Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:44

Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.

De mensen die bij de F1 zaten zullen dat vast niet zo stellig zijn want ze zijn of gevaccineerd of getest om binnen te komen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:47

Spenk schreef:
Nee als je niet gaat testen wordt het ook geen superspreader event...


:)* _/-\o_

Sinds EK voetbal al helder. De hamvraag is wanneer die bák met muntjes nu eindelijk eens valt.

Hier in Spanje ook niet één probleem na grote evenementen. Wel telkens enome paniekzaaierij in de media, maar núl opvolging daarvan met het goede nieuws.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:54

Electra63 schreef:
Cer schreef:
Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Dat stond zelfs in het bericht wat ging over waarom de laatste onderhandelingen mislukt zijn.. meen ik?

Terwijl aan de andere kant ook wel eens salarissen geplaatst worden, en die dan toch weer niet superlaag zijn...
Ik blijf dat een lastig verhaal vinden en er is eigenlijk weinig echte informatie te vinden.



Als je werkt op HR in de zorg weet je wat die salarissen zijn.
Ik vind ze niet slecht, maar ten opzichte van opleiding en verantwoording en zwaarte van de functie, kan daar nog wel wat bij.
Zeker nu er schaarste komt.

Wat betreft verplichte vaccinaties in de zorg, die zijn er al voor een deel van het zorgpersoneel: Hepatitus-B.

Hoor je nooit wat over.

Uhm nee. Die is niet verplicht... daar mag je afstand van doen

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:04

Spenk schreef:
Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.

De mensen die bij de F1 zaten zullen dat vast niet zo stellig zijn want ze zijn of gevaccineerd of getest om binnen te komen.

De mensen die aan de 'test'-cases "testen voor toegang" meededen, testten ook niet altijd achteraf, toch? En die deden er juist aan mee, voor die reden..
Vooraf testen moest wel... meen ik?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:05

Spenk schreef:
Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.
.


Aangezien er dan ook mensen in het ziekenhuis komen, wordt dat meestal wel redelijk goed zichtbaar als er echt veel mensen besmet zijn.
Dat was toen ook bij een grote internationale kerkmis. Dat was zelfs nog pre-test tijdperk maar door de ziekenhuisopnames (zelfs in verschillende landen) kwamen ze er probleemloos achter waar dat gebeurd was.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:05

Spenk schreef:
Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.

De mensen die bij de F1 zaten zullen dat vast niet zo stellig zijn want ze zijn of gevaccineerd of getest om binnen te komen.

Er zijn in Corona tijd ook demonstraties geweest die niets met Corona te maken hebben. Onder andere BLM. Of is nu iedere demonstrant een Corona ontkennende, niet testende wappie?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 14:36

Dagahra schreef:
Electra63 schreef:


Wat betreft verplichte vaccinaties in de zorg, die zijn er al voor een deel van het zorgpersoneel: Hepatitus-B.

Hoor je nooit wat over.

Hepatitis b is niet verplicht. Ken aantal die het vaccin niet hebben genomen of waar het niet bij is aangeslagen. Ze moeten alleen extra formuliertje invullen dat het eigen risico is.



Bij ons is het wel op een aantal afdelingen verplicht.

Je kan altijd afstand doen, ook van het inhouden van premies op je salaris als gemoedsbezwaarde.
Betaal je wel extra loonbelasting.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 15:03

996981 schreef:
Spenk schreef:
Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.

De mensen die bij de F1 zaten zullen dat vast niet zo stellig zijn want ze zijn of gevaccineerd of getest om binnen te komen.

Er zijn in Corona tijd ook demonstraties geweest die niets met Corona te maken hebben. Onder andere BLM. Of is nu iedere demonstrant een Corona ontkennende, niet testende wappie?

Tuurlijk.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:50

996981 schreef:
Spenk schreef:
Er zijn veel mensen bij de demonstraties die bij klachten niet gaan testen omdat ze falikant tegen testen en vaccineren zijn. Dus dan kom je er ook niet achter. Dat is wat ik bedoel.

De mensen die bij de F1 zaten zullen dat vast niet zo stellig zijn want ze zijn of gevaccineerd of getest om binnen te komen.

Er zijn in Corona tijd ook demonstraties geweest die niets met Corona te maken hebben. Onder andere BLM. Of is nu iedere demonstrant een Corona ontkennende, niet testende wappie?



De meesten hier zijn voor testen en vaccinatie.
Ook voor paspoort.
Dus de demonstratie`s tellen niet.
Waarom zou je gaan testen wanneer je ergens bent geweest.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 19:09

Je kan er voor kiezen geen hepatitis B vaccinatie te nemen , gevolg is dan wel dat je op bepaalde plekken niet aan het werk kunt als het een vereiste is. Bij mij op het werk is het bijvoorbeeld niet verplicht , maar ik heb ze wel genomen. Ik bedoel maar , waarom zou ik het risico lopen op hepatitis op te lopen als dat helemaal in dit geval niet nodig is. Kom vaak genoeg in aanraking met dingen waar je hepatitis B van kunt krijgen.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:06

Zag net op het nieuws deze website:

https://keuzevrijbijmij.nl/

Kunnen alle bedrijven die zich niet gaan houden aan de toegangscontrole zich melden. Dan weet je waar je heen kan als je niet wil vaccineren.

Wel super makkelijk voor BOA's, even de site nalopen en je weet waar je heen moet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:20

ruitje schreef:
Zag net op het nieuws deze website:

https://keuzevrijbijmij.nl/

Kunnen alle bedrijven die zich niet gaan houden aan de toegangscontrole zich melden. Dan weet je waar je heen kan als je niet wil vaccineren.

Wel super makkelijk voor BOA's, even de site nalopen en je weet waar je heen moet :')


Haha idd, beetje dom om het ze zo makkelijk te maken :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:40

Tja het is al toegezegd dat gemeente Amsterdam niet actief gaat handhaven.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:44

En weer het Corona verdienmodel , al 3 ton ingezameld.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:47

MarlindeRooz schreef:
Ja en die hebben allemaal gemeen dat je er slecht voor betaald krijgt. Idem voor bijvoorbeeld het basisonderwijs. Je kan voor hetzelfde aantal uren met een HBO opleiding veel beter betaald krijgen.

Maar ook veel minder, met meer werkdruk :+
Het onderwijs betaalt gewoon niet slecht :n
De zorg ook niet trouwens.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:50

bigone schreef:
En weer het Corona verdienmodel , al 3 ton ingezameld.


Mooi hé hoe beide kampen verdienen aan corona :')

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 20:53

Daks schreef:
bigone schreef:
En weer het Corona verdienmodel , al 3 ton ingezameld.


Mooi hé hoe beide kampen verdienen aan corona :')

Hoezo kampen? Ik constateer alleen dat blijkbaar bij elke Corona actiegroep een doneer knop zit.
Maar wat ik het ergste vind, we zitten ( zeer waarschijnlijk) in de laatste fase van Corona bestrijding door middel van grootschalige vaccinatie en maatregelen waarvan de CoronaCheck er eentje is.
En dan komen er allerlei burgemeesters voor hun beurt banketstaaf , ja wij controleren niet. Ik vind het ronduit een blamage en een dikke middelvinger naar de zorg om zo de boel te ondermijnen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:07

Daar gaan ze ook heel veel klanten juist kwijt door raken... De mensen die ik ken willen gewoon veilig op een terrasje kunnen zitten, is toch veel fijner :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:10

Op terras is geen QR code nodig :+
En wat is veilig?
Die geënte mensen kunnen nog steeds Corona doorgeven.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:11

Op het terras maakt me eerlijk gezegd niets uit of er een CoronaCheck word gedaan. Maar wel wanneer we in een overdekt iets met mindere ventilatie zitten of een theater en de mensen om je heen lachen gieren en brullen bvb.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:12

Needje schreef:
Op terras is geen QR code nodig :+
En wat is veilig?
Die geënte mensen kunnen nog steeds Corona doorgeven.

Wel in veel minderde mate dan een ongevaccineerde. Zoveel is inmiddels wel duidelijk.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:13

Needje schreef:
Op terras is geen QR code nodig :+
En wat is veilig?
Die geënte mensen kunnen nog steeds Corona doorgeven.


Ik vind het met name onveilig voelen om in een restaurant te zitten dat al aangeeft niet te gaan checken, dan kom je er zelfs ongevaccineerd en besmet binnen. En zo'n plek zal dat type mens dan ook aantrekken.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:13

Bigone jij plaatst het weer lekker negatief dat er geld ingezameld word door mensen die weer terug naar normaal willen.

De andere kant wilt dat niet en verdient daar dan ook weer geld mee.

Dus ja 2 kampen. En als je dat niet zo wilt zien even goede forumgenoten

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:19

Lees je wel? Ik zeg elke Corona actie groep !! En niet of ze voor of tegen zijn.
Wanneer ik nu viruswaarheid, forum voor democratie , bpoc zeg , dan heb je gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:19

Afbeelding

Op zijn kop :')