Moderators: Giolli, Hanmar, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Dani, Polly
Hutcherson schreef:Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.
Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Corona of niet, gewoon thuis blijven.
RIVM schreef:Als blijkt dat je op dit moment geen infectie met het nieuwe coronavirus hebt, mogen jij en je huisgenoten weer naar buiten. Je kunt zelf ook weer naar buiten en aan het werk, tenzij je daar te ziek voor bent. Kinderen mogen weer naar school en naar de opvang. Gaan de klachten niet over, worden ze erger of krijg je nieuwe klachten? Bel dan de huisarts. Bel in een levensbedreigende situatie altijd 112.
floorsil schreef:Hutcherson schreef:Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.
Collega had ook klachten, duurrde even voor de kon testen. Was uiteindelijk negatief maar wilde haar niet op de werkvloer hebben. In deze tijd ziek zijn is sowieso oliebol.
Maar dan is de vraag hoe lang moet ik dan thuis blijven. Misschien duren deze klachten nog 6 weken. Moet ik dan thuis blijven terwijl ik opzich wel gewoon mijn werk kan doen en mij redelijk fit voel?
Werk op een basisschool daar zijn nu veel mensen verkouden. Als ik niet werk krijg ik ook niet betaald.
Hutcherson schreef:Ik vind het eigenlijk altijd overdreven om te laten testen (ja, knuppel in het hoenderhok) als je forse klachten hebt.
Corona of niet, je moet toch thuis blijven tot je beter bent.
Als je je collegas aansteekt met corona is dat zeer kwalijk maar als je ze aansteekt met griep of iets dergelijks is dat ook zeker niet wenselijk. Zeker als het een virusje is dat weken blijft sluimeren.
Dikke kans dat het nogsteeds negatief is de test. Lekker thuis blijven tot je beter bent.
Hutcherson schreef:Oh je hebt een flexibel contract TS?
Opzich is je werkgever (als je die hebt) verplicht om je het gemiddelde loon door te betalen wat jij verdiende over de 13 weken voorafgaand aan je ziekmelding. Wist je dat?
Ik zou dat even uitzoeken als je al lang thuiszit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers