Redenen om je wél te laten vaccineren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 12:45

Eretria schreef:
Voor de mensen die het willen weten: mijn vader slikt ik weet niet hoeveel soorten bloedverdunners en loopt ook bij de trombose dienst. Daarnaast slikt hij nog meer medicatie maar ik weet niet precies waar elk pilletje voor is. Hij slikt 12 verschillende soorten per dag. De prik is hem sterk afgeraden.


En juist voor jouw vader hoop ik dat de vaccinatiegraad hoog is zometeen, zodat hij ook gewoon kan gaan en staan waar hij wilt en zich niet tegen zijn wil hoeft op te sluiten in huis, omdat hij simpelweg geen prik kán krijgen.

Elin_

Berichten: 9653
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:48

Ik heb wel wat vragen :) (die mij laten twijfelen dus tegenhouden)
- is het nou een snel ontwikkeld vaccin of is het wel degelijk zoals andere vaccins onderzocht?
- hoe zit het met "de testfase" : is dit een roddel of niet?
- wanneer bepalen jullie wanneer het waarheid is of niet? Als ik nu kijk naar o.a. de kabinetscrisis met leugens over uitspraken en rapportages die dat weer weerleggen, ben ik wel gaan twijfelen over de betrouwbaarheid / alles klakkeloos aannemen omdat het toevallig de regering is.
- hoe denken jullie over het Jansen vaccin? Voor niets gaat de zon op dus waarop mag het nu zonder wachtlijst uitgedeeld worden?


Ik hoop eigenlijk iemand te spreken die meewerkt in het lab of mij meer inhoudelijk kan helpen.

_Nancy

Berichten: 14100
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:52

Ik ben blij dat er het beleid en de wil van de wereld is, om covid-19 zo snel mogelijk de wereld uit te helpen en dus zo veel mogelijk te vaccineren en om restricties op te leggen aan mensen die dit niet doen. :j
En dat het overgrote deel van de wereld wél gevaccineerd wil worden, maar die lopen minder te roeptoeteren dan de 'ik-wil-niet-gevaccineerd-worden-groep'.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 13:01

Elin_ schreef:
Ik heb wel wat vragen :) (die mij laten twijfelen dus tegenhouden)
- is het nou een snel ontwikkeld vaccin of is het wel degelijk zoals andere vaccins onderzocht?
- hoe zit het met "de testfase" : is dit een roddel of niet?
- wanneer bepalen jullie wanneer het waarheid is of niet? Als ik nu kijk naar o.a. de kabinetscrisis met leugens over uitspraken en rapportages die dat weer weerleggen, ben ik wel gaan twijfelen over de betrouwbaarheid / alles klakkeloos aannemen omdat het toevallig de regering is.
- hoe denken jullie over het Jansen vaccin? Voor niets gaat de zon op dus waarop mag het nu zonder wachtlijst uitgedeeld worden?


Ik hoop eigenlijk iemand te spreken die meewerkt in het lab of mij meer inhoudelijk kan helpen.


De eerste twee vragen worden beantwoord in de waardevolle post van Imandra (zie OP) :) Hoe bepaal ik of iets waar is: ik heb hier een beetje geluk dat ik een universitaire opleiding doe waar betrouwbaarheid en validiteit een beetje door je strot geduwd wordt, haha. Allereerst kijk ik naar de groepsgrootte. Een groepsgrootte moet groot genoeg zijn om te kunnen generaliseren naar een gehele populatie. Een gehele populatie kan natuurlijk ook klein zijn, bijvoorbeeld het aantal patiënten van een zeer zeldzame ziekte in Nederland zal misschien niet boven de honderd uitkomen. Als je onderzoek wilt doen wat gegeneraliseerd kan worden naar die relatief kleine populatie, volstaat een groepsgrootte van 20-50 vaak. Wil je echter over een grote populatie een uitspraak kunnen doen, van duizenden, tienduizenden of honderdduizenden? Dan is een groepsgrootte van minstens +/- 500 toch wel een beetje de richtlijn. Maar dit kan dus enorm verschillen per studie en is daarom niet het meest betrouwbare uitgangspunt.

Dan de manier van onderzoek doen. Ik let altijd op of de methode van onderzoek betrouwbaar (en dus valide) is uitgevoerd. Dat houdt in dat ik kijk naar of de proefpersonen een 'neutrale basis' vormen, waardoor uitslagen niet veroorzaakt kunnen worden door andere oorzaken. Ook kijk ik naar de meetmethoden, het is immers niet zinvol om het aantal meters naar de supermarkt in liters uit te drukken (gekke analogie misschien, maar die kwam in me op). En als die meters wél worden uitgedrukt in liters, hoe komt dat dan? Is dat omdat de onderzoeker denkt dat dat de beste manier is, of omdat er zo een positieve draai aan zijn resultaten gegeven kan worden?

Verder kijk ik naar geciteerde werken, zijn dat betrouwbare bronnen? En ik kijk naar de statistiek. Wanneer de statistiek, dus letterlijk een tabel met cijfers, wordt achtergehouden in een onderzoek vind ik dat verdacht. En dat wil nog niet zeggen dat het hele onderzoek dan de prullenbak in kan, maar ik voeg dan wel wat korreltjes zout toe aan het oordeel.

(Naar de Janssen vaccins heb ikzelf geen onderzoek gedaan, vanwege het risico op het verspreiden van misinformatie ga ik daar dus ook niet op in.)
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 14-06-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:01

Elin_ schreef:
Ik heb wel wat vragen :) (die mij laten twijfelen dus tegenhouden)
- is het nou een snel ontwikkeld vaccin of is het wel degelijk zoals andere vaccins onderzocht?
- hoe zit het met "de testfase" : is dit een roddel of niet?
- wanneer bepalen jullie wanneer het waarheid is of niet? Als ik nu kijk naar o.a. de kabinetscrisis met leugens over uitspraken en rapportages die dat weer weerleggen, ben ik wel gaan twijfelen over de betrouwbaarheid / alles klakkeloos aannemen omdat het toevallig de regering is.
- hoe denken jullie over het Jansen vaccin? Voor niets gaat de zon op dus waarop mag het nu zonder wachtlijst uitgedeeld worden?


Ik hoop eigenlijk iemand te spreken die meewerkt in het lab of mij meer inhoudelijk kan helpen.


Iemand in het lab ken ik niet, maar ik heb in 'mijn' topic wel je eerste twee punten uitgezocht en uitgebreid uiteengezet! Hopelijk helpt je dat.

Qua waarheid kijk ik echt hoe de wetenschap en het onderzoek erachter erover denkt. De vragen die er vaak zijn omtrent Corona zijn vaak wetenschappelijk van aard, dus dan kan je redelijk goed uitzoeken hoe het echt zit. De kabinetscrisis, daar waag ik me niet aan haha. Dat hangt imo te veel van meningen en uitspraken af. Kan me wel heel goed voorstellen dat dit niet bijdraagt aan de betrouwbaarheid. Gelukkig is de regering geen dingen klakkeloos aan het roepen maar onderbouwen ze het met allerlei cijfers en onderzoeken (op o.a. RIVM staan deze ook gelinkt) en laten ze zich ook informeren door experts (OMT bijv.). Als je twijfelt over een overheidsuitspraak kan je dus altijd nazoeken hoe het zit. Op zich kan je daarom de berichtgeving rondom overheidsuitspraken wel goed volgen: een goede journalist komt er vrij snel achter of het zin of onzin is wat de overheid aan het verkondigen is. Ze hebben wat dat betreft echt een controlerende functie, en een goed artikel bevat wat dat betreft ook goede onderbouwing of op zijn minst bronverwijzing.

Het Janssen vaccin is niet slecht. Ook niet voor jongeren. De enige reden waarom het niet vanuit de overheid wordt ingezet is omdat er voldoende mRNA vaccins hebben die de trombose-bijwerking niet hebben en jongeren over het algemeen goed door een corona-besmetting komen waardoor dát risico ook minder is (en het covid-risico en vaccinatie-risico dus op een andere manier ten opzichte van elkaar worden afgewogen dan bij een oudere doelgroep). Maar in werkelijkheid komt die trombose zo weinig voor dat je er eigenlijk geen zorgen om hoeft te maken. Natuurlijk erg voor het individu die het krijgt, maar puur qua risicoanalyse is de kans super klein dat je net die pechvogel bent.

Als jij het Janssen vaccin wil nemen is dat dus ook gewoon veilig om te doen. Je zou 'iets' veiliger zijn met een mRNA vaccin, maar veel scheelt het niet.

Helpt dit je? Als je nog andere vragen hebt duik ik er graag voor je in (wel pas vanavond want moet nu weer aan het werk :)) )

Elin_

Berichten: 9653
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:17

Ik heb hier al wel heel veel aan. Al vind ik het zeer informatieve stuk van imandra wel iets te betoog achtig geschreven. Ik mis nog net iets meer de neutrale toon. Overigens geen kritiek maar meer feedback hoe het voor mij als twijfelaar soms toch wat pro vaccin betoog overkomt. Maargoed misschien ben ik ook aan het zoeken naar negatief iets, omdat het onbekende eng kan zijn en iets te positief idee oproept dat er vast nog wat negatiefs achter moet zitten.

Ik vind het stukje onvruchtbaarheid nog wel spannend. Ondanks het stuk van imandra waar er wordt geschreven dat het lichaam in staat is die eiwitten te onderscheiden vind ik persoonlijk dat het best een gok is. Het menselijk lichaam zit vol fouten en de natuur lost dingen niet altijd even slim op. Dus voor nu is het voor mijn gevoel drie opties

1. Wachten voor mijn gevoel van veiligheid en dan in het najaar vaccineren als er meer bekend is
2. Jansen nemen nu; vakantie kan gemakkelijk, ik ben gevaccineerd en ik heb de vruchtbaarheid angst niet, maar wel spannend ivm die trombose
3. Wachten tot 1997 aan de beurt is voor het vaccin.

Ik krijg gewoon wel twijfels waarom er nu wat gesmeten wordt met Jansen bv. en idd de betrouwbaarheid van de overheid is gewoon minder nu door alle gebeurtenissen.

Fijn dat er dit soort topics bestaan.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:22

Ik ben gevaccineerd omdat ik:
geen anderen wil besmetten
gezien en gehoord heb hoe het hier in de regio heeft huisgehouden (mijn schoonvader is ook overleden aan corona)
dit volgens mij de enige realistische manier is om weer normaal ons leven op te bouwen

Elin, ik ben nieuwsgierig, waarom zou de overheid z'n burgers dan willen 'pakken' (ff bij gebrek aan een beter woord) met vaccinaties?

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:23

Ik snap je punt :j. Ik heb geprobeerd heel feitelijk te blijven, maar de feiten ondersteunen grotendeels het vaccineren, dus ik kan me voorstellen dat het (te) positief overkomt. Mocht ik nog nieuwe stukken schrijven zal ik daar rekening mee houden, thanks!

Buiten dat je lichaam het echt goed kan onderscheiden (maar ik snap je punt), is er ook nog helemaal niks gevonden dat zoiets is gebeurd. Dus buiten de 'technische werking', is er ook geen bewijs te vinden dat het vaccin überhaupt iets met onvruchtbaarheid doet. Er zijn echt vrij grote onderzoeken geweest voor deze vaccins en nergens is zoiets naar boven gekomen.

Succes met je keuze!

Elin_

Berichten: 9653
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:29

Kinke schreef:
Ik ben gevaccineerd omdat ik:
geen anderen wil besmetten
gezien en gehoord heb hoe het hier in de regio heeft huisgehouden (mijn schoonvader is ook overleden aan corona)
dit volgens mij de enige realistische manier is om weer normaal ons leven op te bouwen

Elin, ik ben nieuwsgierig, waarom zou de overheid z'n burgers dan willen 'pakken' (ff bij gebrek aan een beter woord) met vaccinaties?


Oh lastige vraag hihi. Vooral omdat je idd een woord gebruikt die de lading al niet dekt hoe het voor mij voelt. Het is meer zo dat .. ken je dat iemand ergens ongerust over is en je wil diegene gerust stellen? Dan kan een leugentje om bestwil. Je gaat dan niet een leugen van levensbelang ophangen, maar iets net wat afzwakken. Mijn idee is dus wel dat het mogelijk kan zijn dat men op sommige vragen geen antwoord heeft (vanuit overheid of vanuit RIVM) en hier dus niet 100 procent eerlijk over is.
Dus dat niet alle geruststellingen al helemaal uitgezocht zijn en als het later toch net wat anders is (denk aan ernstiger of blijvende 'schade' ) dat men hier "geen actieve herinnering" aan de eerder gegeven geruststelling heeft.


IMANDRA schreef:
Ik snap je punt :j. Ik heb geprobeerd heel feitelijk te blijven, maar de feiten ondersteunen grotendeels het vaccineren, dus ik kan me voorstellen dat het (te) positief overkomt. Mocht ik nog nieuwe stukken schrijven zal ik daar rekening mee houden, thanks!

Buiten dat je lichaam het echt goed kan onderscheiden (maar ik snap je punt), is er ook nog helemaal niks gevonden dat zoiets is gebeurd. Dus buiten de 'technische werking', is er ook geen bewijs te vinden dat het vaccin überhaupt iets met onvruchtbaarheid doet. Er zijn echt vrij grote onderzoeken geweest voor deze vaccins en nergens is zoiets naar boven gekomen.

Succes met je keuze!


Toppie, bedankt. Ik heb er iig erg veel aan. Voor nu blijf ik rustig meelezen tot ik mijn keuze maak. Iig complimenten voor ieders inzet om twijfelaars dan wel te adviseren zonder op te dringen :)

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:30

maar we hebben nog niet eerder een corona pandemie meegemaakt, dus dat dingen later anders blijken te zijn zal geen verrassing zijn denk ik :)

Elin_

Berichten: 9653
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:32

Kinke schreef:
maar we hebben nog niet eerder een corona pandemie meegemaakt, dus dat dingen later anders blijken te zijn zal geen verrassing zijn denk ik :)

Klopt, maar dan weten wij nog niet welke dingen bij de overheid al bekend waren of welke oprecht voor iedereen een verassing zijn.

Daarnaast vind ik vruchtbaarheid etc niet een "oh oeps." iets.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Redenen om je wél te laten vaccineren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:34

tja, ik denk dan...degenen die bij de ontwikkeling van deze vaccins betrokken zijn zullen ook niet zitten te wachten op dingen als onvruchtbaarheid etc. Ze (en hun familie/vrienden) moeten tenslotte ook leven met deze vaccinaties :D

Elin_

Berichten: 9653
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:38

Kinke schreef:
tja, ik denk dan...degenen die bij de ontwikkeling van deze vaccins betrokken zijn zullen ook niet zitten te wachten op dingen als onvruchtbaarheid etc. Ze (en hun familie/vrienden) moeten tenslotte ook leven met deze vaccinaties :D

Nee dat verwacht ik ook niet, maar het blijft wel een angst en onzekerheid waar een op dit moment "liegende" overheid (wel over andere zaken, maar dingen wegsluizen, liegen onder e.d. zijn geen kleine dingen) niet aan betrouwbaarheid bijdragen.
Het op dit moment niet weten (als in 80 procent zeker zijn bijvoorbeeld) en het daarom door laten gaan onder nom "zwaarwegende belangen" zijn gedachtes die in mij opkomen. Eigenlijk zit daar mijn onzekerheid. Ik weet niet of alles zo transparant gaat als dat ik hoop zodat ik zeker weten een weloverwogen beslissing kan maken.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:40

Er is geen reden te bedenken om je wel te vaccineren. Mijn mening. Eigenaar winkel hier uit de buurt. Gevaccineerd, 3 dagen later dood aan corona. Voor die tijd gezond, slank en fit. En zo kan ik er wel meer opnoemen.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 14-06-21 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:41

Elin_ schreef:
Kinke schreef:
tja, ik denk dan...degenen die bij de ontwikkeling van deze vaccins betrokken zijn zullen ook niet zitten te wachten op dingen als onvruchtbaarheid etc. Ze (en hun familie/vrienden) moeten tenslotte ook leven met deze vaccinaties :D

Nee dat verwacht ik ook niet, maar het blijft wel een angst en onzekerheid waar een op dit moment "liegende" overheid (wel over andere zaken, maar dingen wegsluizen, liegen onder e.d. zijn geen kleine dingen) niet aan betrouwbaarheid bijdragen.
Het op dit moment niet weten (als in 80 procent zeker zijn bijvoorbeeld) en het daarom door laten gaan onder nom "zwaarwegende belangen" zijn gedachtes die in mij opkomen. Eigenlijk zit daar mijn onzekerheid. Ik weet niet of alles zo transparant gaat als dat ik hoop zodat ik zeker weten een weloverwogen beslissing kan maken.


Bekijk het zo: je weet dat de overheid dingen achter heeft gehouden en heeft gelogen/niet 100% eerlijk is geweest omdat dat uitgebreid is uitgemeten in de media. Waarom zou datzelfde principe niet gelden voor vaccinaties?

Als je daar bang voor bent, dan zou je ook kunnen overwegen even te wachten met de vaccins. Maar inmiddels wordt al een aantal maanden geprikt dus zouden zulke dingen wel al naar buiten moeten zijn gekomen :j. Bovendien kan je ook kijken wat andere organisaties en regeringen hebben geroepen (WHO, CDC, FDA), als dat in lijn is met wat onze regering zegt is de kans kleiner dat daar iets aan gelogen is.


hahahatsjoe schreef:
Er is geen reden te bedenken om je wel te vaccineren. Mijn mening. Eigenaar winkel hier uit de buurt. Gevaccineerd, 3 dagen later dood aan corona. Voor die tijd gezond, slank en fit.

Het vaccin heeft dan ook tijd nodig om de immuunrespons op te wekken. Uit mijn hoofd kan dit een week of 2 duren, dus 3 dagen is niet voldoende. Dat ligt dus niet per se aan het vaccin en zegt ook eigenlijk niet zo veel over de werking ervan.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:42

hahahatsjoe schreef:
Er is geen reden te bedenken om je wel te vaccineren. Mijn mening. Eigenaar winkel hier uit de buurt. Gevaccineerd, 3 dagen later dood aan corona. Voor die tijd gezond, slank en fit.

dat heeft niks met het vaccin te maken. eerder domme pech. Want de man was dan waarschijnlijk al eerder geinfecteerd met het virus

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:42

Een reden om je wel te laten vaccineren is voor ieder persoonlijk en ook oordeel vrij. Wees echter wel bewust dat wanneer je informatie verbreid aan mensen, waarvan je nog hun ziektegeschiedenis kent, nog hun geestelijke gesteldheid, je best iets kan triggeren wat niet als zoiets bedoeld is. Ze kunnen moeilijk bij jouw verhaal gaan halen. Voorbeeld: Mensen willen zich graag laten vaccineren, maar door omstandigheden kunnen ze dit nu niet doen. Door het steeds herhalen hoe belangrijk vaccineren is en hoe het voorkomt dat je op de IC-komt, draag je onbewust bij dat personen die dit lezen, of angstig worden of in de isolatie gaan. Een van de gevolgen van Angst kunnen o.a. longontsteking zijn.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:43

Ik vind dat je zaken van een liegende overheid moet onderscheiden op het gebied van geld/personen en volksgezondheid. De maatregelen wat betreft volksgezondheid worden door overheid genomen door af te gaan op wetenschap. Zeker wat betreft veiligheid van vaccins.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:43

Dit topic is prachtig... Echt, het toppunt van hypocrisie. Iemand die zelf geen respect kon hebben voor iemand die vroeg om in haar topic anderen niet te overtuigen. Die nu zelf vraagt om geen andere geluiden dan "pro" te horen. _O- _O-

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:45

Winged schreef:
hahahatsjoe schreef:
Er is geen reden te bedenken om je wel te vaccineren. Mijn mening. Eigenaar winkel hier uit de buurt. Gevaccineerd, 3 dagen later dood aan corona. Voor die tijd gezond, slank en fit.

dat heeft niks met het vaccin te maken. eerder domme pech. Want de man was dan waarschijnlijk al eerder geinfecteerd met het virus


Dit verwachtte ik dus, zo'n kul argument.Dat was dus niet zo, hij was de dag ervoor negatief getest (zijn dochter is mijn vriendin). Grappig dat mijn verwachtingen van corona topics steeds weer uitkomen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-21 13:46

Ayasha schreef:
Dit topic is prachtig... Echt, het toppunt van hypocrisie. Iemand die zelf geen respect kon hebben voor iemand die vroeg om in haar topic anderen niet te overtuigen. Die nu zelf vraagt om geen andere geluiden dan "pro" te horen. _O- _O-


Waarvan ik al heb aangegeven dat ik per abuis in het verkeerde topic zat.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:47

VuurVleugels schreef:
Ayasha schreef:
Dit topic is prachtig... Echt, het toppunt van hypocrisie. Iemand die zelf geen respect kon hebben voor iemand die vroeg om in haar topic anderen niet te overtuigen. Die nu zelf vraagt om geen andere geluiden dan "pro" te horen. _O- _O-


Waarvan ik al heb aangegeven dat ik per abuis in het verkeerde topic zat.

Nee lieverd, niet dát topic. Het topic dat je mee op slot hebt doen gaan. ;)

Danielleeee_
Berichten: 3178
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:47

Ik hoop dat mijn jaartal (1998) deze week aan de beurt komt, maar kijkende naar het tempo denk ik dat ik vanaf vrijdag de vaccinatiedatums kan gaan inplannen.

Mijn redenen:
- Ik heb meerdere risicogevallen om me heen en ik wil de kans verkleinen dat ik hen ziek maak.
- Ik wil terug naar het 'normale' leven, dus zonder alle maatregelen.
- Ik wil dat de druk op de zorg nooit meer zo hoog wordt als tijdens deze pandemie.
- Ik wil weer op vakantie kunnen en naar festivals kunnen (niet de belangrijkste reden, maar het speelt voor mij wel mee).

En, misschien raar, maar ik ben best benieuwd naar de gevolgen van de vaccinaties. Ik denk zelf dat er geen langetermijngevolgen aan deze vaccinaties zit, en door me te laten vaccineren draag ik denk ik op een of andere manier bij aan de kennis in de toekomst over deze vaccinaties.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:48

Elin waarom tem je op Huertecilla. Vraag van het topic is toch om te vertellen waarom je ingeënt bent. Daar voldoet ie toch prima aan? Hoe anderen erop reageren kun je moeilijk bij hem neerleggen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:50

Ik denk ook dat je onderscheid moet maken tussen de overheid en de regering. De Jonge, Grapperhaus en consorten hebben ook al eens dingen gezegd die achteraf niet helemaal correct waren. Maar dat zijn politici. RIVM is ook overheid, maar die moeten toch wel goed over hun zaken nadenken, voor ze wat op internet gooien.