Mondkapje klachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:04

Maartje1990 schreef:
Voor mijn werk (ouderen zorg) moet ik een mondkapje dragen. Geen enkel probleem maar nu loop ik tegen 1 probleem aan en vroeg me af of er mensen zijn die tips hebben.

Na een hele dienst het mondkapje gedragen te hebben heb ik een heel raar gevoel aan mijn neus :+ tot nu toe was het de volgende dag weggetrokken maar nu heb ik het nog steeds. Het is een beetje vergelijkbaar met een slapende voet.

Verder heb ik ook een hele vette huid enkel als ik kapje zolang op gehad heb opzicht geen probleem maar wel vreemd. (Verklaring??)

Als iemand tips heeft voor dat gevoel aan mn neus hoor ik het graag!



Veel modellen mondkajpes zjin niet ideaal en drukken iets te veel op je nues, daardoor slaap geveol neus.
WEet niet heo jullie kapjes zjin, zou je zelf even morgen bji omdoen naar moeten voelen met je neus.

Loop voor mjin werk al jaren met fatsoenlijke mondmaskers rond daar nooit porobmemen mee gehad, met aantal van dei geodkopere varianten ("neit medische") heb je wat meer issues... en goedkoperen medische ook.. collega had dei keer besteld om geld te besparen, geloof me alle ebrildragers hebben deizelfde dag nog steen en been geklaagd, dag later hadden we de duurdere weer.
(opereerd verrekte lastig als je neits kan zien :+ }> , nou zeggen sommigen wel dat ze iets blind kunnnen, maar laten we daar maar niet de proef van op de som nemen)
Oh.. en op werk dragen ook mensen met luchtwegk klahcten ze..
En erger nog.. mjin vader die ooit lang lang geleden longtranspalnteatie heeft gehad, droeg ze ook vaak, ter bescherming van.... (was toendertjid advies van artssen) en die stikte toch echt al de moord van zichzelf voor transpaontatie.


En dat gezeik van eidereen dat het neit lekker zit, went vanzefl.. ben hem op het werk vaak genoeg vergeten af te doen, kwam daar dan pas halverwege auto ahcter of in de auto.. :+ :D
Beetje doorzettingsvermogen en je weet binnenkkort neit beter.
Ik loop ook liever zonder, maar heh.. als men zo nodig heeft besloten dat we ze moeten dragne, oke dan... Heb braaf 2 dozen bij de Dirk gekocht (goedkope rotdingen, die gelukkig wel goed zitten omdadt ik de elasteikjes om mijn staart doe :Y) )

gaatjes er in prikken, hoe kom je op het idee :? >;) :roll:

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:04

Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..
Je zou maar astma hebben en verplicht zijn die dingen op te hebben..
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P


Heb je zelf astma? Heb het idee dat namelijk best veel mensen die zeggen die daar iets over zeggen geen astma hebben. Ik heb wel astma, misschien niet in de ergste vorm maar wel dagelijks medicijnen en het gaat best oke. Ik moet er niet mee gaan rennen of direct na het fietsen één opzetten, maar ik neem dan gewoon wat langer de tijd.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:08

Ik krijg flinke keelpijn.. Al meerdere corona testen gedaan en die blijven gelukkig tot nu toe negatief XD maar ik drink veel minder nu met die mondkapjes tijdens mijn diensten omdat je die niet elke keer af wil zetten en dan krijg ik vlot keelpijn.

Ook puistjes rond mijn mond en kin idd..
Dus ik lees even mee.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:10

Maartje1990 schreef:
Yvank_ schreef:

Corona haalt ook makkelijk adem......

Wat stellen mensen zich toch verschrikkelijk aan zeg.. Wat dacht je van artsen en assistenten op de ok? De mensen die nu aan het front staan op de IC en de verpleegafdeling corona... Die hebben altijd een mondkapje om die zeuren toch ook niet.


Wat een rottig opmerking is dit zeg. Je hebt echt geen idee wat wij hebben meegemaakt en hoe we erbij gelopen hebben, hoe durf je.

Ik heb het helemaal niet tegen jou... Maar tegen degene die ik quote... Dit is niet het enige topic waar in zij schopt tegen het beleid en regels die opgelegd zijn...

Als ik het tegen jouw zou hebben had ik jouw wel genoemd... Ik zou als ik jou was verschillende mondkapjes proberen! Ik heb een hele fijne zachte van bever nu die past super en zit heel fijn.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:11

novita13 schreef:
Je hebt speciale “mondkapjes” die je onder je mondmasker kan doen. ( https://sifty.nl/products/silicone-3d-mask) Misschien dat dit kan helpen? Zelf geen ervaring mee.

Ik had dit met een aantal type ffp2 maskers en was zeer vervelend!! Dus snap je punt.

Voor jeuk, rode bultjes enz... ik heb erge last van eczeem gehad door deze mondmaskers. Maar voor masker op ging smeerde ik vaseline lanette creme. En werd dit stukken minder.



Ik zat hier even naar te kijken en het idee lijkt leuk maar die website deugt niet: bemiddelt en is geen verkoper, vage voorwaarden en geen enkele garantie.
Lijkt een dropshipper te zijn. Waarschijnlijk is het op Ali of Wish voor een fractie van de prijs te bestellen
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 15-10-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:11

Eloya schreef:
Ik krijg flinke keelpijn.. Al meerdere corona testen gedaan en die blijven gelukkig tot nu toe negatief XD maar ik drink veel minder nu met die mondkapjes tijdens mijn diensten omdat je die niet elke keer af wil zetten en dan krijg ik vlot keelpijn.

Ook puistjes rond mijn mond en kin idd..
Dus ik lees even mee.


Rietje.. om te drinken...

Piustjes, kan, vaker mondkapje wisselen wil wel eens helpen.
Huid ismeren ook.

edit.. en langdurig klasse 3 maskers daragen of die dingen op de IC, die zitten wel uiteindeljik echt K%^door constande druk, want die zitten zo strak dat er geen lucht langs kan wapperen anders heeft het nog geen zin.
Dus vandaar ook dat ik hun wil zeggen hulde, wnat ik heb er wel eens tjiden in gelopen, maar niet zoalang als jullie.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 15-10-20 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:12

Yvank_ schreef:
Als ik het tegen jouw zou hebben had ik jouw wel genoemd... Ik zou als ik jou was verschillende mondkapjes proberen! Ik heb een hele fijne zachte van bever nu die past super en zit heel fijn.

In de zorg mag je niet zelf een mondkapje kiezen. Tenminste wij niet, we moeten de medische gebruiken die worden verstrekt op het werk.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 22:13

Ik voelde me aangevallen omdat ik dit topic heb geopend met een klacht over het mondkapje en je zegt "wat stellen mensen zich aan" zodoende.

Mijn werkgever levert medische mondkapjes en deze moeten wij gebruiken, ik heb er enkel last van na een hele dienst werken, niet als.ik het even in de supermarkt op heb.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:14

Yvank_ schreef:
Maartje1990 schreef:


Wat een rottig opmerking is dit zeg. Je hebt echt geen idee wat wij hebben meegemaakt en hoe we erbij gelopen hebben, hoe durf je.

Ik heb het helemaal niet tegen jou... Maar tegen degene die ik quote... Dit is niet het enige topic waar in zij schopt tegen het beleid en regels die opgelegd zijn...

Als ik het tegen jouw zou hebben had ik jouw wel genoemd... Ik zou als ik jou was verschillende mondkapjes proberen! Ik heb een hele fijne zachte van bever nu die past super en zit heel fijn.



Niet alleen schoppen tegen beleid hoor. Per definitie als je haar naam ziet, ook als topicstarter, weet je dat het puur om rellen is.

Daar is ze dan wel weer verrekte creatief in, dat moet ik haar nageven.

Femke_Tweety

Berichten: 11982
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:16

Ik lees even mee op inhoudelijk reacties.

Ik draag mondkapjes momenteel met overtuiging, maar ben brildragend en zie de helft van de tijd een soort wazige mist.
Dat kan vast beter, dus ik volg even hier om te zien wat er voorbij gaat komen!

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:17

Femke_Tweety schreef:
Ik lees even mee op inhoudelijk reacties.

Ik draag mondkapjes momenteel met overtuiging, maar ben brildragend en zie de helft van de tijd een soort wazige mist.
Dat kan vast beter, dus ik volg even hier om te zien wat er voorbij gaat komen!


Dan heb je teveel ruimte aan de bovenkant :)

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:21

Magrathea schreef:
Carol_Beer schreef:
Werk zelf sinds kort bij de pizzazaak en ben blij dat we die mondluiers nie om hoeven..


Luiers? voor de poep die uit je mond komt? :o?




_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Ben een beetje klaar van de relberichten van deze gebruiker in topics waar ze verder niks zinnigs te melden heeft, dus applaus voor jou. Magrathea. *\o/*

TS, ik denk dat het door de vorm van je neus/gezicht komt? Misschien is het een idee om toch te kijken naar een andere manier van vastmaken, wellicht zoals de dekensingels kruislings achter je hoofd langs? Ik kan me voorstellen dat je neus na al die maanden ook wel overgevoelig wordt, een beetje zoals een drukplek, want het vel is natuurlijk maar superdun en de botjes van je neus zitten vlak onder het oppervlakte.

@Femke_Tweety, ik heb zelf geen bril op, maar ik weet wel dat bvb de hema condensspray voor de binnenkant van de autoruiten heeft. Misschien helpt dat?

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:21

Maartje1990 schreef:
Ik voelde me aangevallen omdat ik dit topic heb geopend met een klacht over het mondkapje en je zegt "wat stellen mensen zich aan" zodoende.

Mijn werkgever levert medische mondkapjes en deze moeten wij gebruiken, ik heb er enkel last van na een hele dienst werken, niet als.ik het even in de supermarkt op heb.

Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen Carol_beer slaagt er vaak in om mensen te benaderen met nogal 'speciale' ;) opmerkingen.

Ik ben een belgje dus ik draag al maanden een mondmasker want dat was hier al veel langer verplicht. En ook ik vind het nog steeds lastig door de bril en de puistjes. Dus jouw vraag is meer dan terecht. Het is wat zoeken om uit te zoeken hoe het bij jou het beste werkt.

Haal tips uit je topic en de andere opmerkingen filter je er uit. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:51

Ik volg even. Ik heb juist andere klachten als die ik hier lees. Ik krijg hele droge lippen, en hoofdpijn nu na 8 uur dragen. Dat terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. Ik heb hem wel tussendoor af gehad om even wat te eten. En ik heb totaal tijdens mijn dienst 3 mondkapjes gebruikt, dus steeds op tijd gewisseld.

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:56

Ik draag op werk ook al tijden maskers en dan de versie met touwtjes om achter je hoofd te binden. Vind die beter zitten dan de versie met elastiek, heb een kleine neus en die zakken af. Door de touwtjes kan je een beetje spelen met de positie van het masker

Ik heb op werk verschillende merken om uit te kiezen dus daar zit ook verschil in. Misschien dat je andere medische kan proberen ?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:57

Hier het zelfde ts, wat bij mij een beetje helpt is wat vaker ( dus na 2.5 a 3 uur) het masker een 10 min/kwartier af en dan een nieuwe op. Bij ons staat er 4 uur per masker voor, maar op werkplekken waar we afstand van iedereen kunnen houden ( ggz, dus die zijn er) mogen we ze af.
Verder goed de huid schoon maken tussendoor.
Wij hadden in de piek van het voorjaar die met touwtjes, die zaten veel fijner dan de huidige elastieken.

Voor de brildragers: een neusbeugeltje en dan je oor bandjes laten kruisen ( dus een lus erin) en je bril beslaat niet.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:08

Geen tip voor dove neus maar voor de puistjes en droge huid smeer ik Lanette creme, werkt bij mij heel goed! Bij de apotheek te krijgen.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:09

Kijk even naar hoe je de elastieken om je oren doet. Als je ze nu gewoon recht laat probeer ze dan eens met een 180 graden slag erin om te doen. De drukverdeling wordt dan anders waardoor het kan zijn dat het aangenamer dragen wordt op de neus. Mocht er ook een stripje in zitten om de neus te vormen dan wil het ook wel helpen om die "smaller" aan te drukken dan dat je neus is. Zodoende komt de druk meer op de zijkant van je neus dan er recht bovenop.
En het kan ook zijn dat de kapjes net de kort voor jou zijn. Wij hadden voor het opereren altijd hele fijne redelijk lange mondkapjes totdat corona om de hoek kwam. Sindsdien waren er alleen nog maar kortere varianten te koop. Waar ik eerder de hele dag ermee rondliep zonder problemen moest ik bij de nieuwe variant ook eerst uitzoeken hoe die het beste bij mijn gezicht past.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:12

Femke_Tweety schreef:
Ik lees even mee op inhoudelijk reacties.

Ik draag mondkapjes momenteel met overtuiging, maar ben brildragend en zie de helft van de tijd een soort wazige mist.
Dat kan vast beter, dus ik volg even hier om te zien wat er voorbij gaat komen!

Vriendinnetje van me zei vandaag: bril wassen met zeep, maar dan niet afspoelen (dus de zeep eraf vegen met wc papier ofzo). Schijnt te helpen! Ik weet dat dit een bekend trucje is bij zwembrilletjes :j

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:16

Condensspray heb ik ook al veel mensen over gehoord.
Verder volg ik even, ook hier puistjes/plekken op mn gezicht onder het masker. .

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:16

Magrathea schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ik lees even mee op inhoudelijk reacties.

Ik draag mondkapjes momenteel met overtuiging, maar ben brildragend en zie de helft van de tijd een soort wazige mist.
Dat kan vast beter, dus ik volg even hier om te zien wat er voorbij gaat komen!

Vriendinnetje van me zei vandaag: bril wassen met zeep, maar dan niet afspoelen (dus de zeep eraf vegen met wc papier ofzo). Schijnt te helpen! Ik weet dat dit een bekend trucje is bij zwembrilletjes :j


Ik weet niet wat voor masker je hebt, maar als het er zijn die je achter elk oor spant, dan helpt het om er eerst een kink in te draaien voor het spannen. Dus de bovenkant van het lusje onder je oor en dan de onderkant dat vastzit aan het masker komt langs boven van je oor. Weet niet of ik het begrijpbaar uitleg zo.

Ik heb zelf een bril en het maakt echt veel verschil zonder afbreuk te doen aan de bescherming.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 23:18

SusanH schreef:
Ik volg even. Ik heb juist andere klachten als die ik hier lees. Ik krijg hele droge lippen, en hoofdpijn nu na 8 uur dragen. Dat terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb. Ik heb hem wel tussendoor af gehad om even wat te eten. En ik heb totaal tijdens mijn dienst 3 mondkapjes gebruikt, dus steeds op tijd gewisseld.


Hoofdpijn herken ik maar ik heb het idee dat dit komt omdat ik minder drink

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:25

tiwi1969 schreef:
novita13 schreef:
Je hebt speciale “mondkapjes” die je onder je mondmasker kan doen. ( https://sifty.nl/products/silicone-3d-mask) Misschien dat dit kan helpen? Zelf geen ervaring mee.

Ik had dit met een aantal type ffp2 maskers en was zeer vervelend!! Dus snap je punt.

Voor jeuk, rode bultjes enz... ik heb erge last van eczeem gehad door deze mondmaskers. Maar voor masker op ging smeerde ik vaseline lanette creme. En werd dit stukken minder.



Ik zat hier even naar te kijken en het idee lijkt leuk maar die website deugt niet: bemiddelt en is geen verkoper, vage voorwaarden en geen enkele garantie.
Lijkt een dropshipper te zijn. Waarschijnlijk is het op Ali of Wish voor een fractie van de prijs te bestellen


Het ging om het idee/voorbeeld. Bol.com verkoopt het ook!

Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:27

Carol_Beer schreef:
Wat kan helpen is gaatjes erin prikken zodat t ademen iig makkelijker wordt :P


Tsja, met ideeën als deze zijn we voorlopig nog niet klaar met COVID-19 :')

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Mondkapje klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 23:32

Novita.... op bol zitten ook dropshippers