Sportschool en Corona, wat doen jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Sportschool en Corona, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:09

Ik had gehoord, zo lang de sportschool een alternatief aanbied (zoals bv home-workouts) dat ze dan gewoon het volledige bedrag zouden mogen innen. Of het fair is, is natuurlijk een tweede.

TS, bood de sportschool helemaal niks aan in de afgelopen 3 maanden?

De sportschool hier had een aantal apparaten buiten gezet zodra dat mocht en liet mensen een tijdvak reserveren om te sporten. Ook werden er een aantal lessen buiten gegeven.

De sportschool waar mijn broer lid is, bood privé sessies aan. Dan had je 50 min om te sporten in de sportschool. Moest je thuis al omkleden en als je klaar was ook met de sportkleding weer weg. Dit mocht je max 1x per 2 weken doen, maar er kon dus wel gebruik gemaakt worden!

Veel sportscholen boden ook gratis 60 dagen een home workout programma aan, zoals bv fit at home, of Les Mills on demand, in ruil voor je abonnement.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Sportschool en Corona, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 00:27

Leuk die online lessen en groepslessen buiten, maar er zijn ook mensen die daar gewoon niets mee kunnen. De sportbegeleider op mijn vestiging heeft mbv oefeningen die hij van rolstoelers op YouTube vond een schema voor me gemaakt zodat ik met trx, losse dumbels en 1 apparaat in de zaal kan trainen. En ik ben vast niet de enige die op zo'n manier sport. Zou het ook niet eerlijk vinden als ze daarom zeggen dat het online- en buitenaanbod genoeg is om toch volledige contributie te innen.
Ik zit bij een sportschool die hier in de omgeving meerdere vestigingen heeft en heb doorbetaald met keuze voor compensatie achteraf omdat ik daarmee hoop dat ze alles open kunnen houden en het personeel aan kan blijven. Ik ben pas sinds eind oktober lid, maar ze zijn erg vriendelijk, denken vanaf het begin mee in mogelijkheden en ik heb altijd fijn kunnen trainen. Hopelijk gauw weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 06:40

Dorus schreef:
Ik sport bij een kleine zelfstandige sportschool en heb mijn abonnement gewoon door laten lopen. Ik kan het missen en ze bieden video lessen via YouTube en live online lessen. In tegenstelling tot basic fit krijgen ze geen compensatie van de overheid of gemeente en moeten het helemaal zelf zien te rooien.

Hoe kan dat dan? Basic-Fit heeft gebruikt gemaakt van die regeling voor het doorbetalen van de lonen, waarom zou jouw sportschool daar geen recht op hebben?

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:39

Marie_Anne schreef:
Dorus schreef:
Ik sport bij een kleine zelfstandige sportschool en heb mijn abonnement gewoon door laten lopen. Ik kan het missen en ze bieden video lessen via YouTube en live online lessen. In tegenstelling tot basic fit krijgen ze geen compensatie van de overheid of gemeente en moeten het helemaal zelf zien te rooien.

Hoe kan dat dan? Basic-Fit heeft gebruikt gemaakt van die regeling voor het doorbetalen van de lonen, waarom zou jouw sportschool daar geen recht op hebben?

Geen idee, ik ken de details niet. Ik weet wel dat dergelijke compensatie heel veel haken en ogen aan zitten en je echt heel veel vinkjes moet aanvinken om in aanmerking te komen.
Dit is in een één op één gesprek met de eigenaresse naar boven gekomen toen ik daar was om wat materialen op te halen dus het is echt geen via via verhaal.

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Sportschool en Corona, wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:12

Dat lijkt me heel gek hoor, er zitten juist helemaal niet zoveel haken en ogen aan deze regelingen.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:19

manonutjuh schreef:
Dat lijkt me heel gek hoor, er zitten juist helemaal niet zoveel haken en ogen aan deze regelingen.

Zoals ik al zei, ik ken de details niet, feit is dat in hun situatie ze geen recht hebben op compensatie.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:27

Bij ons was het echt wel chill :)
Ze gaven 1x per maand outdoor Personal training, eigen schema's , iedere dag video's etc.
Toen we buiten mochten trainen alle lessen en nu hebben ze een grote tent en kunnen we daar gewoon op inschrijving krachttraining doen

Daardoor heb ik gewoon 3x pw kunnen sporten afgelopen maanden :)

Maar volgens mij heb je inderdaad gewoon recht op een passende compensatie