Hopelijk knap je snel verder op. Goed dat je het bij de huisarts gaat bespreken.


Dankje! De huisarts bezocht, ze zei omdat ik ook bekend ben met de ziekte van Lyme, dat vermoedelijk door de vaccinatie mijn immuunsysteem verder in de war is geraakt, omdat de vaccin ook je immuunsysteem aangrijpt wat bij mij dan al verzwakt is door de lyme. Dat zag ze ook bij ME/qkoorts patiënten zei ze. Ze adviseerde om geen derde prik te halen mocht die er ooit komen.
Ik heb inmiddels ook bloed laten prikken. De waardes kan ik al inzien. Er blijkt nu een ontstekingwaarde(crp) te hoog en mijn leukocyten zijn te laag. Zit me vreselijke zorgen te maken. Geen idee of dit door vaccinatie komt of dat er toevallig iets anders is ontstaan tegelijk met de tweede vaccin. Ben nu vreselijk angstig dat ik iets ernstigs onder de leden heb.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:11

Beterschap Sabri, hopelijk valt het mee!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:27

Maak je niet te bang Sabri, morgenochtend huisarts bellen en van daaruit weer verder.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 21:23

Bedankt voor jullie reacties, ja ga morgen huisarts gelijk bellen ivm de uitslag, vanuit daar maar verder kijken. Op internet kun je vanalles vinden wat het zou kunnen zijn, wordt je ook niet echt vrolijk van.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:01

Sabri, oh niet Google gebruiken hoor, dat zorgt alleen maar voor meer ongerustheid.
Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen en valt het vandaag mee als je de huisarts belt.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 09:24

Naar Sabri, veel beterschap! Ik hoop dat de huisarts je wat verder kan helpen, Google is echt geen fijne raadgever...

Man_Li
Berichten: 21
Geregistreerd: 15-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:42

Mando schreef:
Ik heb na de 2e gewoon weer opvliegers gehad (en nog steeds). En bedankt, ik was er net vanaf.


Bijzonder. Voor mij geldt precies hetzelfde. Had sinds een half jaar geen opvliegers meer, nu weer volop. En ik ben niet de enige om mij heen. Heb het wel gemeld bij Lareb.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 07:48

bigone schreef:
[***] schreef:
En jij noemt de verhalen over allergische reacties manieren om mensen van vaccineren af te houden, hoe denk je dan dat dat overkomt?

Misschien eens leren lezen, ik raad je aan om mijn post nog eens te lezen.
Maar in het kort, er zijn mensen met zeer vervelende verhalen die achteraf niet waar bleken te zijn.
Ergste voorbeeld is uit eigen omgeving, jongedame waarmee ik voor mijn eigen vaccinatie mee aan de praat kwam. Ik kende haar vaag via rijvereniging jaren geleden . Aangezien haar vader van mijn leeftijd is en hen al even niet had gesproken vroeg ik hoe het met haar ouders ging. Vader bleek te zijn overleden na vaccinatie met Az dus ze ontried me om te vaccineren. Heb haar gecondoleerd en gezegd hoe erg ik dat vond.
Sprong in de tijd , wie gingen er vorige week naast me op terras zitten? Juist ja.
Even gepraat en het er maar niet over gehad maar ze waren wel gevaccineerd, nergens last van gehad alhoewel hun dochter er fel op tegen was.
Ik zet het hier nu neer, had het normaal niet gedeeld maar dan kun je mijn opmerking over banketstaaf vertellen terwijl er niets aan de hand is misschien plaatsen. En daarmee heb ik nooit een oordeel over bijwerkingen gegeven , die zijn er zeker.
Alleen liegbeesten ook.

Niet normaal... je zou het toch haast wel willen zeggen..

Ik vind het ook gek dat ik in mijn omgeving, veel artsen en assistentes en binnen mijn eigen kennissenkring (dus allemaal geen ouderen mocht dat het criterium zijn) geen enkele allergische reactie heb gehoord of gezien.
Ik wil dat niet mee zeggen dat het niet kan.. alleen is het wel bijzonder dat bij sommigen de halve kennissenkring reageert.. niet 1 maar gewoon een hand vol.[/quote]




Is het zelfde als te zeggen Corona is zo besmettelijk, nou om mij heen amper ook maar besmettingen. Dus ja hoe besmettelijk is dit dan

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:42

Man_Li schreef:
Mando schreef:
Ik heb na de 2e gewoon weer opvliegers gehad (en nog steeds). En bedankt, ik was er net vanaf.


Bijzonder. Voor mij geldt precies hetzelfde. Had sinds een half jaar geen opvliegers meer, nu weer volop. En ik ben niet de enige om mij heen. Heb het wel gemeld bij Lareb.


Hier ook, dacht dat het toeval was… Maar ga het ook melden denk ik.

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 08:50

Is een bekend iets net als menstruatie die ineens terugkeert.

Ik heb van de tweede amper last gehad :)

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:57

Man_Li schreef:
Mando schreef:
Ik heb na de 2e gewoon weer opvliegers gehad (en nog steeds). En bedankt, ik was er net vanaf.


Bijzonder. Voor mij geldt precies hetzelfde. Had sinds een half jaar geen opvliegers meer, nu weer volop. En ik ben niet de enige om mij heen. Heb het wel gemeld bij Lareb.


Bij mij is het nog erger, ik heb nooit opvliegers gehad en was blij dat ik er zo doorheen rolde. En nu heb ik ze dus wel. :( Toeval of niet?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:33

van de eerste prik heb ik amper wat gemerkt, maar ik heb vreselijke opvliegers na de tweede AZ en gordelroos gehad 3 dagen na de prik en ik zie dubbel (gelukkig begint dat pas halverwege de middag). I

Mijn buurvrouw is zonder opvliegers door de overgang gerold en krijgt van de week haar tweede AZ prik, ben benieuwd of zij nu ook opvliegers krijgt. Ze zei laatst nog dat het haar heerlijk lijkt, want ze heeft het altijd koud :')

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:51

MarjanB schreef:
Is een bekend iets net als menstruatie die ineens terugkeert.

Ik heb van de tweede amper last gehad :)


Dat had ik toevallig 2 weken voor de eerste prik, dus daar kan ik de vaccinatie niet de schuld van geven. Vandaar dat ik de terugkerende opvliegers ook niet aan het vaccin linkte.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:35

Hier 26ste 2de prik gehad zowel mijn man als ik. Mijn man kreeg net als de eerste keer erg last van zijn arm. Paar dagen. Maar vooral eerste 2 het ergst. En de dag er na extreem moe hele dag slapen zo wat.

Ik zelf had iets meer last van mijn arm als de eerste keer. Maar was nog minimaal. En was de dag er na ook erg moe. Erger dan de keer er voor. Wel minder dan mijn man. Verder beide tot nu toe verder niks.

Hebben Pfizer gehad.

Anoniem

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:27

Vanmiddag prik 2 gehad. Omdat mijn allergische reactie mild was en ik niet getest kan worden mocht ik de tweede toch.
Jammer dat de reactie deze keer sneller is en door de medicatie heen gaat :(

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:26

Wat balen Susanne, heb je er veel last van? Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:35

Telpeva schreef:
Wat balen Susanne, heb je er veel last van? Beterschap!


Helaas wel :( het jeukt vooral heel erg over mijn hele lichaam en als ik wil krabben zit het ergens anders, arm is behoorlijk dik en pijnlijk (hele bovenarm, niet alleen de prikplek), ik heb hoofdpijn en buikpijn. Als ze aankomen met een derde vaccinatie ga ik dat mooi niet doen :(

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23443
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Medische problemen na vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:39

heb je medicatie gekregen/ingenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 22:43

Polly schreef:
heb je medicatie gekregen/ingenomen?


Ja, desloratadine. Ik ga morgen de huisarts bellen of er nog iets is wat helpt, vorige keer duurde het 3-4 dagen :(