Corona en vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:08

mvdende schreef:
germie schreef:
Ik leg me er niet zomaar bij neer. Het is gewoon een gedeelte van het nut van het leven voor mij. Het even wat anders doen of een andere hobby zoeken gaat niet voor elke vakantieganger op. Iets waar ik al een paar jaar mee bezig ben wil ik toch echt door laten gaan nu in september.
Ik kan verder hier in Nederland helemaal niets, paard loopt ook niet goed nu. Dus dat kan er ook nog wel bij.


Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd. Wat niet kan, kan niet.

Nu ga ik wel 100% ervoor dat ik zo veel mogelijk mijn geld terug krijg.

Want misschien zijn de toiletgebouwen eind juli wel weer open, maar ik ga niet op vakantie om daar hele dagen als dood voor mn tentje te zitten, dan blijf ik liever thuis en spaar het geld uit.

Als ik op vakantie ga, dan wil ik wel gebruik kunnen maken van de faciliteiten van de camping en van de activiteiten in de omgeving.

@germie, zou jij op vakantie gaan naar Frankrijk om te gaan duiken als je weet dat alle grotten afgesloten zijn en je dus niet kan duiken?

Dat dus

De grotten zijn daar niet afgesloten. Je hebt alleen een vulstation nodig. Al zou er zelfs geen supermarkt open zijn, dan kan ik me zelfs wel een week redden daar.
Maar ik snap je punt, jij wilt ook nog wat zien verder. Een museum dicht is voor mij dan niet zo'n ramp, maar ja, als je dat wel wilt zien dan is dat een onderdeel van je vakantiepret.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:42

Er werd al ergens aangegeven dat we er niet vanuit moeten gaan dat we deze zomer op vakantie kunnen. Volgens mij door een of andere viroloog. Ik ga er dus vanuit dat mijn vakantie naar Spanje in augustus niet doorgaat en dat ik een voucher krijgt voor het aanbetaalde bedrag. Ja jammer, had me er wel op verheugd. Maar is niet anders. De wereld vergaat niet ofzo.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:49

Afbeelding

Ik vind dit wel een goeie.
Natuurlijk baal ik ook dat mijn vakantie niet doorgaat, kijk er ook een jaar naar uit maar het is wel zo dat we over een paar maanden blij moeten zijn dat wijzelf en onze dierbaren er nog zijn.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:53

Ik ga daar stiekem ook vanuit idd. Zou wel super zuur zijn voor vrienden van mij, want we zouden met een hele groep in Italië zitten en zij zouden daar dam trouwen.... Hoop voor hen dat het wel door kan gaan. Zelf ben ik wat huiverig of ik het wel fijn vind als het dan door kan gaan. Omdat ik mij afvraag hoe veilig de situatie tegen die tijd is. Maar dat zullen we dan moeten zien...

Balen mag echt wel. Doe ik ook. Ik ging voor het eerst eindelijk 2 weken naar buitenland. Zuur voor gespaard. Dat is echt een domper dat dat niet door ging. En de kans is klein dat ik het over kan doen de komende jaren. Dus ja, daar baal ik van. Niet dat ik in deze siyuete wilde, ik was heel blij dat er een negatief reisadvies kwam, zodat we het konden afzeggen. Maar alsnog wel balen.

Klein voordeel. Ik hou wat geld over... Ben 'alleen' ticket mogelijk kwijt.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:53

Chanicha precies dat. En daarom kan ik niet zo goed tegen dat gezeik over "vakantie is min leven". Wees dankbaar dat je in Nederland woont, in Amerika is het nu één groot drama, en in veel andere landen ook. Je leeft nog, en om dat zo te houden, en te zorgen dat onze dierbaren dat straks ook nog doen, gaan we niet op vakantie.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:11

chanicha schreef:
[ [url=m/kyzNBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit wel een goeie.
Natuurlijk baal ik ook dat mijn vakantie niet doorgaat, kijk er ook een jaar naar uit maar het is wel zo dat we over een paar maanden blij moeten zijn dat wijzelf en onze dierbaren er nog zijn.



Dat is zeker waar!
In het grote geheel, wat is nu een vakantie. Je gezondheid is belangrijker.
Maar toch baal ik wel.
Vorig jaar vakantie geannuleerd omdat mijn man een hartinfarct kreeg en nu alles geannuleerd om corona. Ik had me stiekem wel erg verheugt op de maand vakantie samen met de hond..
Nu de hoop maar gezet op 2021...

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:29

Zoals mijn moeder al zei toen ik haar sprak over hun trouwdag: ‘wat in het vat zit, verzuurt niet’.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:31

lizy29 schreef:
Zoals mijn moeder al zei toen ik haar sprak over hun trouwdag: ‘wat in het vat zit, verzuurt niet’.

Helaas is dat niet altijd waar. Sommige dingen kun je niet uitstellen. In juli gaan we naar Frankrijk is het plan en er gaat ook iemand mee in een rolstoel. Het is nu nog maar de vraag of duiken gaat lukken, anders heeft ze al haar laatste duik in het leven gemaakt, maar een jaar uitstellen betekent zeker te laat zijn.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:34

Avalanche81 schreef:
Chanicha precies dat. En daarom kan ik niet zo goed tegen dat gezeik over "vakantie is min leven". Wees dankbaar dat je in Nederland woont, in Amerika is het nu één groot drama, en in veel andere landen ook. Je leeft nog, en om dat zo te houden, en te zorgen dat onze dierbaren dat straks ook nog doen, gaan we niet op vakantie.


Je hoeft dit topic niet te volgen he? Je mening is ondertussen duidelijk.

Het is een vakantietopic dus het zou fijn zijn als we gewoon over onze vakanties kunnen praten.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:37

lizy29 schreef:
Zoals mijn moeder al zei toen ik haar sprak over hun trouwdag: ‘wat in het vat zit, verzuurt niet’.

Dit inderdaad. Ik zou 7 weken gaan backpacken in Panama, Costa Rica en Nicaragua. Jammer maar helaas. Het is niet anders. Wel een stuk goedkoper jaartje zo :)

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:42

Ik zou in juli en augustus 5 weken werken in Spanje. Ik blijf gewoon hopen dat het doorgaat. Zo niet dan is gezondheid natuurlijk belangrijker maar ik zou het toch wel heel erg jammer vinden, ik zit in het onderwijs en kan dus niet zomaar op een andere tijd de weken opnemen. Ik zou het erg vinden als ik de hele zomervakantie aan huis gekluisterd ben.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:48

Sheran schreef:
Ik zou in juli en augustus 5 weken werken in Spanje. Ik blijf gewoon hopen dat het doorgaat. Zo niet dan is gezondheid natuurlijk belangrijker maar ik zou het toch wel heel erg jammer vinden, ik zit in het onderwijs en kan dus niet zomaar op een andere tijd de weken opnemen. Ik zou het erg vinden als ik de hele zomervakantie aan huis gekluisterd ben.


Zou een mooie start voor flexibele vakanties in het onderwijs :) 1 school hier in het dorp werkt al zo en schijnt erg fijn te werken :j Voor zowel de leerlingen (en hun gezinnen) als voor de leerkrachten :D
Maar zou het oprecht heel vervelend vinden voor je :(:)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 10:54

Sheran schreef:
Ik zou in juli en augustus 5 weken werken in Spanje. Ik blijf gewoon hopen dat het doorgaat. Zo niet dan is gezondheid natuurlijk belangrijker maar ik zou het toch wel heel erg jammer vinden, ik zit in het onderwijs en kan dus niet zomaar op een andere tijd de weken opnemen. Ik zou het erg vinden als ik de hele zomervakantie aan huis gekluisterd ben.

Hier net zo... mbo...

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:08

Ja, dit topic is inderdaad bedoeld om de teleurstelling te reflecteren om niet op vakantie te kunnen gaan. Echter snappen sommige nog steeds niet dat vakantie altijd een luxe is. Je kunt namelijk nog steeds vakantie hebben. Alleen vier je die niet in het buitenland maar thuis. Ja, dat is anders en nee, dat is niet altijd even leuk omdat het ook erg wennen is. Maar van deze tijd van verplichte bezinning en binnen zitten moeten we het nu wel hebben. Bestel een stapel puzzels, ga online spelletjes spelen met vrienden, begin aan vakantieboeken van eerdere reizen en blijf vooral plannen maken voor de tijd die weer gaat komen. Want één ding is zeker er gaat (ooit) een einde aan deze periode komen.

Voor wie dus zo snel mogelijk weer op vakantie wil gaan: Blijf zoveel mogelijk thuis, houdt afstand, zorg voor goede hygiëne en volg de andere maatregelen op. Dan kunnen we het snelste weer langzaam af gaan schalen en er weer op uit.Tot die tijd klaag lekker verder maar blijf er niet in hangen. Want zolang je in deze tijd gezond bent en blijft heb je iets om straks naar uit te kunnen kijken.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:14

Thuis zitten is voor mij geen vakantie hebben. Dat is alleen maar ergernis.
Dus het is niet zo dat een ander kan zeggen dat je best kunt ontspannen door vakantie te hebben, maar niet weg kunt. Ik kan dan gewoon echt niet ontspannen. Ik neem alleen vrij als er een doel is.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:18

Jeetje, volgens mij mag iedereen zn mening hebben. De één kan thuis goed opladen met puzzels en online spelletjes, de ander alleen als ie echt op reis is. Ik behoor ook tot de laatste categorie. Als onze rondreis door Thailand waar we al een jaar naar uitkijken niet door gaat dan baal ik ook vreselijk. Wij zijn ook gebonden aan schoolvakanties en kunnen dus niet later in het jaar nog gaan. Ik zou het ook echt niet tof vinden als ik straks na een periode thuisonderwijs en op elkaars lip zitten nog 6 weken schoolvakantie nergens naar toe kan. %)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:19

Thuis zitten is voor mij ook geen vakantie, dat is gewoon thuis zitten en niks anders. Kan ik echt geen vakantiegevoel van krijgen :+

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:21

Waarbij ik me dan afvraag: als je je schijnbaar zo niet happy voelt met je leven en het enige lichtpuntje je vakantie is. Is het dan niet juist nu een mooie kans om te gaan uitzoeken hoe je dat kan veranderen zodat je hierna je leven kan gaan omgooien zodat je altijd gelukkig bent en niet alleen die paar weken per jaar?

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:23

lizy29 schreef:
Waarbij ik me dan afvraag: als je je schijnbaar zo niet happy voelt met je leven en het enige lichtpuntje je vakantie is. Is het dan niet juist nu een mooie kans om te gaan uitzoeken hoe je dat kan veranderen zodat je hierna je leven kan gaan omgooien zodat je altijd gelukkig bent en niet alleen die paar weken per jaar?

Lijkt me fantastisch :)

Ook goed om wat dankbaarder te worden voor wat we allemaal wel hebben.

Ann

Berichten: 13257
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:23

Deze zomer ga ik het thuis extra comfortabel maken, bijvoorbeeld een lekker groot opblaasbaar zwembad in de tuin, wat vaker BBQen. Dat soort dingen. Ik vind het ook jammer dat we onze vaarvakanties in Nederland mislopen, maar het is even niet anders.

germie

Berichten: 25947
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:27

lizy29 schreef:
Waarbij ik me dan afvraag: als je je schijnbaar zo niet happy voelt met je leven en het enige lichtpuntje je vakantie is. Is het dan niet juist nu een mooie kans om te gaan uitzoeken hoe je dat kan veranderen zodat je hierna je leven kan gaan omgooien zodat je altijd gelukkig bent en niet alleen die paar weken per jaar?

je moet een doel hebben. Dat is allemaal weg nu. Dus ja, ik ben nu ongelukkig. Normaal ben ik dat niet omdat ik nog een doel heb, een toekomst.

En nee, ik ga echt niet op zoek naar iets anders. Dat is leuk gezegd, maar ik maak graag bewuste keuzes en geen opgelegde keuzes. Het leven omgooien ben ik dus niet van plan. Sterker nog, ik heb zelfs een soort testament dat als ik ooit in een rolstoel kom dat ik ook een spuitje wil. Ik weet dat sommigen dan prima gelukkig zijn, maar ik zal dat dan niet zijn. Net zo als ik dus ook geen ic bed hoef mocht ik corona krijgen. Ik word gezond oud of ik word niet oud. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. NIet iedereen is gelijk. Vakantie en vrijheid zijn mijn leven. Ik ben altijd bezig met een volgende trip. Soms groot, soms klein. Maar binnen Nederland valt er niet heel veel te duiken. 3 dagen Zeeland is leuk, maar ook niet 2 weken.

Een zwembad past niet in mijn tuin, al naar gekeken. Ik wil eentje van minstens 1 m diep en dan diameter van 3m. Groter past niet. Maar die zijn er niet. Dus mensen die zeggen ik heb thuis genoeg te doen, sorry, maar sommigen hebben gewoon helemaal niets wat er te doen valt in of om het huis.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:32

Maar als duiken je leven is is er misschien wel een mogelijkheid om daar je beroep van te maken. Waarom niet uitzoeken of dat kan en daar dan mee aan de slag gaan. Denk groter dan je vakanties. Zo is mijn neefje duikinstructeur geworden op Bonaire, wij boer in Frankrijk, een andere neef heeft 4 jaar in Washington gewerkt.....
Wanneer je denkt in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden kan er een wereld voor je open gaan.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:37

Je bent een gelukkig mens, Lizy! Als je zo flexibel kunt zijn in het leven, kan je je geluk uit veel kleine dingen halen. Ik denk er ook zo over, als er één deur dicht gaat, proberen we nieuwe deuren te vinden om te openen. Onze vakantie voor dit jaar zat er al op, maar ook wij verheugden ons enorm op een poosje in Nederland bij onze kinderen, kleinkind op komst, vrienden, kennissen. Geen idee wanneer we dat kunnen doen, maar zolang we leven, is er hoop! En dat is op het moment het enige wat echt belangrijk is.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:39

Zo flexibel ben ik niet van nature hoor. Maar in de loop der jaren leert men zullen we maar zeggen :')

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 11:43

Soms zijn dingen niet anders en kan je het beter accepteren, scheelt je een hoop negatieve energie.
Ik had anders nu heerlijk aan het strand gelegen, is nu de bank, maar hoop dat we het eind van het jaar of anders volgend jaar weer kunnen doen.