Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:53

Vayo schreef:
Daks schreef:
Meen je dit nu echt dubbelfun?


Maar Daks kijk eens naar deze situatie waarin sommige belangrijke operaties geen doorgang kunnen vinden, mensen geen chemotherapie kunnen krijgen, onderzoeken en behandelingen worden uitgesteld en mensen dus onherstelbare schade op kunnen lopen of zelfs kunnen overlijden door geen zorg of uitgestelde zorg …. En dan de wetenschap dat de IC voornamelijk vol ligt met ongevaccineerde coronapatienten en de verpleegafdeling 50/50 (terwijl de grootste deel van de bewolking gevaccineerd is, dus dit laat zien dat een ongevaccineerde veel grotere kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen).

Getuigd niet vaccineren dan niet van arrogantie en egoïsme?



Als het vaccin meer had bijgedragen aan het beschermen en het besmetten had het wellicht een punt kunnen zijn om door middel van dwang spuiten te zetten.

Iemand vasthouden om maar een spuit in iemand te zetten is misselijk.
En ja dat zijn praktijken die al gedaan zijn. Medisch handelen tegen iemands wil in dat kan toch niet.

En nee ik vind dat geen vaccin nemen niet arrogant is als je IPV daarvan andere maatregelen neemt. Nogmaals het vaccin is niet de enige oplossing.



nou uh dan had je mij op mijn 9de moeten zien bij de prik die je in beide armen krijgt. Was ook erg gezellig dat ze mij vasthielden was zwaar terecht :') Vaak is het prikangst waardoor mensen niet willen , en niet eens zozeer omdat ze het niet vertrouwen. Ik wil liever ook niet maar vertrouw ik het vaccin dan niet? nee dat zeker wel , ik ben gewoon bang voor naalden.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:54

996981 schreef:
Ah dus daar laat je ineens wel de deskundigen de beslissingen maken?

Maar dat doe jij toch ook?
Jij heeft aan “accepteren dat de dood bij het leven hoort” dus ik vraag “hoe dan?” En dan zeg jij “gelukkig ga ik daar niet over”..

Ik denk dat al die dilemma’s in hetzelfde straatje passen. Want hoe ga je de dood accepteren als dat niet perse hoeft? Als iemand die graag wil leven, ziek wordt en dan niet geholpen wordt omdat iemand anders vind dat t klaar is ofzo?

“Iemand vast houden om een spuit te zetten is misselijk”… nu zijn we daar al ..
Hoe gaat dat met kinderen en vaccins dan? Die gaan alleen bij de dokter naar binnen of wat?

De achterdocht tegen bewezen wetenschap is best wel om moedeloos van te worden hoor. En de meeste berichten die ik lees van mensen die bv jankend in de auto achterlijke video’s opnemen zijn gewoon omdat ze niet willen.. omdat ze met hun verwende voordelen hier in dit rijke westen de arrogantie te hebben om artsen, zorgverleners etc tegen te spreken, hun 15 minutes of internet fame willen en zich moedwillig op laten stoken, de hazen..

De vaccins voor die mensen aan Unicef geven om te verdelen en verder moeten ze dan niet meer zeiken ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-11-21 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:57

Dat doen we met onze huisdieren toch ook? :+

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:58

Huertecilla schreef:
Mwah. Ik vertrouw er niet op dat we volledig voorgelicht worden: Het grotere belang van de oeverheden is namelijk niet gelijk aan dat van de individuele burger.

Onder de streep maakt het voor een vólgende beslissing niet uit. Wellicht dat jíj nog blind vaart op wat jou verteld wordt, maar enige skepsis heeft mijns inziens goede fundering.

Ondertussen is het én afwachten wat omicron écht inhoudt én hoe de geldigheid van de entpas bijgesteld wordt.
Als omicron inderdaad de helft minder erg is en de booster elke zes manden of vaker nodig is, dan riskeer ik natuurlijke weerstand wel. En als dat dan niet meer telt, dan **\O/** ik wel zonder entpas .... voor zo lang als die voor de niet-risicogroep stand houdt.


Ik vaar zeker niet blind op wat ons verteld wordt. In zekere zin is het debat in NL ook erg politiek.
Men probeert de bevolking zoet te houden met lichtpuntjes. Maar daardoor worden ook wel foute besluiten genomen o.b.v. fouten inschattingen zoals bv met de mondkapjes. Bij de start van de crisis waren er maar weinig beschermingsmiddelen zoals mondkapjes. Waren die bestemd voor de zorg en wilde men daarom voorkomen dat er gehamsterd zou worden. En werden mondkapjes ontraden (zou niet werken en teveel gevoel van veiligheid geven, waardoor mensen geen afstand zouden houden). Maar de hoofdreden was de krapte.
En krijg dan later maar de mensen weer aan het mondkapje.
Dus ja ik blijf wel kritisch op alle informatie maar kijk liever naar de cijfers die wel te controleren zijn.
Nu zie je bv dat de Jonge steeds meer aanstuurt op een prikplicht nu code zwart nabij komt. Maar de premier daar heel voorzichtig mee is. We zitten namelijk in een formatie en hebben de CU hard nodig daarin. En de CU wil zeker geen prikplicht.

Ik geloof wat minder in natuurlijke weerstand, tenzij je die op regelmatige tijden laat checken. En dan nog, als je net een grotere gevoeligheid hebt dat het spike eiwit kan doordringen (en dat weet je zelf ook niet) dan ben je v.w.b. de klos als het om COVID gaat. Dus vertrouwen op je natuurlijke weerstand is echt een gok.
Mijn man heeft diabetes 2. Hij is niet te zwaar, verder in goede gezondheid, maar het heeft blijkbaar een erfelijke oorzaak. Toevallig achter gekomen. Hij heeft verminderd vit D opname daardoor, maar dat weet je pas als dat wordt gecheckt. Dus je kunt soms denken dat je heel gezond bent, maar dat in werkelijkheid niet zijn.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 19:59

DuoPenotti schreef:
bigone schreef:
Nou, de boosterprik op tijd inzetten had al heel veel gevaccineerden in ziekenhuizen gescheeld.

Dat is helaas erg waar. Echt weer gevalletje Nederlands eerst half jaar discussiëren.


Daar is ook een ander aspect aan.
Men was nog druk bezig met niet gevaccineerden gevaccineerd te krijgen. Drie maanden geleden al bekendmaken dat de vaccins letterlijk bij lange na niet werken zoals eerst aangegeven zou dat in de voeten geschoten hebben.
Al met al een glashelder voorbeeld van de complexe, echt niet helemaal transparante agendas bij informatie.

Wat betreft die werkzaamheid lijkt wederom omicron een niet motiverende variant. De vaccins/booster lijken de helft minder effectief. Dit aan de ene kant en aan de andere lijkt het de helft minder ernstig.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:03

Huertecilla schreef:
Drie maanden geleden al bekendmaken dat de vaccins letterlijk bij lange na niet werken zoals eerst aangegeven zou dat in de voeten geschoten hebben.
En dat rechtvaardigd het een hele kwetsbare bevolkingsgroep voor de leeuwen gooien ??

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:06

DubbelFun schreef:
My bad :)

Maar ik blijf er bij dat 'we' (de regering) het onszelf alleen maar moeilijker maken door er overloos over te discussieren zonder door te pakken.

Ja, natuurlijk is dat moeilijk. In iedere situatie waarbij de belangen en gevolgen zo groot zijn, niet alleen op individueel niveau maar ook op collectief niveau, is het maken van beslissingen moeilijk. Zeker als er geen 1 oplossing of maatregel is die het probleem in zijn geheel verhelpt.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:11

Cer schreef:
996981 schreef:
Ah dus daar laat je ineens wel de deskundigen de beslissingen maken?

Maar dat doe jij toch ook?
Jij heeft aan “accepteren dat de dood bij het leven hoort” dus ik vraag “hoe dan?” En dan zeg jij “gelukkig ga ik daar niet over”..

Ik denk dat al die dilemma’s in hetzelfde straatje passen. Want hoe ga je de dood accepteren als dat niet perse hoeft? Als iemand die graag wil leven, ziek wordt en dan niet geholpen wordt omdat iemand anders vind dat t klaar is ofzo?

“Iemand vast houden om een spuit te zetten is misselijk”… nu zijn we daar al ..
Hoe gaat dat met kinderen en vaccins dan? Die gaan alleen bij de dokter naar binnen of wat?

De achterdocht tegen bewezen wetenschap is best wel om moedeloos van te worden hoor. En de meeste berichten die ik lees van mensen die bv jankend in de auto achterlijke video’s opnemen zijn gewoon omdat ze niet willen.. omdat ze met hun verwende voordelen hier in dit rijke westen de arrogantie te hebben om artsen, zorgverleners etc tegen te spreken, hun 15 minutes of internet fame willen en zich moedwillig op laten stoken, de hazen..

De vaccins voor die mensen aan Unicef geven om te verdelen en verder moeten ze dan niet meer zeiken ..

Over welke discussie heb jij het nu precies? Er staat mij iets van die discussie bij, maar die is inmiddels al een tijd terug. Hoewel ik nog steeds achter die uitspraak sta, heb ik me inmiddels we laten vaccineren (dat zal door velen vervolgens weer als hypocriet worden gezien).

De rest van je post ga ik niet eens op reageren. Ik vind het zo triest dat we op dit punt zijn gekomen in de samenleving.

Ken je dat onderzoek waaruit blijkt dat werknemers bijna altijd vinden dat zij het werk beter doen dan directe collega’s? Precies dat zie je bij Corona terugkomen. Iedereen denkt dat wat hij doet juist is, dat hij de juiste voorzorgsmaatregelen neemt, zich op de juiste manier aan de maatregelen houdt.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:16

Huertecilla schreef:
Daar is ook een ander aspect aan.
Men was nog druk bezig met niet gevaccineerden gevaccineerd te krijgen. Drie maanden geleden al bekendmaken dat de vaccins letterlijk bij lange na niet werken zoals eerst aangegeven zou dat in de voeten geschoten hebben.


Maar dat is helemaal niet waar wat je zegt. De vaccins zijn gemaakt op de Alpha variant. Gelukkig bleken ze ook grotendeels te beschermen tegen de Britse variant en de Delta variant. Niet volledig, maar grotendeels. En dat is altijd zo gecommuniceerd.

En dat doet het ook; dat is geen onwaarheid of het in de voet schieten. Het is zoals het is. Delta is besmettelijker, zorgt voor veel meer coronagevallen, maar het vaccin zorgt voor een milder verloop van het virus. En hopelijk doet dat het ook voor de omicron variant. Het gevaar zit hem vooral in een grotere besmettelijkheid dan Delta, hetgeen weer zou zorgen voor een in verhouding grotere druk op de zorg die dat nu al niet kan hebben. Het komt dan ook nog eens samen met een mindere werkzaamheid van het virus bij de kwetsbare groep die minder immuniteit opbouwen / minder immuunrespons hebben bij het vaccin dan gezonde mensen. Maar dat is ook niet raar. Dat zie je bij andere vaccins ook.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:18

Babootje schreef:
Huertecilla schreef:
Mwah. Ik vertrouw er niet op dat we volledig voorgelicht worden: Het grotere belang van de oeverheden is namelijk niet gelijk aan dat van de individuele burger.

Onder de streep maakt het voor een vólgende beslissing niet uit. Wellicht dat jíj nog blind vaart op wat jou verteld wordt, maar enige skepsis heeft mijns inziens goede fundering.

Ondertussen is het én afwachten wat omicron écht inhoudt én hoe de geldigheid van de entpas bijgesteld wordt.
Als omicron inderdaad de helft minder erg is en de booster elke zes manden of vaker nodig is, dan riskeer ik natuurlijke weerstand wel. En als dat dan niet meer telt, dan **\O/** ik wel zonder entpas .... voor zo lang als die voor de niet-risicogroep stand houdt.


Ik vaar zeker niet blind op wat ons verteld wordt. In zekere zin is het debat in NL ook erg politiek.
Men probeert de bevolking zoet te houden met lichtpuntjes. Maar daardoor worden ook wel foute besluiten genomen o.b.v. fouten inschattingen zoals bv met de mondkapjes. Bij de start van de crisis waren er maar weinig beschermingsmiddelen zoals mondkapjes. Waren die bestemd voor de zorg en wilde men daarom voorkomen dat er gehamsterd zou worden. En werden mondkapjes ontraden (zou niet werken en teveel gevoel van veiligheid geven, waardoor mensen geen afstand zouden houden). Maar de hoofdreden was de krapte.
En krijg dan later maar de mensen weer aan het mondkapje.
Dus ja ik blijf wel kritisch op alle informatie maar kijk liever naar de cijfers die wel te controleren zijn.
Nu zie je bv dat de Jonge steeds meer aanstuurt op een prikplicht nu code zwart nabij komt. Maar de premier daar heel voorzichtig mee is. We zitten namelijk in een formatie en hebben de CU hard nodig daarin. En de CU wil zeker geen prikplicht.

Ik geloof wat minder in natuurlijke weerstand, tenzij je die op regelmatige tijden laat checken. En dan nog, als je net een grotere gevoeligheid hebt dat het spike eiwit kan doordringen (en dat weet je zelf ook niet) dan ben je v.w.b. de klos als het om COVID gaat. Dus vertrouwen op je natuurlijke weerstand is echt een gok.
Mijn man heeft diabetes 2. Hij is niet te zwaar, verder in goede gezondheid, maar het heeft blijkbaar een erfelijke oorzaak. Toevallig achter gekomen. Hij heeft verminderd vit D opname daardoor, maar dat weet je pas als dat wordt gecheckt. Dus je kunt soms denken dat je heel gezond bent, maar dat in werkelijkheid niet zijn.

Volgens HC zijn we allemaal makke schapen die in angst voor de grote boze wolf, de regering , leven. Dus onbegonnen werk om hem uit zijn sprookjeswereld te halen.
Daarnaast, in juli was er al overleg over de boosters en even later werden ze op grote schaal in diverse landen al toegepast. Onze wolf brult wel maar hapt helaas niet net snel genoeg.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:19

DubbelFun schreef:
Huertecilla schreef:
Drie maanden geleden al bekendmaken dat de vaccins letterlijk bij lange na niet werken zoals eerst aangegeven zou dat in de voeten geschoten hebben.
En dan mag je een hele kwetsbare bevolkingsgroep voor de leeuwen gooien ??


Geef ik een waardeoordeel over de afweging?

Ik geef alleen aan dat er méér aspecten meespelen. Het zijn continue lastige afwegingen voor de verschillende overheden.
De bewuste misleidende informatie over maskers is een ´goed´voorbeeld.

Hier is wél al maanden geleden begonnen met boosters van kwestsbaren/verplegend personeek, maar hier was het % gevaccineerden nagenoeg maximaal.

Maar eh, te dronk, te drugs, te dik, te rook; blijven die zorgbelastende risicofactoren buiten schot van jouw ´doorpakken´ of???

Verder het vakantie´recht´.
Kijk een naar de heilige R factor. Als we collectief de helft minder ver op vakantie zouden gaan reduceert dat de aktieradius van R door ons vakantiegereis met de helft. Idem reduceert de helft minder vaak het risico door vakantiegereis met de helft.
Toch hebben we de befaamde voorbeelden van verplaatsingsverboden behalve voor vliegvakanties/skiëen....

Kortom; het gaat echt een béétje breder dan gedwongen (elke drie maanden?) een booster.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:25

996981 schreef:
Over welke discussie heb jij het nu precies? Er staat mij iets van die discussie bij, maar die is inmiddels al een tijd terug.

Het was geen discussie, het was een gesprek waarin jij aangaf dat we tegenwoordig meer zouden moeten accepteren dat de dood bij het leven hoort. En ik vroeg hoe je dat zag. En dat antwoord is niet echt gegeven ..

Citaat:
De rest van je post ga ik niet eens op reageren. Ik vind het zo triest dat we op dit punt zijn gekomen in de samenleving.

Op welk punt? Op het punt dat ziekenhuis personeel uitgescholden wordt omdat patiënten menen geen Covid te hebben? Op het punt dat een paar mislukte huisvrouwen (moederhart) anti Covid maatregel-filmpjes opnemen en op de socials plaatsen, dat dansleraren ieder overlijden benoemen als “door vaccinatie”, dat politici oproepen tot een soort burger oorlog?
Ja, dat vind ik ook triest ja :j

Citaat:
Iedereen denkt dat wat hij doet juist is, dat hij de juiste voorzorgsmaatregelen neemt, zich op de juiste manier aan de maatregelen houdt.
als jij meent dat bv een Engel doet wat ie doet omdat hij het beste met de mensen voorheeft dan weet ik niet wat iemand zou moeten doen wanneer ze mensen de afgrond in willen helpen …?

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:29

Zolang er levens op het spel gezet worden, door ongevaccineerden die opgenomen moeten worden en daardoor bedden bezet houden, vind ik persoonlijk een vaccinatieplicht niet een te zwaar middel.
Men kan ook werken met uitsluiting op basis van QR code met identificatieplicht. ( Geldt voor iedereen)
Het belang van de maatschappij vind ik persoonlijk in deze leidend.

Als iemand de mogelijkheden heeft van een hutje op de hei, prima doen wat je niet laten kan. Dit is echter voor de gemiddelde inwoner van bijv. Nederland niet weggelegd.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 30-11-21 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:31

Babootje schreef:
Het komt dan ook nog eens samen met een mindere werkzaamheid van het virus bij de kwetsbare groep die minder immuniteit opbouwen / minder immuunrespons hebben bij het vaccin dan gezonde mensen. Maar dat is ook niet raar. Dat zie je bij andere vaccins ook.


Zoals ik eerder schreef is dat helemaal niet verassend en dat was het ook niet voor de experts/overheden :)*

Het als ´argument´ gebruiken om meer mensen te dwingen te vaccineren, zelfs 5 - 12 jarigen is niet logisch.

Verder vind ík het stuitend dat er zoveel nadruk ligt op alleen Covid19 en het vaccineren daartegen als dé oplossing.
Dat er nu na bijna twee jaar kennis vergaren over Covid19 nod steeds geroepen wordt´ja maar nú hebben we er (aan andere bijdrages) niets aan´ en vervolgens op vakantie naar verweggistan in de wetenschap dat daar nog steeds besmettingsrisico aan hangt.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:32

nikkel schreef:
Zolang er levens op het spel gezet worden, door ongevaccineerden die opgenomen moeten worden en daardoor bedden bezet houden, vind ik persoonlijk een vaccinatieplicht niet een te zwaar middel.


En te rook, te dik, te dronk, te drugs, te dik, te hard rijden zijn anders?
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 30-11-21 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:34

Het reizen aan veel strengere regels laten voldoen vind ik een goede bijkomende regel. Alleen dan begint weer een deel te zeuren.

En te rook, te dik, te dronk, te drugs, te dik zijn anders? Nee in principe niet, wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 30-11-21 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:36

nikkel schreef:
Zolang er levens op het spel gezet worden, door ongevaccineerden die opgenomen moeten worden en daardoor bedden bezet houden, vind ik persoonlijk een vaccinatieplicht niet een te zwaar middel.
Men kan ook werken met uitsluiting op basis van QR code met identificatieplicht. ( Geldt voor iedereen)
Het belang van de maatschappij vind ik persoonlijk in deze leidend.

Als iemand de mogelijkheden heeft van een hutje op de hei, prima doen wat je niet laten kan. Dit is echter voor de gemiddelde inwoner van bijv. Nederland niet weggelegd.


Een probleem wat al een stuk minder was geweest als ze de handjes aan het bed niet kwijtgeraakt waren.
Daarbij zijn er ook nog steeds gevaccineerden die bedden bezet houden.
(en jaaaa, ik weet het verschil in aantallen :+ )

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:36

Huertecilla schreef:
nikkel schreef:
Zolang er levens op het spel gezet worden, door ongevaccineerden die opgenomen moeten worden en daardoor bedden bezet houden, vind ik persoonlijk een vaccinatieplicht niet een te zwaar middel.


En te rook, te dik, te dronk, te drugs, te dik, te hard rijden zijn anders?

Ik heb t idee dat die dingen niet exponentieel vermeerderen omdat t zo besmettelijk is?
Althans, dat hoop ik niet …

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:39

nikkel schreef:
Zolang er levens op het spel gezet worden, door ongevaccineerden die opgenomen moeten worden en daardoor bedden bezet houden, vind ik persoonlijk een vaccinatieplicht niet een te zwaar middel.

Huertecilla schreef:
En te rook, te dik, te dronk, te drugs, te dik, te hard rijden zijn anders?

Nee, die zijn niet anders, maar daar gaat déze discussie niet over.
Ik vind het een zwaktebod om die er bij te slepen als een vorm van 'je gelijk krijgen'...

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:42

Waarom, zijn ze de handen aan het bed kwijtgeraakt ? Een deel is vermoedelijk door overbelasting, wat ik echter zeker weet, is dat er straks een aanzienlijk aantal mensen overlijden door uitgestelde zorg en dat gun ik geen van de betrokkene.



Sommige mensen willen hoe dan ook gelijk krijgen, helaas niet in dit geval.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 30-11-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:43

nikkel schreef:
Het reizen aan veel strengere regels laten voldoen vind ik een goede bijkomende regel. Alleen dan begint weer een deel te zeuren.


Ik zie liever een bewustwording bij een groter % mensen. Maar ja de zeurders die jij noemt gaan dan hun eigen goddelijke gang en roepen in hun belang liever hypocriet om vaccinatie van de wel sociaal bewusten.


@Cer; het zijn wel grote risicofactiren bij Covid19. Ook bij de ouderen.
Wie denkt dat het los van elkaar gezien moet worden ontkent de werkelijkheid van het extra risico, de extra belasting van de zorg erdoor.
Roepen dat het een andere discussie is, is imo een vorm van gelijk willen hebben mbt de noodzaak van verplicht vaccineren.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:44

Cer schreef:
996981 schreef:
Over welke discussie heb jij het nu precies? Er staat mij iets van die discussie bij, maar die is inmiddels al een tijd terug.

Het was geen discussie, het was een gesprek waarin jij aangaf dat we tegenwoordig meer zouden moeten accepteren dat de dood bij het leven hoort. En ik vroeg hoe je dat zag. En dat antwoord is niet echt gegeven ..

Citaat:
De rest van je post ga ik niet eens op reageren. Ik vind het zo triest dat we op dit punt zijn gekomen in de samenleving.

Op welk punt? Op het punt dat ziekenhuis personeel uitgescholden wordt omdat patiënten menen geen Covid te hebben? Op het punt dat een paar mislukte huisvrouwen (moederhart) anti Covid maatregel-filmpjes opnemen en op de socials plaatsen, dat dansleraren ieder overlijden benoemen als “door vaccinatie”, dat politici oproepen tot een soort burger oorlog?
Ja, dat vind ik ook triest ja :j

Citaat:
Iedereen denkt dat wat hij doet juist is, dat hij de juiste voorzorgsmaatregelen neemt, zich op de juiste manier aan de maatregelen houdt.
als jij meent dat bv een Engel doet wat ie doet omdat hij het beste met de mensen voorheeft dan weet ik niet wat iemand zou moeten doen wanneer ze mensen de afgrond in willen helpen …?

En je punt is? Dat ik anderen niet aan mag spreken op hun denkwijze, omdat ik mijn eigen denkwijze volgens jou niet genoeg praktische invulling kan geven? Gekke redenering wel als je het mij vraagt.

Het punt dat men een zondebok zoekt voor een probleem dat niet eenvoudig op te lossen is. Stel we hebben hier ene vaccinatie graad van 100%, maar Corona maakt nog steeds slachtoffers (want dat zal altijd zo blijven) wie zijn schuld is het dan? De mensen die reizen? Die mensen die door eigen toe doen tot de risicogroep behoren?

Hoezo haal je Engel hierbij? Ik heb het over de individuen hier. Op dit discussieforum. Wij denken allemaal dat wij het juiste doen. Sterker nog, we denken dat we het beter dan anderen doen. Anders hadden we het wel anders gedaan. Wat is echter het juiste? Wanneer doe je het 100% goed?

Waarom veroordelen we mensen (ondertussen op ongeveer alles) zo hard als ze een andere keuze maken dan wij?

(Denk jij overigens dat politici alleen daar zitten omdat ze het beste met “het volk” voor hebben?)

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:47

Huertecilla schreef:
En te rook, te dik, te dronk, te drugs, te dik, te hard rijden zijn anders?


M.u.v. te hard rijden (die ik overigens wel durf te vergelijken met niet vaccineren) zijn die zeker heel anders en ook veel meer complex om die aan te pakken.
Verslaving, erfelijkheid, psychische problemen. Ik noem er maar een paar waar de mensen zelf soms weinig invloed op hebben.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:57

@996981; ik heb het idee dat je nu een discussie probeert aan te gaan die er helemaal niet is :?
Ik heb in ieder geval geen flauw idee wat je allemaal bedoelt.
Jij heeft aan dat je op ‘de rest’ van mijn post niet eens gaat reageren en dan iets met “triest”.
Dus ik verduidelijk ‘de rest’.. althans, dat stuk waarvan ik denk dat t de rest is .. het stuk van de mensen die niet in bewezen wetenschap geloven, met de voorbeelden van die mensen. Die mensen veroordeel ik.

Verder heb ik dus geen idee waar jij t over hebt..

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 20:57

Er lopen meerdere verhaallijnen naast elkaar. Heb een docu gezien van een theoloog die uitlegde dat alles wat nu gebeurt in de bijbel beschreven wordt. Alive after the fall was dat. Erg interessant.
Je hebt t verhaal vd lichtwerkers en natuurlijk de Great Reset van Klaus Schwab.
Bijzondere tijden. Benieuwd waar we op uitkomen