Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:27

Ibbel schreef:
Ik begrijp het eigenlijk helemaal niet. Als íedere expert of arts je kan uitleggen hoe vaccinatie werkt (en dat er dus geen langetermijneffecten kunnen optreden die door het vaccineren an sich veroorzaakt worden), als alle experts hebben uitgelegd waarom die vaccin er zo snel kon komen, dat je dan nóg gelooft in allerlei onzin en liever internet gelooft dan de experts. Daar kan ik niet bij.

Overigens, als er íets langetermijneffecten zou kunnen hebben is het Covid zelf wel. Er zijn al verschillende publicaties over verminderde vruchtbaarheid. Voor de overbevolking en de planeet geen slecht effect trouwens.

Ik begrijp het ook helemaal niet. Iedereen eet zonder problemen de meest vreemde stoffen die in de diverse voedingsmiddelen worden gestopt zonder dat er helemaal bekend is wat daar de lange termijneffecten van zijn. En dan zijn er nog een aantal voedingsstoffen waarvan de schadelijke lange termijneffecten zelfs uitgebreid bekend zijn die gewoon geconsumeerd blijven worden.
En vervolgens wordt een vaccinatie met een goed onderzochte stof en een heeeeeeel kleine hoeveelheid dragerstof (die al vele jaren in allerlei ander entingen wordt gebruikt) ineens levensgevaarlijk op de lage termijn? :?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:32

Wat ik ook vooral niet snap is waarom mensen zonder enige vorm van vooropleiding of überhaupt denkvermogen, het beter denken te weten dan mensen die jarenlang aan de relevante studie zijn, die dagelijks werken met medicatie, onderzoek, vaccinatie of de werking van het menselijk in het algemeen.
De arrogantie überhaupt om je daarmee te meten. Mensen zetten zichzelf ook gigantisch voor schut met uitspraken waaruit blijkt dat ze zelf totaal geen kennis hebben maar mensen die dat wel hebben proberen de les te lezen :')

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:34

Het grappige is dat er nogal wat mensen zijn die Botox, lip fillers enz gebruiken maar vaccins rotzooi vinden.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:37

verootjoo schreef:
Wat ik ook vooral niet snap is waarom mensen zonder enige vorm van vooropleiding of überhaupt denkvermogen, het beter denken te weten dan mensen die jarenlang aan de relevante studie zijn, die dagelijks werken met medicatie, onderzoek, vaccinatie of de werking van het menselijk in het algemeen.
De arrogantie überhaupt om je daarmee te meten. Mensen zetten zichzelf ook gigantisch voor schut met uitspraken waaruit blijkt dat ze zelf totaal geen kennis hebben maar mensen die dat wel hebben proberen de les te lezen :')



Dit vooral.

En dan opmerkingen maken als "verder kijken dan je neus lang is" of "ik heb onderzoek gedaan naar de gevolgen".

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:39

De arrogantie inderdaad te denken dat je het beter weet dan de onderzoekers, de ontwikkelaars én de beoordelaars (FDA en EMA).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:53

Suzanne F. schreef:
Electra63 schreef:



Uiteindelijk heeft iedereen, dus ook ik, last van de gevolgen.
Behalve dat er straks weer maatregelen gaan volgen, betalen wij de kosten d.m.v. verhoging van allerlei belastingen.


Ik weet het. De maatregelen zitten er nu al aan te komen. Ik zou van binnen zo boos zijn als dit ook voor gevaccineerden ging gelden. En ik denk dat ik niet de enige ben.


Ik vrees dat er dan daadwerkelijk een tweedeling gaat ontstaan ook, daar is de huidige dan niks bij.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:54

bigone schreef:
Het grappige is dat er nogal wat mensen zijn die Botox, lip fillers enz gebruiken maar vaccins rotzooi vinden.


Ja Dorien Rose is ook zo'n type. Allerlei anti vaxx zooi roepen en zelf zo plastic als wat. De ironie!

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:55

Er klinkt ook steeds meer gemor over het 'voortrekken' van ongevaccineerden/het afbellen van 'planbare' zorg die nu al voor de zoveelste keer wordt uitgesteld. En ik kan me er wat bij voorstellen. Als je al 2 jaar doorkreupelt met een knie of een heup die écht kapot is en wéér te horen krijgt dat er geen plek voor je is.

irmaz

Berichten: 4773
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 09:59

Ibbel schreef:
De arrogantie inderdaad te denken dat je het beter weet dan de onderzoekers, de ontwikkelaars én de beoordelaars (FDA en EMA).

Ik denk niet dat het (altijd) arrogantie is. Een deel is ook wat de mensen (wij) voorgeschoteld krijgen in de diverse media, er zijn de laatste jaren zo veel onbenullen tot expert verheven dat het voor veel mensen best lastig is om het onderscheid te maken tussen een echte expert en de onbenul. Daarnaast zal een wetenschapper nooit zeggen dat hij/zij het zeker weet (want: hoe meer je weet, hoe meer je weet wat je niet weet) en die zekerheid is wel waar de gemiddelde mens naar op zoek is. Tel daarbij de angst voor een spuitje op en je hebt een prachtige cocktail van angst en onzekerheid. Om daar uit tekomen gaan mensen toch zoeken naar een eigen "rationele" motivatie om iets wel of niet te doen. En als er dan een selfproclaimed "expert" roept dat hij iets zeker weet kan ik me best voorstellen dat sommige mensen zich daaraan vastklampen.
(Monty Pytons' Life of Brain laat mooi zien waar mensen een sterke behoefte aan hebben :D )

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:00

Het stoort mij dat je eigenlijk een gedwongen keuze gaat krijgen die mensen niet willen.

Je kunt niet ontkennen en bewijzen wat er op lang termijn gebeurd met een vaccin of Covid

En dan ongevaccineerden straffen? Met maatregelen? En de gevaccineerden mogen gewoon alles weer doen met een qr code ? Die kunnen ook zorgen dat het alsnog rond blijft gaan omdat ze niet hoeven te testen en alsnog kunnen ze besmetten en of ziek worden.

En dan weer wijzen naar ongevaccineerden mensen. Jaa Jaa vrije keuze... maar wat een keuze.

En egoïstisch ? Er zijn zoveel meer mensen die alleen een vaccin nemen zodat ze lekker op vakantie kunnen gaan en door kunnen gaan met hun eigen leventje, dus wat is dan egoïstisch?

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:02

Maar de gevaccineerden overbelasten de zorg niet dat bewijs ligt al lang en breed op tafel. De ongevaccineerden doen dat wel en houden daarmee alles in stand.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:02

Ibbel schreef:
Er klinkt ook steeds meer gemor over het 'voortrekken' van ongevaccineerden/het afbellen van 'planbare' zorg die nu al voor de zoveelste keer wordt uitgesteld. En ik kan me er wat bij voorstellen. Als je al 2 jaar doorkreupelt met een knie of een heup die écht kapot is en wéér te horen krijgt dat er geen plek voor je is.


Nederland groeit met steeds meer inwoners en de afgelopen jaren is er zoveel bezuinigd. Ook geen slimme zet en ik vind het heel rot dat mensen dan weer niet geholpen kunnen worden. Maar dan ongevaccineerden de schuld geven?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:03

Spenk schreef:
Maar de gevaccineerden overbelasten de zorg niet dat bewijs ligt al lang en breed op tafel. De ongevaccineerden doen dat wel en houden daarmee alles in stand.


Maar een natuurlijke besmetting is ook altijd nog beter met antistoffen dan dat van een vaccin.

Maar hoe kan het dan, dat ondanks vaccineren er als nog mensen op de IC komen?

De groep die gevaccineerd is is vele malen groter dan de niet gevaccineerden ?

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:06

Janinevv schreef:
Spenk schreef:
Maar de gevaccineerden overbelasten de zorg niet dat bewijs ligt al lang en breed op tafel. De ongevaccineerden doen dat wel en houden daarmee alles in stand.


Maar een natuurlijke besmetting is ook altijd nog beter met antistoffen dan dat van een vaccin.

Maar hoe kan het dan, dat ondanks vaccineren er als nog mensen op de IC komen?

De groep die gevaccineerd is is vele malen groter dan de niet gevaccineerden ?

Ja dus kun je nagaan terwijl zoveel gevaccineerd zijn komt er maar 20% op de IC waarbij de meesten een onderliggend lijden hebben waardoor het vaccin niet of niet goed werkt.

De overige komt voort uit de ongevaccineerden. Hét bewijs dat vaccineren dus werkt. Want de groep gevaccineerden is veeeel groter dhs statisch gezien als vaccineren niet zou werken zou het merendeel in het ziekenhuis gevaccineerd zijn. En dat is totaal niet het geval.

Dat is gewoon wiskunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:07

Janinevv schreef:
Ibbel schreef:
Er klinkt ook steeds meer gemor over het 'voortrekken' van ongevaccineerden/het afbellen van 'planbare' zorg die nu al voor de zoveelste keer wordt uitgesteld. En ik kan me er wat bij voorstellen. Als je al 2 jaar doorkreupelt met een knie of een heup die écht kapot is en wéér te horen krijgt dat er geen plek voor je is.


Nederland groeit met steeds meer inwoners en de afgelopen jaren is er zoveel bezuinigd. Ook geen slimme zet en ik vind het heel rot dat mensen dan weer niet geholpen kunnen worden. Maar dan ongevaccineerden de schuld geven?


Ik snap niet hoe jij telkens maar voorbij gaat aan de cijfers. Het gros dat in het ziekenhuis ligt is ongevaccineerd. De druk op de zorg neemt daardoor toe en als dat verder op loopt, komen er weer maatregelen. Dan wordt iedereen gestraft omdat een grote groep geen zin heeft in vaccineren.
De groep die hier nig het meest de dupe van is, zijn de mensen die niet mogen vaccineren.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:12

Mizora schreef:
@Janinevv: hoeveel procent van de overheidsuitgaven zou er naar de zorg moeten gaan volgens jou? Dus niet in miljoenen of miljarden gaan praten, maar zeg maar eens hoeveel procent er (extra op) moet om volgens jou goed te zijn. Hoeveel van jouw salaris en al jouw belasting moet naar de zorg?


Ik quote mijzelf even, want ik ben heel nieuwsgierig naar je antwoord op deze vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:21

Ibbel schreef:
Er klinkt ook steeds meer gemor over het 'voortrekken' van ongevaccineerden/het afbellen van 'planbare' zorg die nu al voor de zoveelste keer wordt uitgesteld. En ik kan me er wat bij voorstellen. Als je al 2 jaar doorkreupelt met een knie of een heup die écht kapot is en wéér te horen krijgt dat er geen plek voor je is.

Ja, dit vind ik een hele lastige. Ik wacht zelf sinds februari op een operatie en dat geeft me veel onrust, want ik heb chronische pijn en maak me zorgen. En ik ben gevaccineerd. Maar ik zou het echt vreselijk vinden als we ongevaccineerden minder prioriteit geven.

Ik weet ook geen oplossing hoor, hoe hard ook, we moeten keuzes maken. En we gaan allemaal dood, maar onbehandelde Covid is wel echt een afschuwelijke manier om te gaan.

Ik vind het zo jammer dat het niet lukt om iedereen goed voor te lichten. En onder de anti-vaxxers zijn zeker ook veel sociale, gezonde hoogopgeleiden die juist wèl goed letten op wat ze eten. Ik ken er zelf vier. Maar toch zo op een dwaalspoor beland. Lastig hoor, ik weet ook niet hoe je hen wel kunt bereiken. Zelfs confronteren met beelden van ongevaccineerden op de Covid-afdeling komen niet meer binnen als je zo overtuigd bent van een complot en censuur.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:23

Janinevv schreef:
Spenk schreef:
Maar de gevaccineerden overbelasten de zorg niet dat bewijs ligt al lang en breed op tafel. De ongevaccineerden doen dat wel en houden daarmee alles in stand.


Maar een natuurlijke besmetting is ook altijd nog beter met antistoffen dan dat van een vaccin.

Maar hoe kan het dan, dat ondanks vaccineren er als nog mensen op de IC komen?

De groep die gevaccineerd is is vele malen groter dan de niet gevaccineerden ?


Hoe kom je aan deze onzin? Natuurlijke besmetting is niet beter.

Omdat vaccineren geen garantie geeft, maar wél een enorm verminderde kans.

De groep gevaccineerden op de IC is niet groter :?

En denk je dat gevaccineerden blij werden van de vaccinatie? Ik zat ook niet te wachten op deze pandemie, zat ook niet te wachten op maatregelen en had ook niet veel trek in een vaccin. Maar hé, het moet gewoon als we eruit willen komen. Soms heb je geen keuze. Het leven zit vol met dingen waar je geen zin in hebt en die geen keuze zijn.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:25

...en zo heeft de ´goed voorgelichte´ pro-vax meerderheid de vrije meningsuiting weer overschreeuwd met een zelfaangenomen hogere moraal.

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:27

Huertecilla schreef:
...en zo heeft de ´goed voorgelichte´ pro-vax meerderheid de vrije meningsuiting weer overschreeuwd met een zelfaangenomen hogere moraal.

Er is weinig vrije mening aan onzin verkondigen dat er meer gevaccineerden liggen dan ongevaccineerden. Dat is geen mening dat is een feit dat het niet waar is.

BigOne
Berichten: 38262
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:34

Huertecilla schreef:
...en zo heeft de ´goed voorgelichte´ pro-vax meerderheid de vrije meningsuiting weer overschreeuwd met een zelfaangenomen hogere moraal.

Professor doctor HC weet het weer eens beter met nietszeggende hoogdravende woorden. Het is me nog steeds een raadsel waarom jij zo’n gefrustreerde prikker bent.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:41

Als mensen keuzes maken obv feitelijk foutieve informatie vind ik dat je daar best wat van mag zeggen.
En dat heeft niks te maken met mijn zogenaamde zelfbenoemde hogere moraal :')

EchwelJarig

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:48

HC stel je breekt je piemel en kunt daaraan geen operatie krijgen omdat ziekenhuizen vol liggen met mensen die niet willen vaccineren.
Man kom je dan tot inzicht..want voor jou is seks belangrijker dan gezondheid


Verder willen jullie hem.niet meer quoten, gaat nl weer onder de foei....

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 10:57

Ibbel schreef:
Er klinkt ook steeds meer gemor over het 'voortrekken' van ongevaccineerden/het afbellen van 'planbare' zorg die nu al voor de zoveelste keer wordt uitgesteld. En ik kan me er wat bij voorstellen. Als je al 2 jaar doorkreupelt met een knie of een heup die écht kapot is en wéér te horen krijgt dat er geen plek voor je is.


https://www.radboudumc.nl/nieuws/2021/druk-op-de-zorg-neemt-toe

https://www.isala.nl/nieuws/waarom-is-het-zo-druk-in-isala?pagina=1&overzicht=1279

Dit is wat ziekenhuizen zelf vertellen over de overbelaste IC's. En dat is niet perse vanwege de Covid; tekort aan personeel, geboortegolf en het inhalen van zorg.

https://www.ad.nl/gezond/ziekenhuizen-schrikken-van-stijging-coronapatienten-het-is-echt-nog-niet-voorbij~a8052fe7/

Ziekenhuis Maastricht, 10 Covid patiënten, allen boven de 80 jaar, 9 van de 10 zijn gevaccineerd.

Als de zorg bij een plotselinge crisis zo snel overbelast raakt, moeten we dan niet eerst onze vraagtekens zetten bij het overheidsbeleid tov die zorg? In de normale situatie was er als sprake van een te hoge werkdruk.

https://nos.nl/artikel/2328874-waarom-nederland-vergeleken-met-andere-landen-weinig-ic-bedden-heeft

https://nos.nl/artikel/2084678-ziekenhuizen-hebben-handen-vol-aan-grieppatienten

https://nos.nl/artikel/2152577-ziekenhuizen-vol-door-griepepidemie

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-puilen-uit-van-de-grieppatienten~ab5eb9e0/
Het gevolg daarvan is dat ook een "gewone" seizoens griep zoals in 2016, 2017 en 2018 zorgt voor overbelasting van ziekenhuizen.

En nu wil ik niet beweren dat Covid "slechts" een gewone seizoensgriep is, alhoewel de gevolgen van een seizoensgriep ook heel lang kunnen aanhouden. Het is wellicht besmettelijker en relatief dodelijker. Covid laat in ieder geval heel goed zien waar de gaten in de zorg zitten in NL.
Mijns inziens lossen we dit eerst op voordat we bakken met geld uitgeven aan het controleren van burgers en tegelijkertijd zorgen voor enorme verdeeldheid onder diezelfde burgers.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:04

Janinevv schreef:
Maar hoe kan het dan, dat ondanks vaccineren er als nog mensen op de IC komen?

De groep die gevaccineerd is is vele malen groter dan de niet gevaccineerden ?


De groep gevaccineerden is vele malen groter dan de groep ongevaccineerden (7x, zo'n beetje, 14 vs 2 miljoen).
Er liggen 4x meer ongevaccineerden op de IC dan gevaccineerden.

En jij kunt uit deze twee feiten niet distilleren dat de káns dat je als gevaccineerde op de IC terecht komt 7 (verhouding vax vs niet-vax) maal 4 (verhouding niet vaxx versus vax) = 28 keer minder is?