Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:36

Jolliegirl schreef:
Ik volg weer.


Lekker dan als belgie en frankrijk volle lockdown zouden doen... Isoleert het virus lekker in nederland...

Hebben we wel geen last meer dan van de Belgen die de grens over gaan. :x

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:37

Dit topic verschijnt niet tussen mijn stipjes (met gewoon stipje) dus probeer het even met een reactie...

Wij hebben wel extra nieuws nu op vtm in Belgiƫ. In Frankrijk 15 dagen lockdown, binnenblijven niet werken,...

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:38

Probleem is denk ik als het hier beheersbaar is en de grenzen gaan weer open we ladingen besmette mensen binnen gaan krijgen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:38

Ik vind het bronnen overzicht btw heel vervelend. Super lange post en ik lees er niks van.. misschien op een andere manier doen? Is sowieso al zo een druk topic..

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:39

Sani schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik volg weer.


Lekker dan als belgie en frankrijk volle lockdown zouden doen... Isoleert het virus lekker in nederland...

Hebben we wel geen last meer dan van de Belgen die de grens over gaan. :x


Nee maar wij nederlanders blijven wel lekker rondhuppelen...

Mijn werk ook gesloten..
Wat een klap zal dat gaan zijn voor mn werkgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:39

k_m schreef:
Ik vind het bronnen overzicht btw heel vervelend. Super lange post en ik lees er niks van.. misschien op een andere manier doen? Is sowieso al zo een druk topic..


Ik heb precies hetzelfde.. Kan dit niet aan de OP worden toegevoegd?

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:40

k_m schreef:
Ik vind het bronnen overzicht btw heel vervelend. Super lange post en ik lees er niks van.. misschien op een andere manier doen? Is sowieso al zo een druk topic..


Ik deel je mening.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:40

Jolliegirl schreef:
Ik volg weer.


Lekker dan als belgie en frankrijk volle lockdown zouden doen... Isoleert het virus lekker in nederland...


Huh? Wat bedoel je daarmee? Het virus gaat in NL niet sneller of minder snel zijn ding doen door een volle lockdown in de buurlanden hoor?

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:42

Ik vind het trouwens wel geinig (en ga hier alsjeblieft geen discussie van aan) dat mensen die niet vaccineren (de anti vaxxersen de hoge uitzonderingsgevallen) dus met de regulaire vaccinaties gebruik maken van die kudde immuniteit.

Maar nu er geen vaccinatie op voorhand is mensen niet snappen wat dus die kudde immuniteit inhoudt.

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:43

secricible schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik volg weer.


Lekker dan als belgie en frankrijk volle lockdown zouden doen... Isoleert het virus lekker in nederland...


Huh? Wat bedoel je daarmee? Het virus gaat in NL niet sneller of minder snel zijn ding doen door een volle lockdown in de buurlanden hoor?


Zolang nederland niet meedoet aan een lockdown.. En dus mensen niet verplicht binnen zal houden blijven mensen elkaar continu besmetten.

Echt hoor.. De jeugd loopt in groe de groepen over straat.. Oudeten staan bij de supermarkt in groepen te klagen met elkaar...
Niets geen afstand..
De buren denken gewoon gezellig een praatje te kunnen maken vlak voor mn neus terwijl ik aangeef dit niet te willen....

Mensen denken niet na.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:46

Onali schreef:
Ik vind het trouwens wel geinig (en ga hier alsjeblieft geen discussie van aan) dat mensen die niet vaccineren (de anti vaxxersen de hoge uitzonderingsgevallen) dus met de regulaire vaccinaties gebruik maken van die kudde immuniteit.

Maar nu er geen vaccinatie op voorhand is mensen niet snappen wat dus die kudde immuniteit inhoudt.



Je snapt neem ik aan prima dat je met een bericht als deze een discussie hierover zelf in de hand werkt?

Daar zijn zat andere topics voor inmiddels.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:47

Dus op dit moment nog geen nieuwe maatregelingen zoals ik het nu begrijp

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:48

Iemand nog problemen met stipje?? Ik zie dit topic niet tussen mijn stipjes, maar ook niet tussen de actieve onderwerpen? Echt vervelend..

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:48

Hier ook alles opgestart voor de komende 3 weken lesgeven op afstand. Wij gaan werken met Google Classroom voor het delen van documenten en instructiefilmpjes. Daarnaast gebruiken wij dezelfde software die nu gebruikt wordt. De bedoeling is dat alle collega's vanaf volgende week vanuit huis gaan werken en tussen 10-14 beschikbaar zijn voor de leerlingen.
Onze school is ook aangewezen als 24 uur opvang voor ouders uit vitale sectoren die in problemen gaan komen bij nachtdiensten e.d.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:49

Jolliegirl schreef:
secricible schreef:

Huh? Wat bedoel je daarmee? Het virus gaat in NL niet sneller of minder snel zijn ding doen door een volle lockdown in de buurlanden hoor?


Zolang nederland niet meedoet aan een lockdown.. En dus mensen niet verplicht binnen zal houden blijven mensen elkaar continu besmetten.

Echt hoor.. De jeugd loopt in groe de groepen over straat.. Oudeten staan bij de supermarkt in groepen te klagen met elkaar...
Niets geen afstand..
De buren denken gewoon gezellig een praatje te kunnen maken vlak voor mn neus terwijl ik aangeef dit niet te willen....

Mensen denken niet na.

Ja, maar de bedoeling IS juist dat we elkaar blijven besmetten. Maar wel gecontroleerd, zodat de gezondheidszorg het bijhoudt.... dat staat los van de lockdown in een ander land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:49

Danielleeee_ schreef:
Ik vond de persconferentie van Rutte eigenlijk wel geruststellend. Misschien ook door zijn houding en dat hij zo rustig sprak. Ik vind het heel knap wat hij doet, hulde voor hem!

Ik ook hoor. Ik zal never nooit op de VVD stemmen, maar hij doet het erg goed vind ik. Heel duidelijk verhaal. Top.

En ook hier veel sterkte voor chiren en raket!

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:51

Citaat:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.


Dit plaatste ik net in het hoe streng corona topic.

Ik ben er echt helemaal klaar mee!

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:53

mvdende schreef:
Citaat:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.


Dit plaatste ik net in het hoe streng corona topic.

Ik ben er echt helemaal klaar mee!


Ik hoop vooral dat we binnen de capaciteit van de gezondheidszorg kunnen blijven, zodat er zo min mogelijk doden vallen en alleen onvermijdbare overlijdens. Maar blijkbaar hebben andere mensen andere prioriteiten. Wauw...

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:54

Ontstip dan, ik ken ook mensen die tijdelijk van Twitter en Facebook af zijn omdat ze het zat worden...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:54

mvdende schreef:
Citaat:
Ik begin het nu al spuugzat te worden, kan bijna geen corona meer lezen.

Ik hoop echt met heel mijn hart dat de maatregelen echt tot 6 april duren en er daarna weer wat ademruimte komt en het leven weer wat normaler verder kan gaan.

Dit is zo geen leven en dit moet geen maanden gaan duren want dan zitten we straks in een nog ergere recessie dan die van 2008.

En dan ben ik voorlopig verzekerd van een inkomen, heb nl wajong, maar voor iedereen die nu in de problemen komt.... sterkte.


Dit plaatste ik net in het hoe streng corona topic.

Ik ben er echt helemaal klaar mee!

Iedereen wel denk ik... Weinig mensen die van deze crisis profiteren. Behalve sommige bedrijven maar die vinden dit ook geen leuke grap denk ik.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:55

Nou ik hoest niet meer maar verhoging blijft wel (37,7-37,9) op bepaalde momenten hangen. Dacht vanmorgen weer fit te zijn (36,7 graden) maar vanmiddag toch weer verhoging . Zou donderdag weer moeten werken. Ga de bal maar bij de werkvermogen consulent leggen want ik ben in staat om te werken, ik hoest niet meer, in feite alleen vermoeid en verhoging.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:55

Ik vond het ook een erg duidelijke toespraak van Rutte.

Op mijn werk was er vandaag wat onduidelijkheid onder ouders, doordat gisteren werd gezegd 'kinderopvang is voor kinderen waarbij beide ouders cruciale beroepen hebben (alleenstaande ouders geldt met 1 ouder al), terwijl er nu staat dat er uitzonderingen zijn en dat brengt onrust.

Nauwelijks kids vandaag. Ouders hebben wat anders geregeld op zo'n korte termijn en sommige ouders hebben een lief bericht in t ouderportaal gezet. Ik vond het prachtig om te zien.

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:56

Nu het juist de bedoeling is dat we elkaar geleidelijk gaan besmetten, hoelang gaan jullie niet op bezoek bij oudere familieleden?
Ik heb besloten om voorlopig liever niet naar mijn oma van 88 te gaan. Maar voor hoelang? :roll:

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:56

Femke_Tweety schreef:
Onali schreef:
Ik vind het trouwens wel geinig (en ga hier alsjeblieft geen discussie van aan) dat mensen die niet vaccineren (de anti vaxxersen de hoge uitzonderingsgevallen) dus met de regulaire vaccinaties gebruik maken van die kudde immuniteit.

Maar nu er geen vaccinatie op voorhand is mensen niet snappen wat dus die kudde immuniteit inhoudt.



Je snapt neem ik aan prima dat je met een bericht als deze een discussie hierover zelf in de hand werkt?

Daar zijn zat andere topics voor inmiddels.



Ging mij om het woord 'kudde immuniteit'.
Dat is nu hetzelfde als waar de kinderen van anti vaxxers en de uitzonderingsgevallen onder vallen en dus beschermd worden door de mensen die wel gevaccineerd zijn. Dat is nu dus ook precies wat ze willen gaan proberen met het coronavirus.
Dus door een zo veel mogelijk gecontroleerd verloop krijgen mensen het virus, worden immuun en hoe meer mensen immuun worden hoe meer mensen er beschermd worden tegen het virus.


Ik wil dus helemaal geen reacties uitlokken over wel of niet vaccineren, maar een poging doen om het uit te leggen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:57

lifaya schreef:
Nou ik hoest niet meer maar verhoging blijft wel (37,7-37,9) op bepaalde momenten hangen. Dacht vanmorgen weer fit te zijn (36,7 graden) maar vanmiddag toch weer verhoging . Zou donderdag weer moeten werken. Ga de bal maar bij de werkvermogen consulent leggen want ik ben in staat om te werken, ik hoest niet meer, in feite alleen vermoeid en verhoging.


Werk je in de zorg, Lifaya? Want anders zou ik met verhoging nog thuis blijven. Minstens 24 uur klachtvrij, voor je je weer 'onder de mensen' begeeft.

Sassi: iemand van 88 zou ik voorlopig bij weg blijven. Als het virus inderdaad een vorm van immuniteit oplevert, wil je dat de sterksten 'ziek' worden en immuniteit opbouwen, waardoor het virus straks niet echt meer rond kan gaan en de ouderen/risicogroep het niet hoeven te krijgen (totdat er een vaccin is en we ze dus kunnen enten)
Laatst bijgewerkt door djinnie op 16-03-20 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt