Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:45

Lous schreef:
Bij 538 waren het ook 4 vakken van 2500 die niet bij elkaar konden komen. Maar ja dat wisten de meesten niet.

Daarnaast wie zegt/weet of die 9000 mensen als ze eenmaal klaar zijn niet bij elkaar mogen komen?


Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de eerste groep starters na voltooien van hun run echt niet blijft hangen. Even douchen, wat drinken en eten en lekker naar huis, nagenieten en bijkomen. En zo dus ook met de volgende startgroepen.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:50

Dorine92 schreef:
sureido schreef:
Eind mei is al wat risico loopt in ieder geval voor 1 keer al gevaccineerd dus ja, dan mogen we echt wel weer eens een keer gaan leven terug.

Als je dat echt denkt dan heb je ruim een jaar onder een steen geleefd. Nog even volhouden zeker? _O-


Zo heerlijk geleefd onder mijn steen, zou je ook es moeten doen. En ja zeker, nog even volhouden ja, niks mis mee.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:18

Uhm zoals ik schreef ik ben niet tegen de test evenementen en ik heb dr petitie ook niet getekend :+

En als er iemand vraagtekens bij de parken heeft ben ik het wel. Dat had prima eerder aangepakt kunnen worden.
Ik snap ook oprecht niet waarom er geen test evenementen waren in de zomer of tot ongeveer oktober.
Maar ja ik vind het wel raar als er verschillende ziekenhuizen geen nieuwe patiënten meer kunnen opnemen.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 09:48

Spoiler:
CharleyT schreef:
Lous schreef:
Bij 538 waren het ook 4 vakken van 2500 die niet bij elkaar konden komen. Maar ja dat wisten de meesten niet.

Daarnaast wie zegt/weet of die 9000 mensen als ze eenmaal klaar zijn niet bij elkaar mogen komen?


Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat de eerste groep starters na voltooien van hun run echt niet blijft hangen. Even douchen, wat drinken en eten en lekker naar huis, nagenieten en bijkomen. En zo dus ook met de volgende startgroepen.


Maar dat was de pré-Coronatijd. Nu snakken mensen naar een feestje en sociaal bij elkaar zijn.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:24

@Lous,
Ja dat was pre corona. Maar na een mudrun, strong vikingrun etc is het niet zo dat er een afterparty ontstaat. De meeste deelnemers gaan binnen enig tijd na hun finish echt wel naar huis.
Wat je precies bedoelt met je opmerking is me niet duidelijk.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:33

CharleyT schreef:
@Lous,
Ja dat was pre corona. Maar na een mudrun, strong vikingrun etc is het niet zo dat er een afterparty ontstaat. De meeste deelnemers gaan binnen enig tijd na hun finish echt wel naar huis.
Wat je precies bedoelt met je opmerking is me niet duidelijk.


Ik heb heel wat reacties op FB gelezen in de trant van: oh mooi dan kunnen we daarna nog blijven hangen voor een afterparty.
Lijkt me dan toch duidelijk wat ik bedoel. :o

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:37

Lous schreef:
CharleyT schreef:
@Lous,
Ja dat was pre corona. Maar na een mudrun, strong vikingrun etc is het niet zo dat er een afterparty ontstaat. De meeste deelnemers gaan binnen enig tijd na hun finish echt wel naar huis.
Wat je precies bedoelt met je opmerking is me niet duidelijk.


Ik heb heel wat reacties op FB gelezen in de trant van: oh mooi dan kunnen we daarna nog blijven hangen voor een afterparty.
Lijkt me dan toch duidelijk wat ik bedoel. :o


Nee niet echt. Maar geen punt, stay happy en healthy.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:09

Iemand hier toevallig al naar een evenement geweest waarbij je een Corona test hebt gedaan bij testenvoortoegang.org ? :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:16

Nee, want ik had vorige week Janssen. Nu voor as zaterdag een festival toch een afspraak gemaakt omdat ze de tijd naar 2 weken gezet hebben. Ik denk dat mijn locatie niet zo druk is, niet per se bij een drukke stad. Dat is dan ook meteen weer de laatste keer want volgende week zit Janssen er ook 2 weken in.

Maar ik vind dat ze best wat aan die lange rijen mogen doen. Dat gaat natuurlijk nergens over.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:22

Ik ga het ook meemaken dit weekend, ben wel bang voor lange rijen ja := .

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 19:43

Josien_ schreef:
Iemand hier toevallig al naar een evenement geweest waarbij je een Corona test hebt gedaan bij testenvoortoegang.org ? :)



Ja,als vrijwilliger tijdens het EK voetbal. Heb 4 keer een staaf in mijn neus gehad. Moest voor alle wedstrijden testen.
Alleen de laatste duurde erg lang omdat er nu rijen stonden ivm de nachtclubs en discotheken die weer open mochten. De drie keer daarvoor stond er uiteraard helemaal niemand en had ik binnen 20 minuten mijn uitslag en QR code. :')

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 13:42

Josien_ schreef:
Iemand hier toevallig al naar een evenement geweest waarbij je een Corona test hebt gedaan bij testenvoortoegang.org ? :)


Ja, en ik heb nu Corona :+ Ik kan het iedereen aanraden om nog even te wachten

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:33

Mand schreef:
Josien_ schreef:
Iemand hier toevallig al naar een evenement geweest waarbij je een Corona test hebt gedaan bij testenvoortoegang.org ? :)


Ja, en ik heb nu Corona :+ Ik kan het iedereen aanraden om nog even te wachten


Hier ook....

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 15:34

Oh wat vervelend! Bij een evenement zoals een festival of iets binnen zoals in een kroeg/club?

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:37

Josien_ schreef:
Oh wat vervelend! Bij een evenement zoals een festival of iets binnen zoals in een kroeg/club?


Bij een club, waar gecontroleerd werd op QR- code en ID-kaart.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:00

Zijn jullie er ook erg ziek van dan?

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 02:14

Doedatje schreef:
Josien_ schreef:
Oh wat vervelend! Bij een evenement zoals een festival of iets binnen zoals in een kroeg/club?


Bij een club, waar gecontroleerd werd op QR- code en ID-kaart.


Ik ook helaas.

ingedebruijn schreef:
Zijn jullie er ook erg ziek van dan?


Ik wel. 40,7 graden koorts was de piek. Niet kunnen slapen, geen reuk, hoofdpijn, benauwd, het hele rijtje

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 06:59

Veel beterschap!

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:57

ingedebruijn schreef:
Zijn jullie er ook erg ziek van dan?


1,5 dag koorts/ verhoging met af en toe een kriebelhoestje en licht is niet fijn aan mijn ogen. Nu heb ik nergens meer last van. Ik heb de uitslag nog niet, maar de vriendin waar ik mee was is positief op een zelftest, dus het kan eigenlijk niet anders.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:50

Wat erg voor alle evenementen dit weekend… als het doorgaat wat ze nu zeggen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:52

Zou echt schandalig zijn.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:55

Bedoelen ze met meerdaagse festivals met camping of? Want ik heb 7th sunday en dat zijn wel twee losse dagen.

We gaan het horen morgen maar ik vind het echt erg. Zorg dat je appelflap dat testen op een rij hebt. Zorg dat er 10 uur tussen zit of dat je per se op de dag zelf moet testen. 40 uur is ook zo lek als een mandje.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:58

sureido schreef:
Bedoelen ze met meerdaagse festivals met camping of? Want ik heb 7th sunday en dat zijn wel twee losse dagen.

We gaan het horen morgen maar ik vind het echt erg. Zorg dat je appelflap dat testen op een rij hebt. Zorg dat er 10 uur tussen zit of dat je per se op de dag zelf moet testen. 40 uur is ook zo lek als een mandje.


Dus dat. Regel je oliebol gewoon.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:24

En wat denk je van de vaccinaties? Je hoeft niet te testen als je volledig gevaccineerd bent en een QR code hebt, maar een vaccin heeft wel twee weken nodig om werkzaam te worden.
Heel krom, maar 1 minuut na het zetten van bijvoorbeeld Janssen kon je al ongetest naar een evenement zonder 1,5 meter afstand…

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:53

sureido schreef:
Bedoelen ze met meerdaagse festivals met camping of? Want ik heb 7th sunday en dat zijn wel twee losse dagen.

We gaan het horen morgen maar ik vind het echt erg. Zorg dat je appelflap dat testen op een rij hebt. Zorg dat er 10 uur tussen zit of dat je per se op de dag zelf moet testen. 40 uur is ook zo lek als een mandje.

En wat denk je van die rijen bij het testen?
Sta je daar met 1000 man terwijl je gereserveerd hebt, niemand met afstand en iedereen die nog moet testen.

Ik kan hier ook echt kwaad om worden.

Lous, ook mee eens. Hoe kun je nu statement na statement maken “ dat dat echt geen invloed heeft” en gisteren alles terugdraaien.

En dan de mensen die op Facebook reageren “ dat door de jeugd en uitgaansmensen hun vakantie misschien niet door kan gaan die ze erg verdiend hebben na anderhalf jaar werken”. Wat denken ze dat de rest van de mensen hebben gedaan? Echt, ik kan er zo kwaad om worden -O-