Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 14:58

Ik zit in een fijn kastje muur situatie, al twee keer een negatieve test gehad en in maart lang heel ziek geweest. Maar blijf af en aan klooien met restklachten. Nu moet ik eigenlijk snel naar het zkh voor fotos maar die vereisen (terecht) een recente negatieve covid test van de ggd. En die heb ik niet. De nieuwste is nu 5 weken oud. Na lang in de wacht de ggd gesproken en tjsa ook terecht bij hun mag ik niet laten testen als zij eerlijk inplannen. -O-

De huisarts kan niets doen aan het zkh protocol, acht de besmet kans eigenlijk 0 ook. Maar ja hoe kom ik aan een covid test buiten de ggd om? Een die door een ziekenhuis wordt geaccepteerd. -O- En snel fotos maken is er dan ook niet bij. Er gaat zo minstens een week overheen.

Anoniem

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:59

Huisartsenlab?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:02

Hoezo moet jij een negatieve test hebben voordat je in het ziekenhuis terecht kan? Ik ben al een aantal keer in het ziekenhuis geweest laatste tijd, voor niet echte dringende zaken. Niks aan het handje. Je hebt geen corona gehad, je hebt al meerdere negatieve testuitslagen gehad, waarom in vredesnaam moet je een negatieve test hebben? Verbaas me hier echt weer over.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:04

Mloes schreef:
Hoezo moet jij een negatieve test hebben voordat je in het ziekenhuis terecht kan? Ik ben al een aantal keer in het ziekenhuis geweest laatste tijd, voor niet echte dringende zaken. Niks aan het handje. Je hebt geen corona gehad, je hebt al meerdere negatieve testuitslagen gehad, waarom in vredesnaam moet je een negatieve test hebben? Verbaas me hier echt weer over.


Dit is voor mij ook nieuw idd

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 15:05

Mloes, tja waarom? Zeg het maar, er was gewoon geen discussie mogelijk. :o?

Bloedprikken mocht wel gewoon zonder anderhalve week geleden hap meerdere keren geen probleem en nu fotos moeten opeens met negatieve test. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-09-20 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Talishe

Berichten: 1257
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:06

Maar bij klachten mag je gewoon een coronatest aanvragen, toch? Zelfs bij alleen keelpijn.

_Liv

Berichten: 244
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:06

Ander ziekenhuis proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:08

Mloes schreef:
Hoezo moet jij een negatieve test hebben voordat je in het ziekenhuis terecht kan? Ik ben al een aantal keer in het ziekenhuis geweest laatste tijd, voor niet echte dringende zaken. Niks aan het handje. Je hebt geen corona gehad, je hebt al meerdere negatieve testuitslagen gehad, waarom in vredesnaam moet je een negatieve test hebben? Verbaas me hier echt weer over.

Mijn zusje heeft zich ook 2 x moeten laten testen voor onderzoeken/operatie in het umcg. Terwijl ze geen klachten had. Nu kon ze ook door het umcg getest worden gelukkig.

Ik daarentegen hoefde mij laatst niet te testen voor een operatie (zgt ziekenhuis)

Joy_Mennings

Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:08

Mloes schreef:
Hoezo moet jij een negatieve test hebben voordat je in het ziekenhuis terecht kan? Ik ben al een aantal keer in het ziekenhuis geweest laatste tijd, voor niet echte dringende zaken. Niks aan het handje. Je hebt geen corona gehad, je hebt al meerdere negatieve testuitslagen gehad, waarom in vredesnaam moet je een negatieve test hebben? Verbaas me hier echt weer over.


Waarschijnlijk omdat de klachten die ts heeft op de klachten van covid lijken en ze na 5 weken dus makkelijk opnieuw besmet zou kunnen zijn.

Mijn opa moest na 1 week al een nieuwe test omdat hij geopereerd zou worden en de klachten niet verdwenen waren.

Ts ik zou niet weten waar je een andere test kan doen. Mijn moeder is in februari heel erg ziek geweest, inclusief covid verschijnselen, en het ging maar niet over. Meerdere testen gehad (ook bloedtest) maar geen covid. Uiteindelijk hebben ze niks kunnen vinden.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:08

Kan je niet naar een ander ziekenhuis?
Bij mij in het ziekenhuis hebben ze er nooit om gevraagd, mag maandag weer heen

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:08

karuna schreef:
Mloes, tja waarom? Zeg het maar, er was gewoon geen discussie mogelijk. :o?

Bloedprikken mocht wel gewoon zonder anderhalve week geleden hap meerdere keren geen probleem en nu fotos moeten opeens met negatieve test. -O-


Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Welk ziekenhuis is dit dan? Een negatieve test zegt toch eigenlijk ook niks, 5 uur later kan je corona oplopen en dan is de uitslag dus alweer achterhaald.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 15:08

Een koortsvlaag een dag geleden dat is het. Dus 24 uur klachtenvrij is geen test. Maar ja die koortsvlagen die gepaard gaan met benauwdheid die oorzaak moet achterhaald worden. Is steeds een of twee koortsvlagen en weer meest weken niks aan de hand behalve de standaard al jaren aanwezige dingen. Huisarts is het nu zat en ik ook dus zal er verder gekeken moeten worden.

Even een paar fotos laten maken is groot deel van de dag heen en weer bellen en mailen. -O-

Ander ziekenhuis is een optie misschien. Enige nadeel dit ziekenhuis heeft een flink dossier en ik ken de artsen. Ik wacht nu weer op telefoon van de huisarts. Ziekenhuis wil niet testen zelf :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-09-20 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Joy_Mennings

Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:10

karuna schreef:
Een koortsvlaag een dag geleden dat is het. Dus 24 uur klachtenvrij is geen test. Maar ja die koortsvlagen die gepaard gaan met benauwdheid die oorzaak moet achterhaald worden. Is steeds een of twee koortsvlagen en weer meest weken niks aan de hand behalve de standaard al jaren aanwezige dingen. Huisarts is het nu zat en ik ook dus zal er verder gekeken moeten worden.

Even een paar fotos laten maken is groot deel van de dag heen en weer bellen en mailen. -O-


Kun je dan niet een afspraak maken voor over een paar dagen? Of weken?

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:11

Op de site van de rijksoverheid staat nergens dat je eerst een corona test moet doen voordat je naar het ziekenhuis mag. Zelfs al heb je klachten en zorg nodig met een levensbedreigende situatie kan je heen en wordt je geholpen op een speciale afdeling.

Wel is het zo dat ze je gaan meten en vragen of je klachten hebt. En zolang je klachtenvrij bent snap ik niet helemaal wat nou je bedoeling is want je kan gewoon geen. Je bent nu niet ziek dus waarom zou het niet kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 15:13

Mloes ik wil niks. :n ja eindelijk eens fit zijn na maanden klooien.

Zebrastreep zou je zeggen ja klachtenvrij is gewoon erheen kunnen. Maar gezien de aard van de af en aan klachten (die ook op de aanvraag van de fotos staat) eisen ze een test. Kan ik wel onzin vinden maar ik kan niks afspreken zonder die test. :n

Ik ga eens achter die hethuisartsenlab.nl aan

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:17

Voor zover ik weet kan je, indien een coronatest niet mogelijk is (bijzonder als je klachten hebt, maar goed) en foto's snel nodig zijn, met beschermingsmiddelen geholpen worden.
Ook kan er meestal gewoon via het ziekenhuis getesr worden indien een test via ggd niet mogelijk is of te lang duurt.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:18

Huisartsenlab, €79,50, op diverse locaties in Nederland (https://www.hethuisartslab.com/healthcheckcenters)
Afhankelijk van je verzekering wordt deze wel of niet vergoed.
Online (dus niet bellen) via GGD een test inplannen, en dan vul je in dat je nog wel klachten hebt. Misschien niet helemaal eerlijk.
Wel irritant dat het ziekenhuis er zó mee omgaat. Het is al retedruk bij de GGD's en labs. Ze kunnen je toch gewoon vragen om mondkapje, handschoenen etc en zelf alles goed te desinfecteren.

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:20

karuna schreef:
Mloes ik wil niks. :n ja eindelijk eens fit zijn na maanden klooien.

Zebrastreep zou je zeggen ja klachtenvrij is gewoon erheen kunnen. Maar gezien de aard van de af en aan klachten (die ook op de aanvraag van de fotos staat) eisen ze een test. Kan ik wel onzin vinden maar ik kan niks afspreken zonder die test. :n

Ik ga eens achter die hethuisartsenlab.nl aan


Maar stel je wordt tijdens de test negatief getest en een dag later ben je wel positief maar vertoon je geen enkele klachten maar draag je het wel. Dus zou betekenen dat je een test moet laten doen en eigenlijk dezelfde dag voordat het ziekenhuis dicht gaat nog de uitslag hebben. Dus wat heeft het dan voor zin?

Ik heb geen corona gehad maar wel door spanning constante klachten op de keel die ook terugkomen en weggaan. Dit is puur omdat ik het spannend vindt en angstig ben voor ziekten. Zou je niet eens over na kunnen denken dat het gewoon spanningsklachten zijn? Ik kan ook mij zo inbeelden dat ik gewoon keelpijn krijg , een snotneus en hoofdpijn. Dat heb ik ook al maanden. Maar ik zou mij dan ook wel dagelijks kunnen testen...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 15:27

Het ontsmet verhaal staat ook op de site van het ziekenhuis. Ze hebben zelfs een aparte locatie nog voor fotos van twijfelpatienten. Maar nope ik moet die test overleggen. -O-

Zebrastreep ik weet het, het is ook niet logisch en ontzettend zonde van de testcapaciteit. Huisarts belde net, die heeft nog eens met het ziekenhuis overlegt maar er wordt geen afspraak gemaakt zonder testuitslag. :n En ze heeft ook gevraagd of een commercieel lab wordt geaccepteerd nee ook niet. Het moet een ggd testuitslag zijn schriftelijk 8)7

Oftwel ik mag donderdag een kostbare testplek 80 km verderop in de vroege ochtend gaan gebruiken. En oh wat een feest weer stokjes in mijn neus en keel :r . Vanwege een star protocol wat ik ergens ook wel begrijp. Je wilt geen virus je ziekenhuis inslepen. Maar ja donderdag ochtend testen maar de fotos mogen niet eerder dan de week erop. In een week tijd kan ik veel oplopen. :') Maar het is niet anders.

Topic mag wel dicht, buiten de ggd is geen optie :n

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:34

Fijn dat het toch nog is gelukt! :(:) Maar ik kan me voorstellen dat het wel vermoeiend is.

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:36

Ik zie een gat in de markt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:49

Huh? 4 keer Corona? Waar staat dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 23:59

Wel bijzonder, ik heb voor drie verschillende ziekenhuizen geen test nodig.. voor LUMC (cardiologie), RDG Voorburg (KNO+ operatie dalijk) en RDG Delft (röntgenafdeling/gipskamer). Niets nodig en zelf verkouden (iets met chronisch) kon ik terecht.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:03

Gebaseerd op alle berichten van ts die ik in principe niet volg maar die wel steeds voorbij komen net als dit topic.

Gelukkig kan ik in België geopereerd worden, op consult komen en foto's laten maken zonder test.

Is het in Nederland dan zo anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 00:07

Zie hierboven, ik hoef niets te doen voor afspraken en operaties.. bij drie verschillende ziekenhuizen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-20 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt