Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:41

bigone schreef:
Jasmijn, zou je daar de neuroloog dan niet asap van op de hoogte stellen ?

Heb ik gedaan hoor.
Hij weet hoe het met me gaat.
Maar als ik de 2e keer botox niet doe kom ik dus niet in aanmerking voor de best wel veel belovende nieuwe medicijnen.
Lang leve de verzekeringen die zoveel invloed hebben. -O-[/quote]
Sorry maar hij kan vast wel iets verzinnen om eerder te beginnen. En neem anders zelf ook contact op met je zorgverzekering met hoe het er voor staat,, wie weet.[/quote]

Helaas zijn die protocollen heel streng en wordt er niet van afgeweken of de arts zou iets slims moeten verzinnen . Op zich ook terecht gaat meestal echt om hele dure medicatie

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:42

D_akota schreef:
Hier nu dag 11. Sinds gisteren weer meer aan het hoesten. Lijkt nu ook dat het wat los komt omdat ik geregeld een loopneus heb. Vanmiddag even buiten geweest maar ik had het daarna zo koud dat ik een kruik gemaakt heb. En nog steeds totaal geen energie. Besloten om morgen toch maar niet te gaan werken. Wordt er een beetje moedeloos van :?

Zo herkenbaar, ik zit nu op dag 14. Ik kan nog steeds niet werken -O-

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:21

Ik testen afgelopen woensdag positief (zelftest) maar had weekend er voor al wat klachten. Een keelpijn die steeds op kwam zetten, maar ook weer weg ging. Inmiddels flink verkouden geweest, last van hoofdpijn, volle bijholtes en moe. Vanaf vandaag gaat het wel een stuk beter. Maar ik heb astma en houd daardoor lang last van een vastzittende hoest (taai slijm) na elke verkoudheid. Nu dus ook.

Moet ik nu echt helemaal klachtenvrij zijn om de isolatie straks uit te mogen of mag dat sowieso met dag 10? Ik heb geen koorts, voel me niet meer ziek en heb medicatie om het taai slijm op te lossen. Ik zou aankomende week graag de deur wel weer uit willen om weer voor wat boodschappen. Maar hoelang ben je nog besmettelijk?

Zertab

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:27

Na tien dagen mag je sowieso uit quarantaine.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:30

Zertab schreef:
Na tien dagen mag je sowieso uit quarantaine.

*\o/* *\o/* *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:37

Ik las op internet dat je na 5 dagen niet zo besmettelijk meer bent. Of dat helemaal waar is weet ik niet hoor...

En 2 dagen voordat de klachten beginnen ben je het meest besmettelijk. Ik kreeg bijv. vorige week zondag al wel wat vage klachten maar de 2 dagen ervoor was ik dus het meest besmettelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:40

Hou vooral ook in je achterhoofd dat de quarantaine niet voor niks 2 jaar lang 10 dagen duurde.
Dat het nu naar 5 dagen is gegaan is niet omdat corona minder besmettelijk is maar alleen maar om economische redenen.
Ik zou met klachten (ook milde) dus zeker de 10dgn aanhouden

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:53

Ik was ook wel van plan de 10 dagen aan te houden, maar weet ook van mezelf dat ik na die 10 dagen mijn hoest nog niet kwijt ben. Vandaar....

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:02

De quarantaine is van 14 naar 10 dagen gegaan, tenzij je minimaal 24 uur klachtenvrij bent, dan mag je nu na 5 dagen naar buiten, dat was 7.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:22

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:35

Ik voel mij weer een stuk beter als gisteren gelukkig! Alleen verkouden en zit gewoon vol maar dat duurt bij mij altijd paar weken totdat dat weer helemaal over is.

Ik slaap alleen wel onrustig zeg vaak wakker en moeilijk in slaap komen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:06

Ik zit nu op dag 14, maar op dag 5 ben ik ook nog bevallen. :+ Daarna dus de kraamweek, en nu nog wel algehele malaise, vooral hoofdpijn en hoesten. Maar het is nu lastig te zeggen wat nou waardoor komt want gebroken nachten werken natuurlijk niet echt mee bij het herstellen van Corona..
We kregen gelukkig wel de normale kraamzorguren.
En gelukkig geen mondkapje op tijdens de bevalling, dat had gewoon echt niet gekund. Personeel was zelf allemaal in pak.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:47

Hier nu dag 13, en god wat voel ik me futloos, en chagrijnig. heel snel buiten adem en het wil gewoon niet. Ontzettend verkouden, maar ik snuit mn neus wel gewoon zo leeg, allemaal helder slijm. Heel slecht aan het slapen warm-koud-warm-koud enorme hoofdpijn maar er ligt zon puist met werk hier rond het huis dat ik niet echt tijd heb om te zitten :')

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:54

billy3105 schreef:
Hier nu dag 13, en god wat voel ik me futloos, en chagrijnig. heel snel buiten adem en het wil gewoon niet. Ontzettend verkouden, maar ik snuit mn neus wel gewoon zo leeg, allemaal helder slijm. Heel slecht aan het slapen warm-koud-warm-koud enorme hoofdpijn maar er ligt zon puist met werk hier rond het huis dat ik niet echt tijd heb om te zitten :')

Bizar he sommigen bijna geen last en anderen best veel
Ben je gevaccineerd?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:01

Swah schreef:
Ik zit nu op dag 14, maar op dag 5 ben ik ook nog bevallen. :+ Daarna dus de kraamweek, en nu nog wel algehele malaise, vooral hoofdpijn en hoesten. Maar het is nu lastig te zeggen wat nou waardoor komt want gebroken nachten werken natuurlijk niet echt mee bij het herstellen van Corona..
We kregen gelukkig wel de normale kraamzorguren.
En gelukkig geen mondkapje op tijdens de bevalling, dat had gewoon echt niet gekund. Personeel was zelf allemaal in pak.

Heftig zeg zo op je kraambed! Lijkt mij helemaal niets, mocht je man er wel bij zijn of moest je het alleen doen met maanmannetjes? Gelukkig dat je wel normale kraamzorguren krijgt. Wat een ellende zo zeg, beterschap!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:21

stefje schreef:
Let ook op dat je eerste klachtendag door de Rijksoverheid gerekend wordt als dag 0.
Dat zie je als je deze link volgt:
https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

Ja daar had ik rekening mee gehouden. Het begon bij mij met een lichte keelpijn, dan ben ik zeker al 10 dagen verder inmiddels.

Maar voelde me gisteren weer beter dan vandaag. Het is wel hardnekkig… :(

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:38

Jeetje wat naar @Swah, hoe zit dat eigenlijk met de baby, heeft die dan het virus ook meegekregen? Sterkte nog even! :knuffel:

En sterkte voor de rest die nog steeds veel last hebben.. het is inderdaad erg wisselend.

Ik zit nu officieel op dag 10, voel mij bijna helemaal beter :) afgelopen dagen had ik nog dat ik me 's nachts en 's morgens echt nog ziek voelde, maar nu trekt dat ook weg en verder overdag voel ik me alweer prima. Ook keelpijn is bijna helemaal weg.

Met sporten wacht ik nog even tot eind deze week, eerst nog maar even rustig wandelen/fietsen, ben bang dat ik anders toch te snel wil.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:44

Ik heb afgelopen donderdag de eerste klachten gekregen. Vrijdag werd ik ziek. Gisteren proefde ik nog wat, maar zopas bij de lunch viel dat toch bitter tegen. Ik proef nagenoeg niets.
Qua ziekte knap ik wel wat op. Nog wel snot verkouden en hoesten.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:44

Pfff bevallen met corona. Heftig!! Hopelijk herstel je goed.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:51

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:13

stefje schreef:
Uit een ander actief corona-topic:
Te zwaar trainen na corona kan de kans op long covid vergroten
https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/

Mijn hoofd wil weer sporten, nog even wachten maar.

Precies mijn ervaring ook... ik was 10 dagen in quarantaine en nog eens 10 dagen later begon ik weer fanatiek met paardrijden. Was oprecht geen succes. Ben nu bijna acht maanden later bijna volledig gereïntegreerd op mijn werk, maar ik blijf sukkelen met fysieke klachten (chronische pijn).

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:41

_MG schreef:
stefje schreef:
Uit een ander actief corona-topic:
Te zwaar trainen na corona kan de kans op long covid vergroten
https://www.ad.nl/gezond/te-zwaar-train ... ~a272cded/

Mijn hoofd wil weer sporten, nog even wachten maar.

Precies mijn ervaring ook... ik was 10 dagen in quarantaine en nog eens 10 dagen later begon ik weer fanatiek met paardrijden. Was oprecht geen succes. Ben nu bijna acht maanden later bijna volledig gereïntegreerd op mijn werk, maar ik blijf sukkelen met fysieke klachten (chronische pijn).

Pfff ik kan ook nog niet zoveel. Beetje stront uit de stal halen. Ik voel mezelf niet meer ziek ziek. Niet fit maar niet ziek. En verder moet ik mn gemak houden dan heb ik een schijn gevoel dat ik niks mankeer tot ik ga sjouwen en veel praten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 16:55

Voel mij nu ook al een stuk minder weer bah! Al ging het werken wel goed heb in de middag ook veel gezeten maar nu klapt het niet lekker voelen er wel even in.

Wil morgen wel even langs de paardjes mis ze echt vreselijk!

Goed om de tips over het sporten te lezen wou weet gaan mountainbiken binnenkort maar daar wacht ik nog even mee

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:04

billy3105 schreef:

Tjonge, dat is niet mis, 13 dagen!
Met mij gaat het nu heel goed, (dag 4) want ik loop op adrenaline nu. Mijn zoon is net opgehaald met de ambulance (ook Covid).
En adrenaline is een wondermiddel. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:11

Hier dag 14... ik voel me niet ziek ziek, maar wel verkouden nog en als ik iets doe (fysiek of mentaal) dan krijg ik last van steken op de borst, vermoeidheid, hoofdpijn, warmte. Dan merk ik toch dat ik er echt nog niet ben :(

Oh en spierpijn. Onderrug, schouderbladen, nek, borst... pff.