Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:57

_Penotti schreef:
Ik zeg ook niet dat ik in de problemen ga komen.
Maar zo makkelijk als men even denkt een thuisbezorgd te laten komen of een brengservice is het in veel plaatsen ook niet.
Dat wilde ik aangeven.

Nee het is niet overal even makkelijk, daar heb je gelijk in. Dan moet je het van iemand anders hebben die je helpt.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:58

Zebrastreep schreef:
Jessix schreef:
Verplicht quarantaine wordt ook niet gecontroleerd dus slaat dan ook nergens op. Je moet uit kunnen gaan van iemand gezond verstand.


Helaas missen heel veel mensen gezond verstand...

Maar dat je met een verkoudheid je hond niet mag uitlaten is ook grote onzin.
Ook dat is geen gezond verstand gebruiken.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:10

Daar valt volgens mij ook niemand over. Het gaat erom dat je niet met andere mensen in contact komt. In de meeste gevallen kun je dat wel vermijden tijdens het uitlaten.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:17

Jessix schreef:
Daar valt volgens mij ook niemand over. Het gaat erom dat je niet met andere mensen in contact komt. In de meeste gevallen kun je dat wel vermijden tijdens het uitlaten.

Nou op de vorige 2/3 pagina’s wel :')
Daar is mijn reactie dus ook op gebaseerd.

Dat thuis blijven is gebaseerd op niet onder de mensen komen. Dus een aantal mensen bedenkt dan wel redelijk zijn eigen regels, prima hoor maar dan hoef je niet zo heftig te reageren op een ander.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-09-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:19

Nyaleti schreef:
Heeft er iemand deze week nog gebeld voor een test? Ik weet dat er een GGD teststraat is in Tilburg en zelfs met een postcode uit Tilburg krijg ik online geen opties.
Ik wil me even voorbereiden hoelang ik aan de telefoon moet hangen :+



Ik had het eerst online geprobeerd en zo kwam ik dus op een testlocatie 60 km verderop. Dit omdat je aangeeft vervoer te hebben. Omdat ik mij echt beroerd voel met een koppijn en duizelig en benauwd lijkt mij nu ook niet echt verstandig zo auto te rijden.

Dus toch maar gebeld. Bij poging 4 kwam ik er gelukkig door en kan ik gewoon in de buurt.
Ik mag dus morgen.
Ik ben zo’n type die bijvoorbeeld de tandarts pad belt als ik echt dood ga van de pijn. Dokter idem dito.
Meestal verdwijnen mijn klachten ook spontaan als ik de afspraak al gemaakt heb.

Nu lijken ze alleen maar erger te worden. Erg genoeg dat ik er niet eens aan moet denken alleen thuis te zijn.

MyWishMax

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:20

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Helaas missen heel veel mensen gezond verstand...

Maar dat je met een verkoudheid je hond niet mag uitlaten is ook grote onzin.
Ook dat is geen gezond verstand gebruiken.


Het ging ook over koorts, dat er dan boodschappen gedaan moeten worden en de hond uit gelaten moet worden. Dus dat ze dan gewoon naar de supermarkt zou gaan. En het testen zolang duurt dat het dagen duurt en ze dan die dagen alsnog gewoon die dingen allemaal zou doen.

Ik gaf alleen aan dat een hond echt wel met iets minder of anders kan en je voor zowel hond als boodschappen iets moet regelen voor het geval dat. Niet alleen corona, maar noem alles maar op.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:25

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:

Helaas missen heel veel mensen gezond verstand...

Maar dat je met een verkoudheid je hond niet mag uitlaten is ook grote onzin.
Ook dat is geen gezond verstand gebruiken.


Het ging ook over koorts, dat er dan boodschappen gedaan moeten worden en de hond uit gelaten moet worden. Dus dat ze dan gewoon naar de supermarkt zou gaan. En het testen zolang duurt dat het dagen duurt en ze dan die dagen alsnog gewoon die dingen allemaal zou doen.

Ik gaf alleen aan dat een hond echt wel met iets minder of anders kan en je voor zowel hond als boodschappen iets moet regelen voor het geval dat. Niet alleen corona, maar noem alles maar op.[/quote]

Inderdaad. Ik hoor ook mensen om mij heen ik ben verkouden maar ik ga toch naar stage en school. Dat is dan niet de bedoeling en zeker niet je gezond verstand gebruiken. Ook al voelt het heel stom om met een snotneus thuis te blijven.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:27

lenaa_tje schreef:
Jessix schreef:
Daar valt volgens mij ook niemand over. Het gaat erom dat je niet met andere mensen in contact komt. In de meeste gevallen kun je dat wel vermijden tijdens het uitlaten.

Nou op de vorige 2/3 pagina’s wel :')
Daar is mijn reactie dus ook op gebaseerd.

Dat thuis blijven is gebaseerd op niet onder de mensen komen. Dus een aantal mensen bedenkt dan wel redelijk zijn eigen regels, prima hoor maar dan hoef je niet zo heftig te reageren op een ander.

Oh dan heb ik die pagina's niet goed begrepen.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:29

@MarrryAnneR veel sterkte voor morgen, maar vooral veel sterkte met ziek zijn

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:29

@zebrastreep daar ben ik het dus ook wel mee eens hoor :) maar laten we maar gewoon snel hopen dat het testen sneller gaat. Of dat Nederland mee gaat met andere landen waar een snotneus niet direct thuis blijven betekend (geen idee of dat verstandig is?)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:30

Ik ben zelf van het type: Zolang ik nog kan lopen en geen koorts heb of niet boven de wc hang ga ik werken. Het zal voor mij dus ook moeilijk worden om mij met een verkoudheid ziek te melden.
(En dan voelde ik mij al rot met mijn verkoudheid en halve griep en gingen mensen tegen mij zeggen dat ik er ziek uitzag, voelde ik me nog zieker)

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:15

Hier staat de tour de france op, vind dat toch echt niet coronaproof. Heel veel toeschouwers dicht op elkaar, en maar roepen. De meeste hebben de mondkapjes onder de kin hangen.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:18

mag schreef:
Hier staat de tour de france op, vind dat toch echt niet coronaproof. Heel veel toeschouwers dicht op elkaar, en maar roepen. De meeste hebben de mondkapjes onder de kin hangen.


Ik ben zelf echt een fiets fan maar al die renners ook dicht op elkaar. Verbaast mij nog wel dat het is doorgegaan.

Aan de andere kant hier is ook een grote mountainbike wedstrijd geweest met meer dan 2000 deelnemers. Ik vindt dat best grote evenementen. Besmettingen lopen hier nu ook op in Assen. Niet dat ik dan de schuld leg daarbij maar we hadden ook kermis de afgelopen week wat ik niet kan begrijpen.

Met name was er veel jeugd wat ik heb begrepen of mensen met kleine kinderen. Maar er was na een aantal dagen toch maar een samenscholingsverbod. De jeugd stond met nogal grote groepen bij elkaar.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:20

purny schreef:
Ik ben zelf van het type: Zolang ik nog kan lopen en geen koorts heb of niet boven de wc hang ga ik werken. Het zal voor mij dus ook moeilijk worden om mij met een verkoudheid ziek te melden.
(En dan voelde ik mij al rot met mijn verkoudheid en halve griep en gingen mensen tegen mij zeggen dat ik er ziek uitzag, voelde ik me nog zieker)

Niet verstandig nu.

Maar geen idee wat voor werk je doet.
Maar in beroepen met (ploegen) roosters en dat een ander dan op zijn roostervrije tijd moet komen kan ik me wel voorstellen dat het sneller gedaan word.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:32

Vrijdag persconferentie. Ze hebben het over lokale maatregelen. Ben benieuwd.

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:36

Morrie schreef:
Vrijdag persconferentie. Ze hebben het over lokale maatregelen. Ben benieuwd.


Ben benieuwd, wat denken jullie?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:57

@Penotti: ik werk op kantoor.
Ik ben ook benieuwd voor vrijdag. Hoop niet dat we weer dicht moeten

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:02

Ik heb de uitslag al, negatief gelukkig!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:12

mag schreef:
Hier staat de tour de france op, vind dat toch echt niet coronaproof. Heel veel toeschouwers dicht op elkaar, en maar roepen. De meeste hebben de mondkapjes onder de kin hangen.


Op de Peyresourde was het nog veel erger en vorige maandag zijn alle renners inclusief de volledige staff van alle ploegen negatief getest. Gaat om zo'n 800 mensen in totaal. Ik denk dat er '' gevaarlijkere '' plekken zijn :P

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:12

Dreamy schreef:
Ik heb de uitslag al, negatief gelukkig!

Gelukkig

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:13

Fijn, Dreamy!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:27

Ik heb geen idee wat de maatregelen gaan zijn. Ik ben wel blij dat het lokaal is. En dat wij er een eindje vanaf wonen allemaal.

Ik ben juist wel blij met de tour. Lekkere afleiding. Maar idd niks corona proef en ook bizar dat Prudhomme die positief was vorige week nu gewoon weer rondloopt. Zou nu negatief getest zijn. Is dat zo snel over dan?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:29

Ja, Prudhomme heeft zijn 7 dagen quarantaine uitgezeten en mag nu weer buitenkomen 8-)

Hij mocht wel niet in de auto bij Macron zitten. Alles voor de veiligheid uiteraard :=

Popstra
Berichten: 13750
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:32

SusanH schreef:
Nou als je echt serieus de griep hebt kom je de deur niet uit hoor. Als ik echt ziek ben wil ik alleen maar in bed liggen. Mensen die zeggen dat je met 2 daagjes weer op de been bent en zelf de hond uit kan laten hebben nooit echt griep gehad. Als je een hond hebt is dat toch echt je eigen keus en eigen verantwoording. Je kan ook iets anders krijgen dan corona he, bijvoorbeeld een ongelukje in het verkeer (of zoals ik 2 jaar terug gewoon beroerd van je paard vallen, kun je ook weken niks :+ ). Daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden.
precies dit.
Als je de griep hebt ben je zo beroerd je geeneens op social media gaat!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:38

Meelezer meldt zich weer eens.
Ik hoorde op de radio dat Belgie Voor Noord- en Zuid-Holland Code rood heeft afgekondigd. Dus verplicht in quarantaine als ze daar geweest zijn. Best heftig dan ineens!