Algemeen coronatopic #6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 21:52

Ik ben blij dat de mondkapjes af kunnen. Het is prima te doen, maar met de warmte iets minder prettig.

De vakantie hebben we voor de tweede maal geannuleerd. We hebben nu 3 sups gekocht en gaan van de zomer hier in Nederland lekker het water op.

Ik ben gevaccineerd met Moderna, tweede prik in jullie. Hoe zit het met de bescherming daarvan, even goed als Pfizer?

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:19

Voor de variant Delta zijn er voor Moderna en Janssen nog geen gegevens beschikbaar, daar word in de uk niet zoveel mee geprikt. Maar aangezien Pfizer en AZ volop beschermen na twee prikken zal dit waarschijnlijk voor Moderna ook zo zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 22:32

SusanH schreef:
verootjoo schreef:

Is het binnen ook 30 graden dan? Een beetje zorginstelling heeft toch wel een fatsoenlijke klimaatbeheersing?


Ik zou zeggen kom eens bij mij op het werk kijken. Gloednieuw gebouw maar je zweet je kapot. Binnen is het veel warmer als buiten bij ons. En het blijft nog dagen hangen. Klimaatbeheersing kost veel geld. En dat is nu net wat we in de zorg niet ruim voor handen hebben.


Echt? Bij ons is het jaarrond hetzelfde klimaat dankzij een goed systeem en een groendak. Wat zonde dat ze voor een nieuw gebouw niet investeren in een goed klimaatsysteem.
Leggen al die mensen niet het loodje dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34638
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:04

Ja, en wij ook. Het pand is niet in eigendom van de stichting waar ik voor werk, we huren via de woningstichting. Het mocht volgens mij allemaal niet teveel kosten, want we hebben dus geen klimaatbeheersing, sowieso is de luchtkwaliteit niet goed in het pand. Enige wat echt werkt is als de boel zo een beetje afkoelt de hele boel tegen elkaar open zetten. Op sommige appartementen waar de zon lang op staat is het niet te doen. Maar goed, dat is niet helemaal on topic.

Ik vind die verschillen tussen mensen heel bijzonder, en leerzaam. Deze pandemie leert mij vooral dat iedereen anders is en er anders in staat. Wbt afstand etc, ik ben ook introvert. Ik vind die afstand en geen feestjes en niks hoeven wel fijn. Al merk ik dat zelfs ik nu zin heb in een groot feest, lekker dansen, even helemaal los gaan.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 08:23

Mondmaskers en afstandsregels vervallen waarschijnlijk op 1 sept hier in BE hoorde ik net op de radio.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:11

Pandora2 schreef:
Mondmaskers en afstandsregels vervallen waarschijnlijk op 1 sept hier in BE hoorde ik net op de radio.


Dat is nog 2,5 maand weg! Het stelt wel de verwachting bij, maar... tegen die tijd begint het al weer te herfsten en ????

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:15

In de herfst komt de 4e piek toch gewoon?
Of zouden vaccins schelen?

Citaat:
Al merk ik dat zelfs ik nu zin heb in een groot feest, lekker dansen, even helemaal los gaan.
Ik had dat een hele tijd en nu het weer kan, wil ik niet meer :') het enige waar ik nog even op blijf zitten is mn Lowlands ticket, maar ook die ga ik wellicht verkopen :')

Ik zou het wel prettig vinden als mondmaskers wat normaler worden in het straatbeeld.. Voor de herfst/winter bijvoorbeeld (dan is het toch koud) én (nog belangrijker) dat mensen die ziek zijn, bij mij uit de buurt blijven :D Zo'n jaartje niet verkouden beviel me prima :j

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:20

Hoewel ik over 2 weken naar een festival ga is dat niet hetgeen wat ik echt gemist heb. Ik woon bijvoorbeeld heel klein en veel vrienden/mensen uitnodigen is onprettig. Daarom is naar de kroeg etc zo belangrijk. Daarbij mis ik het ook extreem om naar colleges te gaan. Ik geniet van de discussies en de energie in een collegezaal, dat motiveert mij enorm om te studeren. En dat is nu wel knokken hoor nu alles online is. Ook heb ik een groot deel van mijn familie niet/weinig gezien door corona. En nu is 1 van die familieleden sinds kort terminaal en dan is het toch wel erg zonde dat je de familie weinig ziet. Ik weet ook niet of ik met hun durf af te spreken zolang ik niet gevaccineerd ben...


Maar geen handen geven en niet zoenen mag blijven. :D

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:21

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
Mondmaskers en afstandsregels vervallen waarschijnlijk op 1 sept hier in BE hoorde ik net op de radio.


Dat is nog 2,5 maand weg! Het stelt wel de verwachting bij, maar... tegen die tijd begint het al weer te herfsten en ????


Ja dat was ook mijn eerste gedachte.
Vorig jaar zomer waren maskers niet aan de orde. Ik zou het zinvoller vinden om ze in Juli eruit te mikken met voorbehoudt dat het misschien in de herfst weer nodig zou kunnen zijn.
Als je ze pas in de herfst afschaft en daarmee in dezelfde tijd als cijfers zullen toenemen (ja ook met inenting als ze zo blijven testen) dan is dat een beetje aansturen op self-fulfilling prophecy :o

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:25

:D

Ze roepen hier toch al maanden dat vanaf 1sept alles weer normaal is, dus dit past perfect in dat plaatje :))

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:33

Sizzle schreef:
Ja dat was ook mijn eerste gedachte.
Vorig jaar zomer waren maskers niet aan de orde. Ik zou het zinvoller vinden om ze in Juli eruit te mikken met voorbehoudt dat het misschien in de herfst weer nodig zou kunnen zijn.
Als je ze pas in de herfst afschaft en daarmee in dezelfde tijd als cijfers zullen toenemen (ja ook met inenting als ze zo blijven testen) dan is dat een beetje aansturen op self-fulfilling prophecy :o


Eens. Het seizoenseffect van corona valt mi niet meer te ontkennen, maar dat lijkt niet iedereen door te hebben..

Ik doe het even zo, maar Sizzle weet je toevallig de huidige status in Duitsland? Qua testen om een restaurant binnen te gaan etc.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:51

Ik lees net dat de 1,5m er ook af gaat in de horeca waarschijnlijk. Wel vaccinatiebewijs laten zien en of testbewijs.

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/ ... er-horeca/

'VANAF EIND JUNI GEEN ANDERHALVE METER MAAR TOEGANGSBEWIJZEN IN DE HORECA
BINNENLAND
17.06.2021 | 08:25 UUR | JUJUBE ZEGUERS
Bij de aankomende versoepelingen kan ook de anderhalve meter maatregel in de horeca worden afgeschaft. Daarvoor in de plaats komen dan toegangsbewijzen in de vorm van een negatieve testuitslag of vaccinatiebewijs.
Haagse bronnen bevestigen tegen Hart van Nederland dat de versoepeling vrijdag tijdens de persconferentie aan bod komt.

TOEGANGSBEWIJZEN
Het gaat zo goed met de besmettingscijfers dat er is besloten om eerder te versoepelen dan gepland. Vanaf 26 juni mag je meer bezoek ontvangen thuis, de horeca mag later sluiten en nachtclubs mogen onder voorwaarden weer open.

Voor de horeca is het plan om de anderhalve meter overbodig te maken door vaccinatiebewijzen en negatieve testen als toegangsbewijs te laten gelden. Het vaccinatiebewijs kun je dan laten zien via de CoronaCheck-app. Het is aan de horecaondernemer zelf om te kiezen voor de anderhalve meter behouden of toegangsbewijzen checken.'

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:04


Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:10

Serieus, waarom moet het zo snel? Als voorzichtig persoon heb je zo geen moment ontspanning. Het lijkt wel alsof ze de ziekenhuizen per se goed gevuld willen houden. Net nog een brief binnen gekregen van de GGD over de vele besmettingen bij de examenreizen. Zó goed gaat het echt nog niet overal...

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:12


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:06

Het oude normaal komt weer terug. Ik moest een muntje in de kar doen en zelf mijn karretje schoonmaken

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:10

Oohhhh ik moet mijn muntjes dus weer gaan zoeken nu _O- Hopelijk dan ook snel weer met mandje.

Zag dat 1999 vandaag ook al mag. Dus dan hebben we bijna alle 18+ers al met een uitnodiging. Dat gaat snel :oo

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:10

Maar het oude normaal zou nooit meer terugkomen... :oo
echt.. wat een deceptie weer dit.. ^)

Maar idd, de karretjes staan weer vast, en dat is maar goed ook, die dingen werden echt overal en nergens achter gelaten.. (maar moet dus idd een muntje/ding bij me hebben :+ )

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:13

Sheran schreef:
Serieus, waarom moet het zo snel? Als voorzichtig persoon heb je zo geen moment ontspanning. Het lijkt wel alsof ze de ziekenhuizen per se goed gevuld willen houden. Net nog een brief binnen gekregen van de GGD over de vele besmettingen bij de examenreizen. Zó goed gaat het echt nog niet overal...


Eens. Ik snap het ook niet

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:15

Cer schreef:
Maar het oude normaal zou nooit meer terugkomen... :oo
echt.. wat een deceptie weer dit.. ^)

Maar idd, de karretjes staan weer vast, en dat is maar goed ook, die dingen werden echt overal en nergens achter gelaten.. (maar moet dus idd een muntje/ding bij me hebben :+ )

Ik had er gelukkig nog 1 in mijn tas... maar als meer als een jaar je kar is schoongemaakt is het wel wennen.
Heb hem nog wel zelf schoongemaakt. Maar er stond geen medewerker meer...

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:15

lenaa_tje schreef:
Nou ik ben in de supermarkt ook niet zo braaf. Ik heb gewoon mondkapjes in de auto liggen en die doe ik dan op. Die ik op school draag, draag ik wel de gehele dag maar was ik wel iedere dag.

M’n vriend is net getest en bijna direct negatieve uitslag met de antigeen test.. hoezo mag je hier geen keuze in maken of je een pcr test wil doen?
Wij moeten zelf de hele week al zelftesten en dan heb je klachten wordt je als nog met een antigeen test getest.

Beetje late reactie, ik ben nog niet bijgelezen. Maar ik heb bij de laatste keer testen gevraagd om een pcr test en dat mocht gewoon. Aangegeven dat mijn man in de risicogroep zit dus dat ik graag zo veel mogelijk zekerheid wilde. De uitslag duurt wat langer, maar het afnemen kon op dezelfde manier, op dezelfde locatie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:17

Ik ben dus duidelijk niet alleen met de mening het gaat veel te snel er van af alle beperkingen. Wacht nou eerst eens af wat de vorige versoepelingen gaan brengen. En niet hup alles gewoon weg.

Voor mij niet echt een fijne gedachte dat dadelijk iedereen weer te dicht bij mag komen en in mijn gezicht spetteren met mond en neusvocht. Brr hallo verkoudheden en andere virussen. %)

De winkelwagentjes zelf schoonmaken en muntjes nodig hebben is hier al bijna vanaf december het geval. Sommige supermarkten hebben dat zelfs in juli al afgeschaft het schoonmaken en muntjes vrij. Iedereen kan weer met zijn vieze vingers in dezelfde muntding gaan grabbelen. :r

Maar mandjes gebruiken mag nog steeds niet, veel hygienischer en fijner ook.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:22

Ik heb nog nooit een schoongemaakt wagentje of mandje gehad. Immers was al vorig jaar zomer al geaccepteerd dat oppervlaktes amper een rol spelen.
Dat zijn van die zeer lokale en landspecifieke regeltjes zonder effectiviteitsdata.
Ik zie niet in waarom de winkel het handvat moet poetsen als je ook zelf een wettie mee kunt nemen.
Wagentjes zijn nu niet ineens viezer als voor covid of zo.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:24

karuna schreef:
Voor mij niet echt een fijne gedachte dat dadelijk iedereen weer te dicht bij mag komen en in mijn gezicht spetteren met mond en neusvocht. Brr hallo verkoudheden en andere virussen. %)


Waarom wederom een probleem zoeken terwijl de oplossing voor handen ligt. Mondkapje op en spatscherm. En gewoon even je mond open trekken als men te dicht bij komt. Daar heb je hem immers voor gekregen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:27

Hoezo gaat het te snel? een aantal van deze beperkingen hadden we vorig jaar zomer toch ook niet? En toen ging het in de zomer toch ook best prima?