#coronahulp, wie helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

#coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:59

Er is op twitter en facebook momenteel een hashtag actief; #coronahulp
Het idee is dat mensen die hun huis niet uit kunnen/durven (denk aan mensen die al ziek zijn, of mensen in risicogroepen) hulp kunnen vragen met #coronahulp en hun woonplaats. Ook bieden mensen met die hashtag hulp aan, denk aan boodschappen doen, de hond uitlaten, ouderen die geen bezoek krijgen bellen voor een praatje, mensen die niet met OV mogen reizen ergens heen brengen of oppassen op kinderen van huisartsen/zorgmedewerkers zodat zij hun werk kunnen voortzetten. Voor meer info zie oa: https://nos.nl/artikel/2327008-mensen-b ... emden.html

Voel je je zelf prima (geen hoesten, koorts etc) en heb je tijd over omdat je zelf ook niet naar je werk kan of je colleges niet doorgaan, neem dan eens een kijkje en help iemand in de buurt!

En heb je zelf hulp nodig maar geen facebook/twitter dan kan een oproepje in dit topic natuurlijk ook :j Ik kan me voorstellen dat sommige mensen misschien ook extra hulp bij hun paarden nodig hebben en dat bokt dé plek is om die hulp te vragen :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-20 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:03

Ik wil altijd komen helpen aangezien ik de komende 5 weken geen les heb, dus laat maar weten als iemand hulp nodig heeft :) . Wel in België, omgeving Turnhout.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:04

Mooi initiatief. :)

Ik bied ook graag mijn hulp aan. Omgeving Apeldoorn/Arnhem.

Anoniem

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:05

Mooi initiatief. Ik volg. Wie weet plaatst iemand uit mijn buurt een oproep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:14

MoppieFilou schreef:
Ik wil altijd komen helpen aangezien ik de komende 5 weken geen les heb, dus laat maar weten als iemand hulp nodig heeft :) . Wel in België, omgeving Turnhout.


Mijn werkgever (ziekenhuis) zoekt vrijwilligers die willen oppassen op kinderen van zorgverleners tegen een vergoeding. Gent is voor jou niet echt in de buurt, en je moet het maar net zien zitten. Maar wie weet is er een ziekenhuis in jouw buurt die dat ook voorziet voor zijn werknemers?

Mijn werkgever bemiddeld tussen de vrijwilligers en de ouders en richt zich momenteel inderdaad op studenten die nu toch geen lessen volgen.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:27

Ik heb m'n hulp ook aangeboden! De universiteit is toch dicht voor de komende vier weken. Heel goed initiatief.

Al zie ik nu ook diverse oproepen voorbij komen dat mensen geld nodig hebben voor boodschappen en dat vind ik wel een beetje lastig eigenlijk. :=

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:29

MarJon schreef:
Ik heb m'n hulp ook aangeboden! De universiteit is toch dicht voor de komende vier weken. Heel goed initiatief.

Al zie ik nu ook diverse oproepen voorbij komen dat mensen geld nodig hebben voor boodschappen en dat vind ik wel een beetje lastig eigenlijk. :=


Geld nodig hebben? Huh...?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:32

Muurp schreef:
MarJon schreef:
Ik heb m'n hulp ook aangeboden! De universiteit is toch dicht voor de komende vier weken. Heel goed initiatief.

Al zie ik nu ook diverse oproepen voorbij komen dat mensen geld nodig hebben voor boodschappen en dat vind ik wel een beetje lastig eigenlijk. :=


Geld nodig hebben? Huh...?



Ik denk om extra in te slaan. Mensen met een bepaald butged per week willen misschien toch ook wat extra kopen?

Vjestagirl

Berichten: 26660
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:33

Muurp schreef:
MarJon schreef:
Ik heb m'n hulp ook aangeboden! De universiteit is toch dicht voor de komende vier weken. Heel goed initiatief.

Al zie ik nu ook diverse oproepen voorbij komen dat mensen geld nodig hebben voor boodschappen en dat vind ik wel een beetje lastig eigenlijk. :=


Geld nodig hebben? Huh...?


Er zijn mensen die werken op een 0 uren contract, of als zelfstandige, die nu geen inkomen hebben

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:34

Wij zijn Daarstraks gaan horen of mijn ondeebuurvrouw iets nodig had, zij is 94.
Zelf kan ik niet helpen want zit ik met een bekkenbreuk.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:35

Vjestagirl schreef:
Muurp schreef:


Geld nodig hebben? Huh...?


Er zijn mensen die werken op een 0 uren contract, of als zelfstandige, die nu geen inkomen hebben


Ah ja, niet aan gedacht. :) Excuus.

Maar je zou toch ook boodschappen kunnen geven? Mocht je geen geld willen geven maar wel het idee hebben dat het echt een probleem gaat opleveren voor deze mensen.
Of in een andere vorm. :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:38

Judith_ schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik wil altijd komen helpen aangezien ik de komende 5 weken geen les heb, dus laat maar weten als iemand hulp nodig heeft :) . Wel in België, omgeving Turnhout.


Mijn werkgever (ziekenhuis) zoekt vrijwilligers die willen oppassen op kinderen van zorgverleners tegen een vergoeding. Gent is voor jou niet echt in de buurt, en je moet het maar net zien zitten. Maar wie weet is er een ziekenhuis in jouw buurt die dat ook voorziet voor zijn werknemers?

Mijn werkgever bemiddeld tussen de vrijwilligers en de ouders en richt zich momenteel inderdaad op studenten die nu toch geen lessen volgen.


Kan ik eens voor horen idd!

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:42

Muurp schreef:
Geld nodig hebben? Huh...?


Er zijn mensen die werken op een 0 uren contract, of als zelfstandige, die nu geen inkomen hebben[/quote]

Ah ja, niet aan gedacht. :) Excuus.



die kunnen zo ww aanvragen bij uwv

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:48

dat is niet zo eenvoudig, zeker niet als zzp-er

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:48

Als zelfstandige heb je geen recht op ww helaas.

Ik zou me ook graag aanmelden, maar heb geen twitter helaas.

Zertab

Berichten: 12276
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:50

Mooi initiatief! :D Ik ga het eens in de gaten houden.

Geld zou ik niet zomaar geven of ik moet zeker weten dat die persoon écht in de financiële problemen zit hierdoor. Anders kan er snel misbruik van gemaakt worden ben ik bang.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:30

Ik denk dat professionele hulporganisaties ook met ditzelfde bezig zijn. Op thuisniveau hulp bieden.

zonnebloem18

Berichten: 24845
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:38

Ik wil voor zover mogelijk voor buren, vrienden, familie en bekenden allerhande dingen doen. Eten koken, oppassen, boodschappen doen enz. Mochten ze uiteindelijk besluiten ook het openbaar vervoer stil te leggen wil ik ook best in de thuiszorg huisjes poetsen of andere klusjes doen waarvoor geen diploma's nodig zijn.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:48

Judith_ schreef:
MoppieFilou schreef:
Ik wil altijd komen helpen aangezien ik de komende 5 weken geen les heb, dus laat maar weten als iemand hulp nodig heeft :) . Wel in België, omgeving Turnhout.


Mijn werkgever (ziekenhuis) zoekt vrijwilligers die willen oppassen op kinderen van zorgverleners tegen een vergoeding. Gent is voor jou niet echt in de buurt, en je moet het maar net zien zitten. Maar wie weet is er een ziekenhuis in jouw buurt die dat ook voorziet voor zijn werknemers?

Mijn werkgever bemiddeld tussen de vrijwilligers en de ouders en richt zich momenteel inderdaad op studenten die nu toch geen lessen volgen.


Heb je daar ergens meer info over?

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:52

Handig printje om bij een kwetsbare of oude buur in de bus te doen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:56

F_Orumster schreef:
Handig printje om bij een kwetsbare of oude buur in de bus te doen.
[ [url=m/JSpjJi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi inderdaad :D

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:47

Op de liveblog van nos.nl staat ook zo'n mooi voorbeeld, een soort buurtbrief. Ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen. Ontroerend.

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:50

Buiten mijn werk om wil ik omgeving Breda/Hoogstraten (BE) ook mijn hulp aanbieden waar het kan. Verder zijn mensen die willen helpen bij mij op stal ook welkom om bv verveling tegen te gaan haha ;)

Miesemuisje

Berichten: 3089
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:52

Afbeelding

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:59